Miten saan vauvan nukkumaan pidempään kuin vartin?
Yleensä nukkuu ulkona ja nukkuukin noin 1.5h mutta nyt kun mittari näyttää -17 astetta niin laitoin sisälle ja tyttö nukkui 15 minuuttia. Tämä aina kun nukkuu sisällä. Eikä todellakaan ole pirteä herätessään! Ikää 10kk
Kommentit (4)
Lapsi täyttää pian 2 vuotta. Hoitopaikassa nukkuu sisällä, kun muuta mahdollisuutta ei siellä ole. Aluksi ei muuten suostunut nukkumaan kuin liikkuvissa vaunuissa, eli heräsi heti, kun vaunut pysähtyivät. Äidillä kasvoi kyllä kunto kohisten...
Kokeile nukuttaa sisällä vaunuissa, niin minäkin tein kovilla pakkasilla. Rullaa vaunuja vaikka kynnyksen yli.
Nukkuu korkeintaan puoli tuntia kerrallaan. Ratkaisin ongelmat niin, että nukutan vauvan sisälläkin vaunuihin. Nyt nukkuu paremmin, tosin heräilee välillä, mutta nukahtaa helposti kun vaunuja heiluttaa.
Näin minä aikanaan nukutin molemmat poikani, jotka olivat ulkona nukkujoita. Ihan laitoin kunnolla päälle (ei nyt tietenkään enää villahaalaria toppapuvun alle) ja patteri pois huoneesta. Ikkuna sepposen selälleen. Eivät ihan yhtä kauan nukkuneet kuin ulkona mutta toista tuntia kuitenkin.
Sama ongelma täällä. Aamupäivin kun ollaan vanhimman kanssa ulkona vauva 7 kk nukku vaunuissa vaihtelevasti 1 -2 h. Iltapäivin jos ollaan sisällä ja yritän nukuttaa. Nukkuu vain vartin verran, vaikka olisi kuinka väsynyt. Esikoinen nukkui päiväunet ulkona kahteen vuoteen asti. Sisällä ei nukkunut lainkaan. 2 - 2,5 vuoteen asti sain nukkumaan siten, että olin itse vieressä. 2,5 v. jäi päiväunet kokonaan pois.