En ole koskaan halunnut erityisemmin omia lapsia.
En ikinä ole tuntenut vauvakuumetta tms. Kun nyt sitten olenkin saanut lapsia, ovat he minulle kaikki kaikessa. Ihan ovat tunteeni kääntyneet päälaelleen. Edelleenkään en ole lapsirakas siinä mielessä, että ihastuisin kaikkiin lapsiin. Mutta omat ovat minulle elämän suola. Monesti kiitän luojaa heistä. Onko teille kenellekään käynyt näin päin?
Silloin tällöin luen täältä viestejä, jossa mietitään juuri toisin päin, että eipä olisi tullut hankituksi. Silloin aina ajattelen, mitä itsellä on mennyt juuri toisin päin.
Kommentit (6)
Suorastaan ahdisti, kun siskot ja kaverit tunkivat vauvojaan syliini. Paljon mieluummin vietin aikaani leikki-ikäisten lasten kanssa.
Mies kuitenkin vaati lapsia ja päädyimme adoptioon. Enkä ikinä voisi enää kuvitellakaan elämää ilman lapsiani!
Oma lapsi oli kyllä koko ajan ajatuksen asteella, että ehkä sitten joskus joo. Tapasin mukavan miehen, ja molemmilla oli tämä sama ajatus, että ehkä olisi kiva saada oma lapsi. Sitten päätimme yrittää, mutta lasta ei kuulunutkaan - ja vika oli minussa. Silloin puhkesi mieletön hinku saada se oma lapsi hinnalla millä hyvänsä. Koko touhusta tuli mulle oikea pakkomielle, itkin katkerasti, että jos en koskaan omaa lasta saakaan. Välttelin perheellisiä, koska oma lapsettomuus oli niin kipeä asia. Saimme sitten vihoin viimein oman nyytin. Rankkaakin on ollut, mutta silti olen ikuisesti kiitollinen, että hänet meille suotiin.
Nyt lapset ovat pääsääntöisesti ihania, myös vieraiden lapset. Haluaisin vielä lisääkin.
lapsia, mutta sitten sattui ns. vahinko eli kierukka petti. Nyt minulla on kaksi lasta, joita rakastan yli kaiken. Edelleenkin tulen lasten kanssa hyvin toimeen, mutta sana lapsirakas saa karvat nousemaan pystyyn...
onko minulla jonkin asteinen tunnevamma, kun en tunne samalla tavalla. Nyt omien lasten myötä tiedän, että ei ole. En edelleenkään ole lepertelijä en myöskään suurten tunteiden sanallinen hehkuttelija. Nautin lasten läsnäolosta, läheisyydestä, jonka muodostaa mukava yhdessä oleminen.
ap
Jos uudestaan saisin valita, niin lapsia en tekisi.