Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouluaaton ruokailusta semmoinen kysymys, että...

Vierailija
21.12.2005 |

odottaakko teillä kaikki ruokailijat, että viimeinenkin on syönyt ja sitten kaikki nousevat yhtä aikaa pöydästä?

Meille tulee jouluisin vanhempani, siskoni ja anoppi ja minä olen " vaatinut" , että kaikki

[quote]

aloittavat

[/quote]

ruokailun yhtä aikaa, mutta pöydästä saa nousta sitten kun on syönyt.

Tämä ensinnäkin meidän pienten lasten takia, jotka eivät pöydässä pysy ja myöskin isäni ;), joka syö puolta nopeammin, kuin esim. minä ja äitini, jotka haluamme nauttia ruoasta mahdollisimman pitkään.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki saman pöydän ympärillä, mutta yleensä sen verran sakkia, että laatikot, kinkut, rosollit, herneet, kurpitsat yms tilpehöörit saanut itse hakea siitä pöydältä mikä keskellä keittiötä (isle-in-kitchen). Ja kun jotkut sekottaa kylmiä ruokia ja kuumia ja syö yhden lautasellisen, jotkut nautiskelee ensin kylmiä pari lautasellista ja sitten kuumia vielä muutaman niin olisi kohtuutonta pyytää toisia odottamaan pöydässä vaikka 3 varttia tyhjän lautasen ääressä. Jälkkäri syöty samaan aikaan.

Vierailija
2/5 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ruokailu aloitetaan yhdessä ja lopetetaan yhdessä. Muilta tämä onnistuu, mutta isäni on melko hätäinen tapaus, eikä jaksaisi istua pöydässä... Usein isä nouseekin pöydästä välillä pois, siis sillä aikaa kun muut vielä lopettelevat ja ennen kuin jälkiruoka tarjoillaan. Siitä on pidetty siis kiinni, että isä ei saa jälkiruokaa ennen kuin muutkin sitä saavat ;) Tää on meillä jo vähän niin kuin vitsi...

Tänä jouluna aatton ruokapöydässä ovat minä, mieheni, lapsemme, kaksi siskoani sekä vanhempani, joulupäivänä vielä kaksi sisarustani perheineen lisäksi... Saa nähdä mahdutaanko kaikki yhtä aikaa edes joulupäivänä pöytään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis myös haetaan keittiöstä ruoat ja tullaan olohuoneen puolelle syömään.

Isäni hieman aina nurisee tuosta odottamisesta, että ruoka kerkiää jäähtymään, mutta kun" ilmoitan" , että toinen vaihtoehto on se, että kaikki odottaa sitten toisia, niin odottaahan se sitten viimeistäkin pöytään tulijaa.

Tästä ei siis olla koskaan saatu mitään tappelua aikaiseksi, pikemmin päinvastoin.;)

ap

Vierailija
4/5 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienestä pitäen on opetettu, että ensin syödään alkuruoka, sitten pääruoka ja lopuks jälkkäri. Sen jälkeen vasta tulee pukki ja mukinat ei auta asiaa yhtään. Hyvin ovat oppineet ja meillä on rauhaisa ja hyvä fiilis.

Lapsetkin tykkää joulun herkuista ja osaavat syödä rauhassa. Meidän 4-vuotiaan herkkua on mäti smetanan ja sipulin kanssa paahtoleivällä sekä rosolli. Outo lapsi!

Vierailija
5/5 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötyään saavat mennä nätisti leikkimään. Aikuiset syövät niin kauan kuin syövät, jos joku on muita nopeampi, menee lasten kanssa leikkimään, että lapset eivät ehdi hermostua.

Jälkiruoka syödään kaikki yhdessä, eli lapset palaavat siinä vaiheessa takaisin pöytään. Muuten en hyväksy edestakaisin hyppimistä, vaan kun pöydästä poistuu, ei tule enää takaisin.

Meillä lapset 6, 4, 3 ja 1 vuotta, lisäksi joulupöydässä viisi aikuista. Ehkä vuoden parin päästä alan vaatia kahta isointa pysymään pitempään pöydässä - tai sitten en.