Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten VÄSYNYT pitää olla, että saa saikkua raskaana?

Vierailija
12.10.2009 |

Rv 26 menossa.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä ainakin tuli niin kova väsymys että tulee nukuttua 15-20h per vrk. Ei yksinkertaisesti pysy hereillä. Mitään ei saa aikaiseksi. Hereilläoloaika menee sohvalla maaten kun ei pystyssä jaksa olla. Ja alkuraskaudessa vasta mennään. Onneksi töistä pitkä vapaa. Saa nähdä kuinka jaksaa kun työt taas alkaa.

Vierailija
2/51 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokunen vuosi sitten oli helpompaa. Kaikki raskaana olevat saikuttivat minkä kerkesivät. Ehkä tässä on jokin linjaus kyseessä että saikkua ei enää anneta niin helpolla. Itsekin olin väsynyt, huonovointinen yms. enkä saanut saikkua kun oli kuulemma normaalia rakaudessa. Tosin joskus tuntui että kotona odotti suurempi työmäärä kuin työpaikalla. Oli remonttia,pieniä lapsia yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin ketju on viisi vuotta vanha!

Vierailija
4/51 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain väsymyksen takia saikkua, kun aloin nukahtelemaan kesken työpäivän. Nukahtelin myös bussissa/junassa työmatkoilla ja ajelin pitkin pääkaupunkiseutua useita tunteja päivässä vain päästäkseni töihin tai kotiin. Aina menin omasta pysäkistä ohi. Viimeinen niitti oli se, kun yritin päästä Tikkurilaan mutta heräsinkin Riihimäellä. Paluumatka meni taas pitkäksi ja heräsin Pasilassa.

Vierailija
5/51 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö saikkua saa aina, kun sanoo ettei pysty olemaan töissä?

Vierailija
6/51 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää ihmiset jotka saikuttaa raskaana. Heti kun testi näyttää plussaa niin ollaan niiiiiin kipeitä ja väsyneitä. Huhhuh

Vierailija
7/51 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 10:27"]

Ärsyttää ihmiset jotka saikuttaa raskaana. Heti kun testi näyttää plussaa niin ollaan niiiiiin kipeitä ja väsyneitä. Huhhuh

[/quote]

No vaikka onkin vanha ketju niin...kommentoimpa kuitenkin sinulle.

Minä olen raskaana jo kohta puolessa välissä ja hetkeäkään en ole ollut saikulla. Toki jos olisit lukenut edelliset kommentit, niin tuskin sinäkään hyvällä katsoisit työkaveria joka nukkuu kesken työpäivän, vai miten.

Entäs jos supistelee ihan jatkuvasti ja se hidastaa esim. parityöskentelyä kun toinen tauottaa koko ajan?? Ei sitten saa valittaa työtahdista jos ei saa saikuttaa siitäkään syystä.

Kaverini puolestaan on nuohooja ja kärsinyt tosi kovasta pahoinvoinnista ja oksentelusta. Tosi kivahan se on kiikkua toisten katoilla ja seikkailla sisätiloissa käyden välissä yrjöllä.

Ei taida sinulla paljoamyötätuntoa ja älyä olla. Kyllä ne saikulla olijat pääsääntösesti on ihan syystä siellä.

Vierailija
8/51 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo okei ärsyttää ne 95% jotka saikuttaa vaan sen takia kun on raskaana.

Vierailija
9/51 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta nostetaanpa ylös. 

Tuosta sairasloman saamisesta raskausajan väsymyksen takia... Ei onnistu omalla paikkakunnallani. 

Olen ollut koko raskausajan niin väsynyt, että kun pääsen töistä, rupean samontein nukkumaan, herään illalla noin tunniksi, että saan syötyä jotain ja painun takaisin nukkumaan. En siis siivoa, en tee kotitöitä jne muulloin kuin vapaapäivinä.

Yövuoroissa voin pahoin, minua vapisuttaa, heikottaa, huimaa ja väsyttää niin etten edes muista mitä olen yön aikana tehnyt. Olen vastuullisessa työssä, hoidan vanhuksia. 

Tästä huolimatta, en ole saanut päivääkään sairaslomaa. Mutta töistä en voi irtisanoutua, sillä mieheni palkka ei riittäisi elättämään meitä molempia. 

Vierailija
10/51 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin ensimmäisen raskauden aikaan todella väsynyt, hemoglobiini oli reilusti alle 100 rauta kuurista huolimatta (kokeilin vielä 3 eri rautaa). Huippas ja supisteli vähän väliä, mutta aina vaan lääkäri totes että raskaus ei ole sairaus. Lopulta irtisanoin itseni töistä.

Vierailija
11/51 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin viikolla 5 niin väsynyt, että kävin lääkärissä kysymässä, onko se normaalia. Antoi 3-4päivää saikkua. Sen saikun aikana sitten alkoikin pahoinvointi, joka paheni vaan. 5kk nukuin keskimäärin 18-20h/vrk ja loput ajasta oksensin. Mikään ei pysynyt sisällä. Lopulta olin tipassa sairaalassa useampaan otteeseen. Hemoglobiini laskenut. Hypermeesis todettiin.

Ja voin kertoo, että 5kk oksentamisen jälkeen, en voinut palata töihin silloinkaan. Seisomatyö ja nostoja kun on. Yleiskunto oli totaalisen romahtanut tuona aikana, vaikka ennen raskautta olin aktiiviliikkuja.

Raskaus ei itsessään ole sairaus, mutta siitä voi johtua monenmoista.

Vierailija
12/51 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

36 jatkaa. Ja mielummin olisin ollut töissä ja nauttinut raskausajastani kuin oksentanut ja nukkunut. Käytännössä en muista tuosta 5kk mitään muuta kuin sumua. Ja silloisen asuntomme vessan..

Vierailija
13/51 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2009 klo 15:15"]

Vaikka miten sanon, kuinka huonvointinen olen, etten pysty syömään enkä kävelemään kunnolla, etten uskalla ajaa autoa, kun pelkään nukahtavani, niin mulle sanotaan vain, että koita lepäillä enemmän ja toivottavasti se alkaa helpottamaan.

En oo just nyt raskaana, mutta toivon joskus olevani. Kolmen raskauden kokemuksella en jaksa uskoa, että neljännessäkään voisin mitenkään paremmin kuin joka kerran aiemminkaan.

Miten sairaslomaa saa?

[/quote]

Kyllä sen NÄKEEKIN jos potilas siinä kasvojen edessä on V-Ä-S-Y-N-Y-T, miten tätä pitää muka perustella? Väsymys kuuluu monesti raskauteen ja moni puhuu väsymyksestä vaikka sitten arki sujuu, töissä jaksaa kuitenkin painaa ja illalla lähtee lenkillekin.

Mutta väitän että aidosti pahasti VÄSYNYT ihminen, raskaana tai ei on niin kuihtunut siinä vastaanotolla että huonoa tekee seurata sitä.

Ei sitä välttämättä itse tajua että on nukahtamaisillaan rattiin, siksi rattiin nukahdetaan.

Olen itse saanut saikkua eri raskauksissa vaihteleviin oireisiin pahoinvoinnista (miten tehdä raskasta fyysistä työtä jos mikään ruoka/neste ei pysy sisällä -neljässä tunnissa ihminen vaan on työkunnoton). Tarkoitan: en pysy tolpilla, kroppa tahtoo maate! Ei sitä ihmisen tuossa tilassa (raskaana tai ei) vaan jaksa.

Väsymyksessä helpotti yhdessä raskaudessa yövuoron lopettaminen. Pari raskautta meni taas niin ettei aamuvuoroon meinannut jaksaa ja pää sumussa tei työtä virheiden lisääntyessä, tauolta ei tahdo enää töihin. Ei sellainen ihminen ole työkuntoinen.

Supistukset taas on jo niin kurja paikka raskaudessa että jos niitä tulee pahasti ja sisätutkimuksia tehtäessä todetaan että paikat alkaa avautua niin siinä ollaan jo riskialueilla. Saikun lisäksi tulee kiellot seksiin ja liikuntaan. Puhutaan jo vakavasta riskistä menettää lapsi.

Olen minäkin ottanut töitten jälkeen päiväunet raskaana. Mutta siinä ollaan kaukana vielä tilanteesta kun väsymys painaa työntekijän kasan alle siellä työpaikalla tai ei jaksa kenties enää ollenkaan töihin.

Vierailija
14/51 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
15/51 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos ihminen ajaa autolla töihin ja on väsynyt niin ei siinä ole riskinä vain nukahtaminen vaan ylipäänsä liikenteen seuraaminen herpaantuu ja sitä kautta lisääntyy onnettomuuden ajamisen riski jolloin tämä kuski on siis vaaraksi ihan kaikille liikenteessä oleville.

Vierailija
16/51 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

H

Vierailija
17/51 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2009 klo 21:44"]Kuten ei raskauskaan.
[/quote]
Ei olekkaan mutta joskus ne raskaudesta johtuvat oireet ovat yhtä lamauttavia kuin joissakin sairauksissa. Itselläni oli aivan kamala kolmas raskaus, hirveää pahoinvointia 24/7, kovia supisteluja rv 15 lähtien, korkea verenpaine, leposyke 130-140 koko raskausajan, raskausdiabetes, hengenahdistusta, kamalaa turvotusta, järkyttävää väsymystä koska nousin jopa 10x yössä vessaan ja päivällä ei pienemmät sisarukset antaneet nukkua! Kyllä jumalauta olo oli kuin olisin ollut sairas! Että suututtaa aina toi sama laulu että raskaus ei ole sairaus, minun kohdallani todellakin oli!

Vierailija
18/51 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyll pitäisi saada saikkua ja jo heppoisemmillakin syillä... ainakin meidän työpaikalta äidit lähteneet 3-4kk kohdalla pois. Se riippuu lääkäristä että ymmärtääkö vai ei, työterveyslääkärit ovat usein varsinaisia *****, eivät esim. osanneet hoitaa keuhkoputkentulehdusta, sain 1 päivän saikkua ja piti kolmesti käydä eri lääkärillä ennen kuin yksi hokasi että joo antibiootteja tarvitaan...

Vierailija
19/51 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja mitä kitinää. Kun en minä jaksa!! Nyt vähän ryhtiä! Kolmen lapsen äitinä minuakin on väsyttänyt raskausaikoina ja vauva-aikana, mutta jotain rajaa lusmuilullekin. Se on ihan luonnollista, että raskausaikana väsytää, mutta edelleenkään se ei ole sairaus.

Vierailija
20/51 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 12:21"]Ja jos ihminen ajaa autolla töihin ja on väsynyt niin ei siinä ole riskinä vain nukahtaminen vaan ylipäänsä liikenteen seuraaminen herpaantuu ja sitä kautta lisääntyy onnettomuuden ajamisen riski jolloin tämä kuski on siis vaaraksi ihan kaikille liikenteessä oleville.
[/quote
Itselleni kävi juurikin noin. Rv 12 ja kaamea väsymys, töistä tullessa lähti auto käsistä ja sitte sitä mentiin. Onneksi selvisin pienillä kolhuilla, ainekset olisi ollut isompaakin onnettomuuteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan