Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥21-23.12.2005 KESÄKUUNKERTTUJEN TURINOITA♥

21.12.2005 |

huomenet vantaalta kesäkuun odottajille :)

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8A051E]jaa a, onkohan mulla vähän halvat huvit...;)

No, elikkäs 3päivän pinoa pukkaa: keskiviikosta perjantaihin.

omanapa:iltasin on alkanut kiristämään/supistamaan jos on tehnyt päivän mittaan ns.liikaa hommia...ei kiva :(

oon ollu tyytyväinen siihen mun valintaan että peruutin mun kuntosali jäsenyyden! siinä alkuvaiheessa kun oli sitä pahoinvointia, en päässyt käymään siellä 3:n viikkoon mikä on huima aika salilta pois (mä kun kävin siellä n.3 kertaa/vko).

Nyt oonkin sitten jaksanut tehdä kotona vaikka mitä kun ei tarvii stressaa sitä salille lähtöö tyttöjen kanssa...siihen reissuun kun tärvääntyi aina semmoset 3tuntia yhteensä kun julkisilla meni...

jouluväriG:meillä ei oo mitään teema väriä...nyt tosin satuttiin koristelemaan kuusi pelkästään kulta, hopea valkoinen ja kirkkailla koristeilla.

Muualta kotoa löytyykin sitten väriä joka lähtöön :))

tänään mies tulee töistä aikasemmin kotiin ja hakee kaupasta jouluruuat...(mun pitäs tehdä lista,plääh)

ja sitte mun pitäs paketoida kaikki tuttavien ja sukulaisten lahjat että mies vie nekin sitte tänään...

onkos teillä muilla muuten joulu kuusi? onko aito vai muovi?

-meille tuli maanantaina oikea kuusi ja mahottoman ihana tuoksu :D

eilen tuli 6joulukorttia!! jee mä rakastan kortteja!! (pöpi) ;) ja postia yleensäkkin...paitsi laskuista en tykkää :/

nyt poistun taas takavasemmalle että muutkin pääsee kertomaan kuulumisensa! moro!

(ainiin, TERVETULOA kaikki uudet ja " vanhat" kesäkuun odottajat!)

krisse,tytöt 11/02 ja 08/04 +Allu rv14+4

Vierailija
2/42 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on muovikuusi ja kummanki puolelta perinne et aattona koristellaan.. Mieli kyllä tekis pistää pystyyn vaik heti,mut perinteitä pitää kunnioittaa...

Leipomaan oon rupeemassa,muutamia maustekakkuja pukkaa.. pakko näin aamusta alkaa tai tekemättä jää. Mulla sellanen tyyli.. Ja tänään pitää pojan 2v-lääkärineuvolaan vielä mennä ja sen jälkeen tulee vieraita. Pitäähän emännällä iteleivottua olla....?!!!!

Pakkasta oli aamusta jopa -15! Toivottavasti laskee päivän mittaan,pitäs pulkalla nimittäin lähtee liikenteeseen sit.. Mut ihana ilma on,toivottavasti pysyy nyt..

Oma napa ei vaihteeks uutta..

Leipurihiivaks..

Suhmura ja Napura 15+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ruusunpunassa vielä eilisestä - eka lääkäri NLA :) oli niiiiiiiiin ihanaa kuulla ne kauan odotetut sydänäänet ja tietty kuulla, että kaikki itsellä kunnossa. Masukaveri kyllä oli aikas vikkelä liikkeissään, ehti pakoon dopleria välillä niin, että vähän hirvitti..

JouluG: meillä väriskaala on peruspunasta, kultaa, valkosta ja vähän sinistä. Vihreetäkin kuusen verran.

Aidon kuusen tuoksua ei kyllä voita mikään, tarkotus olis huomenna käydä ostamassa ja perjantaina koristella! Meillä tapana koristella jo aatonaattonan oman perheen kesken, kun aattoona talo täyttyy väestä jo aamusta :)

Aamun Hesarista tooosi masentava uutinen: PK-seudulle tiedossa musta joulua = nekin vähäiset lumet, jotka pysyneet maassa, sulaa vesisateen myötä. Voiko tylsempaa ollla!

Tervetuloa uusille Kesiksille!! Joukko senkun kasvaa, synnäritungokseen(ko) asti :)))

Toivotan Teille Hauskaa ja rauhaisaa Joulun aikaa!

Rocco rv15+1 + tuleva isoveli 2.5v

Vierailija
4/42 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin olen täällä aamusella!

Jouluväreistä ja -kuusesta: meillä punainen ja sitten vähän kultaa + keksin nyt todenteolla nämä kristalliset koristeet, ne on tosi kauniita. Kuusta meille ei astmaoireiden takia voi tuoda, mutta kehittelin oman: sellaisen reilunkokoisen pajukehikon koristelin kuusenkynttilöillä yms. -tähdenkin laitoin vielä " latvaan" -ja onnistui hyvin!

Piparkakkutalo leivottiin sitten eilen pojan kanssa ja koristeltiin myös. Tuli tyytyväinen olo itse, että sentään jotain jaksaa...

Siivoustavoitteet on tosi matalalla. Keittiön olen päättänyt kuurata, mies on lähinnä hoitanut sitä kun itse en oksentelulta viikkoihin voinut. Ja kyllä se on vähän erinäköinen keittiö, kuin minun jäljiltäni...

äitimiia rv 16 + 4

Vierailija
5/42 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pesua oottaa, imuroitukkin on jo.

Sitte on täälläkin torttujen leivontaa edessä, illalla tulee tännekin tupa täyteen vieraita.

Huomenna mennään maalle koko jouluksi, joten ainakin mua ei pääkaupunkiseudun mahdollinen " Musta" joulu haittaa, ihan varmaksihan sitä ei vielä tiedä, yltääkö lännestä ihan Helsinkiin asti..

Kotipuolessa on sitä lunta sitte riittämiin ja sinne on viel luvattu 3 pvän lumisateet päälle, alkaen huomisesta ;)

Omaa napaa ei juuri uutisia. Edelleen kuvottaa jos maha menee ihan tyhjäksi, eli täällä ainakin kilot kertyy tasaiseen tahtiin pakko syönnin ansiosta ;DD Mutta mun painoindeksi raskauteen oli 18, eli mulla alipainoa normaalisti ja kiloja pitää kuulemma tullakkin ->> no ei pelkoa ;)

Mutta, mitäpäs tässä. Päivitän tuon meidän sittely listan vielä ennen joulunviettoon lähtöäni (tänään illal tai huomen) joten nyt kaikki UUDET KERTUT, laittakaahan tietoanne vielä sinne esittelylistan loppuun jotta sieltä saan helposti ne ongituksi mukaan :))) EN viitsi/jaksa kahalata näitä esittelypinoja läpi tietoja etsien, kiitos kaunis ja kumarrus :)

Nyt lattioiden kimppuun ;)

Marieela ja Paapero 13+3

Vierailija
6/42 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paketoin viime yönä yhteen asti paketteja. Aina ei tässä vaiheessa ole lahjat olleet edes ostettuna, joten olen harvinaisen aikainen lintu tänä vuonna. Kävin kinkunkin jo ostamassa - vaikka onkin tuore ettei tarvitse neljää päivää sulattaa. Viime jouluna kävin aaton aattona etsimässä lanttusurvosta enkä löytänyt vaikka kolme kauppaa komppasin. Eineslooraa syötiin sitten meillä - vaikka ihan hyvää sekin oli.

Aiotteko kokeilla uusia ruokia? Minä löysin viime jouluksi punajuurilaatikon ohjeen ja nyt aion tehdä sitä - rakastan punajuurta! - kun viime jouluna se kuitenkin jäi lopulta kokeilematta. Resepti on ihana, kauramannapuuroon sekoitetaan punajuurisosetta, kermaa ja mausteita. Ihana värikin siitä tulee joulupoytään (ja lasten vaatteisiin ja pöytäliinaan).

Aamulla tuli radiosta Heidi Kyrön joululaulu, jossa hän kaipaili joulumieltä. Minua kävi ärsyttämään, kun laulussa sanottiin, että " jos voisi toivoa parhaan lahjan lapsille, käärisi joulumieltä pakettiin" tai jotain sinne päin. Minusta asia on tasan päin vastoin, lapsista joulumieli tarttuu aikuisiin. Silloin, kun perheessä ja suvussakaan ei ollut pieniä lapsia, itse oli teini tai nuori aikuinen, joulu ei tuntunut yhtikäs miltään. Nyt kahden pienen tytön kanssa on ihana laittaa joulua ja jo marraskuussa alkaa soida joulun kellot mielessä. Ihan uutta henkisyyttäkin, jopa hengellisyyttä tulee minun uskonnottoman mieleen!

Minä en muuten voi itkemättä kuunnella mitään Jeesus ja Maria -lauluja. Heinillä härkien kaukalon, Ja neitsyt pikkupoijuttansa ja muut ovat ihan mahdottomia liikuttajia! Onko muilla samanlaisia oireita? Ei munua Jeesus itketä vaan Maria, samaistun suojelevaan äitiin, jonka tietää menettävänsä lapsensa ihmisten julmuuden vuoksi. Eikö ole ihan hirveää?

Nyt loppuu tämä tunnelmointi, joulusiivo mieleen, niin arki palaa...

Vierailija
7/42 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa joulumieli pikkuhiljaa vallata.

Piparkakkutaikina odottaa leipomista kun saisin ensin tyttelin laitettua nukkumaan. Toivottavasti nukkuisi 3 tunnin päikkärit niinkuin toissapäivänä niin kerkeis äiskä ihan kunnolla leipoa ja touhuilla muutakin.

Me ei tuoda joulukuusta varmaan ollenkaan, oishan se ihana, mutta ei viitsi ostaa kun on vaan sitten tiellä kun pitää alkaa pakkaileen muuttoa varten heti joulun jälkeen. Ollaan aatto anoppilassa niin eiköhän ne oo sinne kuusen hommanneet.

Kelikin on mitä jouluisin, lunta ja pakkasta sopivasti.

Irinja, oon kanssasi ihan samaa mieltä, että todellakin se lapsilla on jos kellä se joulutunnelma! Siitä saa itsekin sitä joulutunnelmaa kun katsoo lapsia, joilla silmät loistaa ja posket hehkuu kun ne touhuaa joulujuttuja.

Minulla kanssa on tänä jouluna erityisesti pistänyt tipan linssiin ja mielen herkäksi kun on kuullut tai lukenut kertomuksia Mariasta, ne tulee jotenkin niin lähelle kun on itsekin raskaana.

Nyt tytteli nukkumaan ja piparien tekoon!

Tunnelmallisia joulutouhuiluja!!

Äippä ja pirpana, rv 15+2

Vierailija
8/42 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, taas uusi päivä. Eilen tosiaan oltiin siellä neuvolassa ja kuunneltiin sydänääniä (jos joku ei eilisestä pinosta käynyt lukemassa), vieläkin ihana olo.. :)

Kerroin sitten pomollekin, vähän ajattelin säästää perjantaihin, kun mennään viimeisenä työpäivänä ennen joulua syömään, mutta tulipa kerrottua. Juteltiin aamusella pätkätöistä ja kuinka ei silloin välttämättä uskalla ottaa asuntolainaa tai perustaa perhettä, niin siihen väliin sitten sanoin, " että muuten, jään äitiyslomalle toukokuussa.." Ihan hyvin otti vastaan ja onnitteli. Samaan syssyyn sitten meidän asentaja sanoi, että hän jää isyyslomalle kesäkuussa! Pomo pohti vain että meni koko henkilökunta uusiksi..

Nyt ei kuitenkaan tarvitse vetää vatsaa sisään, pukeutua peittäviin telttoihin eikä kulkea kumarassa.. Vois huomenna laittaa oikein äitiyspaidan päälle? Hmm..

Mistä löytyisi muuten hyvät lappuhaalarit (joko farkku tai vakosametti) äitiysajaksi? Haluaisin sellaiset jouluksi.. Tänään vois mennä shoppailemaan.. Ideoita?

Neuvolassa muuten se täti kyseli liikkeistä, sanoin etten ollut varsinaisia liikkeitä tuntenut, mutta kutitusta sisältäpäin. Sanoi että liikkeitä nekin on, eli kun on oikein herkkä tuntemaan, niin voi jo tunteakin vaikka on ensimmäinen. Eli on ne kutitukset liikkeitä!! :) Nyt vain odottelemaan kunnon potkuja..

Mrs.Marple & Rääpäle, rv 15+4

(päivemmällä pitää muistaa soittaa ultra..)

Vierailija
9/42 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei tule tänäkään vuonna oikeaa, kun ollaan maailmalla lähes koko joulun aika. Mutta meillä on sellanen puusta veistetty n 20 cm korkea puinen kuusi joka on vihreäksi maalattu. Sen laitan sohvapöydälle..

Vierailija
10/42 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvää joulun aikaa kaikille!!!

Kuusikyselyyn: Meillä viimevuotiseen malliin muovikuusi. Lasten allergioiden ja astmojen vuoksi ei oikea kuusi tule kysymykseenkään =( No nätiksi tuon muovisenkin saa..vaikkei siitä tuoksua irtoakaan!

Kääk...neiti heräs pihalta,pitää mennä! yritän tulla uudestaan vähän myöhemin, mutta jos en ennätä niin

OIKEIN ILOISTA JOULUA!!!!

Hattara rv 12+ ja lapset 99, 01,04

Vierailija
11/42 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ehdottomasti oikea kuusi koska meillä ei ole esteitä tuoksulle :)

Mutta tänä vuonna ei laiteta omaan kotiin kuusta koska ollaan viikko pois ja kuusi ehtisi suotta kuolla sillä välin :(

Meinattiin et oltas laitettu jo 2 viikkoa sitte kotiin, mutta silloin ei ollut kuusen myyntiä lähimainkaan joten sekin sitte jäi..

Mutta nyt puhtoinen koti, ei muuta kuin torttuja leipomaan ja sitte saa vieraat tulla... =))

Mukavaa Joulunalusta edelleen kaikille!!!

Vierailija
12/42 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on mennyt aikaa kun olen viimeksi käynyt lukemassa ja kirjoittamassa kuulumisia. Olen ollut viime perjantaista asti sairaana, ensin oksennustaudissa ja sen jälkeen iski flunssa. Elokuvia päivät katsellut ja välillä yrittänyt jotakin puuhastella.

Joulukuusi kyselyyn että meillä laitetaan ihan oikea kuusi. Haluaisin jo ehkä nyt sen sisälle mutta kai niitä perinteitä pitää sen verran kunnioittaa että aatonaattona sitten (näin on ollut meidän kummankin perheessä). Kuusen tuoksu on kyllä ihana, mutta saa nähdä haistaako nuhanenä jouluna mitään.

Ensimmäinen on jo huomannut minun raskauden, vaikka itsestä tuntuu ettei tuo maha niin kauheesti ole kasvanut. Tosin enää ei mene monetkaan entisistä housuista jalkaan, ainostaan sellaiset vähän rennommat.

Nyt taas levähtämään..

Denise-84 & masuaarre (jaa..mikähän viikko se nyt olikaan... =D)

Vierailija
13/42 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan selvästi tuntuu työpöydän ääressä istuessa, että joku tökkii navan alla. Välillä tulee sellainen terävä pom-pom ja sitten taas vähän niin kuin sivelyä. Tää on sitä itseensä, kolmaskertalainen sen tietää!

Loppupäivä pää pilvissä!!!

Irinja rv 16+6

Vierailija
14/42 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulusiivous on tehty, huomenna käydään vielä varaston kimppuun. Mulla oikein sormet syyhyää järjestellä kaikkia paikkoja kun on aikaa näin lomalla.

Kävin tänään neuvolassa. Hemppari oli laskenut aika radikaalisti, viimeks oli 137, nyt oli 113 ja rautakuurillehan sitä päästiin. Sydänäänet kuuluivat hyvin. Pahoinvointi on tosiaan helpottanut, joten nyt varmaan alkaa sitten se ihana osuus tästä raskaudesta.

Huomaa kyllä kun siivosi, että on ihan puhti pois ja mahaa kivistelee. Vaikka siivosinkin usean tunnin aikana ja pidin välillä taukoja.

Nyt odottelen joulua todella hyvillä mielillä!

Tytteli-83 rv 15+2

Vierailija
15/42 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka nyt tietää jo varmasti tunteneensa liikkeitä! Itsekin olen melkein varma, mutten ihan kuitenkaan. Tunnen lähinnä iltaisin selälläni maaten, kun laitan kämmenen vatsalle. Jotenkin tuntee ikäänkuin sitä kättä vasten paremmin. Onko kukaan muu miettinyt vastaavia? Rv:hän on nyt 14+5, eli melkein 15, eli kyllä periaatteessa voisi jo tuntea. Niitä tuntemuksia on tosin ollut jo jopa 13, ehkä jopa 12 viikolta alkaen, en nyt muista. Mutta mielestäni tiedän, miltä se pieni " möyrintä" tuntuu, äkkinäisiä " potkuja" en ole tuntenut kuin yhden. Ja ilmapulinat mielestäni erotan noista. Mutta voihan tietty mielikuvitus vielä tehdä tepposia, mut eilisiltanakin oli aika vahvan oloisia tuntemuksia, mietin jo, että onkohan tulossa erityisvahva vauva, jos nyt jo tunnen. Ja välillä kun on rakko täysi, niin tuntuu ikäänkuin rakkoa vasten, melkein täytyisi vessaan lähteä sen takia. Supistuksiakin kyllä on välillä ollut jo jonkin verran. Mutta nyt kun on elämä vähän rauhoittunut, niin vähemmän viime päivinä.

Joululauluista, minäkin samaistan itseni aina Mariaan, varsinkin yksi Amy Grantin laulu joululevyltään " Breath of Heaven" saa aina kyynelehtimään. Suosittelen hommaamaan sen levyn, jos jostain löytyy. (ja jos haluaa herkistellä... :-) no, on siinä reippaitakin lauluja). Sain itse kopiona niitä lauluja... Toinen " paha" on " Did You Mary know" , suomeksi " Tiesitkö Maria, että Poikasi..." Silloinkin kun en ole raskaana, nuo tietyt laulut saavat herkistelemään. Olen kuitenkin niin monena jouluna ollut raskaana... (4nä, ja yhtenä ilmeisesti sai yksi lapsi alkunsa), joten kyllähän sen assosioi omaankin tilanteeseen. Kun miettii Mariaa viimeisillään raskaana pitkää matkaa taivaltaen aasin selässä ja sitten yönkylmyydessä perillä ei edes majapaikkaa löydy (rikkaille olisi varmaan rahalla kyllä annettu paikka sisältäkin). Mutta siitä kai se on osoitus, että kun Jumala kerran alentui tulemaan ihmiseksi Jeesuksessa, niin ei tarvinnut olla myöskään 5tähden hotelli, vaan tuli ihan tavallistakin köyhemmän ihmisen tasolle, ei helppoa elämää kokeilemaan. Ja sitten ensimmäiset onnittelijat... lampaalle haisevat paimenet partoineen... :-) Mutta eipä tarvinnut itse kutsua! Kaipa Jumala tiesi, keille lähetti enkelin ensimmäisenä kertomaan.

No, tästähän tuli oikein novelli. Koitan saada tehtyä rahkajäädykettä (ilman munaa, en mielelläni raakaa munaa syö, tosin taikinat tulee kuitenkin maisteltua, siis ihan rahkaohjeella vaan). Ajattelin kokeilla suklaapaloja ja rusinoita. Ja toisen puolukkaa. Onko idiksiä tai valmiita ohjeita heittää?

No, hyvää joulua kaikille ja turvallista mieltä odotukseen!

Summersnow rv14+5

Vierailija
16/42 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

oksentanut verta? Minulla tuli kerran, säikäytti vähän mutta äippäpolilta sanottiin, ettei huolta, jos ei uloste värjäänny... Voi olla kurkustakin. Nyt en enää onneksi joka pv oksenna. :-)

Vierailija
17/42 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkaa kohta todenteolla iskeä joulustressi. En oo vielä tehnyt joulun eteen mitään muuta kuin käynyt ruokaostoksilla ja tehnyt jäälyhtyjä. Siivous jää nyt sitten kokonaan loppuviikolle. Paniikki meinaa iskeä, mutta ei sitä vaan ehdi kahden pienen lapsen kanssa ja kun oon vielä päivätkin töissä... Mieskin oli eilisen illan autotallissa korjaamassa siskonsa kärryä koko illan, joten minäpä en muuta tehnytkään ku paimensin poikia.

Jotain positiivista sentään! Minä tein elämäni päätöksen ja päätin jäädä vuoden vaihteessa kotirouvaksi. :) Saan rauhassa ladata akkuja ja valmistautua tulevaan koitokseen kolmen pienen äitinä. Stressi helpotti kummasti. Esikoinen 3v kyllä on vielä ainakin kesään asti kokopäiväisesti päiväkodissa kuntoutussyistä. On hänelle parhaaksi.

G: Meillä on muovikuusi minun kuusiallergian takia. Nätiksi saa senkin, niin kuin joku jo sanoikin, mutta kuusen tuoksua meilläkään ei valitettavasti ole. Meillä kans perinteisiin kuuluu, että kuusi koristellaan aatonaattoiltana.

Mä oon kans välillä tuntevinani jotain liikkeitä, mutta sitten menee parikin päivää etten tunne mitään. Muistaakseni viime raskaudessa tunsin liikkeet rv15, mutta nyt mulla on istukka etuseinässä niin se varmaan vaimentaa potkuja niin etten tunne niitä kuin tosi harvakseltaan. Jos ne nyt sitten edes on potkuja... :))

Mukavia joulupuuhia kaikille!

Mirju ja pikku-pööpöti 14+3

Vierailija
18/42 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellou!!!

Tervetuloa kaikille uusille kertuille ja onnea hyvistä neuvola ja ultra reissuista.

Mionalle ja perheelle oikein hyvää ja rauhallista joulua. Olette mielessä ja halauksia lähetän.

Tässä ne tärkeät ja sitten turinoihin. Kerään itseni tänne muutaman erittäin kamalan illan jälkeen. Olen kärsinyt järkyttävästä päänsärystä ja halaillut tuota pönttöä taas vaihteeksi oikein urakalla. Voi voi, olis nyt jouluna herkkuja niin sais syödä...

Kuusi tulee meille tuosta omasta pihasta tänä vuonna, kun ei siihen oikein mahdu kasvamaan. Koristeiksi hopeaa ja punaista. Aina mä tässä kohtaa unohdan puolet. Tarkotus ois vielä imuroida ja lattiat pyyhkästä. Heitän sitten ison puhtaan maton lattialle. Kuusi ois tosiaan tänää tarkotus kaataa ja tuoda sisään. Mies on vielä kinkunhakumatkalla, kun ei ollut sopivan pientä tuolla prismassa. Muuten onkin hankinnat tehty ja saa joulu tulla. Sellaisia joulutavaroita nostelen koristeeksi tässä illalla.

Massussa möyritään ja pusketaan ylöspäin aivan mahottomasti iltasella. Tyttö käy vauvalle juttelemassa ja huutelee -Vauvaa, vauvaaa heieiii... On tuo suloinen.

Eli kaikille Kesäkertuille OIKEIN HYVÄÄ JOULUA!!!!!!!!!!

T. Lytte ja Masukki 14+4

Vierailija
19/42 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamulla olin siellä ultrassa ja nyt meidän " tiuhti-viuhti" on saanut oikean nimen eli RÄSYNUKKE. Ultrassa vauva näytti ihan räsynukelta ja kun kotona näytettiin lapsille kuvia vauvelista niin poika totesi että toihan on ihan kuin räsynukke, yhdessä kuvassa siis...niinpä aloimme nyt kutsua vauvaa räsynukeksi, onpa kaunis nimi!

Ensin ultrassa (alateitse) ei näkynyt mitään, siis yhtään mitää!! Tyhjä kohtu. Kätilö alkoi jo ihmetellä ja kyseli että onko mulla ollut nyt hiljattain vuotoja ja minäkin jo nieleskelin että mitä ihmettä että vasta maanantaina kyllä kuultiin sydänäänet. Mutta ei näkynyt mitään!

Sitten kätilö siirtyi kokeilemaan vatsan päältä ja sieltähän se räsynukke näkyi!! Kaikki oli ok, nt-mitta 0,9, eli hyvä sekin. Kaikki tarvittava löytyi tässä vaiheessa. Laskettu aika pysyi samana, yhden päivän aiemmin olisi ultran mukaan mutta eivät tosiaan muuta la:ta jollei se heitä yli 4 päivää, sanoi kätilö. Kätilö arveli että sektio tehdään viikko ennen la:ta eli sitten juuri juhannusaattona tai sen aattona...eipähän ole juhannuksen kanssa sitten miettimistä, mennäkö mökille vai...

Mutta kaikki hyvin tässä vaiheessa, ultrakuvia olen ihaillut tuion tuostakin.

t. mariadee ja räsynukke 12+5

Vierailija
20/42 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

iloisia ultrauutisia saaneille!

... Sanoisinpa vaan, että kivoja noi kätilöultrat... No, onneksi selvisi kai aika nopeasti, että kyllä sitä elämää sieltä löytyy... Aika kumma juttu, ettei alakautta näkyny, mutta vatsalta löysi... Liekö vaan ollut turhan hätäinen tai väärin suunnattu anturi... Mut varmaan tosiaan sydän pysähtyi sulla vähäksi aikaa.

Itse muistan kans, kun vauva löytyikin kuolleena kohdusta, niin kaks kätilö/sairaanhoitaja kaverusta ultrasi kuin ensimmäisiä kertoja elämässään... Näin itsekin heti, ettei kaikki oo kunnossa, ettei liikettä näy eikä sydämen sykettä ja sikiön asento outo. Mut hepä vetäs anturin pois eikä suostuneet sanomaan mitään, ennenkuin saavat mut ultralääkärille, joka oli sillä hetkellä palaverissa. Siinä sitten reilu puoli tuntia sai itkua nieleskellen odotella epävarmuudessa käytävällä...

No, otan tän ehkä turhan tunteella, mut eivätkö vois palkata yhden ultraamiseen perehtyneen lääkärin lisää sen sijaan, et epävarmoja sairaanhoitajia työllistävät tuollaisella. Siirtäisivät ennemmin " ylimääräiset" synnytysosastolle, siellä yleensä on tarvis... Itse ainakin olen aika paljon saanut yksin olla synnyttämässä, jos ei mies ole ollut paikalla. Äippäpolilla sen sijaan pyörii hoitajia, jotka vaan vie lääkärin huoneeseen ja tuo pois... Eikö luulis asiakkaan itsekin löytävän perille, tai lääkärin voivan huikata... No, sairaalakäytäntöjä vois kritisoida enemmänkin, esim. sitä, et miks ihmeessä ei voi olla sama lääkäri, katsoisivat ajat niin, et osuis sama lääkäri joka käynnillä. Nyt eivät kuitenkaan ehdi lukea koko 50-100 sivuista historiikkia läpi, eivätkä kykene perehtymään asiaan kunnolla. Mullakin on jo tiedot muuttuneet (kun tulee se tiivistelmä neuvolaan) 2 käynnin aikana vääriksi (eka lääkäri kirjoitti/luki tiedot edellisistä raskauksista väärin), ja ilmeisesti sellaisina pysyvät, kunnes joku vaivautuu lukemaan alusta asti, kuinka asia on... Arvailen vaan, et kuinka paljon oleellista tietoa muuttuu matkan varrella. No, en halua luoda epäluottamusta terveydenhuoltojärjestelmäämme kohtaan, mutta kyselevällä ja huomauttelevalla asenteella on syytä olla liikkeellä...