Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokailtainen viinipullo on jo ongelma.

Vierailija
21.12.2005 |

Tai sanotaanko jo että viinikanisteri.

Kuinka voisin raitistua, kun en pääse edes vessaan yksinäni.

Neljä pientä lasta estää menemästä mihinkään, puhumATTAKKAAN että menesin edes kerran vaikka hakemaan puita varastosta ilman seuraavaa laumaa.

Mulla ei ole ikinä ollut lapsenhoitoapua ja ei ole rahaa palkata ulkopuolisia.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai mitä se viinipullo/kanisteri sulle antaa? Sitä voisit miettiä ja yrittää keksiä keinon saavuttaa tämän/nämä asiat jollain toisella tavalla.

Vierailija
2/11 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemaan hetki ihan vaan itsekseen. Ota joku pieni tavoite, ja nosta sitä vähä vähältä, kyllä sinä tästä selviät. Anna vaan itsellesi aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita se lauma tarhaan, tai osa siitä. Kuntouta mielesi. Mene töihin.

Vierailija
4/11 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aika aikaansa kutakin ja ei mene montaa vuotta kun helpottaa. Se ei ole syy juomiseen. Olet vain krapulassa väsyneempi ja kärttyisempi ja taas kuvittelet tarvitsevasi huikan.

kasva aikuiseksi ja ota vastuu itsestäsi ja lapsistasi.

Vierailija
5/11 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla alkoholi sinulle tärkeämpää kuin lapset. Voisit antaa heidät jollekkin, jos sinusta ei kerran äidiksi ole vaan lapset häiritsevät juomistasi.

Vierailija
6/11 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeä. Voimia sulle ap!

Vierailija
7/11 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se lastenhoito on vaan helpompaa kun ei tartte krapulassa kärsiä. Ja kyllähän lapsetkin jo kärsii jos vanhempi on ei-selvässä tilassa. Mitä jos sattuu joku onnettomuus, että olisi äkkiä lähdettävä johonkin tms. Tai nukahdat sohvalle pöhnässä ja sillä aikaa lapset polttavat talon...? Hae ihmeessä apua itsellesi, se käy aluksi vaikka näin netinkin kautta, A-klinikoilla ja muilla tahoilla on omat sivustonsa. muistaakseni joku apua.fi tai vastaava on olemassa, josta voi käydä katsomassa. Tsemppiä!

Vierailija
8/11 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo sinä vaan viiniä, kun sulla on niin vaikeaa. On sitä muillakin ihmisillä vaikeuksia, eikä ne ole viinaa heti juomassa. Lähde jonnekkin kerhoihin niiden lasten kanssa tai pihalle. Vai onko aina niin krapula ettei jaksa?

Vierailija
9/11 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse vielä jokin aika sitten kahden lapsen yksinhuoltaja ja aika rikki. Joka ilta join lasin pari viiniä tai pullon pari olutta. Siitä tulee äkkiä tapa, riippuvuus syntyy niin huomaamatta. Oli helppoa rentoutua lasin ääressä kun oli saanut lapset viimein nukkumaan. Aloin olla huolissani kun huomasin että jo päivällä aloin ajattelemaan illan alkoholiannosta, joka helpottaisi oloa. Minulla tilanne muuttui kun tutustuin ihanaan mieheen, jonka kanssa olen nykyään naimisissa ja odotan perheenlisäystä. Ei tarvinnut enää turvautua alkoholiin, kun sain hyvän ihmissuhteen ja elämäntilanne alkoi muutenkin helpottua. Tällä en tarkoita sitä, että sinun pitäisi etsiä " väkisin" itsellesi mies tullaksesi onnelliseksi, vaan toivon että jaksat uskoa tilanteesi vielä helpottavan. Tarvitset jotain muutosta elämääsi, mutta itse sen parhaiten tiedät, mikä sen muutoksen pitäisi olla.

Voimia sinulle. Asiat kääntyvät vielä parhain päin!

Vierailija
10/11 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä summalla saisit varmasti jo monta tuntia viikossa lastenhoitoapua -> vähän huolet helpottuisi eikä tarttis turvautua joka ilta pulloon.

Vierailija
11/11 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten se vie koko käden.

Voit aloittaa siitä, että et osta niitä viinipulloja sinne kotiin. Jos näyttää siltä, että saat ihan fyysisiä vierotusoireita joita et voi kestää, niin sitten nopeasti terveyskeskuksen tai päihdehuollon kautta hakemaan apua.

Jos et ole ihan niin pahassa tilanteessa vielä että pystyt itse lopettamaan tuon jokailtaisen tapasi, niin ehkä sulle on siitä apua kun huomaat miten paljon parempi ruumiilla on olla ilman alkoholia. Sen huomaa hyvin pienistäkin määristä kun ne jättää pois: yksi lasillinen viiniä tuntuu seuraavana päivänä painolastina. Saati sitten se kanisteri.

Voimia sinulle vaikean tilanteen edessä. Varmasti tulee olemaan hankalaa, mutta sun täytyy ajatella asiaa niin että se sun väsymyksesi lasten kanssa on kuitenkin vain tekosyy juomiselle. Se voisi olla mikä tahansa asia. Jos olisit pirteämpi lasten hoidosta, niin sitten olisi työstressiä tai kolmenkympin kriisiä tai jotain muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi