Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Graavilohesta

Vierailija
20.12.2005 |

Miten se nyt menikään? Olen raskaana, joten saanko syödä itse tehtyä graavilohta? Tyhjiöpakatut graavilohethan ovat kielletty mutta miten on itse gravattu kala? Onko jollain siis varmaa tietoa asiasta?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muuten samalla haukku tän palstan kokonaan.. :D Sanoi että kaikki varsinkin esikoistaa oottavat äidit on ihan paniikissa kun saavat täältä " ohjeita" .. Minun terveydenhoitajani sanoi, että listerian saaminen jopa tyhjiöpakatusta graavilohesta on minimaallinen..

Vierailija
2/4 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä koskee myös itse valmistettua, mutta noissa tyhjiöpakatuissa kaloissa riski on suurempi, ilmeisesti koska niitä säilytetään pitkään.

Kakkosen terkkarilla on erikoinen käsitys minimaalisesta, Hesarissa oli hiljattain uutinen missä oli tutkittu tyhjiöpakattuja kaloja ja joka neljännestä löytyi listeriaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on rajoituksia ja suosituksia, mutta maalaisjärellä selviää pitkälle.

Vierailija
4/4 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoi, että voihan sitä esim. silakkaa lähteä viivottimen kanssa ostamaan, mutta ei ole hänestä tarpeellista, kun kukaan ei silakka varmaan syö montaa kiloa viikossa. Sanoi, että jos lähdetään joka asiasta tekemään numeroa, niin varsinkin ensisynnyttäjät ressaantuvat kohtuuttomasti. Mut se on mun terkan mielipide ja hänen tietonsa. Onneksi sinulla oli parempi tieto listeriasta, niin nyt kaikki osaamme varoa kaikkea, varsinkin graavilohta.