Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskaaksi keskenmenon jälkeen...?

20.12.2005 |

Lääkäri sanoi että yhdet kuukautiset pitäisi odottaa (lääkkeillä vauhditettu keskenmeno), ja samaan hengenvetoon totesi että eipä siinäkään mitään jos ei odota. Ensin ajattelin että odotetaan, mutta nyt tekisi kuitenkin mieli yrittää heti. Mitä haittoja siitä voi olla? Onko teillä muilla kokemuksia? Sitä vaan mietin, että jos onnistummekin ennen kuukautisia ja sitten tulee taas keskenmeno niin onko ses itten siitä johtuvaa ettemme odottaneet... Vaikea juttu!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei sanottu mitään siitä että saako heti yrittää uutta vauvaa vaikka kysyin!

Tuolla keskenmenopalstalla joka toinen sanoo että lääkäri sanoi että pitää odottaa yhdet kuukautiset ja joka toinen että antaa palaa vaan.

Me emme aio odottaa vaan katsotaan kuinka käy.Olen ymmärtänyt että alkio ei kiinnity jos limakalvo ei sitä vielä kestä ja ainoa syy miksi toivotaan että odottaisi että kuukautiset tulisivat on että laskettu aika on helpompi määrittää.

Vierailija
2/7 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

välissä ole ollut yksiäkään kuukautisia. Jokainen raskaus on päätynyt uuteen keskenmenoon rv 6-8. Kyllä minä nyt uskon että voisi olla hyvä odottaa ainakin yhdet kuukautiset välissä! Toisaalta olen kuullut myös iloisista onnistumisista heti perään raskauksistakin.

Onnea teidän yritykseen! Itse olen menossa yksityiselle tutkimuksiin koska raskauteni eivät saa tuulta purjeisiin vaikka meillä on yksi 3-vuotias lapsi, joka sai alkunsa ilman ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pitäis odottaa. Se " hyvä" syy siihen on se, että jos yhdet kuukautiset on välissä, raskauden kesto on helpompi määrittää. Joka nykyään on muutenkin helppoa hyvien ultrien ansiosta. Itse olen ajatellut asian niinpäin, että jos ei limakalvo ole vielä kyllin vahva kiinnittymiseen, ei alkio siihen kiinnity.

4/7 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ultrallahan siitäkin selvittiin.

Elikkäs keskeytynyt km ja kaavinta toukokuussa rv 12+. Heti suoraan tärppi ilman ensimmäisiäkään menkkoja ja nyt rv 29+4.

Vierailija
5/7 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

... olen antanut itseni ymmärtää, että jos keskenmeno hoituu itsestään, ei ole väliksi, vaikka heti perään yrittäisikin. Kaavinta on sen verran raju toimenpide, että sen jälkeen olisi hyvä antaa paikkojen parantua. Mutta kuten edeltä saimme lukea, ei silläkään näytä olevan niin väliä... Kaippa niitä ohjeita on niin monta, kun on kokemuksiakin. Itselleni tehtiin kaavinta (syynä tuulimunaraskaus), jonka jälkeen odotin yhdet kuukautiset (kun näin neuvottiin), ja sen jälkeen tärppäsi heti.

Vierailija
6/7 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

13.5 Perjantai oli kuin olikin huonon onnen päivä... Minun kohdun ulkopuolinen raskaus oli kasvanut niin isoksi, että munatorvi meni rikki. Oikea munatorvi jouduttiin poistamaan ja sikiö oli arvioiden mukaan silloin 6-7 viikkoinen.

Kuukautisia ei kerennyt tulla, kun menin jälkitarkastukseen jossa lääkäri sanoi, että nyt on juuri se päivä..tai kohta on myöhäistä!

Kysyin odottamisesta, kun olin kuullut, että yksi kierto olisi hyvä odottaa, mutta lääkäri sanoi ettei nää odottamiselle syytä!

Nyt siis rv 26+5!!

TSEMPPIÄ KAIKILLE, kyllä se voi onnistua!!

Vierailija
7/7 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa samanlaiselta sairauskertomukselta kuin itsellänikin: kohdun ulkopuolinen munatorvessa ja oikea munanjohdin poistettiin. Kukaan ei määritellyt viikkoja, mutta koska välissä olivat kuukautisetkin, sillä perusteella olis ollut vasta vkolla 3. Mutta toisaalta munatorvi repeytyi ja vatsalaukkuun valui verta, joten en tiedä mitä uskoa... Mennyttä yhtä kaikki.

Nyt jälkitarkastus ohi ja toiveet ovat vielä korkealla. Toivota onnea jookos?

Ja onnea itsellesi tietenkin! Onko eka raskautesi vai jo pikkuisia kotona. Meillä on yksi pian nelivuotias poika, mistä olen tietenkin onnellinen, kun näitä palstaja olen lueskellut. Lapsia ei tosiaankaan hankita!