Tuntuu siltä, että aika monessa perheessä kaapinpaikkaa näyttää isovanhemmat,
vai kuinka mettään menen tässä huomiossani?Tältä se minusta vaikuttaa, kun näitä ihmisten kommentteja lukee jos joku perhe toimiikin omalla tavallaan eikä niinkuin isovanhemmat toivoisivat tai ovat itse aikoinaan toimineet. Haukutaankohan mutkin tästä huomiosta?
Kommentit (14)
Eli jos olet rahapulassa ota mielummin pankkilaina. ;=))
vaikutti siltä, että nämä vanhemmat ois julmia ja itsekeskeisiä kun eivät tee kuten isovanhemmat haluavat vaan tekevät omat ratkaisunsa. Näin siis minusta vaikutti ja samalla tuli mieleen, et uskaltaako kuinka moni perhe ' uhmata' isovanhempia, jos samalla voi menettää rahallisen tai hoidollisen avun? -ap
Moni nyt pitää omaa äitiään tai anoppiaan piikana ja viikkorahan tuojana vaikka on jo oma perhe, totta kai he myös rupeavat kontrolloimaan ja antamaan neuvojaan ym. ikävää. Kasvakaa aikuisiksi ennen kuin rupeatte perhettä perustamaan!
Aikamoisen ylemmyydentuntoista ajatella, että kunnioitus täytyy ansaita. miten sinä sen olet lähimmäisiltäsi ansainnut?
Vierailija:
Minulle opetettiin lapsena, että vieraita ihmisiä kohtaan käyttäydytään hyvin, mutta kunnioitus täytyy jokaisen ansaita, niin minun kuin muidenkin ihmisten.
Siksi en appivanhemmilta halua yhtään rahaa, sillähän (muiden asioiden lisäksi) on hyvä määrätä, kun täytyy olla niin kiitollisuudessa. Siksipä otetaankin mielummin lainaa ja määrätään itse asioistamme.
Kyllä aikuinen ihminen voi kokea isovanhemmat osaksi perhettä.
Ja meillä " piiotaan" puolin sun toisin. Sitä autetaan, joka apua tarvitsee. Oli se sitten lasten hoidossa, tai kukkien kastelussa.
Sellainen hysteerinen irtautuminen ja ylpeys ihan vain aikuisuuden nimissä on mielestäni ihmeellistä! Eikö ihminen saa tarvita apua joskus? Ja eikö ihminen voi nauttia oikeasti vanhempien tuesta, sekä kunnioittaa heitä osana omaa perhettä, olematta " lapsen tasolle jäänyt" ?
Vierailija:
Moni nyt pitää omaa äitiään tai anoppiaan piikana ja viikkorahan tuojana vaikka on jo oma perhe, totta kai he myös rupeavat kontrolloimaan ja antamaan neuvojaan ym. ikävää. Kasvakaa aikuisiksi ennen kuin rupeatte perhettä perustamaan!
Minun kunnioitukseni saa kun edes yrittää käyttäytyä fiksusti. Hermojen menetys, suuttuminen, huono päivä tms. ei kunnioitusta vie mihinkään.
Minun mummoni on todella inhottava ihminen. Puhuu paskaa kaikista selän takana ym. Hän ei tosiaan saa kunnioitustani vaikka kuinka olisi vanha ihminen ja minun mummoni. Vanhuus ei tarkoita sitä, että saa käyttäytyä kuinka tahansa.
Vierailija:
Kyllä aikuinen ihminen voi kokea isovanhemmat osaksi perhettä.Ja meillä " piiotaan" puolin sun toisin. Sitä autetaan, joka apua tarvitsee. Oli se sitten lasten hoidossa, tai kukkien kastelussa.
Sellainen hysteerinen irtautuminen ja ylpeys ihan vain aikuisuuden nimissä on mielestäni ihmeellistä! Eikö ihminen saa tarvita apua joskus? Ja eikö ihminen voi nauttia oikeasti vanhempien tuesta, sekä kunnioittaa heitä osana omaa perhettä, olematta " lapsen tasolle jäänyt" ?
ita ihmisille.
Vierailija:
Kyllä aikuinen ihminen voi kokea isovanhemmat osaksi perhettä.Ja meillä " piiotaan" puolin sun toisin. Sitä autetaan, joka apua tarvitsee. Oli se sitten lasten hoidossa, tai kukkien kastelussa.
puolin ja toista kunnioittaen. Tuohan on hienoa, jos jollain perheellä homma toimii. -ap
t. 12, joka kunnioittaa omaa äitiään suunnattomasti
Eikös niin? Silloin ei voi mielestäni ainakaan ruveta valittamaan jos äiti on esim. joka päivä auttelemassa ja tuo ruokaa ja avustaa taloudellisesti ja jos äiti joskus sanoo, että mihin haluaa rahojen menevän. Tälläistä tällä palstalla lukee paljon, että apu kelpaa, mutta ei vastapalvelukset, jne. En minä ainakaan voisi kokea valittavani jos saisin äidiltäni rahaa ja hän sanoisi sen tulevan lasten vaatteisiin. Tulisinko tänne purnaamaan, että mikä se kuvittelee olevansa. Ei, niin ei voi mielestäni tehdä.
T. se jota lainasit
Samaa mieltä kanssasi.
Vierailija:
Eikös niin? Silloin ei voi mielestäni ainakaan ruveta valittamaan jos äiti on esim. joka päivä auttelemassa ja tuo ruokaa ja avustaa taloudellisesti ja jos äiti joskus sanoo, että mihin haluaa rahojen menevän. Tälläistä tällä palstalla lukee paljon, että apu kelpaa, mutta ei vastapalvelukset, jne. En minä ainakaan voisi kokea valittavani jos saisin äidiltäni rahaa ja hän sanoisi sen tulevan lasten vaatteisiin. Tulisinko tänne purnaamaan, että mikä se kuvittelee olevansa. Ei, niin ei voi mielestäni tehdä.T. se jota lainasit
Minulle opetettiin lapsena, että vieraita ihmisiä kohtaan käyttäydytään hyvin, mutta kunnioitus täytyy jokaisen ansaita, niin minun kuin muidenkin ihmisten.