Vaikeaa sukulaista pakoon. millainen on hotellijoulu? koko perhe kotoa pois jouluksi...
onko kokemuksia hotellijoulusta tai yleensä joulusta jossain muualla. haluaisimme muuttaa jouluperinteitämme ja eritoteen eliminoida erään henkilön jouluperinteestämme, joka on tehnyt jokaisesta joulustani ankean.
joten miten sen teeme muuten kun häipymällä jouluksi pois.
Kommentit (39)
Kaikki olettavat, että ap:n joulut ankeuttava ihminen on anoppi. Ihan yhtä hyvinhän kyse voi olla omasta vanhemmasta, jos jokainen joulu on kerran ollut ankea. Sitä en ymmärrä, miksei tuolle sukulaiselle voi sanoa, että meidän joulunviettomme muuttuu nyt pysyvästi, emme vieraile missään, emmekä ota vieraita vastaan. Eikä mitään vastaväitteitä kuunnella.Ei kukaan väkisinkään sisälle tunge, ellei päästetä. Tietysti siitä seuraa mussutusta, mutta mitä nopeammin sen napanuoran katkaisee, sen helpommaksi käy elämäkin. Nimittäin tuollaisen ihmisen kanssa se välien selvittely on edessä ennemmin tai myöhemmin.
Häpeä! Haluat hylätä sukulaisen. Olet Iilimato!
Voisiko tähän ketjuun laittaa jotain suosituksia missä kylpylässä kannattaisi viettää joulunsa?
Vierailija wrote:
Voisiko tähän ketjuun laittaa jotain suosituksia missä kylpylässä kannattaisi viettää joulunsa?
Ei, tässä pitää motkottaa anopeista, villasukista ja krääsästä.
Vierailija wrote:
jouluristeilyä Siljalla!!! Ollaan oltu useamman kerran ja tänäkin vuonna haluaisin mennä. Notkuvat ruokapöydät, ohjelmaa tai oman porukan kesken hytissä. Lapsille olen ottanut muutaman lahjan mukaan. Ovat jaksaneet odottaa hyvin kotona olevia loppuja paketteja. Laivalla voi myös tehdä edullisia viimehetken lahjaostoksia.
Se risteilyhän voisi olla lahja. Sekä laatuaika vanhempien kanssa adventtina kun kerrankin ei sitä joulua tarvitsisi hössöttää. Vaikkapa yhteinen teatteri vierailu joulusirkus tms. Tottakai pari pakettia, muttei mitään lelu röykkiöitä. Laivan myymälät on todella hyvin varusteltuja myös lelujen osalta.
Meillä ei 5v oikein koe risteilyä lahjaksi ja jotenkin keskivahvaa kidutusta kertoa lapsille, että jepjep, lisää lahjoja on sitten kotona, vaikka aatto on jo nyt. Että miksi ei antaa lahjoja vaikka 18.12., jos niitä hankkii eikä vastata 25.12., kun lapsilta on joulu ohi.
Vierailija wrote:
Häpeä! Haluat hylätä sukulaisen. Olet Iilimato!
No nytpä on ristiriitaista viestintää. Miten iilimato voi hylätä ketään?
Kolmen lapsen yh-äidilläni meni yhtenä vuonna hermot, kun mummot ja mummit ja tädit ja serkut kaikki vaativat yhtä ja toista, joten hän totesi, että pitäköön joulunsa ja lähdimme risteilylle. "Tonttu" toi lahjat etukäteen ennen matkaa. En minäkään lapsena tiennyt mitä oli tapahtumien taustalla, olipa vaan kiva reissu, myöhemmin aikuisena olen kuullut syyn.
En voi sietää siskoani ja hänen miestään. Tästä syystä olen buukannut itseni jo muutamana jouluna keikkatöihin hiihtokeskuksiin koko jouluksi. Isot lisät juoksevat ja työvuorot ovat melko leppoisia.
Me on aina vietetty joulu kotona, vuosikymmenten ajan. Joskus joku on tullut meille, ei läheskään aina (paitsi joulupukki). Tapaninpäivänä olemme joskus lähteneet käymään isovanhemmilla, ei aina.
Voin paljastaa teille että siellä risteilyllä ei ole mitään jouluista sen ruokapöydän lisäksi. Sama kulahtanut laiva, sama bändi soittaa 80-luvun paskoja hittejä, samat kalliit juomat ja ylihintaiset Tobleronet
ihana. ei arvitse miettiä lahjoja lapsille, saa levätä ja olla rauhassa
Minäkin olen miettimässä hotelijoulua, tiedän että yksi sukulainen tekee tapansa mukaan joulusta raskaan ja stresaavan (hössötys alkaa jo marraskuussa, jatkuvaa jankuttamista milloin ruoista, milloin lahjoista) ja jos tarjoilut tai lahjat eivät ole hänen mieleensä niin perästä kuuluu. Tämä tekee joulusta mulle pakkopullaa ja mietin että jos mentäisiin vaan oman porukan kanssa hotelliin niin voisi joskus itsekin nauttia ja rentoutua aattona. Toisaalta, valitustahan siitäkin valinnasta tulee.
Toivon hartaasti, että aikuiset lapset viettäisivät jo omat joulunsa . Järjestäminen alkaa jo puuduttaa.
No omituista jos et ole mitään lahjoja saanut. Vai eikö lahjat ole olleet mieluisia, niin olet ne mieluummin unohtanut? Vai etkö ole ymmärtänyt ’nuoren polven’ aineettomia lahjoja tai lahjoituslahjoja?
Edesmennyt isäni aikoinaan narisi vuodesta toiseen, että teatteriliput ei ole mikään lahja, vaan lahja on tavaraa kovassa paketissa..
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
jouluristeilyä Siljalla!!! Ollaan oltu useamman kerran ja tänäkin vuonna haluaisin mennä. Notkuvat ruokapöydät, ohjelmaa tai oman porukan kesken hytissä. Lapsille olen ottanut muutaman lahjan mukaan. Ovat jaksaneet odottaa hyvin kotona olevia loppuja paketteja. Laivalla voi myös tehdä edullisia viimehetken lahjaostoksia.
Se risteilyhän voisi olla lahja. Sekä laatuaika vanhempien kanssa adventtina kun kerrankin ei sitä joulua tarvitsisi hössöttää. Vaikkapa yhteinen teatteri vierailu joulusirkus tms. Tottakai pari pakettia, muttei mitään lelu röykkiöitä. Laivan myymälät on todella hyvin varusteltuja myös lelujen osalta.Meillä ei 5v oikein koe risteilyä lahjaksi ja jotenkin keskivahvaa kidutusta kertoa lapsille, että jepjep, lisää lahjoja on sitten kotona, vaikka aatto on jo nyt. Että miksi ei antaa lahjoja vaikka 18.12.
itsellä ihanat muistot esim. laivajoulusta, jossa joulupukki jakoi (1)lahjan (jonka perhe oli vienyt pukille, muut lahjat sai kotona myöhemmin) ja muistan ainoastaan siitä sen nuken jonka kävin hakemassa "lavalta". Laivalla oli muuta kivaa toiminttaa lapsille mm. leivontaa
Vierailija wrote:
Voin paljastaa teille että siellä risteilyllä ei ole mitään jouluista sen ruokapöydän lisäksi. Sama kulahtanut laiva, sama bändi soittaa 80-luvun paskoja hittejä, samat kalliit juomat ja ylihintaiset Tobleronet
Voin paljastaa sinulle, että sinne risteilylle nimenomaan mennään joulua pakoon. Ei sukua, ei hössötystä, ei stressiä. Ei tarvitse edes tiskata.
Vierailija wrote:
No omituista jos et ole mitään lahjoja saanut. Vai eikö lahjat ole olleet mieluisia, niin olet ne mieluummin unohtanut? Vai etkö ole ymmärtänyt ’nuoren polven’ aineettomia lahjoja tai lahjoituslahjoja?
Edesmennyt isäni aikoinaan narisi vuodesta toiseen, että teatteriliput ei ole mikään lahja, vaan lahja on tavaraa kovassa paketissa..
En koska aikuisten kanssa ei ole lahjoja vaihdettu. Ja se on hyvä niin. Jokainen ostaa kirjansa ja huivinsa itse niin saa mieleisensä.
Eli jokainen saa lahjan kun voi ne aikuisten lahjojen arvon käyttää mihin itse haluaa.
Enkä tosiaan edes tarvitse enää mitään, liki 80 v
En ole koskaan ollut niin lapsellinen " mun pitää saada lahjoja tai joulu pilalla."
Vierailija wrote:
ihana. ei arvitse miettiä lahjoja lapsille, saa levätä ja olla rauhassa
Kuinka niin lapset jäisi hotellijoulussa ilman lahjoja? Mikä logiikka? Kyllä pukki löytää hotellinkin.
Eli pakenette jotain hullua tätiä joka tyrkyttää teille villasukkia ja vihreitä kuulia?