Vaikeaa sukulaista pakoon. millainen on hotellijoulu? koko perhe kotoa pois jouluksi...
onko kokemuksia hotellijoulusta tai yleensä joulusta jossain muualla. haluaisimme muuttaa jouluperinteitämme ja eritoteen eliminoida erään henkilön jouluperinteestämme, joka on tehnyt jokaisesta joulustani ankean.
joten miten sen teeme muuten kun häipymällä jouluksi pois.
Kommentit (39)
Me ollaan vietetty jouluja kylpylöissä...aivan ihania jouluja ovat olleet. Paljon ohjelmaa lapsille...piparinpaistoa, kuusen hakua/koristelua ym. Tietenkin myös kylpylässä lillumista. Ja mikä parasta. Mihinkään ei oo kiire ja saa mennä valmiiseen pöytään...SUOSITTELEN!!
Ollaan myöskin vietetty joulua ihan vaan oman perheen kesken. Ollaan ilmoitettu hyvissäajoin, että haluamme olla oman perheen kesken. Anoppi ehkä vähän harmistui, mutta sopeutui kuitenkin ajatukseen.
Joulu on rauhan ja hyväntahdon juhla ,joten miksi sitä pilaamaan riitelyllä. Varaatte risteilyn, kylpylän tai mikä se teidän juttunne nyt onkaan ajoissa niin ei tarvitse turhaan stressata. Laivalla äiditkin pääsevät vähällä kun voi istua valmiiseen pöytään. Rauhallista joulua jo näin etukäteen
jouluristeilyä Siljalla!!! Ollaan oltu useamman kerran ja tänäkin vuonna haluaisin mennä. Notkuvat ruokapöydät, ohjelmaa tai oman porukan kesken hytissä. Lapsille olen ottanut muutaman lahjan mukaan. Ovat jaksaneet odottaa hyvin kotona olevia loppuja paketteja. Laivalla voi myös tehdä edullisia viimehetken lahjaostoksia.
jouluristeilyä Siljalla!!! Ollaan oltu useamman kerran ja tänäkin vuonna haluaisin mennä. Notkuvat ruokapöydät, ohjelmaa tai oman porukan kesken hytissä. Lapsille olen ottanut muutaman lahjan mukaan. Ovat jaksaneet odottaa hyvin kotona olevia loppuja paketteja. Laivalla voi myös tehdä edullisia viimehetken lahjaostoksia.
Se risteilyhän voisi olla lahja. Sekä laatuaika vanhempien kanssa adventtina kun kerrankin ei sitä joulua tarvitsisi hössöttää. Vaikkapa yhteinen teatteri vierailu joulusirkus tms. Tottakai pari pakettia, muttei mitään lelu röykkiöitä. Laivan myymälät on todella hyvin varusteltuja myös lelujen osalta.
Olen ollut ulkomailla Merimieskirkon joulu illallisilla. Todella ihanaa tulla valmiiseen Suomalaiseen joulupöytään.
kas, kun kaupassa ( Saksassa ) kyselin lanttuja tehdäkseni itse lanttulaatikot, niin minua katsottiin kieroon. Heille se on karjan ruokaa.
Suomessakin olen viettänyt hotelli joulun, ihanaa mutta hintavaa.
Vierailija wrote:
Ollaan myöskin vietetty joulua ihan vaan oman perheen kesken. Ollaan ilmoitettu hyvissäajoin, että haluamme olla oman perheen kesken. Anoppi ehkä vähän harmistui, mutta sopeutui kuitenkin ajatukseen.
Todella kurjaa, että vanhukset ei saa viettää joulua perheenä lastensa ja lastenlasten kanssa.
Joulu tuo monelle paöjon muistoja menneistä sukujouöuista ja ihminen on silloin herkkä ja kaipaa. Tällöin joulu rakkaiden kanssa auttaa.
Edullisia ostoksia laivalla 🤣🤣 niitä ei sieltä enää löydy
Mut se on kiva kun miehillä on aina ihanat anopit. Mielellään ovat joulun anoppilassa tai anoppi mukaan jonnekin lomamajaan/hotelliin.
Siinä aattoiltakin menee mukavasti keskustellessa puolison anopista joka on ikävä ja tylsä eikä antanut mukaan joululahjoja kuin lapsille värityskirjat. Ois voinut osallistua joulun kustannuksiin lahjana. Oo
Samat suunnitelmat. Anoppia ei todella kiinnosta nähdä jouluna. Tulee väkisin tuomaan lahjat ovelle, jos ei mennä käymään, niin ei huvittaisi olla kotona.
Lahjat on sellaisia, joista ei koskaan kysy toiveita, lapsille jostain alekorista ostettua krääsää ja poistokirjoja, ei vaivaudu edes ottamaan selvää mistä kirjoista tykkäävät. Ja nämä roskat sitten marttyyrinä tulee raahaamaan ovelle ja siitä pitäisi olla äärettömän kiitollinen. Ja rahaahan ihmisellä on vaikka kuinka paljon, että kysymys ei ole siitä että olisi joku varaton eläkeläinen. Enkä myöskään tarkoita että pitäisi olla jotain tosi kallista, mutta tuollaista roskaa ja marttyyrishowta en kaipaa.
Tuo risteily voisi olla ihan kiva kokeilu!
Ekaa kertaa joulu ulkomailla, etelässä auringon alla.
Nyt nostatte Kissan hännän jo pöydälle ja sanotte nille ihmisille mitään erikseen selittelemättä jotka pilaavat Joulunne : Vietätte joulun oman perheen kanssa. Ei toivotut henkilöt sitten ymmärtävät asian ajoissa ei asiaa teidän perheeseen: Jouluna ei joulu pyhinä.Tehkä rajat,ei tekosyillä.Lahjoista sanotte suoraan emme vaihda paketeja Jouluna.terv. anoppi ja äiti Helsingin lähiöstä .
Olen ollut perheeni kanssa jo yli 10 kertaa joulun Floridassa.... ja taas mennään. Mukaan tulevat myös jo aikuiset lapsemme.
Lämmintä, palmuja, omaa rauhaa, mutta... just hyvä meidän perheelle. Suosittelen.
Meidän lähipiirissä haluavat suurin osa viettää joulut omissa oloissaan eikä ole tunkeilijoita. Näköyhteydellä pidetään yhteyttä. Maaseudun suku joulut ovat loppuneet ajat sitten menehtyneiden iso vanhempien myötä.
Ihme tyyppejä sellaiset jotka haluavat toisten koteihin koko juhlapyhiksi eikä tyydy korkeintaan kyläilemään silloin kun perheelle sopii. Pelkää olla yksin eikä ole kenties koskaan ollut jouluna yksin.
Meillä ei ole sukulaisia joita pitäisi paeta. Silti ollaan oltu jokunen joulu mökillä jossain. Viimeksi Rukalla. Oli ihan kivaa vaihtelua. Ulkoilua, yhdessäoloa ja hyvää syötävää. Mitä muuta jouluun tarvitaan.
Voi ne isovanhemmatkin haluta olla muualla, kuin perheen kesken. Paras kun kaikki viihtyy, yhdessä tai erikseen.
Vierailija wrote:
Samat suunnitelmat. Anoppia ei todella kiinnosta nähdä jouluna. Tulee väkisin tuomaan lahjat ovelle, jos ei mennä käymään, niin ei huvittaisi olla kotona.
Lahjat on sellaisia, joista ei koskaan kysy toiveita, lapsille jostain alekorista ostettua krääsää ja poistokirjoja, ei vaivaudu edes ottamaan selvää mistä kirjoista tykkäävät. Ja nämä roskat sitten marttyyrinä tulee raahaamaan ovelle ja siitä pitäisi olla äärettömän kiitollinen. Ja rahaahan ihmisellä on vaikka kuinka paljon, että kysymys ei ole siitä että olisi joku varaton eläkeläinen. Enkä myöskään tarkoita että pitäisi olla jotain tosi kallista, mutta tuollaista roskaa ja marttyyrishowta en kaipaa.
Tuo risteily voisi olla ihan kiva kokeilu!
Mistä voi tietää toisten varallisuuden tasan tarkkaan. Onneksi ei jaa rahojaan sillä hän voi vielä itse ne tarvita. Yksityinen hoitokoti muistaakseni maksaa n. 5000e/kk tai kotihoito ja voi olla nykyään jo kalliimpikin. Sitten jää perillisille enemmän jos ei ehdi käyttämään.
Isovanhempana mielelläni vietän joulun rauhassa ilman hirvittävää passaamista tai kyläpaikan sohvalla kykkimistä.
Koskaan en ole jouluna ollut lapsilla, aina kotona.
Lapset näkyy perheineen olevan toisella mummolla tai jossain hiihtokeskuksissa. Hyvä niin.
Joululahjoja en ole koskaan saanut, itse ostin lastenlapsille "sitä rihkamaa" kun olivat pieniä. Nyt muistan vain syntymäpäivinä rahalla.
Olen ihan tyytyväinen osaani huonona anoppina ja huonona mummona. Lapset eivät roiku minussa enkä minä heissä.
että tänä jouluna haluatte olla vain oman perheen kesken.