Tiistaita JOULUMUORIT!!
uusi päivä uudet kujeet...
Kommentit (24)
Täällä alkaa olla tapahtumaa enemmän kuin Kauniissa ja Rohkeissa. Ainakin nopeampaan tahtiin... Ihana lukea viestejä, kun olette päässeet kotiin nyytin kanssa jo näin ennen joulua.
Meillä mies päätti eilen perisuomalaiseen tyyliin avata sanaisen arkkunsa mieltään painavista asioista. Se tapahtuu noin kerran vuoteen ja idea on se, että ensin lastataan kaikki toisen niskaan ja jonkunnäköisen anteeksipyynnön jälkeen (joka on auttamattomasti myöhässä) oletetaan, että kaikki on taas vuodeksi kunnossa. Tulikin hyvään saumaan, kun on tämä vauva tulossa ja jouluiloakin saan taas kaivaa jostakin. Hyvähän se on, että tulee asiat käsiteltyö, mutta ajankohtaa olisi voinut vähän miettiä etukäteen. Ai niin, kysehän olikin miehestä...
Unetkin ovat hävinneet jonnekin, herään neljän maissa, enkä saa unta enää. Enteilee synnytystä kylläkin, mutta tavallisesti tätä kestää pari viikkoa, että on sitten varmasti tiedoton ja väsynyt synnyttämään mennessään.
Esikoisen terapia on pahimmassa vaiheessa eli raivonpurkauksia ja muuta mukavaa riittää koko päiväksi. Ja terapiassa tietenkin joulutauko... Supistuksetkin ovat muuttuneet, niiden tilalla on sellainen " nyt-voisi-alkaa-mutta-ei-alakaan-supistus" . Huomenna neuvolaan vielä, mutta eihän siellä tehdä muuta kuin kuunnellaan sydänäänet ja toivotaan hyvää jatkoa. Yritän kinuta yliaikakontrollia jo joulun jälkeiselle viikolle, kun viimeksikin sellaisen sain vauvan ison koon mukaan. Liikkeitä on sentään tuntunut juuri ja juuri riittävästi.
Valitus aina auttaa omaan oloon. Onneksi olette täällä sitä jakamassa. Toivottavasti joku vielä ehtii ennen joulua oman tonttusen saada.
*Kitta75 ja masuvauva rv 39+4*
Ekaa kertaa tänne kirjuuttelen, vaikka Tansku on yrittänyt mukaan houkutella jo pidemmän aikaa.. Juttujanne olen kyllä käynyt lueskelemassa useamman kuukauden, joten melkosen tutuilta (ja mukavilta) tunnutte! (Anteeksi vaan uteliaisuuteni..) Ite en vaan oo saanu aikaseksi kirjuutella, enkä kyllä ennen äippäloman alkua olisi ehtinytkään.
Esikoista tänne odotellaan, ja laskettuaika oli ja meni viime lauantaina. Ei oo joulukinkku vielä vaan halunnut ulostautua. Eilen meni kyllä limatulppa, mutta eihän se nyt välttämättä vielä mitään kerro. Mut tuleehan tuo viimestään 31.12. ulos kun käynnistellään.. Enää 1,5 vkoa turvotusta jäljellä!! =)
Sitähän minä tänne tulin kirjottelemaan, että voi Tansku kun siuta nyt piinataan noiden plussien kanssa!!! Ei varmasti oo mukava koko ajan olla pelkopersiissä! Tsemppiä, seurailen täällä että kuulumisia tiiviiseen tahtiin!
Niin, ja ONNEA kaikille kinkkunsa jo lunastaneille!!
t: Zeta 40+3
jotka ovat saaneet erityisen ihanan joululahjansa! Lahjalle tsemppaukset taitavat tulla liian myöhään, varmaan pitäisi jo onnitella pikku nyytistä. Jännityksellä jään odottelemaan Lahjan kuulumisia.
Tsemppiä SnowApplelle ja Tanskulle!
Olin tulossa huomenna Sanomatalon treffeille, mutta tänään neuvolatäti soitti ja siirsi huomisen neuvola-ajan just treffiajankohtaan. Harmi! Oli kiva tavata muita joulumammoja viime vkolla.
Omaan napaan ei kuulu nyt kummempia. Viime vkolla oli selässä kipeitä supisteluja, mutta tällä vkolla supistelut ovat olleet heikompia. Taitaa mennä laskettuun aikaan tai ylikin meikäläisen synnärille lähtö.
Hyvää yötä kaikille!
t.,Kanika rv 38+3
Onnea teille molemmille poikavauvojen syntymisen johdosta :)
Ja taas tuli haikea olo: Olisipa itsekin jo oman vauvansa kanssa kotona sairaalasta paluun jälkeen!
Huomisesta kahvittelusta pikaisesti: Olin kovasti tulossa, mutta loppuraskaus tosiaan huonontaa muistia. Mieheni jää joululomalle (jonka toivoimme myös menevän osaksi isyyslomaa) ja olimme sopineet, että lähdemme aamusta Vallilaan (tietenkin synnytysvarauksella) viemään joulutervehdyksen tuttavapariskunnalle. Olin unohtanut koko jutun... Mukava on toki tavata noita tuttavia, jotka muuten myös odottavat vauvaa.
Tansku: Kurjaa, jos raskausmyrkytys tosiaan on kohdallasi. Aika varmasti näemme perjantaina Kättärillä, jos vaan olemme äitipolilla. Olisikohan meillä ihan peräkkäiset lääkäriajat, koska se minun alkaa 10:05?
:)
SnowApple rv 40+6