Tiistaita JOULUMUORIT!!
uusi päivä uudet kujeet...
Kommentit (24)
Tsemppiä kovasti synnytykseen! Pian sinulla on sitten pikkuinen tonttu-ukko sylissäsi! " Hieno homma" , sanoisi Maisa :)
Pääsin eilen partion joulujuhlaan. Meillä oli myös yllätysvierailijoita, päivällä kaverini ja illalla veljeni tyttöystävineen. Meni siis tosi vauhdilla tuo päivä. Ja nyt sitten tänään sinne lääkärineuvolaan, jee!
Mukavaa tiistaita!
kaaka ja Tilkkis 39+0 (vihdoin!)
ja tsemppiä!
Voi kumpa multakin käynnistettäisiin... Vaikka jotkut mulle yrittävät vakuutella että parempi jos itsekseen syntyy. Vaan kun ei synny! Ja ettei elämä ihan liian helpoksi kävisi alkoi hammas vihoittelemaan illalla. Kamala hermosärky koko yön. En siis nukkunut. Nyt lähdössä päivystykseen. Mietin vaan että mitenköhän tekevät/aloittavat juurihoitoa kun en voi maata selällään ollenkaan tai taju menee kun suurensuuri vauva painaa istukkaa. No eiköhän jotain keksitä, pääasia että särky loppuisi! Pitkästä aikaa en juuri nyt toivo synnytyksen käynnistymistä. Ensin hammas, sitten voisin vähän nukkua ja vasta sen jälkeen, kiitos!
Hyvää tulevaa päivää kaikille!
jakautumaton Mirva 41+2
Hemmetti mikä yö takana. Illalla käytiin miehen kanssa saunomassa, katsottii Tappajahaita ja harrastettiin kevytversiona tätä kivointa ässää (joka ei juuri nyt ole kuitenkaan niin mahdottoman kivaa). Justiin kun olin käymässä nukkumaan, tuli ihan älyttömän tuskainen olo. En oikein osaa kuvailla oloa muutoin kuin sanalla tuskainen. Ei pystynyt olemaan missään asennossa, vähän oli huonovointisuutta ja tuskan hiki pokkasi päälle ilkeästi. Tätä jatkui aina varmaan jonnekin 03 saakka. En siis osannut erottaa mitään erityisiä supistuksia, vaikka välillä tuntui koskevan ja ahistavan enemmän kuin jollain toisella hetkellä. Mies sanoi että ota aikaa, mutta kissanviikset... en minä mitään aikaa osannut ottaa olosta joka on kurjempi toisella hetkellä ja hieman vähän kurjempi toisella. Pah.
No joskus 03 jälkeen olin sitten ilmeisesti nukahtanut kännykkä kourassa valmiina soittamaan sairaalaan ja kyselemään lisäneuvoja, kunnes heräsin 05.10 ja pakko käydä oksentamassa. Sen jälkeen nukuin hyvi aina vähän yli seitsemään ja nyt taas on vähän sellainen olo että joku olisi unohtanut oilein oksaisen halon pystyyn tuonne alavatsaan. Ei siis okseta, ei supista(??) -tai ainakaan en koskaan ajatellut että supistukset tuntuisivat tältä- vaan tuo halko vaan tuolla olla möllöttää. Aivan omistuista tämä raskaus. Voisikohan olla merkkinä lähenevälle synnytykselle??
VITANOVAN tekstiä oli pakko kommentoida kun kuullosti niin hassunhauskalla tavalla karmivalta jos joutuisi käytäväpaikalle sairaalaan. Huh huh, kiitos mutta ei kiitos =D Varmasti ikimuistoinen sairaalareissu olisi.
TANSKU ihanalta kuullostaa äitisi huolenpito kaikessa yliampuvuudessaan. Eikö ne tulevat isovanhemmat ole usein tuollaisia =) Meilläkin molempien vanhemmat soittelee jatkuvasti ja kyselee ensimmäisen lapsenlastensa kuulumisia ja ovat hälytysvalmiudessa lähtemään sairalan suuntaan jos tuleva isä osoittaa liikaa hermostumisen merkkejä eikä kykene esim ajamaan ;)
Tänään pitäisi vielä Itäkeskuksesta raahautua ostamaan viimeiset kaksi joululahjaa. Pitää varmaan lähteä sinne jo yhdeksäksi niin ei vielä joudu runnotuksi tän valtaisan ilmapallomahan kanssa. Oikein ihanaa tiistaita kaikille ja LAHJA-UNELMALLE tsemppiä sinne synnytyssaliin kuin myös MIRVAIlle hampilääkäriin.
Mariella ja double" trouble" 39+2
ja samalla ne eiliset synnytyksen merkit ovat poissa. Eilen supisteli ja heikotti ja olin niin toiveikas, että pääsisimme jo Kättärille. Vielä mitä! Viime yönä taisi tulla yksi ainoa supistus ja vauva oli muutenkin niin hiljainen, että meinasin aamulla soittaa päivystykseen. Aloitin aamuni appelsiinimehulla ja join vielä hieman pepsiä (terveellistä...) päälle. Siitähän vauva innostui eli onneksi ainakin liikettä piisaa mahassani. Näillä näkymin saatan sittenkin tulla huomenna Sanomatalolle, jos en ole kauhean väsynyt tai Kättärillä. Minulla muuten saunominen ei aiheuta supistuksia. Koska maanantain vastaisena yönä supistukset vihloivat ihan kunnolla, ajattelin eilisiltaisen saunomisen lisäävän supistuksia. Vielä mitä!
Mirvai olet vielä pidemmällä raskaudessasi. Tsemppiä hammaslääkäriin!
Ja Lahja onkin jo sairaalalla. Ihan jännittää hänen puolestaan.
Tansku kirjoitit mainiosti äidistäsi, joka tosiaan huolehtii aika tavalla. Oma äitini asuu 320 kilometrin päässä, joten hänen huolenpitonsa rajoittuu tosiaankin puhelimeen. Äiti soittaa melkein päivittäin. Olen nyt muutaman kerran toitottanut hänelle, että vauva ei ole vielä yliaikainen, vaikka lasketusta ajasta onkin huomenna viikko.
Iltapäivällä varaan sen yliaikakontrolliajan. Nyt pitää taas keksiä puuhaa päivälle.
SnowApple & masukki rv 40+6
lahjalle kauheesti onnea! jännää...
meilläkään ei just viime yönä nukuttu... eikä se johtunut supisteluista, koska niitä ei tosiaan ollut. vaan siitä että mies kuorsasi ihan tajuttomasti. vaikka sitä kuinka potkisin niin taas 2 sekunttia ja jatkuu jatkuu vaan.......
eilen päivällä oli ihan reilut supistukset kun esikoinen sai semmosen vuosisadan uhmakohtauksen. taisi taas paineetkin kohota.
eipä kun siivoomaan ja iltapäivällä taasen neuvolaan.
lilay 39
Lahja tekstaili just,.vaihtelee lekurien mielipiteet käynnistyksestä(yllätys yllätys)mut Pillereillä alottivat....joten eiköhän sielä ole tänään vauva kainalossa=)IHANAA=)¤tahtoo mukaan¤
Eilen oli neuvola,.ultran mukaan painais nyt 3,9kg ,.ja käsituntumal 3,5-3,6kg...saishan tuo jo tulla,.on siin ihan työmaata kolmejaPuol kiloseski=)paikat auki 3sormelle jo ja kanavaa ei enää....No ei täs vooi mennä enää kauaa=)))))))))))))muut muksut synty 40+5(12t),40+2(6t)
40+5(2,6t)minuutti ponnistusvaihees=) NYT hirvittää kertäänkö sairaalaan ku matkaaki 52KILOMETRIÄ=)no täytyy PiipaaAuto soittaa jos hätä tulee=)
Mulla on sellanen tunne et me ollaan joulu sairaalas,.toisaalta se ois ihanaki,.mut toisaalta IKÄVÄ jo nyt lapsia ja miestä=)ristiriitasia ajatuksia=)juu..meillä on joka joulu ollu tyylinä et ollaan aamupvä mun porukoil saunas ja syömäs(mun sisko miehensä kans myös sielä)ja sit illalla pukki tulee tänne meille,.ja mun miehen vanhemmat ja sisarukset on kans tulleet meille pukille,.mut nyt ei oiken osaa vielä suunnitella,.pukki tosin on tulosa aattona tietty joka tapaukses tänne,.
Millasia Jouluaaton perinteitä teil on?
AUTS ku supistelee,....
VOIMIA KAIKILLE LOPPUMETREILLE=)
t;Ama 40+2
Hei!
Pikku-Hippo syntyi 12.12. klo 9.03 suunnitellulla sektiolla. Palleromme painoi 4270 g ja pituutta löytyi 52 cm, pipo 38 cm. Synnytys sujui oikein hyvin, ainoastaan vuotoa oli melko paljon, joten hemoglobiini pääsi tipahtamaan melko alas, mutta kyllähän se siitä korjaantuu. Tikit poistettiin eilen.
Hippovauva on mitä suloisin pikku-ukkeli ja olen todella kiitollinen, että tällä kertaa sain aloittaa terveen vauvan kanssa, joten sektio oli hyvä päätös kohdallani.
Terkuin Hippomama ja " Hector" 8 pv
Tsemppiä vielä kaikille odottajille!
vaikka ei varmasti enää ole lueskelemassa näitä juttuja.. *sädetystä*
Eilen kun oli juttua tuosta huonovointisuudesta.. sitä piti kommentoida, mutta mitenkä pääs unohtumaan... Meinasin vaan kertoa, että mulla oli tossa noin pari viikkoo sitten muutaman päivän ajan jotenkin ihan tolkuttoman huono olo. Siis oikeen sellanen oksettava ällö-olo. Muutaman kerran tartti spurttailla vessanpönttöä kohti oksupallon tuntu kitalaella, tosin oksentaa ei kuitenkaan onneksi tarvinnut. Vaikka ei kyllä kaukana ollut.. No tänään tuo olo on palannut. Voi yökkö! Koko aika on vähän sellanen omituinen ällötys päällä. Örk.. Tähän vielä pikantin lisän tekee sekaisin oleva maha. Jopa olis hehkeetä lähtee nyt synnyttämään, varmaan joka rööristä tulis jotain.
Viime yönä oon nukkunut aivan järkyttävän huonosti. Toisin sanoen en ole nukkunut.. pyörinyt vaan sängyssä koko jeevanan yön. Mitenkään ei ollut hyvä olla.. Eipä oo kyllä edelleenkään. Ja tähän kaikkeen ihanuuteen oman lisänsä vielä tuo karsee veren maku kurkunperällä. Mulla kun ei koskaan oikeestaan oo nenästä pahemmin vuotanut verta, niin tänä aamuna sitten suorastaan tulvi. Mistä lie sekin johtui..?
Tänään olis tarkoitus käydä hakemassa muutamasta lahjasta uupuvat " osaset" . Sitten olis ne lopullisesti hoidossa. Ja jos vielä kaupasta löytyis punaista kartonkia, niin voisin tässä loppumetreillä askarrella muutaman tonttusen. Katsotaas, kuin käy kartongin kans..
Ja vielä pitää omasta voinnista sen verran sanoa, että eipä oo suppareita näkyny ei kuulunu edelleenkään. Mutta " puukkoa" heilutellaan jalkovälissä melko ahkerasti :/ Auts! Vissiin vois vetää jonkin sortin johtopäätöksiä tulokkaan sukupuolesta.. kyllä ihan puukkojunkkarilta vaikuttaa (näin kun kerran etelä-pohjanmaalla asustellaan..).
Juu, taidanpa tästä lyllertää tallin suuntaan vaihteeksi. Jos vaikka sais siivoiltua ennen kauppailua.
Lizzbeth ja myyryläinen 40+0!!!
Paljon onnea joulunyytin lunastuksen johdosta!
Perässä tullaan, ehkä joskus.....
Lizzbeth ja myyryläinen rv 40
kuulunut hetkeen=)))))))
¤pääsis jo itekki¤
ei tarvis " kärsiä" liitoskivuista ja supistuksista enää,.vauva painaa niiiiiiiiiin tonne alas ettei oo ikinä ollu näin KIPEEEEEEE,.en pääse käveleen enää kunnolla!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
On niiiiiiiiiiiiin IKÄVÄ jo vauvaa=)ja välillä PELOTTAA jos ei meekkään kaikki niinku aattelee,.=)
t;AMA
Onpas Lahjalla jännät paikat =)
Hippomamalle ja perheelle hurjan paljon ONNEA!
Mun äidistä vielä... Toi touhotus olis jotenkin ymmärrettävää jos kyseessä olis eka lapsenlapsi mutta kun on jo mun neljäs lapsi eli hänenkin neljäs lapsenlapsi... No, onhan se ihan hellyttävää huolenpitoa =)
Kävin äippäpolilla, kaikki ok =) Paineet oli hieman laskeneet (127/90), pissavastaukset eivät ehtineet valmistua mutta kätilö lupasi soittaa heti jos niissä on jotain häikkää. Sain uuden ajan ensi tiistaille, tilannetta siis seurataan edelleen. Mua on nyt parin päivän ajan jomottanut vähän päätä, ihan sellaista pientä jomotusta mutta silti sitäkin pitää seurata ja lähteä heti päivystykseen jos tulee näköhäiriöitä tai särky pahenee. Vaavilla kaikki ok, se on kuitenkin pääasia =))))
SnowApple, Kaaka & co, me ollaan tytön kanssa kyllä tulossa huomenna Sanomatalolle klo 10 jos mitään sen kummempaa ei tässä ehdi tapahtua -toivottavasti nähdään ainakin Kaakan kanssa. SnowApplelle kyllä toivoisin jo synnytystä, vaikka kiva oliskin nähdä... =)
Mukavaa tiistaita kaikille!
Tansku & vaavi rv 39+4
Ihanaa, että jouluvauvoja syntyy :)
Soitin juuri Kätilöopistolle ja sain ajan yliaikakontrolliin. Se on perjantaina 23.12. kymmenen aikaan. Paikalle täytyy kuulemma mennä puolta tuntia aikaisemmin.
Selkään koskee taas lupaavasti! Mutta kyse voi olla ihan tästä tietokoneen ääressä istumisestakin...
:)
SnowApple ja masukki, edelleen 40+6
Kolmas poikamme siis syntyi Kätilöopistolla sunnuntaina 18.12 klo 11:01.
Pienen miehen mitat, 3840g, 52cm ja pipo 37.
kaikki meni loistavasti, ja saimme joululahjamme jo etukäteen. Raskausviikot oli siis 39+2
Onnellinen smiigus kera poikiensa :-)
Kotiuduttiin tänään ei-niin-pienen pojan kanssa. Sunnuntaina alkoi supistukset 20 yli seitsemän aamulla, ja 13.09 syntyi Nestorimme, painoa pojalla 4410g ja ja pituuttakin 53,5cm, aika jötikkä!
Onneksemme pääsimme jo näin pian kotiin, ehtii vähän totutella uuteen ihmeeseen ennen joulua. Kiva systeemi tuolla TAYSissa, pikkuinen on vielä 2 päivää siellä kirjoilla, ja kätilö soittelee huomenna miten menee. Jos on jotain ongelmia tai pitää ottaa verikoetta tms, niin tekevät kotikäynnin! Ja tämä palvelu siis ulkopaikkakuntalaisille.
Nyt täytyy mennä ennen kuin isosisko tukehduttaa vauvan, on ihan onnessaan, kuten me vanhemmatkin.
Onnea muillekin vauvansa saaneille! Lueskelen pinot sitten paremmalla aikaa, nyt ei malta =)
T:Emppu ja " Nestori" 2pv
Yöllä sitten kävin äitipolilla sydänkäyrällä.Kaikki oli kunnossa niin kuin arvasinkin, mutta ei se uni kyllä olisi tullut ellen olisi saanut varmuutta.
Pieni kokoinen vauva on että uskoisin että menee vielä joulun yli ennen kuin malttaa syntyä.Huomasin kun lääkäri mittaili niin jotkut mitat vastasivat ensin viikkoa 36 mutta sai sitten venytettyä vähintään sinne rvko37.Sanoi painoarvioksi 3200 mutta se on kuulemma yläkanttiin.Niin ja paikat on vielä epäkypsät=( juuri ja juuri sormelle auki.Minä jo ehdin elätellä toiveita et jotain olis tapahtunut.
Pitää vaan järjestää nyt sen verran ohjelmaa päiviksi että saisi ajatuksia muualle kuin synnytykseen.
rvko39+2
ONNEA vauvan saaneille!!!
Voihan peeeeeee....... Kätilö sitten soitti neljän maissa: vuorokauden ajan keräämässäni virtsassa oli enemmän valkuaista kuin vielä kertaakaan tän viimeisen viikon aikana :((( Sain uuden ajan jo perjantaille. En siis mene enää ennen synnytystä ollenkaan neuvolaan vaan pelkästään äippäpolille pari kertaa viikossa -tai näin ainakin ymmärsin.
SnowApple: mä menen perjantaina klo 10 ensin labraan ja tulen sitten äippäpolille! Menen eka kätilölle käyrille ja sitten lääkärille -aivan niin kuin sinäkin =) Ehkä siis nähdään odotustilassa! Lekuriaika mulla on klo 10.25. Tänään ainakin lääkäri oli niin paljon myöhässä että meinasi hermot mennä odottaessa -JOS perjantaina on sama juttu meillä molemmilla niin hyvä että on juttuseuraa =) Varaa siis aikaa siihen käyntiin!
Eipä muuta, on jotenkin surullinen olo kun toksemia on enemmän kuin mahdollinen...
Tansku & vaavi rv 39+4
Ja voi hitsit Tansku, että piti tulla tuollainen riesa. Oon kuullut useasti, että neljäs raskaus olisi se hankalin, ja sulla ainakin tuntuu pitävän paikkaansa. No, tsemppiä kovasti!
Hauskaa huomata että se oli sitten menoa kun viimeksi viestiä tänne laitoit että suppareita tullut jonkun aikaa ja saa nähdä pääsetkö tositoimiin..no, pääsithän sinä! Jäit vain mieleen viimeisestä viestistä ja olen katellut pinoja eikä sinulta ole viestiä muutamaan päivään tullut.Isot onnittelut perheellenne sekä muillekin jotka nyyttiviestiä laittoivat(en muista nimiä..)
Täällä vielä kärvistellään, kumma kyllä, kaikki kiire katosi eilen enkä jaksa asialla enää stressata.
-Jade- 40+5
ja oikein paljon onnea ja iloa ja voimia ja kaikkea ihanaa lapsensa jo saaneille, teitähän tupsahti taas joukkoomme melko määrä! ONNELLISET! Oma tila lähentelee absoluuttista kypsymistä, joten ei siittä sen enempää!
JA Lahjan puolesta jännittelen täällä minäkin. Uutisia odotellaan ja sisuaaltoja lähetellään, jos juuri tukalat paikat synnärillä... ü
Vitanova rv 38+5
Lahja lähtee nyt!!!
Yksi on synnyttäjä tuntui olevan salissa, tilaa on.
Oliskohan Amanda???
Olispa jännää..
Koko muori tärisee ihan kamalasti, saankohan syötyä mitään..
Lahja Ja Tonttupoju jotka näkevät tänään toisensa...