vaateliikkeen myyjä vastailee
eli nyt vois sitten kysellä kaikkea mitä mieltä painaa kun toi eräs myyjän kirjoittama ketju sai niin hirveitä raivareita aikaan ;) Asiallisia kysymyksiä kiitos niin saatte myös asiallisia vastauksia!
Kommentit (53)
vaikket lelukaupan myyjä olekaan... Onko mahdollista, että lelua ei oteta palautuksena esim. hygienia- tai turvallisuussyistä? Ihan kuten ei oteta lääkkeitä tai alusvaatteitakaan. Lapset kun pistävät kaiken suuhunsa. Olenko aivan hakoteillä? ;)
en osaa tosiaan varmana tuohon vastata koska en ole leluliikkeessä töissä. Mutta jos näin olisi, myyjä olisi kyllä kertonut sinulle syyn.
voiko olla, että pelkäsivät, että leluun olisi voitu aikaansaada joku lapselle vaarallinen vika?
26
kyllä toi minusta kummalliselta kuulosta jos olit juuri tuotteen ostanut. Ja jos olisi joku tämmöinen syy myyjä olisi varmaan maininnut asiasta. voisit soittaa liikkeeseen ja tiedustella asiasta
otettiinhan se lopulta vastaan, mutta minun piti sillä rahalla ostaa jotain muuta. Uskon että idea oli siinä, että he eivät huoli niitä takaisin siksi, että jos joku on löytänyt halvemmalla jostain muualta.
Kuitenkin tuossa tilanteessa se oli tuo kauppa joka menetti monta sataa euroa, koska olisin varmasti muussa tilanteessa ostanut kaikki lahjat sieltä. Mietitäänkö liikkeissä koskaan tällaisia asioita, että kannattaisiko se joustavuus kuitenkin lopulta enemmän, kuin se että sillä hetkellä saadaan mahdollisimman paljon rahaa?
Anteeksi että sotkin tähän, mutta kiinnostuin itsekin asiasta ;) Ja kiitos vastauksistasi, ap!
tosiaan luulisi että tälläisia tilanteita mietitään ja tottakai pitäsi tilannekohtaisesti joustaa.. tietenkin on eri asia jos ko. liikkeessä ei yksinkertaisesti ole pal. oikeutta. Silloin myyjä ei asialle voi mitään. Mutta hänen olisi pitänyt se sinulle mainita kun tulit takaisin
31!
aijaa?? no ei se mitään, samaa asiaahan se oli :)
Vierailija:
otettiinhan se lopulta vastaan, mutta minun piti sillä rahalla ostaa jotain muuta.
ja tuli kieltävän vastauksen kanssa takaisin. Minulle ainakin tuli asiasta paha mieli, kun ei sen vertaa löytynyt joulumieltä, että tilannetta olisi ymmärretty. Jos liikkeessä olisi suostuttu palautukseen, he olisivat voittaneet enemmän.
35
Ymmärrän kyllä mielipahasi. Varmasti myyjä olisi voinut hoitaa tilanteen toisin.. Valitettavasti myyjällä ei tosiaan ole sanavaltaa palautuskäytäntöihin.. mutta hän voi toki esittää asian fiksusti
olen tosiaan lastenvaateliikkeessä töissä, että tarkkoihin kysymyksiin muista liikkeistä en voi vastata.
mieleen että eikö siellä todella anneta myyjille mitään omaa harkintaa eli niin kuin tuossa tilanteessani. Jokainen vähääkään älykäs ihminen ymmärtää, että pettynyt asiakas ei tule siihen liikkeeseen takaisin ja taas jos minun olisi annettu palauttaa se lelu, niin olisin ajatellut että siinäpä oli reilu kauppa ja sinne menen uudestaankin.
Ärsyttää että kaupankäyntikin on mennyt niin hulluksi, että tärkeintä on saada mahdollisimman paljon rahaa ja heti, eikä huomata sitä että pitemmällä aikavälillä ne asikkaat sitä liikettä kuitenkin pitävät pystyssä ja hyvä maine liikkeellä takaa sen pitkäikäisyyden.
38
Kyllä minusta myyjänäkin kuulostaa kummalliselta. Tottakai myyjät eivät mitään voi sille jos ei ole palautusoikeutta liikkeessä, mutta jos asiakas on 10min sitten ostanut tuotteen ja tuo heti takaisin niin mielestäni pitäisi pystyä joustamaan.. mutta siitä kannattaa valittaa johtajalle, ei myyjälle. Tai myyjälle voi sanoa tietenkin, mutta pyytää häntä kertomaan asia eteenpäin eikä " syyttää" myyjää tai raivota hänelle jos hän ei asialle mitään voi
40
Tiedän kyllä! Itse olen samanlainen vaikka olenkin myyjä! ;) jälkeenpäin sitten harmittaa.. Toki voit vieläkin soittaa johtajalle/myymälävastaavalle asiasta. Parasta olisi sanoa myyjälle ystävällisesti ja pyytää viemään asia eteenpäin
tietävätkö myyjät milloin alkavat lisäalet? ei ainakaan kerro jos tietää!
vielä 21
kannattaa aina tarkistaa onko ko. liikkeessä palautusoikeus. Kaikissa likkeissä ei ole. Valitettavaa kyllä sinun tilanteessassi kun se ei varmaan tullut ensimmäisenä mieleen