Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

♥MAANANTAITA SYYSnaperot-04♥

19.12.2005 |

Huomenta vaan!

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona ollaan ja sairastetaan. Poika oli oksentanut la illalla, mä ja tyttö sunnuntaina ja mies sitten viime yönä. Miehen piti lähteä työmatkalle, mutta ei sitten lähtenyt. On sitten löytynyt asia, joka pitää miehen pois töistä, ei ole edes puheluihin vastannut ;). Lapset selvisivät uadista kertaluontoisesta, nyt ovat jo aika normaaleja. Aikuisilla tämäkin tauti on aina pehampi ja kaataa sängyn pohjalle.

Ihanat ystävät veivätkin äsken lapsia puistoon, niin saimme hetken levähtää. Mutta jos taas haetaan jotain positiivista, viime vuonna olimme oksennustaudissa jouluna, joten tämä on parempi.

Mökillä oli ihanaa. Ensi kerralla olemme kyllä 2 yötä. Ei tullut vielä yhden yön jälkeen ikävä kotiin. Söimme hyvin ja paransimme maailmaa ja taisimme muutaman viinilasillisenkin juoda.

Nyt en ehdi muuta. Mikä siinä onkin että aina kun istahdan koneelle, tyttö on kimpussa, kun taas vaikka telkkaria saan katsoa aika rauhassa.

Palaan asiaan,

Pile

Vierailija
22/39 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkeli: Meilläkin Nöösä välillä pelkää pesuhuoneita ja vessoja. En tiedä, miksi jotkin vessat ym. pelottaa, mutta ei kaikki. Mummulan vessa saattaa pelottaa erilaisen kaiun takia tai jotain. Unihiekkaa aamuntunteihin ja jaksua moniin raskaisiin hetkiin.

Tiivii: meilläkin uimahallit testaamatta enkä ehkä ihan vielä sellaiselle retkelle lähde, kun vasta ollaan kotona päästy rauhallisiin ja iloisiin kylpy- ja saunahetkiin.

Öttis: Onnea plussasta! Toivon kovasti, että kaikki menee hyvin. Lähetän tarrasukkia. Haleja!

Voi, Mimmu, kun minä niin puolestasi täällä jännään ja odotan h-hetkeä. Jaksua ja voimia! Ai niin huoneiden teemaväritykset kuulostaa ihanilta. Samaa täällä aion jonkin verran toteuttaa. Yksi makkari on turkoosi, toinen violetti, kolmas sininen.

Kerpulle voimia diagnoosien ja kaiken keskelle. Toivottavasti teillä helpottaa edes pikku hiljaa. Haleja!

Olipa kiva lukea Leannan ja katraan kuulumisia.

Leppis: Huh, mitä toimintaa th:lta. Jaksua ja paranemista pikkuiselle!

Tsaatsaa (kiitos nimihelpotusmuistisäännöstä ;): En minä ainakaan ole sinusta tosikko kuvaa saanut. ;)

Lila: Minä olen saanut sinusta kyllä räväkän ja rohkean kuvan. Kengät ja portaiden väri (vai oliko se seinän väri, anteeksi huonomuistini) viestivät minusta rohkeudesta. Olet ollut innoittajani ja rohkeuden antaja sisutussuunnitelmissa. Kiitos ja hali! =)

t@hti: Haleja pelkojen keskelle. Ultraan vaan, jos oikein mietityttää, niin saa rauhan mielelle.

Onnea Ankkikselle suihkukaapista! Jaksua remonttiin!

Keilinille jaksua suruun. Laitan sulle spostia.

Jatu: toivotaan, että ei mitään vakavaa ole typyllä vaan kaikkeen löytyisi sellainen sopiva pikkuinen syy ilman murheita. haleja!

Sairaudet saisi tämän viikon aikana kadota ihan muualle ja kaikille syysperheille tulla terve ja rauhallisen ihanan iloinen joulu!

Tässä näin aluksi näitä todella tärkeitä kommenttejani. ;)

-M

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti aamulla soitin neuvolaan. Torstaille sain ajan. Se käy mulle ihan hyvin. Nyt on jo rauhallisempi olo ja kiva kuitenkin selvittää asia ennen joulupyhiä. Tk:ssa on vain yks ultra, ja terkalla ens viikko vapaata, joten siks oli ruuhkaa. Kysyi kyllä,et pitäiskö päästä aiemmin. Tuli siitäkin ihan hyvä mieli.

Enkelille sopivasti unihiekkaa aamuihin!

Tiivii: Ilmoittele vaan, nyt ollaan saatu aika hyvin siivoiltua, joten eihän sitä tiedä. Tosin to iltapv käyn siellä ultrassa, mutta katellaan.

Pekka nukkuu ulkona päikkärit. Meillä on lapset nukkunu kylmimmillään -18 asteessa pihalla villaista alla ja välissä, huopa lämpöpussin alla ja päällä ja harso kuomuaukon suojana. Sitä kylmemmällä oon laittanu vaunut autotalliin tmv, kun eivät oo osanneet sisällä kunnolla päikkäreitä nukkua. Ja reippaasti 2v ikään on olleet vaunuissa ja vaihto sisälle vasta vähän ennen seuraavan syntymistä.

Hyvää reissua teille!

Onnea Öttis! Toivon todella, että tällä kertaa kaikki menee hyvin.

Voimia Mimmu k:lle! Soitin just ystävälleni, jolla 3. lapsi 2vko. Tällä kertaa siellä oli oikein hyvä tilanne. Synnytys oli menny hyvin, vauva oli tyytyväinen ja äiti voi hyvin. Kahdelta aiemmalta asiat oli kaikin puolin huonommin.

Tsemppiä, jatu. Hyvä, että asia tutkitaan.

Hanskoista. Meillä on ihan Lassien hanskoja, mutta vähänkin kylmemmällä oon laittanut lapaset vielä alle.

Voimia, Kerppu! Toivottavasti lapset kuntoutuu ja saatte hyvät ohjeet lääkäriltä.

Tuttis. Kerrohan sitten.

Voimia Mimmulille ja Ankkikselle raksa- ja remppahommiin! Ootte kyllä tosi sitkeitä sissejä, mutta eiköhän lopussa kiitos seiso.

Pilelle ja perheelle paranemisia.

Meillä oli surkea yö. Pekka HUUSI. Ilmeisesti syynä oli maito pahalainen, josta en tahdo millään muistaa eikä pysyä selvillä. Tällä hetkellä vaikuttaa siltä, että maito- tai laktoosiallergiaa pojalle ei olis, mutta jotkut käsittelyt tai valmisteet ei vain pojalle sovi. Gefilusmaito käy ja ilmeisesti vähälaktoosisista ainakin hapanmaitotuotteet. Mutta tavallinen maito ja laktoosittomat ei. Jotenkin omituista.

Parasta mennää jatkamaan siivouksia, ettei sitä pyykkivuorta pääsis syntymään ja sais vihdoin tontut oviin.

T@hti

Vierailija
24/39 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kyllä aika paljon matkustellut junalla, tosin meidän matka kestää sen 2h. Tampio mie, en tiiä kuinka pitkästä matkasta Tean tapauksessa kyse.

IC -juna on paras jos pitää saada lapsen olla rattaissa, kuten Onnin silloin kun se nukkuu. Tällöin matka menee parhaiten. IC:ssa voi valita perhehytin, joka on mainio, ei pääse lapsi karkuun mutta sinne mahtuu vain matkarattaat, jos ei ole hytissä muita. Ja varmasti on muita jouluruuhkassa. IC:ssa ja tavallisessa pikajunassa on mainiot invapaikat, joissa on siis helppo pitää rattaita tai vaunuja mutta niitä inva paikkojahan ne ei voi myydä, eli niille voi mennä vain jos on tilaa. Muuten joutuu tavallisessa pikajunassa viemään rattaat tavaravaunuun ja kuten meille on kerran käynyt, siellä matkattiin koko matka, kun yritin epätoivossa saada poikaa nukkumaan vaunuihin. IC:t on aika ahtaita noin muuten tavaran suhteen mutta ehkä niissä on kivempi matkustaa pienen lapsen kanssa, on siistimmät vessat ja muutenkin tasaisempi kyyti pienen taapertaa.

Enpä tiedä vastasinko aiheen vierestä;) mutta vastasinpa kuitenkin. Niin ja kyllä konnarit auttaa vaunujen kanssa. Ehkä tavalliset yhdistelmät siis olis parhaat, talvikelillä kun liikutaan.

Nyt pitää äkkiä mennä leipomaan yks kakku. Palaan taas.

T-P sekavine teksteineen

Vierailija
25/39 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon yhdistelmät lähtee junamatkaan mukaan eli mun mielipide voittaa syysmammojen vahvistamana :) Mies ois ottanut kesärattaat jos en ois täältä saanut neuvoja. Eli kiitoksia kovasti. Matka kulkee Hki-Tampere-Jämsä, eli onhan siinä 3 h ja päikkäriaikaan vielä. Typy tosin nukkuu sujuvasti sylissä.

Pilelle ja miehelleen pikaista paranemista! Hyi hyi oksennustautia.

Kurkkasin taas typyn korvia, nyt ne on terveet?!? Ihan hyvin liikkui kumpikin tärykalvo. Hyvä juttu. Tosi nopeesti paranivat kun toissapäivänä oli niin pahan näköiset. Nyt lääkekin jo menee pienemmällä tappelulla.

Nyt rauhoittumaan, pitää mennä aikaisin nukkumaan kun viime yönä jäi unet 2 x 3 tuntiin.

- tea -

Vierailija
26/39 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pile:Toivottavasti yrjö häipyy!!!

Huomisaamu kauhistuttaa,ei varmaan uni tule...Pojalla on vielä tarhassa joulukirkko jotan suunnitelmisa on että kasilta lähetää poika viemää,sit kotii typyn pissan metsästyksee ja labrat pitäs ottaa ennen kymmentä-riippuu varmaa jonosta ehitääkö :-/

Seki on varmaa ongelma et yleensä lapset herä vast 8maissa...sain nyt kyl aikasin nukkumaa!!

Ette usko miten taas toivosin et meil ois auto!!!!Ois vähä helpompi tuo rumba,pääsis nopeemmin ja ei tarvis nii pukee...tai et ois joku kelle sais typyn ku vien pojan tai kelle sais poja ku käyn typyn kans labrassa!!!Enkä voi ottaa poikaa sinne jonottamakaa,riittää yks levoton neiti mun seuraa...Ei jaksais!Oisinpa vaa ollu hiljaa!!!

Typy kasvo 3kuukaudessa melkein 5cm..Hän yltää jo hyvin sammuttamaan valot ja tänään hän ylti avaamaan vessan oven...ja äiti on niiiiin onnellinen!Uskotte varmaan että typyllä on vessassa monta pikku puuhaa-ja toisessa vessassa on myös kissan vessa!

Ei saatu jouluks enää perhehyttiin junalippuja,niinpä ilosesti typyn kanssa viihdytämme muita matkaajia ;-) otanko kuvia ihmisistä miten pahoja katseita tulee??!!

Nuudelit taitaa olla valmiina...

jatu

Vierailija
27/39 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin, oikein kommentoin ainakin seitsemälle ja sitten hukkasin tekstin. Itse. Pahus.

Väkkärän korvat on terveet!!!! Nuha on ja yskä, ja Pyörskyllä kans. Ei kiva. Mutta ne korvat, ne korvat... Jipii!

Vierailija
28/39 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Keilin kysymästä, joulua tässä valmistellaan, mutta ah, kyllä tästä lomasta nauttii. Tänään tosin oli muskarin joulujuhlat ja sit oltiin ostoksilla, mut iloitsen jo etukäteen huomisesta, jolloin Idan päikkäriaikaan saan tehdä mitä lystään! :)

Ida nukkuu jo yöunia, ei syöny iltapalaa lainkaan eikä oikeastaan ruokaakaan koko päivänä. Yöllä varmaan heräillään, viime yönä vain 3x, joista viimeisellä kerralla valvottiin 1h. Blääh.

Öttikselle onnittelut, täälläkin peukut pystyssä et kaikki menee hyvin.

Toivottavasti T@hdella on kaikki kunnossa tulevan vauvan suhteen.

Pilelle paranemisia, ja toivottavasti Jatu huoli on turhaa. Hyvä et tutkitaan kuitenkin.

Mimmu K. ihanalta kuulosti teidän asunto, sellaisesta mäkin tykkäisin. Mies ei tykkää, joten siksi meillä on tummanharmaa sohva ja sinertävän harmaa nojatuoli. Sopii kyllä hyvin viininpunaisiin verhoihin :)

Voimia viimeisille viikoille.

Idan muskarikaverin äiti oli saanut perjantaina vauvan, en tosin tiedä kumman, mutta heillä ikäeroa tuli 1v4kk.

Lila: Älä vaan tule meille katsomaan Idan vaatteita, mä tykkään vihreästä (mainitsitkohan tätä?) oranssista ja ruskeasta, ja ne sopii, etenkin ruskea, Idalle tosi hyvin :)

hmm... mitä vielä.... Ai niin, kuinka moni aikoo ostaa alennusmyynneistä ens vuodeksi talvihaalarin lapselle? Mitä kokoa? Mietin tässä et onkohan 92 sopiva vai liian iso? Idalla nyt 80cm reiman haalari, ja on vielä hiukan kasvunvaraa. Ida on nyt 77cm/9350g noin suurinpiirtein.

Hanskoista, meillä myös Lassien hanskoja, parhaat on ne missä on se kumimainen kämmenosa. Oisko ne Suprafill tms. Toistaseks ollu lämpimät kädet, kerran oli vähä viileämmät.

Nyt ei suinkaan kouluhommiin niin ku yleensä vaan surffailemaan :)

Petra 21v364pv ja Ida 1v3,5kk

Vierailija
29/39 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttis, testasitko? Älä pidä meitä jännityksessä! :)

Vierailija
30/39 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatu, vaikka nyt hirvittää, niin huomenna aamupäivän jälkeen homma on ohi! Toivottavasti saat pissanäytteen otettua. Miten se näyte metsästetään pussiin?

T: Ynis

Vierailija
31/39 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luitpa tarkkaan :) ajattelin ettei sieltä varmaan huomaa. Mun oli pakko tulla tänne vielä kehumaan vaikkei teitä nämä koulujutut niin kosketakaan mutta sain ruotsista 5 ja matikasta 4! Jipii, en oo yhtään sen huonompi ku muutkaan vaikka mulla ei niin paljoa aikaa ookkaan tohon opiskeluun.

Nyt oikeasti poistun häiriköimästä. huomenna mennään tutustumaan Idan tulevaan hoitopaikkaan...

Vierailija
32/39 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau Tomera nuo numerot :-) Ja onnittelut myös huomiselle,kesti vähä aikaa tavata...

Ynis:Sellanen pieni pussi liimataa siihen pimpin iholle,tarkotus että virtsaputki ois sen pussinaukon kohalla..niin tarkotus!!!!Sit vaippa ja ootellaa et pisu tulee...Helppo nakki!!

jatu

Vierailija
33/39 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=9932CC]ÖTTIKSELLE LÄMPÖISET ONNITTELUT!!![/color]

Kaveri sai vihdoinkin tänään pojan ulos! :-) Aika rötkäle, 4300g. Tuumasi että ei tunnu ollenkaan siltä että olisi synnyttänyt. Hänkin tuumi että todella toinen tulee ulos nätimmin. Toivottavasti minullakin..

Mimmu, unettomat yöt on toisinaan kamalia kun silloin on aikaa panikoida tulevia.. Miten olet ajatellut järjestää lastenhoidon? Vimeksi minä synnytin 14h. En jännitä pitkään kestävää synnytystä kun tiedän että silloin ehditään kipu hoitaa. Itselläni myös tuo sairaalaan ehtiminen mietityttää.. Vaikka viimeksi olinkin hidas synnyttäjä.. Sairaalaan kun on 1h 15min matka (jos ajaa lujaa) ja Sini ja koira täytyisi ehtiä viedä mummolaan hoitoon, se onneksi on matkan varrella matkaa sinne 90km. Sinulla ollut kyllä noipeita synnytyksiä, miten pitkä matka sinulla on sairaalaan? Tai miten kauan kestää ambulanssin tulo teille? Meille ambulanssi ehtii n.30 minuutissa.

Tuttis, matkapahoinvointi on allekirjoittaneellakin ollut merkkinä. Ajattelitko milloin testata?

Piletten perheelle paranemisia!

Jatulle sujuvaa huomista päivää! Vaihdetaanko terkkoja? Huomenna masukin mittalaan menossa seinälle puhumaan...

Mimmuli, kiitos! Sinulla on hyvä muisti, meillä portaat, khh ja wc:n seinissä violettia :-) Mutta ei se vielä tee minusta rohkeaa värien käyttäjää. Muuten kun on aika neutraalit sävyt. Yksi kaverini maalaa tauluja. Häidän koti on kyllä oikea Tikkurilan värikartta. Samasta huoneesta löytyy niin punaiset, siniset, oranssit, vihreät, keltaiset, violetit jne..ja silti huone näyttää tasapainoiselta ja rauhalliselta. En ymmärrä miten hän sen tekee??? Niin, haluaisin itselleni samanlaisen värisilmän. Kuka tietää missä värisilmiä myidään? Mimmuli, oletko löytänyt ne perhossabluunat? Entä mihinkä lattiamateriaaliin päädyitte?

Tomera, voisin mielenkiinnosta vaikka tullakin katsomaan! :-D Veikkaan että sinä hajoaisit kun näkisit tuon Sinin vaaleanpunaisen vaategarderobin.. :-D

Pikaisesti oma 8( . )8;

-Sini sai 4 kpl hampaita, alhaalla poskihampaat näkyvät jo hyvin, ylhäällä juuri kurkistavat ikenen alta.

-Mummon ja Paapan joululahja, Sinin kalenteri, saatiin tänään Eiriltä. Tuli loistava! :-)

-Mummo, paappa ja Sisko tulossa huomenna käymään. Täytyisi mennä tekemään vaniljakastike valmiiksi huomista varten. Omppupiirakan ehdin väkertää huomennakin.

-Kävin ihan yksin tänään kaupassa autolla. Kipii, auto selvisi ilman lommoja. Tosin menomatkan ajoin ilman valoja.. Pikkuhiljaa alan oppia tämän auton tavoille..

Hyvää yötä!

Lila75

Vierailija
34/39 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urakasta 1/15 takanpäin ;) Anopin tulo taisi virkistää mieliä...

Meillä Antsa nukkuu vielä päikkärit vaunuissa (ja nukkuivat isommatkin ainakin n. parivuotiaiksi asti). Koppaa ei vaunuissa enää ole, mutta makuupussin alla on talja ja peitto ja päällä vielä tarvittaessa peitto (+ vaunujen oma peitto tietenkin). Poika nukkuu ulkona lähemmäs pariinkymmeneen pakkasasteeseen asti (tarvittaessa 2 harsoa aukon suojana). Tähän asti ovat kädet ja jalat ym. olleet aina lämpimät.

Ystäväni (esikoisen kummitäti) soitteli. Oli tavannut yhden lapsiin erikoistuneen fysioterapeutin, joka oli kertonut lukihäiriön ja konttaamattomuuden ym. yhteydestä. Tälläisen lapsen aivot eivät kuulemma ymmärrä vuorottaisliikettä. Tämän takia vauvaa pitäisi pakostakin makuuttaa mahallaan (Antsahan ei hetkeäkään mahallaan viihtynyt..). Noh, miehelläkin on lukihäiriö, joten hyvät mahikset on Antsallakin samaan. Ystäväni aikoi lähettää minulle linkin kyseiseen häiriöön suunniteltuihin lasten fysioterapialiikkeisiin. Antsa seisoo edelleen tomerasti jonkun aikaa, mutta tykkää liikkua vinhasti istuen (ja liikkuukin pika-pikaa). Anopista on hauska katsella pojan liikkumista. Väitti, että tuo liikkuu kuin pupujussi :)

Mukavaa jouluviikon jatkoa schwesters! (hmm.. tai jotain sinne päin ;))

Saamuska ja koko pahainen kopla

Vierailija
35/39 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsis

Raikkaan talviset tervehdykset hiihtoladulta! Avasin hiihtokauden viikko sitten ja kun on tullut ahkeraan jumpattua, ei hiihtokaan tunnu pahalle. Kivaa että kunto nousee kohisten. Hiihto on mielestäni paras urheilulaji, vaikka monta lempparia löytyy. Raikas pakkassää, kokonaisvaltainen rasitus, mukavat maisemat ja päälle sauna sekä kuumaa juotavaa. Ihanaa!

Meillä on edelleen korvat kipiät, totesi tohtori tänään,mutta ei määrännyt lääkettä, sanoi joskos luonto hoitaa.Hiukan epäilen, mutta olen samaa mieltä toistaiseksi.Motille sopii kaksi antibioottia e ei auta, niin turhapas on tehdä elimistölle hallaa.Särkylääkeriippuvainen lapsestani tulevi.Putkitusaika meni vasta kolmen viikon päähän,mikä otti päähän, koska viikko sitten kun soitin, sanoivat että alle viikossa saadaan. Pitävät meidät varalla, kolme viikkoa on tässä tilanteessa pitkä aika.Maalaiskaupungin vikoja, kaksi yksityistä asemaa, joissa jonoa riittää:/

Oma henkinen kapasiteetti on nousussa, kiitos ihanien apuvoimien. Niin monesti on tullut anoppi teille parjattua, mutta on siinä puolensa, torstaina kiiti pelastustöihin ja hoiti Mottia iltapäivästä koko illlan, minä jumppasin ja shoppailin:) Viikonloppu vietettiin savon maalla toisessa mummolassa, jossa pelaa 24h palvelu " pelastetaan väsynyt perhe" . Mottia hoidettiin ja leikitettiin koko ajan, minä nukuin ja lauantai ilta vietettiin miehen kanssa laatuaikaa Kuopiossa. Saimme myös keskusteltua jaksamisasioista ja nyt minulla on kotityökielto ja lepopakko. Mies antoi vähän palautetta siitä, että minä aina kehitän itselleni jotain ylimääräisiä projekteja enkä koskaan päästä itseäni helpolla. Se on totta, olen aina ollut sellainen " ei koskaan sieltä missä aita on matalin" -tyyppi.

Tuntuu muuten hyvälle vain olla ja leikkiä kaikella antaumuksella lapsen kanssa. Kotona vallitsee täysi kaaos, mutta maailma ei ole kaatunut päälle. Anoppi varmaan joku päivä katsoo sen verran Mottia että teen pikaisen joulusiivouksen, se saa välttää.

Kiitos jälleen kerran kaikista jaksamistoivotuksista, ne ovat saapuneet perille ja monesti päivisin ajattelen teitä, vaikken ole kerinnyt kommentoimaan. Yritän ryhdistäytyä, kovasti voimia kaikkiin suruihin ja ilon aiheisiin!

Viikonloppuna olen hykerrellyt Syysmammmojen04 oman hoitolaitos-ajatuksen parissa. Sellainen olisi ihana. Siellä olisi jos jonkinnäköistä terapiaa tarjolla alati väsyneille, uniongelmaisille, surun kanssa kulkeville, parisuhteen piristykseen ym. ja kaikki mahdolliset spesialistit lasten vaivojen diagnosointiin. Tarjolla olisi pitkäaikaispaikkoja sekä paikkoja tilapäistarpeisiin sekä synnytysosasto, sillä kaikesta huolimatta syysmammojen04 uusi sukupolvi on jo kohta " ulkoitumassa" .:)

Näin lauantaina kaverin kaksiviikkoisen, oli pieni ja söpö.Ja ihana oli ostaa pieniä vaaleanpunaisia vaatteita. Tyttövauvoja pukkaa kaveripiiriin oikein urakalla, seuraavaksi oletkin jo Lila vuorossa. Sitä ennen jännään toki täällä Mimmun viimeisiä viikkoja. Tsemppiä!:)

Mutta nyt nukkumaan, Motti juuri nukahti.*Huokaus* Kyllä arki tämän kaiken jälkeen terveen lapsen kanssa tulee tuntemaan äärimmäisen helpolta.Toivottavasti osaa sitä sitten joskus arvostaa, jos en, niin ihan vapaati saa muistuttaa;)

Aavis ja Motti

PS:Karmea määrä kirjoitusvirheitä,mutta kone alkoi syödä tekstiä, joten en voi niitä korjata.

Vierailija
36/39 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisko tänne sen taikataikinan ohjeen? Monta kertaa on pitäny ja pitäny kirjottaa se ylös mut aina on jääny. Jos vaik sais aikaseksi tehdäkin, poitsu tykkää tosi paljon tehdä kaikkee. Tänään leivottiin pipareita. Parempia taikinana...

Nyt mies huutelee nukkuu. Oli petari, peitot ja tyynyt tuolla pakkasessa, enpä usko että vielä on nukkumislämpöisiä...

No, katotaan...

Kerppu

Vierailija
37/39 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En millään malta pitää sormiani tuosta erossa;)

On totta, että yhteys on osoitettu sen välillä, että mikäli lapsi ei ole ryöminyt tai kontannut, voi se jatkossa tarkoittaa oppimishäiriöitä, mutta se ei tarkoita sitä että näin olisi aina. Voi kuulostaa oudolle, mutta lähinnä se johtuu siitä, että yleensä ko.lapsella on ongelmia karkeamotoriikassa, joka vaikuttaa sitten hienomotoriikkaan, keskittymiseen ja oppimiseen. Ihmisen kehittyminen kun on hierarkkista eli oppimishäiriöitä hoidetaan ensin sieltä ongelmanlähteiltä.

Mutta korostaisin kuitenkin sitä, että vanhemmat on vanhempia eikä missään tapauksessa lapsensa kuntouttajia. Parasta lapsen motorisella kehitykselle kotioloissa on monipuolinen liikunta, peuhaaminen ja epätasaisella alustalla (kuten ulkona) liikkuminen. Se on samalla hauskaa myös vanhemmille, jos tarvetta yksityiskohtaisempaan kuntoutukseen tulee , sen hoitaa sitten terapeutti. Ja tässä vaiheessa ei kenenkään kannata moisesta huolehtia, oppimishäiriöitä voidaan hoitaa aina iästä riippumatta.

Aavis-ei ft, mutta jonka ammattialaan nämä kuuluu:)

Vierailija
38/39 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saamuska, mikä sun anopissa oikein on, kun pupuenergia heti iskee:)

Minä sain viimeiset paperiversiot kuvista albumiin!

Nyt on pakko viedä vaippa alakertaan ja mennä nukkumaan. Pikkurinsessa on ripuloinut tänään:( Onkohan vatsatauti:( Että vastahan niistä kuukauden flunssista ollaan toipumassa!

T: Ynis

Vierailija
39/39 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaksi Kerpulle ohjetta:

2dl vehnäjauhoja

0,5 dl suolaa

1 dl vettä

1 rkl ruokaöljyä

1.sekoita jauhot ja suola keskenään. Lisää vesi ja öljy. Vaivaa kunnolla taikina ja anna sesitä hetki kylmässä (mä pidin vajaan tunnin).

2. muotoile haluamasi kuvit t, muista tehdä hammastikulla tms. reikä jos meinaat että teet siitä esim. kuusenkoristeen.koveta uunissa esim 150-asteisessa 30-40 min paksuudesta riippuen, voi jättää myös jälkilämpöön. Huonelämmössä menee kai viikon verta kun kuivuu. Maalaa ja koristele kimalteella, jotkut myös lakkaavat lopuksi. Jos haluat värjätä koko taikinan, sen voi värjätä elintarvikevärillä kuulemma.

Tässä muuten se linkki mistä aiemmin mainitsin, löysin vihdoin:

http://www.perhekerho.net/joulu/taikataikina.htm Tuolla oli piptempi paistoaika ja pienempi lämpötila.

En oo testannut. Huono olo vaan jatkuu, itse asiassa meinaan mennä vällyjen alle, jos se helpottaisi. Pakko kai uskaltaa testata, menee muuten hermot ja viimisetkin unet. Mutta jos ei tää sitä oo niin mitä ihmettä. Liian piipussa?

Tuttis