kun kakka ei tule
Mitä teen...miä oon niin väsy tähän kakka asiaan. Meillä 3v poika joka kakkaa n kerran viikossa. Annan jo lääkettäkin (duphlalac)mutta ei apua.- Ei kuulemma halua kakata. Voi helvet...että pännii. Koko viikko odtellaan ja odotellaan piereskelee ja panttaa...päivät menee jo puolessa välissä ihan pipariksi kun se jo haittaa selkeesti poikaakin.
Onks kellään apua antaa vai piäneekö mennä lääkäriin asian tiimoilta? Kuin yleistä tää on? vai onko?
Kommentit (5)
kuinkahan kauan voin antaa vaan olla kun uskon tän olevan joku huomionhakemisjuttu...etten siis kiinnittäis asiaan huomiota
se on yleinen vaiva - ja tavattoman rasittava. Ensinnä pitäisi varmaan selvittää, sattuuko kakkaaminen pojan mielestä vai mikä siinä on niin epämiellyttävää. Juoko paljon, syökö vihanneksia ja hedelmiä, jotka pitävät vatsan löysänä? Mikrolax-peräruiske pistää kakan tulemaan todella nopeasti ja sitä voi antaa noin pienelle myös. Meillä kakka alkoi kulkemaan, kun ruisketta annettiin n. 5 päivän välein. Parin vastaanpanemiskerran jälkeen antoi laittaa ruiskeen ihan nätisti - ja siitä parin kerran jälkeen meni ihan vapaaehtoisesti potalle, sillä kakkaaminen itse on kyllä kumminkin mukavampaa, totesi itse.
Lääkärissä kannattaa kyllä käydä myös, mutta vaiva on usein psyykkinen ja sitä on vaikea hoitaa. Yleensä kehoitetaan kiinnittämään huomiota kuituihin ruokavaliossa ja suositellaan juuri duphalacia tms., että uloste pysyy pehmeänä. Meillä ne eivät vaan tuottaneet tulosta - asia ratkesi näihin mikrolaxeihin.
vaiva helposti pahenee, jos annat pantata kakkaa. Mitä nopeammin saat kierteen poikki, sen helpompi jatkossa.
Jos kaikki muut asiat on kunnossa siis esim. kuidut, juominen yms. Niin kokeile lahjontaa. Serkun tytöllä toimi aika äkkiä. Heillä oli " kakka-karkki" , aina kun neiti teki kakat pottaan hän sai namin. Tehosi nopeasti.
Tietysti täytyy olla varma ettei kakkaaminen satu, eli on vaan ns. huomionhakemista.
Hemppu
lahjontaa jo kokeiltu ja välillä auttaa. Nyt toiminut 4pv joka päivä kun olen antanut lääkettä vähän joka päivä. Tänään kakkasi jo pottaa ihan ilman kehoitusta:) aurinkoa siisi tähänkin murheeseen