Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan ollut koskaan työnohjauksessa?

Vierailija
18.12.2005 |

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaanhoitaja

Vierailija
2/11 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaali- ja terveydenhuoltoalalla erittäin suotavaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei kuulu työyhteisöön. Ohjailee siis työnteossa, jutellaan hänen kanssaan työasioista, hän seurailee työyhteisön toimintaa yms...

Vierailija
4/11 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko työyhteisössä ollut jotain ' ongelmaa' ?

Tuleeko työnohjaaja työterveyshuollon aloitteesta?

anteeksi kysymys tulvani

Vierailija
5/11 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä...ongelmaa on.

Vierailija
6/11 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapauksissa aloitetaan ennen kuin on ongelmia. Eli henkisesti raskas työ yms., josta ei haluta aiheutuvankaan työyhteisölle tai sen yksittäisille jäsenille ongelmia.

Vierailija
7/11 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi henkilöä on tiimistä sairaslomalla työuupumuksen vuoksi. Eikä niitä töitä nyt niin paljon ole, etteikö selviäisi. Nyt me muut tehdään kahden poissaolevankin hommat, eikä tunnu ainakaan paljoa mua rasittavan, eikä oikein meitä muitakaan töissä olevia. Kummastuttaa, miten joillakin yksinkertaiset hommat niin sotkuisia. No joo, toinen näistä uupuneista esim. edelleen printtaa kaikki s-postit paperille. Ehdotin, että työnohjaaja tulisi organisoimaan meidän työtavat tehokkaasti ja karsisi nuo turhat tekemiset sekä tasaisi työkuormitusta. Saas nähdä, saadaanko apuvoimia työnohjaajasta.

Esimiehenhän pitäisi näihin asioihin puuttua, mutta olen itse se esimies. Toinen työuupumuksesta kärsivä on saanut multa jo kaksi varoitusta, kun ei tee niin kuin käsketään. On vaan hirveä jääräpää. Mikä lisää hänelle tietenkin paineita lisää. Jos uskoisi paremmin ulkopuolista. Toivottavasti saadaan työnohjaaja paikalle.

Vierailija
8/11 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ehkä huomaamattasi työpaikkakiusaaja. Työsuojelupiiri saattaa tulla kolkuttelemaan ovellesi

Vierailija
9/11 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat tosi pikkumaiselta ja teet tikusta asiaa. Kun ei jostain ihmisestä pidä siihen helposti projisoi työyhteisön kaikki ongelmat.

Huono työilmapiiri ja huono esimiestyöskentely ovat merkittäviä työuupumuksen aiheuttajia.

Hyvä, että olette kutsuneet työhönohjausta.

Vierailija
10/11 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait kukaan esimies niitä enää nykyään noin vain jakele. Oikeasti meillä asiat paranisi kertaheitolla, jos saisimme irtisanottua tuon yhden henkilön, mutta se kun ei ole se mahdollinen ratkaisu. Yritän kuitenkin vielä saada hänet tiimityöhön kelvolliseksi henkilöksi. Toisten esimiesten mielestä olen liiankin kiltti ja kärsivällinen. Mutta olen sen verran optimisti, että kyllä nämä asiat saadaan vielä kuntoon muulla tavoin.

Vierailija
11/11 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä oletko kovin nuori vai mistä johtuu, mutta et vaikuta oikein kypsältä esimieheksi.

Ei ihme, että ihmsiet uupuvat, kun asenteesi hietä kohtaan on " ei niin kummoisia hommia, pitäisi ne saada hoidettua" .

Ehkä kannsutavalla ja ymmärtävällä otteella, kehuilla ja _aidolla_ kiitoksella saisit hyvää tulosta aikaan. Työn kuvan selkiyttäminen ja avoin tiedonkulku ovat myös työssä uupumsita ehkäiseviä asioita.

Voimai työyhteisöönne!