Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt pinoon kaikki Helsingin asuinalueet, jonne ei lapsiperheen kannata muuttaa:

17.12.2005 |

Ja kuuluuko Sörnäinen kyseisiin alueisiin? Ja jos sais vielä perusteluja...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ovat saaneet huonon tapakasvatuksen kotona.

Vierailija
2/11 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri Hesarissa oli, miten suuri osa ihmisistä pelkää kulkea julkisilla kulkuvälineillä eikä se mun mielestä tod. ole herkkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla asuinalueilla on omat hyvät ja huonot puolensa, parempia ja ' ' huonompia' ' alueita. Hintataso on usein ratkaiseva tekijä, samoin se etsittekö vuokra/aso/omistusasuntoa vai mitä.

Vierailija
4/11 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä näitä löytyy

Vierailija
5/11 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontula

Sornainen

Pasila

Tapulikaupunki

Myllypuro

Vierailija
6/11 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nämä alueet siksi, että niissä on eniten narkkareita, juoppoja ja maahanmuuttajajengejä liikkeellä. Muuten näillä asuinalueilla on ihan hyvät leikkipuistot ym. puitteet lapsiperheille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/11 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

- paloheinä

- haaga

- kulosaari

- itä-pakila

- lauttasaari

- lehtisaari,

- kuusisaari,

- munkka



keskustasta

- töölö

Vierailija
8/11 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun vanha täti asuu siellä ja todella kaunista ja rauhallista seutua, ainakin jos ei ihan ostarin kulmille muuta.

Me asutaan Kalliossa, Sörnäisten lähellä ihan, ei ole valittamista! Loistavat liikenneyhteydet, kaikki palvelut, juoppoja riittää kesäaikaan mutta niistä ei ole ollut mitään haittaa.

Ihmettelen sitä, miten suomalaiset haluavat asua muka kaupungissa mutta kuitenkin maaseudunomaisissa oloissa. Miksi muuttaa 50 minuutin bussimatkan päähän keskustasta, jos Helsingissä haluaa asua? Eikö se olisi jo sama muuttaa vaikkapa Nummi-Pusulaan sitten.

Itselleni Helsinki merkitsee hyviä palveluita, ihmisiä, meininkiä ympärillä. Kasvoin pikkukaupungissa - never again.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/11 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Kallio-Sörnäinen kuuluu päivä päivältä enemmän kantakaupunkiin kuin itä-Helsinkiin. Paikalla on raskas ja mielenkiintoinen historia ja sitä on arvostettava jos aikoo siellä viihtyä.

Sörkka on vielä ehtaa stadia eikä mitään 70-luvun lähiötä. Hinnat nousevat jatkuvasti ja asunto sieltä on ihan hyvä sijoitus. Toki pienet asunnot vetävät opiskelijoita ja yksineläjiä, mutta hintataso on taka-Tölöön luokkaa jo nykyään. Metroaseman liepeillä on hämäräveikkoja ja kesäpäivisin narkit paistattelevat päivää metron suuaukolla. Tämä on kuitenkin elämää, eikä mitään täydelliset naiset valhetodellisuutta.



Sörkkaa rakennetaan rantaan päin. Vähitellen teollisuus ja varastot poistuvat ja kalliit ja uudet asunnot valtaavat alaa. Käenkujan seutuvilla on aika kivoja uusia asuntoja, samoin tietysti Torkkelinmäki on ainutlaatuinen paikka, samoin Siltasaarenrannan vanhat talot.



Ei voi oikein sanoa mitään tiettyä aluetta Helsingistä, minne ei voisi muuttaa. Karkea sääntö on se, että 70-luvulla rakennetut kerrostalolähiöt ovat kaikkialla yhtä kamalia, toisaalta esimerkiksi jakiksesta ja kontulasta löytyy viehättäviä 40-50 luvun rintamamiestaloja jne. Itiksen kulmista en itse henk. koht. tykkää, paitsi Marjaniemestä. Itis tuntuu vetävän levotonta nuorta väkeä, jotka tuntuvat jotenkin juurettomilta.



Sen huomaa, että eri kulkuvälineissä eri puolella kaupunkia matkustaa kovin erilaista väkeä. Onko sillä väliä riippuu ihmisien näkemyksistä.

Jo 7 ratikassa ja 4 ratikassa väessä on eroa kuin yöllä ja päivällä. Pienestä kiinni ja ennenkaikkea omista korvien välistä, siitä mitä haluaa ja mitä pitää tärkeänä.

Vierailija
10/11 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

luikäisen kanssa pitää sitten miettiä, että onko turvallinen koulumatka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/11 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan asuttu mm. kontulassa ja sörnäisissä.nyt asutaan tapulissa.täällä on aivan helvetin paljon rauhallisempaa, kun noissa kahdessa muussa paikassa!