Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaaaana!!!!!! TAAS!!!!

17.12.2005 |

Tytön syntymästä menny 4 1/2kk ja eilen tein testin kun huonoa oloa pukannut.. POSITIIVINEN jälleen!!!! Apua!!! Rohkaiskaa kiltit mua nytten tai jotain, kun oma olo on niin.. öö.. pelottaa.. Näitten kaa on menny ihan hyvin kun ikäeroa on 2 1/2v mutta nyt sitten.. Mites kun mies vieläkin opiskelee ja.. Voi ei... Hurjaa.. Pärjätäänkö me? Ja ukkoki painuu vielä inttiin kun loppujen lopux on koulut käyty, sit oon ihan yksin.. HUI! Siis kyllähän mä tiedän et pärjätään, mutta, ROHKAISUJA nyt kehiin KILTIT!!!!!

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä jaksaa kun on pakko, ja jos tuntuu, ettei, niin reippaasti apua hakemaan :) Rahatilanteesta älä stressaa, ei kai kukaan Suomessa nälkään kuole. Ja kun olet noin nuori, ehdit kyllä vielä opiskelemaan ja kun (toivottavasti) töitäkin löytyy niin osaa arvostaa sitä parempaa toimeentuloa. Hei, olen pikkaisen kade, kun " jo" tuossa iässä olette saaneet isohkon perheen ;) Kun olet minun iässäni, lapsesi ovat jo sen ikäisiä, että itselläsikin on enemmän omaa aikaa. Minä " aloitin" vanhempana, sitä omaa aikaa saan sitten... " vanhuksena" :D

Onnea matkaan, kyllä te pärjäätte, ihan varmasti :)

Vierailija
22/41 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutenkin herkässä tilassa ja tunteet,ajatukset myllertää. Sä et ole kukaan toinen vaan sinä ja itse teet ratkaisusi.Voimia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko molemmat myös töissä? Ajattelin vaan kun sanoit, että ette ota sossusta rahaa.

Vierailija
24/41 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää sitten täällä haukuttiin että 30-v on vanha eikä enää jaksa valvoa lapsen kanssa. Eli kaikki haukutaan, älä välitä.

Kyllä sinä rutiinilla hoidat kolmannenkin. Ja pyydä rohkeasti apua kaikkialta jos lapset sairastuu tai tulee jotakin muuta yllättävää. Mieti valmiiksi mistä voit pyytää lapsille hoitoapua, oisko joku koululainen joka vois joskus hetken katsoa iltapäivällä jos vaikka menet neuvolaan yhden lapsen kanssa jne.

Voimia ja iloa! Pian sulla on lapset tehty ja olet vielä nuori tekemään kaikkea. Ja saat ehkä olla myös " nuori" mummo joskus ja olet vielä pirteä leikkimään lastenlastesi kanssa ja tekemään kaikkea muutakin kun kaverit vielä hoitavat omia murkkujaan.

Vierailija
25/41 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

hehkuttaan, jos ei oo muuta tekemistä ku provoja metsästää niin meehän syömään äitin lihapullia tai laskeen pulkalla...ei kyllä ees väliä, maksaako sossu vai kela.

Vierailija
26/41 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneks ei ole sun tehtävä huolehtia toisten lasten lukumäärästä ja elämästä muutenkaan. Ihan taitaa riittää kun yrittäsit keskittyy siihen omaas.Vai tuottaako se vaikeuksia??

Vierailija
27/41 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sitä maailman sivu vähälläkin pärjätty. Älä nyt ota itseesi yhtään noista ilkeilijöistä, kun olet varmaan nyt herkemmässä tilassa muutenkin. Kumma kun ihmisten pitää aina olla ilkeitä. Asiaan: muista huolehtia omasta jaksamisestasi koko ajan, niin sitten kyllä sujuu. Toivottavasti teillä tukiverkkoa on! Onnellinen ihminen olet, kun lapsia saat:)

Vierailija
28/41 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma puuttuu.Buahahahahahah

Vierailija
29/41 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaa niin on, että me kaikki työssäkäyvät maksamme tämänkin perheen elatuksen!

Vierailija
30/41 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkipaikka ole, joten viikonloppuvapaille tulee väsynyt mies. Pieni ikäero ei tule olemaan ongelma. Onnea!

Vierailija
31/41 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskausuutinen voi joskus olla shokki, mutta jokainen syntyvä lapsi on iloinen asia! iloitse täysillä raskaudestasi ja kaikista lapsistasi! pärjäätte varmasti, vaikka erityista sisukkuutta tilanne varmasti tulee vaatimaan. onneksi suomalaiset eukot on sisukasta sorttia!

Vierailija
32/41 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeeta asiaaki

Vierailija
33/41 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä jaksaa kun on pakko, ja jos tuntuu, ettei, niin reippaasti apua hakemaan :) Rahatilanteesta älä stressaa, ei kai kukaan Suomessa nälkään kuole. Ja kun olet noin nuori, ehdit kyllä vielä opiskelemaan ja kun (toivottavasti) töitäkin löytyy niin osaa arvostaa sitä parempaa toimeentuloa. Hei, olen pikkaisen kade, kun " jo" tuossa iässä olette saaneet isohkon perheen ;) Kun olet minun iässäni, lapsesi ovat jo sen ikäisiä, että itselläsikin on enemmän omaa aikaa. Minä " aloitin" vanhempana, sitä omaa aikaa saan sitten... " vanhuksena" :D

Onnea matkaan, kyllä te pärjäätte, ihan varmasti :)

[/quote]

KIITOS, nämä olivat ne.. =D Kyllä uskon että jaksan, siis henkisesti, nämäkään kun eivät ota luonnon päälle vaikka mieskin on opiskelun ohessa useasti omissa harrastuksissaan. Enemmän jännitän " kolmen voimaa" , yönukutuksia tai niiden toimivuuksia, mustasukkaisuutta, raskauden loppupuolella kuopuksen kantelua jne.. Oikeastaan, juuri näiden epäilijöiden avulla jaksan varmasti taloudellisen tiukkuudenkin läpi. TE, joilla on useampi lapsi, osaatteko neuvoa että jos nytkin tulee tyttö, miten saan esikoisen pysymään " jengissä" ilman että tuntee ulkopuolisuutta tyttölaumassa? Tapahtuuko tällaista?

Vierailija
34/41 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata välittää noista junttien kommenteista.Uskon, että hyvin pärjäätte!=)

Vierailija
35/41 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mieltä vähän helpottamaan :)

" Kela maksaa sotilasavustusta varusmiespalveluksessa tai siviilipalveluksessa olevalle asevelvolliselle sekä hänen omaisilleen palvelusajalta. Asevelvollisella tarkoitetaan myös reservin kertausharjoitukseen kutsuttua. Sotilasavustusta maksetaan myös vapaaehtoisessa asepalveluksessa olevalle naiselle sekä hänen omaisilleen.

Sotilasavustuksen tavoitteena on

korvata palveluksessa olevalle asevelvolliselle hänen vakinaisesta asunnostaan aiheutuvat kohtuulliset asumismenot sekä maksaa hänen opintolainojensa korot,

turvata palveluksessa olevan asevelvollisen omaisten toimeentulo palveluksen aikana maksamalla heille perusavustusta, asumis­avustusta ja erityisavustusta,

maksaa avustus elatusapuun oikeutetulle alaikäiselle lapselle.

Sotilasavustuksen määrään vaikuttavat käytettävissä olevat tulot ja säästöt. "

Rexus:

Ja sinulle intti-sossu ihminen, minkä sotilasavustuksen minä saan sen paremminkaan nyt kuin opiskelukautenakaan?

Vierailija
36/41 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun olen toivonut " vahinkoa" kun ollaan luotettu vain imetyksen ehkäisevään voimaan (ei ole ehkäisy mutta kuitenkin) vaan eipä ole tärppi käynyt ja edellinen vauva jo kohta vuoden. Toiset vaan näköjään saa lapsia vaikka ehkäisee miten. Lapset on lahja ja niin pienen hetken pieniä että kyllä sen jaksaa elää hiukan tiukemminkin.

Vierailija
37/41 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä pärjäät:) Kun olet tähänkin mennessä oppinut tarkasti laskemaan rahasi, niin ei se kolmas lapsi niin paljoa niitä lisäkuluja enää tuo:)

Jos miehes pääsee lähelle inttiin niin on enemmän kotona kuin vain viikonloppuisin:)

Vierailija
38/41 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitsehan kestovaippoja. Siinä säästää pitkän pennin (tosin pyykkäämistä sitten on aika paljon). Tai käytä osittan kertakäyttöjä ja muutamia kestovaippoja, säästää edes vähän.

Ja kolmannelle lapsellehan on jo kaikki hankinnat tehty ekan ja tokan aikana. Yksi suu ei ruokaa juuri enempää syö.

Toihan on sangen hyvä että (ehkä) kaikki lapset tulee saatua samaan aikaan. Kasvavat sitten yhdessä. Ellet sitten tuu raskaaksi vielä 40 vuotiaana kun muut lapset ovat lentäneet pesästä ;D

Onnea vaan kovasti! Ihanaa kun saat uuden vauvan kun toinen on kasvanut jo isoksi siihen mennessä :)

Vierailija
39/41 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri ne asiat joita itsekin päässäni pyöritin laitoit hyvään valoon. Nyt jo hymy huulilla..

Vierailija
40/41 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin te pärjäätte. Aivan varmasti. Rankkaa tulee olemaan, mutta muista pyytää apua esim. mummeilta ja muilta sukulaisilta, ettet polta itseäsi ihan loppuun. Kannattaa tehdä joku talouslaskelma, paljonko rahaa on joka kuukausi käytettävänä pakollisten laskujen jälkeen. Sisaruksista on varmasti seuraa paljon toisilleen vanhempana, kun ikäerot eivät ole suuret. Mikä on mielestäni tosi kiva juttu. Muistat vaan pyytää apua kun sitä tarvitset ja pitää huoli itsestäsi, parisuhteesta ja lapsista. Paljon, paljon, paljon onnea!!! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan