Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*HELMIPALLOJEN viikonloppu*

17.12.2005 |

Pääsen sitte aloittelemaan pinoa, kun näyttää muut vielä nukkuvan! ;)

Kovasti on lauantai aamun touhut menossa siivousta ym. joulua yritän tehä! =) Piti ihan istahtaa tähän koneelle rauhoittumaan ku ei muuten osaa pysyä paikallaan! aamulla oli niiiiin väsyny olo ja sitte yhtäkkiä pamahti energiaa täyteen... muilla samoja kokemuksia...tietenki tuo energia sitte yhtä nopeasti loppuu...:/

Ihana talvi pakkanen...:)

Täytyy mennä jatkamaan touhuamista ennen kuin tää energia lopahtaa!!

Miisa ja masu 32+2

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo mulla vaihtuu viikot keskiviikkona ? ainakin neuvola kortin mukaan !? Mun LA on 22pv mut oon pitäny siitä ekasta kiinni eli 23 kun se annettin ekana :) Äippäpolilla kun käyn niin siellä aina raskauspäivät lisääntyy :) en tiedä miksi ? Jos on esim viikot 28 tasan niin äippäpolilla ne on samaan aikaan 28+4 ????

Kummallista !!

Minkki 30+4 ( pitää kiinni päivistään ;) )

Vierailija
22/25 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä vit...ttaa miehen suhtautuminen minuun, tuntuu että ajattelee vain itseään eikä perhettä. Toisinaan taas on niin ajattelevainen ja kiva. Mutta ikävän usein valittaa turhista, mikä saa mut huutamaan ja siitä ne tappelut alkaa. Ei muuta kun toinen huutaa, " älä huuda" ja toinen huutaa " älä valita" . Eli ei tapella oikeista asioista vaan turhaa huutoa vaan :( Mutta ei sitä valitusta KESTÄ sanomatta takaisin. En mäkään sille valita (paitsi jostain järkevästä, esim. perheen yhteisestä ajasta, tai hänen osallistumisestaan esikoisen hoitoon). Oon varmaan toisinaan ärsyttävä jollain toisella tapaa, joten ei tässä auta kun yrittää itse olla nätisti ja toivoa toisenkin yrittävän :)

Ja taustasta sen verran, että ekan vuoden seurustelustamme kohtelin miestäni TODELLA sikamaisesti, jonka kruunuksi hän meinasikin lähteä. Sain hänet jäämään kun tajusin idioottimaisuuteni ja lupasin muuttaa tapani. Olen todella muuttunut, mieheni arvostaa minua nyt paljon enemmän kun alkuun. Mutta minusta tuntuu, että hän pitää minua itsestäänselvyytenä välillä. Hemmottelin hänet kai vähän liiaksi esikoista odottaessani. Olemme olleet yhdessä n. 4,5 vuotta. Esikoisemme on kohta 2,5v. Toivon mieheni muuttuvan enemmän entisenlaiseksi, kun ennen hän ei valittanut mistään ja hän olikin lähes tossun alla.. Silloin tosin valitin että voisi antaa vähän vastusta ja ilmaista mielipiteitään enemmän. Että ei taida mullekaan mikään kelvata ;) No, olenkin sanonut hänelle ettei ois tarvinut ihan ääripäästä toiseen muuttua! Noo, ehkä me tästä molemmat tasaannumme jossain vaiheessa tyytyväisinä eloomme :) Tai mies ei ikinä sanokaan olevansa tyytymätön, mutta ei kai sekään oikeesti aina tyytyväinen ole.

Tässä meistä jotain. Nautin kun saan kehua miestäni kun hän antaa siihen aihetta, ja ottaa päähän joutua aika usein moittia häntä. Ja kehunkin häntä aina kun hän on ihana (lähes päivittäin, tai ainakin usein).

Olisi kiva kuulla mieheltäkin tällainen selostus, mutta hänkään ei todellakaan suostu mihinkään terapioihin eikä muualle. Hänen mielestään kun kaikki on hyvin. Itse haluaisin mielenkiinnosta mennä kuulemaan ulkopulisen näkemystä suhteestamme. Voisi hyvin olla, että siellä molemmat saisivat uusia näkemyksiä toisistamme ja suhde paranisi entuudestaan. Siis pidän suhdettamme ihan hyvänä, vaikka paremminkin vielä voisi olla. Mutta myös paaaljon huonommin, joten en valita oikeasti :)

" On onnea elomme tää.."

Onnea odotukseen helmipalloille :)

Alma 31+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksikin myötätunnon osoitukset h.h:lle. Raskaana ei tarvitsisi olla mitään ylimääräistä hässäkkää ihmissuhteissa eikä muissakaan asioissa. Mietin joskus että kypsyykö miehet jotenkin hitaammin aikuisuuteen (ja isyyteen) kuin naiset. Minä olen jo niin " vanha" ja mieheni kanssa on oltu yhdessä jo 16 vuotta, että meillä ei tuonkaltaisia kriisejä ole. Mutta mikä tahansa muunlainen kriisi voi vaania nurkan takana - ja alkoholin kanssa läträäminenhän ei katso ikää...

Suomineidon vyötäröllä on ollut kipakka pakkaspäivä. En ole saanut tänään muuta aikaiseksi kuin itseni hermostumaan kaupoissa. Enää ei paljon shoppailla, takki päällä tulee kuuma ja huono olo, kävely hankalaa ja pitkät jaloilla olot alkavat supisteluttamaan. Vieraitakin kävi, mutta sehän on vain piristävää kun kyseessä on hyvät ystävät.

Vauva änkeää taas itseään kylkiluihin ja tuntuu vielä olevan " väärinpäin" eli istuu kohdussa. Olen yrittänyt syödä kovasti, mullahan on ongelmana ollut vähäinen painonnousu, vain 4 kg tähän mennessä. Vielä neuvolakäynti ennen joulua, katsotaan mitä vaaka näyttää.

Mukavaa että raskaus on jo näin pitkällä - ja kohtahan päiväkin alkaa taas pidentyä!!

Leppoisaa alkavaa jouluviikkoa siskot, koettakaa jaksaa!

Preludi ja rummuttaja 33+4

ps. joku mietti yöllisen suonenvedon syitä: itselläni ne on helpottaneet kalkkilisällä, toiset puhuvat magnesiumlisän puolesta.

Vierailija
24/25 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein pahaa teki kun luki tuota H.H.:n juttua! Just miehelleni sanoin, että miten esim. yksin odottavat pärjäävät, itselleni ainakin tämä eka raskaus on ollut psyykkisesti niin iso juttu, että olisin ollut kyllä täysin riekaleina ilman mieheni tukea. Toisaalta tuntuu vielä pahemmalta tuollainen tilanne jossa mies on ihan keskenkasvuinen k**ipää...Sori nyt vaan... Minäkin suosittelen, että laitat ukkelin jäähylle loppuraskauden ajaksi jotta saat itsellesi aikaa vain olla ja keskittyä omaan napaasi. Mä ainakin olen niin tuiskahteleva ihminen että jos mun mies tekisi noin se olisi ollut jo aikaa sitten pihalla...se pinna kun katkeaa niin se katkeaa...

Mun mies ei ole baareissa käynyt, ottaa sen muutaman saunaoluen la -iltana ja se siitä. Luulen. että loppuajasta joutuu luopumaan vähäksi aikaa niistäkin kun ei sitä koskaan tiedä milloin vauva haluaa ulos :) Ikävä vaan jos synnäriltä laitetaan ulos kun haiskahdetaan hieman oluelle, vaikka nyt humalassa ei olisikaan. Muutenkin mies on superymmärtäväinen ollut koko raskauden ajan ja hoitaa kodin kyllä ihan ilman kyselemättä, kymmenen pistettä siitä hänelle.

Onkos muilla tällaista ilmennyt: mulla vauva tykkää kölliä oikealla puolella, on siis pää alaspäin. Välillä tuntuu ihan ylhäällä ihankuin vauva " kynsisi" , auts! Tuntuu todella kipeältä... Kaiken muun kestää mutta tuo tuollainen ei ole kyllä kivaa, ihankuin vauva nipistelisi mua...

Mulla yöt myös todella levottomia, pörrään kyljeltä toiselle kokoajan. En osaa sanoa kummalla kyljellä olisi parempi nukkua. Nyt onneksi pääsin äitiyslomalle, talviloman kautta, ja siinä mielessä ei ole väliä jos vähän nukkuukin huonosti.

Jeps, nyt telkkua katselemaan. Ensi viikolla uudet kujeet!

Sasuliini ja hajuherne 33+2

Vierailija
25/25 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mahoton. Missä noita kasvaa?

Pissipäisiä miehiä siis :(

*isot voimahalitukset* Taitaa tämä kyseinen pissipäinen lajike olla luultua yleisempää, liian monelta löytyy kokemusta.

Myös meiltä. Ollut myös viinasta kyse mutta enimmäkseen kyllä muusta, pitkä juttu. Kaikesta tosin selviää. Rakkaus on ihme voima.

Ja h.h:lle, kun teidän vauva syntyy tarvitset ihan kaiken energian siihen. Minä jouduin alkuvuodesta itkemään miehen ilkeyttä. Ei ole helppoa pienen vauvan kanssa kun menee ylinmääräistä energiaa ihan muualle kuin siihen kaikista tärkeimpään, mihin pitäisi!

Selvitä ihmeessä asiat suuntaan tai toiseen ennenkuin vauva on maailmassa, paljon voimia vielä!!!

Synttärit saatiin eilen kunnialla juhlittua. Jäi uskomattoman hyvä mieli, aivan ihana päivä!!! Kaikki rakkaat ihmiset ja poika nautti täysin siemauksin. Kyllä lämmitti vanhempien sydäntä!!! Täyden kympin päivä kaikinpuolin :)

No tietenkin jotain pitää jäädä hampaankoloonkin... ;) En ole leipojaihminen ja kun vasta pari päivää aiemmin pääsin sairaalasta niin hommaa oli muutenkin ihan tarpeeksi. Tilasin siis kakun konditoriasta. Ja pirun hienon kakun saikin!! Oli vielä ihana teemakakku. Mutta kyllähän se anopin piti päästä huomauttamaan nyrpeästi että hyi hitto, tuollaisia maksamaan[kolmekymppiä 20hengen kakusta, ei musta paha, vars. laatuun ja makuun nähden!!]. Kyllähän tuollaisen nyt helposti itsekin tekisi. Ja siitä kyllä kuultiin monesti...

Menmen, niin super päivä tosiaan muuten ettenpä viitsi tuostakaan enää mieltäni pahoittaa :)

Sitten kysymyksen tynkää... Mä en nyt tiedä et irtoileeko multa limaa vai onko tämä vain harvinaisen sitkeää ja kiinteää valkovuotoa. V.vuotoa ollut kyllä koko raskauden ajan mutta nyt viime aikoina muutaman kerran tullut limaisempaa, mm. viime sisätutkimuksen jälkeen. Irtoileeko muilla limaa jo nyt?

Eilisen päivän jälkeen tuli taas joitain suppareita[mm. yksi kivuton kramppi joka kesti varmaan 10 minuuttia..huh huh..] mutta onneksi rauhoittuivat.

Tänään muuten pyysin ystävää sylikummiksi. Kyllä tuntui ihanalta kun toinen ilahtui niin paljon!! Taisi tulla molemmille kyyneleet silmiin ja siinä halailtiin sitten keskellä katua ja vaunut tukki mummoilta tien :)

Mutta nyt telkkarin ääreen.

Marju ja Minni 32+3