Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te keskenmenon kokeneet uudelleen odottajat

17.12.2005 |

Tässä mietin vain.....

kun keskenmenosta ei ole pitkäaika...onko se vaarana uusiutua? pitääkö erityisesti varoa nyt? onko jotain tietoa jollain? en ole neuvolassa vielä käynyt, kun viikkoja on vasta 5+6 ja kesken meno oli 30.8 2005! silloin olin 14rv.... ja kuulemma diagnoosi oli ihan tavallinen keskenmeno. kertokaaa omia kokemuksia tai kuulemia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

kokoajan mielessä että jos taas käy jotain.????????????????

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni kaksi peräkkäistä km:a toinen spontaani rv 9 ja toinen keskeytynyt rv 6 ja nyt menossa rv 25. keskenmenojen välissä puolisen vuotta ja toisen jälkeen tulin raskaaksi parin kuukauden kuluttua, pelko tietysti oli ja on edelleen välillä kova mutta päivä kerrallaan mennään kohti la:ta. mitään varotoimenpiteitä mulle ei missään vaiheessa määrätty.

syitä keskenmenoille ei ole löytynyt mutta tässä raskaudessa olen ollut sairaalassa muusta syystä ( vaikea alkuraskauden pahoinvointi), joten seurantaa on ollut normaalia enemmän mikä tietysti helpotti aina tilapäisesti oloa alkuvaiheessa kun liikkeitä ei tuntenut vielä itse

toivon kaikkea hyvää sinulle ja tarrasukkia vauvalle!

kati

Vierailija
2/10 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo alkuraskauden keskenmenot ovat kovin yleisiä eikä niillä minusta yleensä ole tapana uusiutua sen enempää kuin olla uusiutumatta.. Jos äidillä on jokin saairais, joka häiritsee raskaana olemista, keskenmenot yleensä uusiutuvat, harvemmin kai normaalit odottajat saavat kovin montaa keskenmenoa peräkkäin. Eikös sitä sanota, että kolmen km:n jälkeen sais sitten jot tutkimuksiinkin hakeutua? Tuota kun miettii niin ilmeisesti se ei kuitenkaan ole kovin yleistä, että keskenmenot uusiutuvat ilman kunnollista syytä.

Itsehän sanoit, että kesken menneesä raskaudessa tunsit ettei kaikki ollut jotenkin hyvin... Minä sain keskenmenon syyskuun alusta 8. viikolla ja minustakin tuolloin tuntui jotenkin oudosti siltä kuin lasta ei olisikaan tulossa. Myös oireita oli hyvin vähän verrattuna esikon raskauteen. Nyt olen taas raskaana, rv 10+5, ja kyllä on pelko minua vaivannut. Vähän helpotti tällä viikolla neuvolassa käynti, kun sydänäänet saatiin kuuluviin :) Lisäksi minulla on llut nyt aivan erillä tavalla oireita sekä tunne, että raskaana ollaan ja ensi heinäkuussa olisi perheen lisäystä tiedossa.

Pelko vaivaa meitä keskenmenon saaneita, ei kai sille mitään mahda. Ei muuta kuin päivästä toiseen vaan koittaa elää. Onnea odotukseen sinulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuraskauden keskenmenot ovat yleisiä, niinkin ettei nainen välttämättä ole edes tiennyt odottavansa..

Keskenmeno ei ole sairaus eikä se ole mitenkään verrannollinen uuteen keskenmenon riskiin, jos nainen on muuten ihan terve.

Mikäli keskenmenon jälkeen, kun kohtu on todettu tyhjäksi, lääkäri antaa luvan uudelle yritykselle (usein yhden tai kahden kierron jälkeen). Joskus lupa tulee jopa heti. Varmistutaan että kohdun limakalvot olisivat tarpeeksi vahvat uudelle raskaudelle ja keho muutenkin valmis.

Ei ole mitään syytä pelätä keskenmenoa ennalta. Se on vaan helpompi sanoa kuin tehdä...

Itselläni keskenmeno oli 02/05 rv 11, kaavinnan kautta kotiin. Yritystä oli 3 kiertoa, mutta mitään ei tapahtunut. Lopetettiin yrittämällä yrittäminen ja alettiin elää " normaalia" elämää...Menkat jäi pois, plussasin ja elämä meni taas ihan sekaisin.

Kaikki palasi mieleen ja on monta kertaa täytynyt käydä sisäistä keskustelua itsensä kanssa, että turhia ennalta murehdin. Tuntui, että kaikki se ilo ja naivius odottamisen hupsutteluista jäätyi. Heräsin eloon kuitenkin rv 20, kun tapasin masu-neitin rakenneultrassa. Siitä alkoi raskaus ja odottamisen ihanuus.

Pelot keskenmenosta ovat hävinneet, mutta käyn tuntoja silti vielä välillä läpi miehen kanssa. Sen kokeminen oli raaka muistutus elämästä ja sen itsestäänselvyydestä.

Toivon sinulle kaikkea hyvää odotukseen!

Elisa ja Typy 26+2

Vierailija
4/10 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ekan km:n rv9 (tulin heti ekasta kierrosta pillerien jälkeen raskaaksi), kaavittiin rv10 ja menkat tuli siitä kp 35 ja heti seuraavasta kierrosta olin taas raskaana, joka päättyi km:n rv12 (sikiö tosin oli kuollut jo rv7-8)... Tämän jälkeen pidettiin suosiolla 3kk taukoa yrittämisessä, joka sitten itsestään venähtikin 5kk:ksi ja nyt olen sitten onnellisesti rv26 raskaana...

En tiedä oliko ekalla keskenmenolla tekemistä toisen kanssa, sitähän ei koskaan saa selville... Enkä tiedä oliko sillä tauolla osaa tämän raskauden onnistumisen kanssa!! Nämä ovat niin yksilöllisiä juttuja...

Tule tonne EX-HAAHU-ryhmään ilmottautumaan... Olemme yhden tai useamman km:n kokeneita kaikki, joten siellä voi helposti jakaa pelkoja, iloja ja suruja ja siellä kuulet erilaisia kokemuksia onnistumisista!! Mun neuvo sulle kuitenkin on, että turha pelko ei nyt auta (helpommin sanottu kun tehty... Been there, done that), kesken menee jos on mennäkseen, joten yritä nyt vain nauttia jokaisesta hetkestä raskaana... Itseä harmittaa, kun ekat 16 (ainakin) viikkoa meni pelätessä, eikä pystynyt nauttimaan raskaudesta... Nyt viikot vierii niin nopeasti, että pian tämä raskaus onkin jo ohi!! :)

Mellu ja Nalle rv25+5

P.S Muistan sut maaliskuisista... Onnea uudelleen raskautumisesta!! :)

5/10 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli keskeytynyt km (clomeilla avustettu raskaus). Sitten olisi pitänyt odottaa kahdet menkat (eli minun kierroillani ikuisuus) ennen seuraavaa clomisatsia. En kuitenkaan ehtinyt...

Eli suoraan kaavintakierrosta uudelleen raskaaksi. Ja nyt rv 29+1

Vierailija
6/10 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli keskenmeno elokuun alussa viikolla 9+4. Nyt sitten olen taas raskaana rv 12.

Uutta keskenmenoa olen pelännyt tässä raskaudessa jatkuvasti. Neuvolan täti sanoi, että toistuvat keskenmenot ovat harvinaisia, mutta valitettavasti niitäkin tapahtuu. Sanoi kuitenkin tietävänsä, etteivät tuollaiset puheet jo keskenmenon kokenutta juurikaan lohduta.

Tuntemuksista pelko ja eopävarmuus ovat kuitenkin ne päälimmäiset. Olen käynyt kaksi kertaa yksityisellä varmistamassa, että tuolla on elämää. Ensimmäisen kerran rv 7+4 ja toisen kerran 9+5-6. Sydänäänet kuuluivat neuvolassa 10+3. Kaikesta tuosta huolimatta epäilen tulevaisuutta jatkuvasti.

Raskauden kuuluisi (kuulemma) olla ihanaa aikaa ja minä tunnen vain pelkoa. Tämä ei ole alkuunkaan reilua =(.

Vierailija
7/10 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja heti sai yrittää uudelleen. Meni melkein 4 kk ennen kuin tärppäsi. Seuraavaa raskautta ultrattiin useammin kuin normaalia. Aikoinaan sieltä sitten tuli terve poika.

Nyt taas raskaana. Aion mennä yksityiselle alkuraskauden ultraan. Hieman hirvittää jos kuulee sydän äänet jo viikolla 9, kun voi olla ettei niitä kuulu enää viikolla 12. Olisikohan parempi ettei menisi vielä sinne ultraan... mutta haluaisin varmuuden elämästä ennen joulua...

Kun oli se keskemeno - ei sydänääniä kuulunut koskaan. Niitä yritettiin kuunnellakkin ensi kertaa vasta viikolla 12.

Siika rv 7 tai 8

Vierailija
8/10 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan sinut maaliskuun pinosta. Paljon onnea uudesta onnesta!! Toivon kaikkea hyvää teille.

V rv 27+3

Vierailija
9/10 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kiitos teille jotka muistitte mut maalismussukoista/maalismahoista ....on taas kiva olla mukana täällä odottajissa.

Hyviä vointeja kaikille.

Minttumaria ja sintti 5+6

Vierailija
10/10 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli ensimmäinen km kesäkuussa (rv 5). Sen jälkeen oli yhdet menkat ja sitten olin taas raskaana. Myös se raskaus päättyi keskenmenoon rv:lla 9. Kummallakaan kerralla en joutunut kaavintaan, ensimmäinen tyhjeni itsellään ja toinen (keskeytynyt km) tyhjennettiin lääkkeellisesti.

Mulla tuli menkat tosi pian sen jälkeen kun km vuoto loppui ja sitten huomasin olevani jälleen raskaana.

Nyt on menossa rv 11 ja kaksi ultraa takana jolloin kohdusta löytyi elävä sikiö. Ja oireet ja tunteet viittaa siihen, että tällä kertaa kaikki menee hyvin.