^^ Trallallaa Lallatellen Lauantaihin Truplat ^^
Kommentit (38)
Jes, puolet silitetty, peitot pakastettu ja lakanat vaihdettu, enää puolet oottaa sitä, kun ipanat käyvät yöunille. Tai sitten huomista, kun mamma ilmottikin, että tulevat jo huomenna.. Hmm, kumpikohan houkuttelis enempi! =)
Pakko työntää lusikka ruokakeskusteluun, aihe kun on sattuneista syistä lähellä sydäntä!
Aina joulun aikaan, kun monet pohtii mitä jouluherkkuja uskaltaa syödä ja mitä ei ja sitten monet potevat turhaankin huonoa omaatuntoa, jos ajattelevat syöneensä jotain sopimatonta.
Matteusk sen jo pääasian sanoikin, listeriapöpö kuolee kuumennettaessa joten homejuustoa ja muutakin vastaavaa voi ihan hyvin syödä piirakoissa, pizzassa yms, kun se on käynyt uunin tms kautta.
Tuorejuustot ja homejuustot ovat tuoreena turvallisia, mutta jos ovat kauan avattuina listeriavaara kasvaa. Eli jos aurajuusto himottaa niin avaamaton paketti on ihan turvallista. Suomessa on tuo tuotevalvonta sen verran hyvällä tolalla, että kyllä siihen voi luottaa.
Mutta usein jääkaapissa tuo pöpö asustaa joten kauan avattuina olleita paketteja on syytä välttää. Homejuusto on varsinkin hyvä kasvualusta.
Graavi lohi on ihan syötävää, jos sen tekee itse eikä käytä vakuumipakattuja valmistuotteita.
Katkarapuja voi syödä, mutta kannattaa katsoa, että ravut ovat pussissa irtonaisina. Näin niihin pakkauksen yhteydessä säilyvyyden parantamiseksi tehty jääkuori on edelleen " olemassa" ja voi olla varma, että ravut eivät ole sulaneet missään vaiheessa. Kokonaiseksi klimpiksi jäätynyt pussi kannattaa jättää kauppaan.
Majoneesi on ok, mutta sitäkään ei kannata säilöä avattuna jääkaapissa vaan jos halajaa majoneesisalaattia tms niin avaamattomasta purkista kun ottaa niin voipi syödä huoleti.
Mitähän muita näitä olikaan mitkä aina odottajia mietityttää. No tulihan tässä paasausta vaikkei kukaan sitä pyytänytkään, kunhan esitelmöin aikani kuluks..
Ramasee hiukan, mut mä en VOI mennä nukkuu nyt, niin monta päivää menny piloille ku oon ottanu päikkärit. *taistelee ja hörppii piristävää teetä*
MIS KAIKKI ON???? Lauantai-ilta, onks teillä muka parempaa tekemistä??!! ;) paitsi tietty miruliilla, joka muuttaa. =D
en nyt mitenkään haluu innostaa sua liikaa... Mutta omassa kierrossa kaikkien laskureiden mukaan ovis oli viikonloppuna.. ja oireetkin täsmäs, mutta sitten oisko ollu ti tai ke oli ihmeellistä nippailua ja veikkailin et oisko se ovis ollu vasta silloin... Mutta ilmeisesti olivat jotain kiinnittymiskipuiluja... Koska sen jälkeen tuli plussaa.... eikö tosissaan hommailtu kun ed viikonloppuna ja sitten vasta seuraavana viikonloppuna kun meillähän tuo mies ei oo saavutettavissa viikolla opintojen vuoksi... ;) eli peukut pystyyn ja jännäämään.....
*tukkii lempeästi miitsun suun*
ei saa ei saa eisaa innostaa miitä, mii haluaa pysyä coolina eikä se onnistu jos muut on positiivia. Muidenkin pitää olla *cool* ettei mii herpaannu =D
kiitos Piipaa paasauksesta... eli siis edelleen pizzassa uskallan auraa vedellä... ja sitä graavilohta varmaan aattona maistan koska meillä se " graavataan" ite... ja graavisiikaa tekee vaari itepyydetyistä fisuista... Mutta kauhenaa ei niitä tee ees mieli rt syön varmaan uunissa paistettuja fisuja vaan joulupöydästä enimmäkseen...
Mii: mulla ei oo parempaa tekemista la iltana kun tää tylsä työpaikka... voi että ketuttaa olla täällä kun ei oo asiakkaitakaan juuri yhtään... ravintolassa niitä ruokailijoita kyllä riittää... Päikkärit on kyllä pahasta... sotkee koko päivän yleensä!!
noh... jos keskityn tuohon perunapiirakan nakerrukseen ja soittelen ukolle että mitä syödään illalla vai syödäänkö mitään... meillä ei tasan töissä saa kyllä mitään ruokaa tänään...
Ollaan vaa joo ihan COOL eli ei mitään haloota...... ;)
ovis se vaan kolkuttelee siellä,... voi harmi... ny vasta tulee... :(
bdbdbbbbbbbdbbbbdbdbddddbdbddbddbdbdb
;)
..vaiks mun peukut menikin ihan vinksalleen! =)
*******....bdbdbdbdbdbdbdbd....*******
No me taidetaan täällä olla aika surkeita tässä coolius asiassa, jotain jännättävää kun on tiedossa niin oikein innostuu ajattelemaan että ihan varmasti nyt....
(onneksi moni muu ei oo tääl tällee lauantai-iltana hehkuttamassa) vaan on hankkinu elämän jostain... ;D
Mä kehitin [color=blue] kivuton siivous [/color] -metodin; siivoon aina pari pientä juttua, sitten tuun tänne. Sillon mun alitajunta ei käsitä kuinka paljon loppujen lopuks siivoan, kun se keskeytyy vähän väliä.
Ja sitte loppujen lopuks oon siivonnu tosi paljon ja tuntuu että oon vaan roikkunu täällä!
et mä ehkä ihan pienen pieneks lyhyeks hetkeks herpaannuin ajattelemaan, että josko sittenkin ois... en edes sano sitä ääneen.
Nyt rauhotun ja olen taas niinkun ennenkin, ajattelematta koko asiaa. *ei tahdo pudota korkeelta taas kun täti tulee*
Vielä reilu tunti ja sitten kotiin. Alkaa jo niin jänskättämään toi muutto, että näinköhän sitä saa edes unta illalla. Toivotaan nyt kummiskin ettei tarttis valvoa, muuten tulee huomisesta päivästä yhtä helvettiä kun väsyttää. Väsymyksestä puheenollen, taitaa täälläkin kääntyä tää raskaus siihen energiseen keskiraskauteen. Alun uupumus kun tuntuu olevan tipotiessään. Iltaisin kyllä saattaa väsy iskeä yhtäkkiä, varoittamatta. Mutta yleensä vasta niihin aikoihin kuin normaalistikin kävisi nukkumaan. Töissä ihmiset ovat alkaneet kysellä, että oonko raskaana. Pömpöttää maha kuulemma siihen malliin. Ja kyllä se siltä tuntuukin. Hirvittää vaan, että onkohan tuolla masussa kummiskin enemmän kuin yksi ihmisenalku. Toisaalta toi ruokakin on kyllä maistunut siihen malliin, että voipi hyvinki olla vaan uutta läskikerrosta.
Soffu: Hehe, juu voipi se kyllä olla ettei meillä naidakkaan ihan hetkeen. Kiitos ton muuton. Tää mamma on taatusti iltasin aivan poikki.
Kyselit aiemmin noista yövuoroista. Mä varmaan joudun tekemään öitä siihen äippäloman alkuun asti. Tai voishan sitä yrittää hankkia lääkärintodistuksen, mut siitäkin huolimatta se on sitten kuulemma harkinnan varaista osastonhoitajan taholta, että laittaako niitä öitä vai ei. Tosin mä varmaan pääsen aloittamaan kesäloman jo toukokuun alussa. Ja sitä ennen mulla on talviloma, reilu viikko, pääsiäisen aikaan. Siihen väliin jää sitten sellanen parin viikon pätkä töitä, jonka olin ajatellut olevani sairaslomalla. Joten viikkoja olisi siinä 30 paikkeilla kun jäisin jo pois töistä. Ja olen jo nyt toivonut vaan yhden yön kerrallaan. On jotenkin helpompaa toi toipuminen kun kahden yön jälkeen.
Miitsu: Oikein hyvää joululomaa! Tuuhan joku päivä katsomaan meidän uutta residenssiä. Ois kiva nähdä pitkästä aikaa ja vähän turista. Mites muuten, onko mies jo tehnyt päätöstä sukulaisille raskaudesta kertomisesta joulun aikaan?
Marieela: Voi hitsi noita lääkäreitä. Aina pitäs vaan näköjään pitää oma päänsä ja olla tiukkana. Onneksi ei sentään kovin pahaa reaktiota saanut. Mutta onahn siinä taas hommaa lähteä lääkäriin hakemaan uutta kuuria. Meillä poju sai pienenä Ditrim Duplosta jossa on sulfaa ja trimetopriimiä allergisen reaktion. Tuli ihan täyteen pieniä näppylöitä. Nyt ei sitten tiedä kummalle on allerginen, vaikka vaikkaan kyllä tota sulfaa. Se kun on kuitenkin yleisemmin allergisoiva. Ja voi kyllä laitella viestiä, niin voit sitten tänne välittää mun tunnelmia uudesta kodista.
nekku: Sulla on taas jännät paikat. Pidetään peukkuja, että saisitte ihanan joululahjan. Millos meinasit testata?
piipaa: Voi kun jännät paikat sullakin. Toivotaan että se sun näkemä häivähdys ois ollut todellinen ja vahvistuu tässä päivien kuluessa kunnon plussaksi. Siinäpä olisi tosiaan mahtava joululahja.
Nyt on pakko rynnätä antibiottien kimppuun jotta pääsee sitten kotiinkin. Heippa ystäväiseni hetkeksi. Yritän palata mahdollisimman pian taas seuraanne *vilkuttaa*
ei vaan oo yhtään mitään siivousintoa. Hiukan sentään sain jotain aikaseks,mut en riittävästi. Mieltä painaa ku maanantaina on tentti, pitäs lukea JA siivota. Mä oon aina sellanen et jos on stressiä ni meen ihan lukkoon, en saa mitään tehtyä kun mielessä vaan liikkuu ne tekemiset ees taas.
Mut jos nyt vaan laittaisin jotain ruokaa, ja sit huomenna lukisin tenttiin ja sit maanantaina tentin jälkeen siivoisin, ehkä siinä ois ideaa.
Lupaan kautta kiven ja kannon siivota maanantaina.
Mä häivyn, jos täällä ei kerran oo ketään muuta.
En edes muista olenko kirjoittanut vielä tänään :) No, joka tapauksessa, ollaan käyty kaupassa, siivottu, tehty ruokaa ja pullia ja ukko kylvetti pojan. Työntäyteinen päivä siis miehen mielestä :)
Äh, nyt en muista nimeä, mutta olisiko se ollut Miitsu, joka pohti yövuoroja. Siis eikö se olekaan lakisääteistä, ettei niitä tarvitse tehdä kun mennään jonkun viikkorajan yli? Mä olen jotenkin aina luullut niin...
Taitaa tulla taas ryhmäplussaus parin viikon sisään: piipaa, nekku ja mii :)
Nyt tuo tenava ulvoo sängyssään, pitää mennä
ilta alkaa pikkuhiljaa olee lopussa vaikka tuntuu ettei tää lopu ikinä...
Mirulii: mullahan on ens viikko vapaata et jos vaan sulle passaa niin hetimiten ois iihaaanaaa tulla tupatarkatukselle... Tai sitten joulun jälestä... Mutta viestaillaan paremmin miten teille sopii (mulla kalenteri tyhjää täynnä maanantaita lukuunottamatta) Koitahan jaksaa muutella huomenissa!! Outoa kyllä vai tuntuukohan vaan sille niin monien katseet täällä töissäkin harhailee mun vatsanseudulla??? *vainoharhainen* Yks työkamu tietää mutta se ei taatusti kerro eteenpäin
Ninnu: mä en tiedä tosta lakisääteisyydestä, mutta usein taitaa nuo lääkärit kieltää yötyön, mikäli oon oikein ymmärtäny... mulla se kielto tietää varmasti vähemmin työtunteja kun muuten joten toivotaan että saisin ja jaksaisin niitä tehdä... Ja toiveena mullakin että kesälomalle jäisin toukokuun alusta... mutta katellaa mitä vointi ja muuten, sairaslomaa saa varmaan jos sille tuntuu jo aiemmin....
Yks asiakas sai taas mun sapen kiehumaan niin että tosissaan tekis mieli vetää turpaan sitä: vi**uilee ihan päin näköä, huomenna taidan mennä sen työpaikkaan (tiedän paikan) vähän kuittaamaan takaisin tietyistä asioista... aarghh... kotiin ja nopeesti!!!
Huomiseen siis murut!!! Nukkukaahan hyvin kultienne kainalossa... Tästä tuleekin mieleen et tervetuloa mennikselle!
Oltiin taas joululahjaostoksilla ja noita bändipoikia on pyörinyt meillä pitkin päivää. Yksi vielä tulossa. Mullakin on onneksi niiden kans hauskaa:)
Alan olla taas huolissani. Mulla on noita keliakiaoireita. Nytkin maha on niin pallo, että miehen kaverikin kysy, että ootko raskaana. Ja mies sanoi, että jos se ei tietäis tän olevan ilmaa, niin siellä olis sen mielestä vauva. Ja nyt en ole edes syönyt paljon - mutta patonkia... Meidän suku on sitä täynnä ja mutkin on testattu moneen otteeseen, mutta verikokeet negatiivisia. 5%:lla se näkyy vain tähystyksessä ja kerran lääkäri jo suunnitteli sitä:/ Kai sitä pitäs lääkäriin mennä, yhtään keskenmenoa en enää tän takia halua (hoitamattoma yksi syy km:ihin).
[b]Mirulii[/b] - En oo vielä etes miettiny mitään testaamisia - yks testi kyllä löytys valmiina, et ei tarvii muuta kun pissiä kuppiin ;) Ei mut oikeesti, aattelin ootella ihan rauhassa päivä kerrallaan niitä menkkoja. Ja kun mulla on joskus ollut niitä pitkiäkin kiertoja, niin en viitti hätäillä!
Niin ja kun tossa selailin kalenteria - ainoo ehkä mahdollinen hedelmöittyminen on voinut tapahtua kp 20 paikkeilla (itsenäisyyspäivänä) ja siitä on vasta 11 pvää - että tuskin missään testissä näkyiskään vähään aikaan :)
Tuntuu ihan hassulta etes puhua mistään mahdollisista hedelmöittymisistä ja muista ;D Olin asennoitunut tähän kiertoon niin että ei tod. mitään vauvimisia ollut mielessäkään - lähelläkään!
[b]Axe[/b] - Oishan se keliakia ehkä hyvä selvittää - jos sillä kerta on tollasia kauheita vaikutuksia :( En tiennyt ollenkaan..
Joo, mutta nyt lupsuu simmut kii - nukutaankin oikein pitkään tytön kanssa, vapaapäivän kunniaks! Paitti viime yönä oli joku ihme pahoinvointi kohtaus - kahteen asti valvoin sen äklö olon kanssa :O Öitä!
Töistä kotiuduin justiinsa. Aamulla satoi lunta ja nyt oli alkanut uudestaa, kauniin näköset on maisemat!=) Nyt vaan kaikki raajat pystyyn että säilyis maassa viikon päähän...
Mulla on pieniä epäilyksiä, että se saamarin ovis onkin nyt vasta. On nimittäin nippailut mahaa sen verran epäilyttävästi... No, edelleenkään en aio ottaa stressiä asiasta, tärppää jos on tarkotettu ja minä en sille asialle voi mitään. *edelleen super-cool*
Mä ihan oikeesti lämpimästi suosittelen tällasta " hällä väliä" -asennetta, jotenkin elämä paljon helpompaa kun sen ainaisen stressaamisen/oireiden kyttäämisen kanssa! Nyt kun en oo päiviäkään laskenut ihan koko ajan, niin ei tuu sellasta paniikkia. Välillä vaan lasken huvikseni, että tiedän missä mennään. Mun mielestä ois jotenkin kaksinverroin ihanampaa, jos tärppäis ihan tjot-linjalla, luonnostaan. Että se vaan niinkun TULIS, ilman mitään kauheeta showta. Mut jos tässä kovin kauan joudutaan kärvistelee niin sitten kyllä otetaan kaikki keinot käyttöön...VIelä toistaseks kuitenkin maltan mieleni ja uskon siihen Kohtaloon, että se tärppi tulee jos on tullakseen.
Kiva kuulla, ettei NIFKININ tarvinnutkaan ottaa sitä pilsua!!! Mun mielestä toi on suuri edistysaskel, koska vaikka tosta ei vauvaa tuliskaan niin kyllähän se silti osottaa että se lapsi ei miehen mielestä enää mikään täysin mahdoton ajatus ole!!!! =) Tosta on huomattavasti helpompi jatkaa käännytystyötä!!!!! *iloinen nifkinin puolesta*
Mutta mutta, ehkä mä " jatkan" sitä siivoomista joka jäi kesken sillon... öööö.... muutama päivä sitten... *hiipii nolona jatkamaan siivousta joka ei ole edennyt senttiäkään*