Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Gyne katsoo hormonit verinäytteestä? Tietääkö kukaan?

17.12.2005 |

Pikkukakkosta yritetty tähän perheeseen jo reilu vuosi, ikä alkaa painaa (yli 35), ovista tikutettu lähes joka kuukausi, mutta ei vaan suostu tärppäämään :(

Kävin gynellä joka kehotti tulemaan seuraavan kierron 23. pvänä verikokeeseen, josta katsotaan hormonit. Mitähän se oikein tarkoittaa? Kiertoni on aika pitkä/vaihteleva (31-33), ja lääkäri laski verikokeen ajankohdan sen perusteella. No nyt tietenkin juuri tänään alkoi menkat kp 29. Pitäisikö minun mennä sinne kokeeseen aikaisemmin? Sitä paitsi verikoepäivä kp 23 osuu juuri loppiaiseen jolloin kaikki on kiinni.

Mitähän sen jälkeen tapahtuu? Lääkäri oli hyvin positiivinen ja oli sitä mieltä että kun kerran yksi on saatu aikaiseksi niintoinenkin kyllä tulee, mutta itsellä alkaa jo epätoivo iskeä!

Onko kellään kokemuksia/neuvoja?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaisikohan se sulta prolaktiini arvon?..muistelisin että multa se otettiin loppukierrosta...en ny ihan varmax mee sanoo. ehkä joku viisampii osaa sanoa tarkemmin :)

meille kakkosta odoteltiin n. 3vuotta..johtuneet mun kilpirauhasen vajaatoiminnasta joka laittoi hormoonit sekaisin...nyt on lääkkeet hoitamassa asiaa ja kolmatta kuumeillaan. toivottavasti tärppää nopeemin kun meidän kakkonen =)

kokemuksesta voin sanoa että vauva saa alkuunsa silloin kun sitä vähiten odottaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Endometrioosi on varmaan suljettu pois?

Vierailija
4/6 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannne: ei kipuja, en usko että endometrioosi minun tapauksessani.

Ehkä minun pitäisi ennemmin kysellä tätä tuolla lapsettomuus-palstalla (hoksasin juuri...), eikös lapsettomuushoidoissa aina oteta monenlaisia hormonikokeita?

Mitähän sitten tehdään jos hormonit pelaavat kokeiden mukaan ok? Sittenkö vaan odotellaan sitä tärppiä - tällä menolla olen kohta viiskyt ja risat, kiva :(

Vierailija
5/6 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulta katotaan todennäköisesti s-prog koe joka otetaan just loppukierrosta. Mulla se on otettu viikko oviksesta. Se kertoo sen että irtoaako munasolu.

Vierailija
6/6 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sillä verikokeella selviteltiin ovulaation tapahtumista. Olin gynellä pari kuukautta sitten joka otti verikokeen kierron 17. pvän jälkeen niin näki oliko ovulaatiota ollut. Minusta sinulla hyvä ajankohta voisi olla sen jälkeen kun ovulaatiotestissä on viiva - jos sitä siihen tulee.

Gyne antoi muuten hyvä vinkin - pitäisi olla yhdynnässä vähän ennen ovulaatioviivaa, silloin kuulemma olis valmiina siittiöt odottamassa kun ovulaatio tulee. Joten jos nyt tiedät milloin sulla se ovulaatio on, koko se viikko sen ympärillä kannattaa olla aktiivinen! Tsemppiä, kyllä se sieltä vielä tulee;))