Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Noin 1 1/2 vuotiaan käyttäytyminen....

16.12.2005 |

Moi!

Olen välillä aivan hukassa noin puolitoista vuotiaan taaperomme kanssa.Toisaalta hän on todella mukava ja valloittava persoona ja se toinen puoli on taas sitä todella ikävää käytöstä, josta olen huolissani. Lapsemme on siis kova läpsimään, tönimään ja " kiusaamaan" muita. Aikaisemmin myös puri , mutta se on onneksi jäänyt taka-alalle. Tämä on todella raivostuttavaa. Kun olemme tekemisissä muiden lasten kanssa, niin minä jatkuvasti kyttään lapsemme tekemisiä, kun on niin arvaamaton. Saattaa repiä lelut toisten lasten käsistä tai ropistaa toista tai jyrätä työntämällä toisen kumoon. Kielletty on ja ohjattu oikeaan käytökseen, mutta vaihtelevasti auttaa. Ja kotonamme ei väkivaltaa käytetä, joten meiltä tätä ei ole oppinut. Tiedän, että tämä kuuluu osittain ikäänkin, mutta silti sitä on vaikea suvaita. Pähkäilin jo sitäkin, että voiko lapsemme olla luonteeltaan todellakin ilkeä??? Toivottavasti ei! Mikä siis auttaisi asiaan ja käyttäytyykö teidän muiden taaperot tällä lailla?? Neuvoja ja vertaistukea siis kaipaan!

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko tilanteesta pois vieminen? Tehostaisit sanallista kieltoa viemällä lapsen hetkeksi erilleen (otat syliisi ja viet pois, yksin ei kannata jättää).

Voi myös ottaa lasta vaikka kädestä napakasti kiinni, satuttamatta, ja sanoa " ei saa lyödä" , " ei saa ottaa toisen lelua" tms. 1,5-vuotias ymmärtää hämmästyttävän paljon, joten em. kiellotkin hän varmasti ymmärtää ja oppii ymmärtämäänkin nopeasti, kun niihin liittyy lisäksi esim. poistuminen pieneksi hetkeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla