Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mun mielestä liian pieniä keskosia ei pitäisi hoitaa

Vierailija
16.12.2005 |

Sellaisia, joilla on alle 70 prosentin mahdollisuudet jäädä eloon tai sellaisia, joille jää vammoja keskosuudesta.

Olisi armollisempaa ja järkevämpää antaa heidän kuolla. En yleensäkään ymmärrä tehohoitoa vanhoilla ihmisillä tai vauvoilla.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näihin kysymyksiin, kun ei ole valmiita vastauksia.

Vierailija
22/37 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän se ole kansantalouden kannalta tehokasta. ja armeliastakin olisi päästää päiviltä ne kun lähiöissään vaan itkevät.

ha-loo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

AINA jos on toivoa elämälle, hoidetaan! Ja mitä vanhuksiin tulee, asia on monimutkainen. Jos tehohoito oletettavasti parantaa vanhuksen elämänlaatua, niin tottakai hänet tehohoidetaan (esim. 80v palvelutalossa asuva suht itsenäisesti elelevä vanhus sairastuu keuhkokuumeeseen ja vaatii respiraattorihoitoa... ai niin mutta ethän sä tiedä mitä se on...)

Vierailija
24/37 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

muista sitten, kun poltat kynttilöitä jouluna.

jos talosi palaa, ja saat 3 asteen palovammoja kehosi täyteen, tämän logiikkasi mukaan sinua ei tarvitse hoitaa. et kuitenkaan enää ehjäksi terveeksi ihmiseksi tule.

enkä kyllä sinua hoitaisikaan. eikä moni muukaan.

ps. vaikka onkin provo..

rv22+ syntyneellä on 10% mahdollisuus selvitä hengissä. siis 1/10 vauvasta selviää. ja sinun mukaasi tämä yksikin pitäisi tappaa?

tää oli niin sairas provo, toivottavasti ei ole pikkukeskosten äitejä täällä..:(

t: kahden keskosen äiti

Vierailija
25/37 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Näihin kysymyksiin, kun ei ole valmiita vastauksia.

Vierailija
26/37 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos paljon. olet aiheuttanut paljon pahaa mieltä.

Vierailija
27/37 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisko vaikka rv25?26? vai onko vielä sillonkin liian pieni mahdollisuus? pistetäänkö samantien rv30??

vitun idiootti, provoilla saa, mutta hyvän maun rajoissa. tämä on sairas provo.

Vierailija
28/37 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos tiedät, niin se ei ole vielä paljastunut

Vierailija
29/37 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laske pelkkää respiraattorihoitoa tehohoidoksi, hengityskonehoitoa annetaan myös valvontatyyppisillä osastoilla.Ajattelin tehohoidolla paljon muutakin kuin hengityskonehoitoa. Nämä nyt ovat näitä käsitteellisiä juttuja. Varsinaisilla teho-osastoilla yliopistosairaaloissa kyllä vanhuksia harvemmin hoidetaan. Tehostettua hoitoa tietenkin saavat muualla.Poikkeuksia tietenkin ovat jotkut AA-ruptuurat, jos selviävät leikkauksesta hengissä.

Vierailija
30/37 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisena, että potilas on hengityskoneessa tai hänellä on saturaatiomittari tai nenä-mahaletku, happiviikset tms.

Mitä enemmän koneita, sen sairaampi ja mitä vähemmän koneita, sitä terveempi. Joka tapauksessa teholla tietysti jokaisella on kymmenen konetta kiinni ja jokainen hetkin on ultimate-kriittinen.

P.S. Tämä ei ollut minun käsitykseni, koska lapseni on ollut teholla, tosin ei vars tehohoidossa, vaan eräässä toimenpiteessä

Vierailija
31/37 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisen kommentin jälkeen toivoisi että sinä joutuisit johonkin onnettomuuteen ja sinulle annettaisiin selviytymismahdollisuudeksi alle 70 % niin sinun kriteerien mukaan sinua ei pitäisi pelastaa vaan antaa kuolla.

Olet todellakin sairas ihminen jos kirjoituksesi ei ole provo.

Kirjoituksesi satuttaa varsinkin meitä keskoslasten äitejä ja ennen kaikkea loukkaa pieniä viattomia ihmisalkuja.

-terveisin rv:lla 24 syntyneen pikkukeskosen äiti-

Vierailija
32/37 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse syntynyt hyvin pienenä keskosena, ja sitä mieltä, että kun kyseessä on käytännössä keskenmeno, ei noin pieniä pidä väkisin pitää elossa. Ehkä Jumala tarkoitti, että oli tarkoitus kuolla, ja tämä moderni lääketiede pitää väkisin elossa?

Minulla on ollu hankala elämä, sekä fyysisesti että henkisesti, ja tunnen yhden lähes yhtä pienenä syntyneen, jonka kanssa on näitä mietitty. Molemmilla sellainen outo tunne, että olemme väärässä paikassa, emme kuulu tänne jotenkin. Jos saisin itse esim. 500 grammaisen keskosen, pyytäisin, että antakaa mennä. Ja minulla on lapsi.

Vierailija
33/37 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lievä esimerkki, mutta mielestäni tehohoitoa (tai tehostettua ihan sama)

t. sh

Vierailija
34/37 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen itse syntynyt hyvin pienenä keskosena, ja sitä mieltä, että kun kyseessä on käytännössä keskenmeno, ei noin pieniä pidä väkisin pitää elossa. Ehkä Jumala tarkoitti, että oli tarkoitus kuolla, ja tämä moderni lääketiede pitää väkisin elossa?

Minulla on ollu hankala elämä, sekä fyysisesti että henkisesti, ja tunnen yhden lähes yhtä pienenä syntyneen, jonka kanssa on näitä mietitty. Molemmilla sellainen outo tunne, että olemme väärässä paikassa, emme kuulu tänne jotenkin. Jos saisin itse esim. 500 grammaisen keskosen, pyytäisin, että antakaa mennä. Ja minulla on lapsi.

MULLA ON OUTO OLO...HUUUUU..HUUHUUUU

Vierailija
35/37 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudointa on, että me olemme ko. tutun kanssa hyvin saman oloisia fyysisesti ja myös henkisesti, täysin erilaisia persoonia, mutta jotenkin huomasimme asian toisistamme. Oli järjetön tilanne, kun toinen kysyi, että oletko muuten keskonen? Sen näkee, ja toisen tunnistaa. Tarkoitan tällä HYVIN paljon etuajassa syntyneitä, kunnolla alle kilon painoisia.

Vierailija
36/37 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tämä ei poista sitä, että mielestäni keskoset PITÄÄ HOITAA niin hyvin, kuin se nykytiedolla on mahdollista. Se on eettisesti oikein. On vaan surullista, että tiede pystyy leikkimään jumalaa.

Vierailija
37/37 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka taidat olla sama kun ap, idiootti provoilija...