Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

työhaastatteluongelma- mites tekisit itse?

16.12.2005 |

olen menossa tiistaina 2 työhaastatteluun. aikaisempi on näitä työkkärin työ/koulutuskokeiluja- ala mielenkiintoinen ja haluan sinne ehdottomasti ellen satu saamaan tuota toista työtä. olen tavallaan ainoa hakija koska puhuin itseni haastatteluun. eli erittäin suurella todennäköisyydellä sinne pääsen ellen totaalisesti mokaa.

toinen työ taas vakituinen virka, palkka hyvä ja muitakin hakijoita. ei niin kiinnostava mutta olisi upeaa saada se vakivirka...

ongelmana on nyt sitten se että sanonko noista toisista paikoista mitään. jos sanon ekaan paikkaan että otan työn jos en saa toista niin antaa hieman huonon kuvan. Erittäin mahdollista on sekin että heti aamulla tarjoavat papereita allekirjoitettavaksi ekasta paikasta- niin mitä sitten teen? vakipaikka taas selviää hieman myöhemmin.

ensin sitä ei saa haastattelukutsuja ja sitten saa pähkäillä tällaista. ihan kuin miesten kanssa...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastattelun tarkoitus toki on että työnantaja tutustuu sopivimmiksi arvioimiinsa ehdokkaisiin mutta homma toimii myös toisinpäin: sinä tutustut työpaikkaan ja (toivottavasti) tulevaan pomoosi.

Minä ehkä sanoisin, että haastattelussa on tullut esiin paljon mielenkiintoisia seikkoja ja haluaisin päivän - pari harkinta-aikaa, sillä onhan kyse minullekin merkittävästä seikasta (koita sujuvasti lykätä omaa vastaustasi siihen hetkeen kun tiedät vakiviran saamisesta).

Sitä virkaa hakiessani puolestaan kysyisin, milloin he ovat haastatelleet kaikki ehdokkaat. Sen jälkeenhän voit soitella perään ja kysellä mahiksiasi.

Ideaalia tässä olisi se, jos vakiviran haastattelu olisi aiemmin ja voisit toisen työn haastattelun aikoihin saada tiedon virasta.

Toinen vaihtoehto on se, että reilusti kerrot että olet saanut myös toisen työtarjouksen mutta lopullisen vastauksen siihen tulevan vasta päivänä X. Ja tietenkin samaan hengenvetoon pitää vakuuttavasti saada haastattelija(t) uskomaan että valintatilanteessa ehdottomasti valitsisit juuri heidät... :-)

Kilpailutilanne työnantajien kesken, siis... Tosin siinä on isona riskinä se, että toinen tai molemmat luovuttavat sinusta. Siksi kannattaa osoittaa 101% kiinnostus kumpaakin paikkaan kohtaan.

Vierailija
2/7 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

NOh mä tekisin näin. Että menen kumpaakin paikkaan työhaastatteluun ja otan sen mistä saan ensimmäiseksi tiedon. Siitä on sitten aina hyvä ottaa se vakipaikka vastaan. Ja en puhuisi että oon saanut muitakin työtarjouksia, koska siinä saattaa tosiaankin käydä niin että kumpikaan ei sinua sitten huolikkaan. Eli miellään pelaat ja pelaat karkeasti loppuun saakka....Itse tekisin näin...ja oonkin tehny ja aika usein sillä voittanu aikaa itelleni. ei vakipaikasta on aina hyvä ponnistaa...Onnea päätöksen tekoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidän suuni supussa sitten ja katsotaan mitä vakipaikka sanoo..

pitäkää peukkuja. jännittää niin uskomattoman paljon...

Vierailija
4/7 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se sattuisi olemaan harjoittelupaikka ja myöhemmin tulisikin tieto että saisin myös vakipaikan niin ilmoittaisin harjoittelupaikkaan saaneenikin vakipaikan muualta enkä siksi tulekaan sinne.

kurjaahan se tietty on tehdä tuolla tavalla " oharit" mutta näin tekevät monet muutkin. ainakin minun työpaikassani on useamman kerran jouduttu järjestämään uusintahakuja kun avoimeen paikkaan valittu ja sen vastaanottanut onkin saanut muualta paremman paikan.

Vierailija
5/7 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siinä mielessä nämä aikataulut menevät sutjakasti että vakivirasta ilmoitetaan aikaisemmin. ja tuo koulutuspaikka on 99% varma- haastattelija sanoi olevansa erittäin tyytyväinen näkemäänsä ja kuulemaansa. eipä siis muuta kuin jännäilemään etttä mihin sitä päätyy.

Vierailija
6/7 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

* jännittää sinun puolesta*

Vierailija
7/7 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään kerro muista paikoista. Vasta siinä vaiheessa jos joutuisit heti sitoutumaan, haluat miettimisaikaa, koska olet ollut muissakin haastatteluissa. Ota haastattelu kerrallaan, äläkä mene asioiden edelle. Voihan se olla ettet sitä toista työtä saisikaan? Hakijoita riittää.