Laihduttaako joku muu tällä hetkellä paljon? Itsellä tavoitteena 30 kg
Elämän ja lasten myötä on vaan kertynyt kiloja liikaa ja olen päättänyt, että tämä vuosi on "minun vuoteni". Viimeiset vuodet olen ollut aina raskaana tai imettänyt. Viisi vuotta kotona päättyy ensi syksynä ja laitan itseni kuntoon kaikin puolin. Suunnittelen jo, mitä ihania vaatteita ostan ja millaisen tukan laitan. Meikkejä olen jo alkanut hankkimaan ja muutenkin itseäni hoitamaan. Tämä on siskot aika ihanaa! Ja olen niin jääräpäinen, että tiedän, etten luovuta, ennen kuin olen ihannepainossani ensi keväänä.
Olisi mukava kuulla, jos joku muukin on päättänyt tehdä elämänsä rempan?
Kommentit (31)
Olemme huomanneet, että meidän itse on pidettävä itsestämme huoli! Itse en halua liikalihavuuden kylkiäisenä tulevia sairauksia. Näin kuinka mummoni sokeutui diabeteksen seurauksena ja se on tosi surkea kohtalo. Lisäksi haluan antaa lapsilleni terveen ja hyvinvoivan, normaalipainoisen naisen mallin. Haluan pukeutua kauniisti, enkä vain säkkeihin ja miettiä miten saisin peitettyä läskini parhaiten. On ihanaa jaksaa tehdä hommia ja olla lasten kanssa kepeästi. En kuvittele, että laihtuminen on ihmelääke kaikkeen, mutta kyllä se tuo selvää hyvinvointia.
Mä olen onnistunut tiputtamaan hiukan vajaat 17 kiloa viimeisen kuuden kuukauden aikana. Kokonaistavoite on 40 kiloa eli vielä menee ensi kesään ennen kuin olen tavoitepainossani. Aika helposti kilot ovat lähteneet, aina neljä-viisi kiloa nopeammin, sitten pari viikkoa, jopa kuukausi hitaammin ja sitten taas suunta alaspäin.
Koko ajan olen jumpannut, käynyt salilla ja lenkkeillyt, joten kiinteytymistäkin on tapahtunut. Ilmeisesti juuri liikunnan ansiosta vaatekoko on tippunut enemmän kuin pelkät kilot antaisivat olettaa.
Tarkoituksena on päästä 70 -luvulle ennen lokakuuta, siihen on vielä 8 kiloa matkaa.
Mun pitäis pudottaa liki 30kg ja on tuntunut toivottomalta. SItten katsoin jonkun 4D dokumentin sairaan ylipainoisista joiden pitäisi pudottaa liki 200kg. Alkoi oma urakka tuntua ihan realistiselta.
Mulla sama remontti alkoi viime marraskuussa. Silloin oli mennyt 6 vuotta siitä kun sain esikoiseni, ja sen jälkeen alkoi alamäki painon, ulkonäön ja kunnon suhteen.
Marraskuun jälkeen olen laihduttanut 10 kiloa. Ihan täysin elämäntapojen muutoksella - herkut pois, lisää kasviksia ja hedelmiä, täysjyvätuotteita. Liikuntaa olen lisännyt myös.
Tuntui muuten mahtavalta kun olimme eräissä juhlissa pari viikkoa sitten ja moni tuli kommentoimaan uutta ulkonäköäni!! VAatteita on tosi paljon mukavampi ostella nykyään.
Ainut tapa on tietysti muuttaa elämäntapojaan täysin ja pysyvästi. Dieetteihin en usko. Mutta uskon siihen, että esim. turhia hiilareita on hyvä useimmiten välttää. Ne muuttuvat kehossa hyvin helposti rasvaksi.
Itse en niinkään vältä rasvaa, enemmänkin siis huonoja hiilareita.
Ja NÄLKÄ on laihduttajan pahin vihollinen! Nälkää ei todellakaan tarvitse nähdä vaikka laihduttaa, se on täysin väärä tapa. Syökää paljon oikeaa ruokaa, kuituja, niin ei ole nälkä.
Olen itse jo jonkin aikaa yrittänyt laihtua ja koko ajan tavoite on ollut vain sellainen välitavoite, eli olen pyrkinyt pääsemään lukemaan, joka alkaa kutosella. Kuitenkaan mikään 69 ei varmaan ole se paino, johon lopullisesti haluan, mutta mikähän olisi realistista? Siis mihin painoindeksiin kannattaisi tähdätä?
Olen itse jo jonkin aikaa yrittänyt laihtua ja koko ajan tavoite on ollut vain sellainen välitavoite, eli olen pyrkinyt pääsemään lukemaan, joka alkaa kutosella. Kuitenkaan mikään 69 ei varmaan ole se paino, johon lopullisesti haluan, mutta mikähän olisi realistista? Siis mihin painoindeksiin kannattaisi tähdätä?
-- no mulla myös paino nyt 68 kiloa, ja olen 170 cm pitkä. Näin "laiha" en ole 10 vuoteen ollut. SILTIKIN mulla on vieläkin liikaa vyötärönseudulla eli tähtään siihen että saisi tuota vyötärönseudun aluetta lähemmäs sen 80 cm... Nyt taitaa olla vieläkin 85 cm ainakin. BMI on nyt joku 23,5 tai jotain. Ihan ok kun se on ollut reilusti yli 26 kun aloitin viime vuoden puolella!
Viisi kiloa olen saanut putoamaan, mutta välillä on motivatio hakusessa, koska imetän vielä.
Noiden laihari-blogien lukeminen kyllä tsemppaa, kiitos teille jotka jaksatte niitä kirjoittaa!
Haluan pitää kaikin puolin parempaa huolta itsestäni. Liikakiloja on 30, mutta aluksi haluan 20 kiloa pois. Senkin olen jakanut pienempiin osiin, jotta urakka ei uuvuttaisi minua täysin. Minulla on tosi hyvät fiilikset tästä muutoksesta =)
reilu 30kg. Ongelmana on nyt se, etten osaa lopettaa. Pelkään että jossain vaiheessa menee alipainon puolelle. Nuoruudessani olen kärsinyt anoreksiat ja bulimiat. Tsemppiä kuitenkin teille, joilla urakka vielä edessä! Muistakaa kohtuus kaikessa! :)