vaihtakaa katoliseen kirkkoon
maksan mielellään avustusta kirkolle joka todella on ihmistä lähellä kun sitä tarvitaan, pappinkin voi luottaa, koska hän ei ole muusta kun vakaumuksesta paikalla. protestanttinen lässytys ei kiinnosta, saavat pyöriä siinä omassa noidankehässä.
Kommentit (9)
Mieluummin maksaisin kuitenkin vaikkapa 100 euroa lapsen kasteesta kuin se 700 euroa vuodessa mitä nykyisin maksan luterilaiselle kirkolle - " palveluista" joita en ole tähän mennessä saanut, käytä nyt enkä todennäköisesti tulevaisuudessakaan.
... mutta kun luonto ei anna periksi erota kirkosta ...
Minä käytän, käyn perhekerhossa ja tyttö käy päiväkerhossa. Joskus käyn konserteissa kirkossa tai srk.talossa. Kauneimmat joululaulut kävimme koko perheen voimin laulamassa. Jumalanpalveluksissa en ole käynyt, paitsi päiväkerholaisten omissa.
Meidät myös vihittiin kirkossa ja lapset kastettiin
sinäkö et antaisi tyttäresi tehdä aborttia, vaikka naapurn äijä olisi hänet raikannut? Katolisen säännöksen mukaisesti? Sinä et suosi kondomin käyttöä? Ei, antakaa kaikkien kukkien kukkia vaan. Lisääntykää! Eihän meitä olekaan täällä kuin vasta 6 miljardia ihmistä.
Sinä haluat lapsellesi ainoastaan yhden kummin? Mitä sitten, jos hän menehtyy tai sairastuu?
Haluat palvoa itsevaltiasta paavia, joka pitää itseään jumalasta seuraavana ja tuomitsee niin homot, lesbot kuin yksinhuoltajaäiditkin?
Sinä et saa erota miehestäsi vaikka tämä hakkaisi sinua päivät pitkät? Tai jos eroat, et koskaan enää saa mennä naimisiin? Reilua?
Tässäpä jotakin, miksi en katolilaiseksi kääntyisi vaikka maksettaisi.
Itse olen luterilainen, mieheni katolilainen. Mietin pitkään kumpaan seurakuntaan lapsemme kastamme. Voiton vei katolilainen.
Katolisen " voiton" aiheutti se, että luterilainen kirkko ja oma seurakuntani ei 10 vuoden aikana osoittanut minkäänlaista kiinnostusta minua tai perhettäni kohtaan. Verorahat kelpasivat - ja tulihan sieltä se lehtikin kotiin. Mutta ei kertaakaan mitään henkilökohtaisempaa yhteydenottoa tai kutsua/kehotusta tulla käymään.
Katoliset sen sijaan soittelivat ja kävivät kahvilla kyselemässä kuulumisia vaikkei mieheni aktiivinen seurakunnan jäsen olekaan.
Et varmaankaan, sitä kun ei ole olemassa...
Vierailija:
kastaminenkin MAKSAA katolisessa kulttuurissa.
Ja pappi katselee poikaasi " sillä silmällä" : (