Jos kuolisitte, kenelle lapsenne annettaisiin?
Mitenkä on... voiko asiaan liittyen tehä jonkun testamentin, ettei kohta syntyvää vauvaani mahdollisesti minun ja hänen isänsä kuollessa annettaisi esim. alkoholisti äidilleni. Voiko testamentissa ottaa tähän asiaan kantaa?
Kommentit (25)
Kaiketio suurimmalla todennäköisyydellä isompien perheiden lapset joutuisivat eroon sisaruksistaan, mikäli ei sukulaisistakaan löytyisi sopivia sijaisvanhempia. Kukaan ei ryhdy sijaisvanhemmiksi suurille sisarussarjoille, mikä minusta on eniten väärin tässä asetelmassa. Että lapset menettävät ensin vanhempansa ja sitten sisaruksensa. Ja tämä on tosi, kysytty lastensuojelussa työskentelevältä.
Olen kertonut ystävälleni, joka on asianajaja, että meiltä löytyy paperi siitä, miten toivomme asiat lastemme osalta hoidettavan, jos meille molemmille tapahtuu jotain. Kirjoitimme siihen kaiken talon myynnistä lasten uuteen kotiin. Mieheni veljen perheeseen toivoisin lasteni pääsevän, jos meitä ei enää olisi. Kasvatuksessa toivoisin myös omalla siskollani olevan keskeinen rooli ja molempien vanhemmilla samoin.
Aivan kamala ajatus, että joutuisi luopumaan tästä ihanasta elämästä. Joskus ahdistuin todella, kun luin uutisia kolareista, joissa koko perhe tai vanhemmat olivat kuolleet. Jonkin tällaisen uutisen jälkimainingeissa aloin miettimään meidän lasten kohtaloa, jos minä ja mieheni kuolisimme.
Naapurissamme asuu tällainen perhe. Heillä on kolme biologista lasta.Oli tarkoitus pitää paikka auki yhdelle sijoituslapselle. Nyt heillä on kolme sisarusta pitkäaikaisessa sijoituksessa.
Vierailija:
22: eipä sitä välttämättä itsekään ..
mutta mielipide otetaan huomioon. Meilläkin toiset isovanhemmat alkoholisteja, eivätkä he käy missään tapuksessa. Tästä olemme kertoneet toisille isovanhemmille ja lapsen kummeille. Pitäisi varmaan vielä kirjoittaa asiasta ihan mustaa valkoiselle, koska nämä alkoholistit varmasti vaatisivat lapsemme itselleen ja kieltäisivät ongelman.