Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaantuisitko jos anoppisi ostaisi vain miehellesi lahjan/antaisi rahaa jouluna?

Vierailija
16.12.2005 |

Eikä sinulle lainkaan? Mitä ajatuksia se sinussa herättäisi? Näyttäisitkö tunteesi? Vastatkaa please, asia saattaa olla ajankohtainen minulle tänä jouluna.

Anoppini ilmoitti antavansa vain vähän rahaa lapsillensa tänä jouluna. Tarkoittaako se siis että minä en kuulu siihen joukkoon?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin tukevat meitä niin paljon, etten tosiaan tarvitsisi jouluna mitään. En ole heidän lapsensa, ja olen pyytänyt, etteivät osta mitään, mutta kuulema " joululahja pitää antaa" . Siksipä itsenikin on ostettava heille joku mukava joululahja.

Vierailija
2/23 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänä vuonna anoppia antaa miehelle rahana ja oli kysellyt mitä minä haluaisin lahjaksi,hirveän noloa mennä sanomaan -mä haluun sellaisen tai sellaisen..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riittää, että hän muistaa meidän lapsemme ja silloin kun tavataan, on heidän kanssaan ja antaa sitä isovanhemmuuttaan tuutin täydeltä.

Vierailija
4/23 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tottunut saamaan edes omilta vanhemmiltani mitään enää vuosiin. Mulle riittää, että lapsiani muistetaan.

En itsekään osta suvun aikuisille lahjoja!

Vierailija
5/23 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

loukkaantuisi, jos ei antaisi muidenkaan lapsien puolisoille. Mutta jos olisin ainut ilman jäänyt niin kyllä sitten ärsyttäisi. Ja senkään takia en loukkaantuisi kun tiedän miten pienet tulot anopilla on, ei niillä rahoilla kauheasti ostella ja kuitenkin haluaa lapsenlapsille lahjoja antaa, niin että kyllä aikuiset voi olla ilman

Vierailija
6/23 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppisi antaa lapsilleen rahalahjan ja sinä et saa mitään,onko se nyt ihan kauheaa?

Vierailija
7/23 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostamme kuitenkin mieheni kanssa lahjat yhdessä, myös hänen vanhemmilleen, eli minä annan lahjan anopille ja tuntuisi pahalta, jos minä en saisi häneltä mitään, edes yhteistä lahjaa mieheni kanssa.

Vierailija
8/23 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos antaisi rahaa, silloin lahja olisi yhteinen, kun kerran talouskin on yhteinen. Silloin kun ei oltu vielä naimisissa, en edes odottanut lahjoja, mutta sain niitä kuitenkin. Nyt, kun on lapsia, on ollut puhetta siitä, ettei lahjottaisiin vain niitä. Ei mulle ainakaan lahjojen saaminen ole niin kauhean tärkeää enää.

Vierailija
9/23 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna pyysin yhtä Pentikin kuppia, ostivat sitten ko. sarjan koko kahviastiaston...

AP: Vastasinhan. Lue rivien välistä. En todellakaan loukkaantuisi jos en saisi heiltä lahjaa. Heidän ei mielestäni tarvitse antaa minulle mitään.

t.2

Vierailija
10/23 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi kivaa jos nyt jäisi ilman. Ei siksi että haluan lahjoja, vaan siksi, että kokisin sen " heitteillejättönä" olemme läheisiä kaikki ja siksi tuntuisi pahalta. En ole kskaan saanut heiltä mitään kallista tai suurta vaan ihan jotain euron parin parin hintaista lahjaa. Enkä todellakaan odota lahjaa lahjan vuoksi. Vaan että minutkin huomioitaisiin osana perhettä.

Vierailija
11/23 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloinhan se on vain hänelle?

Kaikesta sitä pitääkin loukkaantua. -ap-

Vierailija
12/23 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap-

Vierailija
13/23 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin jätän osalle hankkimatta koska ei ole varaa kauheita tuhlata.Vaikka anoppi antaisi rahaa vain miehellesi,niin ei se tarkoita etteikö hän sinustakin pitäisi,ehkä rahat on anopilla tiukilla...

Vierailija
14/23 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap-

Vierailija
15/23 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenä jouluna anoppi antoi miehelleni kuoren, johon oli kirjoittanut " Matille" . Kuoressa oli 500mk rahaa. Minä sain tuikkukipon... Hintaa ehkä markoissa 20mk. No, hiukan olin hämmentynyt, etenkin kun meillä on miehen kanssa avioliiton alusta saakka ollut yhteiset rahat ja anoppi sen tietää... Oli ihan selvä osoitus minulle, että äläpäs miniä kuluta kaikkia poikani rahoja... Vaikka minä tienasin enemmän silloin. No, mies antoi kuoren mulle ja sanoi, että rahastonhoitaja voikin ottaa tämän. Annoin sen miehelle takaisin (anopin läsnäollessa) ja sanoin, että sullehan se oli.

Meillä mun vanhemmat on monena vuonna antaneet meille rahaa lahjaksi ja kuoressa on koko perheen nimi. Aina ollut. Myös mieheni mummot antaa meille yhteisen rahalahjan. Anoppi on ainoa, joka tykkää erotella, että tää on mun pojalle ja miniälle ei mitään. Ei tunnu kivalta. No, tämä nyt ei tokikaan ole ainoa kärhämä mun ja anopin välillä ;) Mutta pidän sitä anopin henkilökohtaisena menetyksenä, sillä tulen tosi hyvin toimeen muun miehen suvun kanssa.

Vierailija
16/23 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin en edes odota saavani anopilta joululahjaa vaikka toisaalta tiedän sen kuitenkin saavani (sain synttärilahjankin ja olen aiempina jouluinkin lahjan saanut). Ekalla kerralla kun lahjan sain olin yllättynyt... Yhdessä kuitenkin miehen kanssa laitetaan anopille lahja. Niin ja hyvissä väleissä ollaan anopin kanssa jos se jotenkin asiaan liittyy :-)

Vierailija
17/23 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häneltä se onnistuisi, mutta toistaiseksi ei ole niin tehnyt - onneksi.

Vierailija
18/23 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopilta olen saanut lahjan eka kerran viime jouluna. Konvehtirasian.

Ei se minua häirinnyt. Minusta se on anopin oma moka, kun on noin tyhmä.

Minusta olisi kuulunut hyviin tapoihin antaa joka joulu minulle se konvehtirasia, kun on kuitenkin meidän joulupöydästä syönyt...

Mutta jos on lusikalla annettu niin kauhalla ei voi vaatia.

Älä ap murehdi. Ostata miehelläsi niillä rahohoilla itselleen jotain mikä olisi muutenkin pakko ostaa ja näin ollen ei tarvi teidän yhteisistä ostaa.

Vierailija
19/23 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran olen saanut jotain todella epäkäytännöllistä.

Ja harmittaa kun hän ei viitsi edes kysyä, ostaessaan pojallemme lahjaa, että mitä tarvittaisiin. Ostaa pieniä vaatteita, joista ei iloa kennelleen

Vierailija
20/23 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

anoppi ei osaa ostaa mulle lahjaa ja mulla on aina hirveä stressi mitä teen sille lahjalle joulun jälkeen, laitanko suorilla roskiin vai mitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi