Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako teistä kukaan työttömyyskorvausta, vaikka puolisonne on yrittäjä?

Vierailija
15.12.2005 |

Jouduin työkkärissä täyttämään ison pumaskan selvitykseksi, koska mieheni tekee sivutoimisesti maataloustöitä toisella puolella Suomea. Ystävällinen työkkärin täti sanoi, että tuskin tulen saamaan mitään rahaa, koska mieheni on yrittäjä.

Siis häh?! Jos aviopuoliso harrastaa kesäisin muutaman kuukauden pienellä pläntillä viljelyä, niin mä en saa talvella työttömyyskorvausta. Onko kellään kokemusta vastaavasta?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä saanut tukia, koska katsottiin, että hänen yrittäjämiehensä olisi voinut palkata äitini töihin!? Sillä ei tuntunut olevan väliä, ettei mies tarvinnut työntekijää eikä äitini tiennyt kyseisestä alasta hölkäsen pöläystä!

Onneksi äiti löysi nopesti oman alansa töitä.

Vierailija
2/7 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on yrittäjä ja olin toukokuun lopusta heinäkuun alkuun työttömänä. Täyttelin kans ihan älyttömän pumaskan papereita ja kaiken maailman selvityksiä piti olla. ekat työttömyyskorvaukset pätkähti tilille elokuun 21. päivä!!!! (Olin silloin jo töissä) Pakko oli elää kesä miehen siivellä, koska mistäs mä oisin sitä rahaa saanu?! Mies kans tuskastui, kun Kelalta soittelivat sille vähintään kerran viikossa, että tää selvitys ei kelpaa yms. Mutta sain kuitenkin rahaa. minimaalisen vähän, mutta silti sain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ihan samoin ku tolla kolmosella: mun piti tehdä kirjallinen selvitys siitä, että en mee mieheni yritykseen töihin, en oo ikinä ollu siellä töissä, en mee ees talkoisiin yms. Samoin mun miehen piti tehdä selvitys samasta asiasta!

Vierailija
4/7 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei silti tienaa niin paljon, että en saisi. Oikeastaan aika huonosti tienaa jos katsoo että, tekee kummiskin ihan mielettömästi töitä. Verottaja on kyllä aika hyvin huolehtinut sen että, ei pääse rikastumaan.

Vierailija
5/7 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkä kysellyt miksen miehen yritykseen töihin mene, kuljetusliike ja kohdemaa ulkomaat eli taisivat ymmärtää ettei lähihoitajan papereilla ja B-ajokortilla voi niitä hommia tehdä. Siis mitä ihmeen papereita teidän kelaan piti toimittaa, eikö tilinpäätös ja tase sekä kopio veroilmoituksesta riittänyt? Kyllä minulla ainakin riitti ja työttömyyskorvausta myös sain.

Vierailija
6/7 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiiä vaikuttaako jotenki asiaan, mutta mun mies on yksityisyrittäjä, joten jos Kelalla&työkkärissä on jotenki erilainen systeemi niitten kohdalla.

Vierailija
7/7 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut pari tapausta jossa niin on käynyt, toisessa tapauksessa kyseessä oli yhden miehen sorvaamo ja työttömäksi jäänyt oli perushoitaja. Ei saanut työttömyyskorvausta, koska työkkärissä katsoivat rouvan työllistyvän miehensä yritykseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi