Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lahjoja kaikille muille paitsi ei miehellleni

15.12.2005 |

sain tänään postissa joulupaketin siskoltani. oli lapsille lahjat ja minulle, mutta miehelleni ei... mulle tuli paha mieli. olis lähettäny vain lapsille lahjat tai sit meille kaikille, mutta ei niin että vain yksi jää ilman. ylireagoinko? me ei mieheni kanssa muutenkaan oikein tiedetä mitä mun perheeni oikein hänestä ajattelee. tiedän että yksi siskoistani ei ainakaan tykkää. äiti on vaan sanonut että mikä hän on ihmisiä arvosteleen, pääasia että lapset tykkää isistä... ota nyt sitten selvää. asutaan aika kaukana, joten ei kovin useasti nähdä. mutta mitään riitaa ei ole niiden välillä ollut, erilaisiä ihmisiä vaan, mutta ei kai sitä tartte olla epäkohtelias vaikka kaikki ei olekaan samanlaisia. voi kärjistetysti sanoa että mieheni on enemmän kaupunkilainen ja maailmaa kiertäny ja mun perhe asuu sit kaukana kaupunkielämastä ja omissa pienissä ympyröissä ja koskaa ei käydä missään.. nyt tekis mieli huutaa ja kovaa, että mikä teitä oikein vaivaa!! ne antaa sen kuvan että kaikki on hyvin, mutta tunnen perheeni ja en epäile yhtään eikö rivien välistä aina yritetä jotenkin epäsuorasti ilmottaa ettei jostain tykätä. voi olla että olen yliherkkä vielä synnytyksen jälkeen vai mitä mieltä olette? en tiedä saatteko sepostuksestani selvää ku on niin vaikea kaikkia taustoja lyhyesti selvittää. pitääkö lasten takia vaan yrittää pitää mummiin ja vaariin ja muihin sukulaisiin hyvät välit hinnalla minä hyvänsa ja olla vaan hiljaa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minäkään siskoni miehelle mitään osta, ei hänkään osta minulle.

Ihmiset ovat erilaisia ja erilaisuutta on hyvä opetella sietämään, on niin monenlaisia tapoja olla ja elää. Rauhoitu vähän ja rauhaisaa joulunaikaa koko perheelle!

Vierailija
2/10 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

siskoni vastaavasti osta miehelleni lahjaa. Enkä myöskään itse osta siskoni miehelle, enkä odota häneltä lahjaa. Minä yleensä laitan siskolleni ja hänen miehellensä jonkun yhteisen lahjan, ja heiltäkin tulee meille yhteinen paketti. Tällä sitten tulee vältettyä se ongelma, että mitä sille siskon miehelle oikein ostaisi. Ollaan muutenkin yritetty sopia, että aikuisten kesken ei tarvitse kovin kummoisia lahjoja vaihdella. Jotenkin kuitenkin aina toisiamme jouluna muistetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ostaako miehesi lahjan siskollesi?

Musta on ymmärrettävää, että hän lähetti lahjat lapsillenne, koska on niiden täti. Myös sinä olet erityisasemassa, sisko. En menisi loukkaantumaan tästä lahja-asiasta. Jos muuten tuntuu, ettei kaikki ole hyvin, se on eri asia sitten.

Vierailija
4/10 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi että serkkuni ja hänen vaimonsa toi tuliaisiksi mieheni pojalle lahjan (vaikka ei asu meillä eivätkä yunne kunnolla,nähneet ehkä kaks kertaa viiden vuoden aikana) ja meidän yhteinen poika jäi ilman. Kyllä muuten otti päähän. Olisi ollut tuomatta sitten mitään.

Vierailija
5/10 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin olis toisia kohtaan reilumpaa, että jos haluaa muistaa kaveria ja hänellä on puoliso, niin antaa jotain sellaista, mikä olisi yhteistä, vaikka leffa-liput tai uimaliput tai jotain. Silloin tulisi kaikille hyvä mieli. ja jos haluaa antaa ihan henk koht lahjan kaverille, niin ainakin voi sitä puolisoa muistaa vaikka suklaarasialla, jos ei mitään muuta. silloin puoliso tietää että hänkin on olemassa.

Olen sellainen ihminen, etten halua kenenkään kokevan olevan ulkopuolinen, koska olen saanut ja saan tälläkin hetkellä kokea. Isännä puoleleta kun ollaan ettei mua olisi olemassakaan. Vain isännän entisestä avioliitosta olevaa poikaa pyydetään ja haetaan mummolaan. Meidän yhteisiä ei. Jos kysymme nätisti muutaman kerran vuodessa niin se on yhtä hampaitten kiristystä, vaikka olemme ihan normaali perhe. Onneksi lapset eivät vielä ymmärrä.

Hyvää Joulua kaikille!!

Vierailija
6/10 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole tullu mieleen edes ihmetellä !

Joskus on saatu mieheni kanssa yhteinen paketti kyllä esim pari kaunista lasia. yleensä mulle ei oo pakettia.

itse muistan laittaneeni hänelle yhden kerran pienen paketin, tietynlaisen perunanpesuharjan jota hän oli mökillä ihastellut :-)

en ole ikinä ajatellu sitä velkana !

Vierailija
7/10 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on isosta perheestä, minä pienestä. Mieheni siskot ja veljet ostavat toisilleen ja toistensa lapsille lahjoja, puolisoille eivät. En ole koskaan osannut edes odottaa heiltä paketteja. Kun sukulaisia on paljon, kaikista lahjoista tulee pitkä penni ja minusta olisi jopa kohtuutonta odottaa, että kaikkien puolisoille olisi myös lahja. Mieheni saamat lahjat ovat joskus esim. taloustavaroita eli tavallaan yhteisiä, joskus taas jotain henkilökohtaisempaa. Muutenkin olemme pyrkineet kavereiden ja sukulaisten kesken rajoittaamaan lahjojen vaihtoa. Kaikilla kun alkaa olla lapsia niin lahjamäärä käy pian ylivoimaiseksi. Parhaan kaverini kanssa ostamme lahjat toisillemme, emme puolisoillemme, eikä hän lapselleni. Olemme nimenomaan kaverit keskenämme, ja perhe tulee siinä sivussa (emme ole perheinä juuri tekemisissä, koska asumme eri puolilla maata).

Vierailija
8/10 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä kuin läheisiä te ootte. Mulla ei oo vielä niin isoja siskoja että niillä ois miehiä eikä edes veljillä tyttöystäviä, joten en tiiä ostaisinko (tai ostanko, sitten tulevaisuudessa) niile mitään.

Mä oon törmänny molempaan käytäntöön, en ite saa lahjoja miehen perheestä muilta kuin anopilta vaikka mies saiskin enkä ole siitä itteeni ottanu. Enpä mä oo miehen veljeä nähny viimeseen kahteen vuoteen.

Mun serkut taas ostaa toisilleen joka joulu lahjat ja myös miehilleen, koska miehetkin on kavereita keskenään ja siskoilla tosi hyvät välit.

En kyllä noin pienestä hermostuis.

Vierailija
9/10 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko oikein aikuisillekin pitää olla lahjat tasan ettei tule paha mieli?

Kyllä nyt sisko voi ostaa lahjan sulle ilman että miehelles ostaa!

Vierailija
10/10 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat asia erikseen. Jos lapsiperheeseen sukulainen/ystävä tuo lahjoja, kaikki lapset ovat samanarvoisia ja saavat lahjan. Tietenkin esim kummityttö/poika voi saada " isomman" lahjan, mutta kukaan ei saa jäädä ilman!

Wimppa:

paitsi että serkkuni ja hänen vaimonsa toi tuliaisiksi mieheni pojalle lahjan (vaikka ei asu meillä eivätkä yunne kunnolla,nähneet ehkä kaks kertaa viiden vuoden aikana) ja meidän yhteinen poika jäi ilman. Kyllä muuten otti päähän. Olisi ollut tuomatta sitten mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme