Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin lapsenne alkoi syödä itse?

Vierailija
15.12.2005 |

Siis noista lusikkakeskusteluista tuli mieleen, että milloin teidän lapset sitten on alkaneet syödä itse? Meidän lapsi on nyt 1v 1kk, eikä edes halua syödä itse, vaikka annan lusikan käteen, tekee sillä kaikkea muuta...Lisäksi ei osaa nostaa nokkamukia/tuttipulloa istualleen tarpeeksi korkealle, jotta siitä jotain tulisi. Onkohan tää jo ihan ihmeellistä??

Muuten on ollut tosi näppärä, alkoi kävellä 9kk.n iässä jne...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan oikein otti lautaselta ruokaa ja ruoka pysyi lusikassa suuhun asti.

Nyt on jo haarukka välillä käytössä.

Vierailija
2/5 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta rupesikin heti syömään siististi.

Totuus sotkevista lapsista valkenikin sitten kuopuksen myötä. Halusi syödä itse alle vuoden iässä, ja jälki oli sen mukaista. Tältä taivaanrannan- maalarilta putoilee ruoka haarukasta vielä 4-vuotiaanakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa autoimme välillä, nyt vain joskus harvoin pyytää apua viimeisiin lusikallisiin kun ei saa niitä lautaselta.

Käsiäkin tosin käytetään tilanteen niin (hänen mielestään) vaatiessa.

Haarukka on myös käytössä, ollut n. 1v3kk ikäisestä.

Vierailija
4/5 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä nyt 1v 10kk:n iässäkään hän ei suostu syömään itse. Kyse ei siis ole osaamisesta, vaan haluamisesta. Hienomotoriikka on muuten kehittynyt aivan ikäkauden mukaisesti.

Löytyykö muita vastaavia? Syöntitaidolle olisi paljonkin tarvetta, kun mukana menossa on myös kolmekuinen vauveli.

Vierailija
5/5 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä ei huvita. Ikää 1v4kk ja syöttämällä pääasiassa mennään ellei ole jotain ruokaa jota saa sormin syötyä. Joskus harvoin saattaa vetäistä lautasellisen puuroa itse mutta yleensä laittaa lusikan vaan pöydälle tai pyörittää tyhjää lusikkaa suuhun samalla kun minä joudun lappamaan ruokaa suuhun toisella lusikalla. Menee vuoden alussa hoitoon ja odotan että josko oppisi siellä omatoimiseksi kun ei hoitajat kuitenkaan ehdi ihan heti sinne tyttöä syöttämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä