????Missä kaikki neliapilat????
Olen itsekki ollut kyllä laiska kirjoittelija viime aikoina, mutta nyt tuli taas hetki että ei oo mitään tekemistä niin jospa vähän kirjoittelis.
Edelleenkään mies ei aio vauvaa tehdä ainakaan vuoteen. Makkarissa on kyllä touhuiltu ihan kiitettävästi ilman ehkäisyä, että ehkä se pikku nelonen sieltä tekee tuloaan jos niin on tarkoitettu.
Meillä tässä on melkoiset pari viikkoa, ensin oli esikoinen mahataudissa viikon verran ja viime viikonlopun oli isäntä sitten vuorossa ja sunnuntaina alkoi meidän kuopuksella jota jo eilen käytin lääkärissä. Nyt kyllä tuo kuopus näyttää jo paremmalta ja on jopa syönytkin tänään. Nyt sitten tuo keskimmäinen makaa sohvalla kuumeessa. Mulla varmaan sitten ens viikolla kun pitäis kaikki joulusiivoukset tehä yms... Nyt olis lauantaina leivontapäivä. Saa kyllä mies olla lasten kanssa että saan rauhassa leivottua jouluksi kaikkea hyvää pakkaseen, ainakin karjalanpiirakoita, pullaa ja herkkusarvia sekä vaaleita pipareita. Ruskeat piparit on tehty jo. Torttuja ruukaan tehdä valmiista levyistä aina tarpeen mukaan vaikka joka aamu. Tuntuu että vois nuo lapsetkin olla yhtä aikaa kipeenä. Varsinki kun tuo tauti näyttää kestävän noin viikon ja aina kun toisella helpottaa niin toisella alkaa, niin ollaan jo aika pitkään oltu vaan täällä neljän seinän sisällä. Ei pääse kyläileen eikä oikeastaan kukaan uskalla tulla meille kylään ettei heidän lapset ainakaan saa meidän lapsilta tuota tautia. Sunnuntaina pitäisi kuskata nuita lahjoja ja kukkia sukulaisille niin ajattelinkin että voin kyllä mielellään lähtä vaikka yksin esikoisen kanssa ajeleen niin pääsee vähän tuulettuun täältä ellen nyt sitten tule kipeeksi.
Mutta kirjoitelkaahan muutkin neliapilat kuulumisianne!!
Kommentit (4)
Enpä ole aikoihin ehtinyt/jaksanut kirjoitella...
Täällä viimeistä viedään, laskettu aika on tasan viikon kuluttua -hui! Loppuraskautta on varjostanut ensin perätilaepäily ja nyt raskausmyrkytysepäily. Turvotusta on ollut ihan hemmetisti, paineet on koholla ja pissassa valkuaista... Seurannassa ollaan, mutta tällä hetkellä kaikki on ok. Toisaalta toivoisin että synnytys käynnistettäisiin jotta saisi nyytin pian kainaloon mutta toisaalta olis kiva viettää ensin joulu ja uusi vuosi rauhassa lasten kanssa. Kaikki lapseni ovat syntyneet aina vaan myöhemmin lasketusta ajasta (rv 40+4, 40+6 ja 42+1) joten olen asennoitunut synnyttämään vasta tammikuussa... Joka päivä kun pojat (11v & 12v) tulevat koulusta, he katsovat muhun ja sanovat: voi ei, oletko vieläkin äiti täällä?! He niin haluaisivat että vauva syntyisi pian =) Vähän kyllä jännittää että miten tämä meidän toistaiseksi nuorimmainen suhtautuu vauvaan, hän kun on vasta itsekin 1v 2kk. Pojilla on ikäeroa vain 11kk ja nuoremman pojan syntyessä ei ainakaan ollut ollenkaan esim. mustasukkaisuutta vanhemman puolelta. Toivottavasti tytöllekään ei tulisi mitään sellaista.
Jännä joulu siis meille tulossa =)
Mukavaa joulun odotusta ja loppuvuotta kaikille Neliapiloille!!!
Tansku, poppoo & vaavi rv 39+0
Suru on suunnaton.
Suurperhe-pinossa olen käynyt purkamassa tuntojani. Ei tunnu joulu olevan oikeassa paikassa tänä vuonna, mutta pakkohan sitä on joulua laittaa, kun kolme pientä tyttöä odottaa joulua silmät loistaen..
Voi että, osanottoni suruunne. Tuollaista " joululahjaa" ei soisi kenellekään.
Työt aloitin siis viime keskiviikkona.. Niin väsynyt olen ollu iltaisin, ja kun koneelle ehtisi vasta aika myöhään, niin se usein jää avaamatta kokonaan. Jotakin kertonee sekin, että vaikken paljoa sähköpostia saakaan, oli eilen odottamassa 20uutta viestiä!!
Meillä räkätauti jyllää oikein olan takaa, eikä tahdo meistä otettaan irrottaa. Kärsittävä vaan, joskus se kai helpottaa? Pieni kaipailee maitoa, joten seuraavan kerran enempi!