Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaipaatko/oletko kaivannut siskoa, jos sinulla ei sellaista ole?

Vierailija
15.12.2005 |

Minulla on kaksi lasta, tyttö ja poika. Nyt olen alkanut haaveilla kolmannesta lapsesta, mutta haluaisin tosi paljon tyttöä. Tyttöä nimenomaan sen takia, että haluaisin tytölleni siskon. Itselläni on sisko ja olemme todella läheisiä. Koen siskoni tuovan elämääni todellista rikkautta. Miten te siskottomat naiset olette kokeneet asian? Puuttuuko elämästänne jotain " oleellista" vai onko hyvä tyttöystävä korvannut puuttuvan siskon?

Toki pojalleni olisi veli varmaan yhtä tärkeä, kuin sisko tytölleni, mutta osaan tietenkin eläytyä paremmin tyttöni rooliin kuin poikani. Taitaa olla vähän hölmöjä ajatuksia...

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

asia.

Ihanaa on se että sain itse kaksi tyttöä vajaan kahden vuoden ikäerolla ja joskus hienoisella kateudella katson heidän vahvaa tunnesidettään toisiaan kohtaan.

Vierailija
2/15 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olin hieman pettynyt, kun ultrassa selvisi, että olikin poika. Toki toivuin tästä pettymyksestä heti, kun näin mieheni ilmeen (oli mukana ultrassa). Ja poika on aivan tietenkin äärettömän rakas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei haluttu. Mitähän siiäkin olisi tullut, mutsi oikein pystynyt meidänkään hyvinvointia turvaamaan.. Onneksi ei tehnyt sitä kolmatta..

Vierailija
4/15 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossain on..no tavattiin tuon siskon kanssa, oltiin yhteyksissä. Mutta aika vaikeaa oli unohtaa se tosiasia, että meillä oli yhteinen isä joka oli minun elämässäni vaikuttanut mutta hänen ei. Veri on vettä sakeampaa ja moni asia ajoi tilanteen siihen ettei hänen kanssaan voi tekemisissä enää olla. Eli periaatteessa mulla OLI sisko. :(

Äidilläni kun on kaksi läheistä siskoa ja on vuosien saatossa nähnyt kuinka ihanaa yhteistä huumoria niillä on... ei hyvä ystävä voi siskoa korvata mutta kyllä mun bestis on toiminut jollain lailla " siskon korvikkeena" .

Toisaalta poikakin voi kaivata samalla tavalla veljeä. Mieheni jolla taas läheiset välit kolmeen veljeensä on varmasti onnekkaampi kuin että jos hänellä ei olisi kuin siskoja.

Vierailija
5/15 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toisaalta vois olla että oltaiskin aivan tukkanuottasilla... ainakin voisin kuvitella että suhde olis ajoittain myrskyisä (niin on äitinikin kanssa). Mulla on veljiä, mutta en usko että se on ollenkaan sama asia kuin jos olis sisko. Hyvässä eikä pahassa.

Lapsesta toivoin kovasti tyttöä... ja jos olis ollut tyttö, olisin toivonut sille jatkoksi siskoa. Nyt kun tulikin ekaksi poika, toivon sille siskoa (koska haluaisin tytön, kai itsekkäästi jonkinlaiseksi " siskon korvikkeeksi" ). Toisaalta jos tulis toinen poika, niin veljeksille sekin varmasti olis kiva.

Vierailija
6/15 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut sellaisen läheisen ystävä-sisarus-suhteen, mitä ei 5v vanhemman isoveljen kanssa samalla tavalla synny.

Olin/olen aina vähän kateellinen kun näen siskosten touhuavan yhdessä ja harrastamassa samoja juttuja. Vanhempani eivät saaneet enempää lapsia vaikka olisivat halunneet ja äitini on myös isohkon perheensä ainut tyttö. Hän siis kärsi itse aikoinaan samasta " siskopulasta" ja olisi halunnut " antaa" minulle vielä siskon, mutta vanhempani eivät koskaan kolmatta lasta saaneet.

Vierailija
7/15 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan olen ollut ihan ikionnellinen siitä ettei ole siskoja,pojat on paljon kivempia.

Vierailija
8/15 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siskosta olisi apua enemmän esi. lastenhoidossa, ja keskusteluissa. Mutta nuorempana veli olisi varmaankin ollut kivempi. Itselläni o kaksi poikaa, ja haluaiaisin heille vielä yhden veljen, en siskoa. Jotenkin tuntuu, että olisi parempi, että tulisi kolmaskin poika.

Mutta oletko ap miettinyt sitä, että todellisessa elämässä pojalle saattaa olla enemmän iloa veljestä, kuin tytölle siskosta. Turvallisuuden tunne on erilainen, kaveripiirit jne...

Vierailija
9/15 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla siis kaksi veljeä. Nyt kun sain esikoinen on tyttö niin toivoin myös toisesta tyttöä ja sain! =) olen siis ikionnellinen että tytöt ovat toistensa tukena jossain vaiheessa ainakin

Vierailija
10/15 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki olen miettinyt minkälaista se olisi, mutta en ole hirveästi kaivannutkaan.

Vierailija
11/15 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sellaista ei osaa kaivata, mistä ei tiedä mitä se on. Hankala selittää, mutta mistä voisin tietää miltä tuntuu, kun sisarruksena olisikin tyttö eikä poika?

Tuntuu, että sisarrussuhteessa olisi herkemmin komplikaatiota toisen tytön kanssa (näin aikuisena siis). Veljen kanssa on aika suoraviivaista, ei tule juuri koskaan kinaa tai riitaa. Voisin kuvitella, että toisen samanlaisen kuin minä kanssa sitä kinaa syntyisi :)

Veljen vaimosta on tullut mulle aika läheinen, se on kivaa. Voisiko sitä suhdetta verrata sisko-suhteeseen - tuskinpa.

Mutta en siis siskoa ole kaivannut, musta se on mahdotonta.

Vierailija
12/15 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tule naisten kanssa toimeen eikä minulla ikinä ole ollut hyvää naispuolista ystävää, pienenäkään =(

ehkä tilanne olisi eri jos minulla olisi sisko?

tuntuu jotenkin, että naiset joilla on sisko, on ihan erilaisia kuin siskottomat ?

Vierailija
13/15 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä, minä siis kaipasin siskoa, itselläni on kaksi tyttöä 1:5v ikäerolla, ja on todella ihanaa katsella heidän suhdettaan, joka on ihan toista laatua kuin minun ja veljeni aikoinaan.

Vierailija
14/15 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis ainoa lapsi. Olisi kyllä ihanaa kun olisi sisko. Veljelle en jotenkin keksi mitään virkaa...Itselläni on kaksi tytärtä, ja kolmaskin voisi tulla.

Vierailija
15/15 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että paraskaan ystävä voi siskoa korvata. Minulla on vain yksi veli, läheisiä toki olemme hänenkin kanssaan, mutta se ei voi olla sama kuin jos olisi oma sisko. Olisin muutenkin halunnut enemmän sisaruksia. Myönnän, että olen kade ihmisille, joilla on paljon siskoja ja veljiä. Tai edes se sisko. Tulinpa surulliseksi, kun tätä rupesin oikein pohtimaan!