Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***ELOHIIRIEN loppuviikko***

15.12.2005 |

Meni jo niin pitkäksi tuo alkuviikon pino, joten aloitan uuden, kun tälle päivälle ei vielä ollut kukaan kirjoitellut. Tervetuloa kaikki uudet elokuiset mukaan!

Samalla taas kampanjoin hiljaa tuota elolintuset-nimeä vastaan, kun joku aiemmin ehdotti tuota elohiiriä. Minusta tuo lintunen ei kuvaa oikein osuvasti vauvaa tai odotusta. Niin ja se lintuinfluenssa...Ottakaa kantaa. Elohiiri viittaa siis siihen tunteeseen, kun vauva liikkuu masussa.

Sitten oma (.) Väsyttää niin ettei mitään rajaa. Eiköhän taas menny joulukorttien kanssa puoleenyöhön ja sitten vielä kuopus jostain syystä väänsi ja käänsi jonkun aikaa aamuyöstä. Onneksi vanhempani tulevat tänään meille, luvassa apuja ruoanlaitossa ja sen sellasessa. Luxusta!

Te, joilla pikkuinen esikoinen tai lapsi kotona. Miten paljon varotte nostoja ja kantamisia. Ainakin teillä joulukuisilla on samanikäisiä kuin minulla täällä kotona (aika hauska muuten, että eitä jouluisia on näin paljon!). Mulla on joku korostunut nostelun pelko. Tiedän, että se kumpuaa jo ekasta raskaudestani, kun työkaverini kielsi minuanostamasta suurinpiirtein mitään maitotölkkiä painavampaa. Eihän se ole normaalia, pitäähän sitä kauppatavaroita kantaa ja lapsia hoitaa. Hänen eka raskautensa päättyi istukan repeämiseen ja hätäsektioon, äidin ja lapsen henget pelastui viime tipalla. Siksi mulle on jäänyt mieleen yhtälö, että painavan nostaminen repii jotain mahassa rikki. Kuopus on vielä aika kevyt, päälle 10kg, mutta esikoinen 2v painaa jo enemmän. Hänen kanssaan mietin aina, miten voisin välttää turhat kantelut ja nostelut. Haastavinta on esim. auton pakkaaminen, kun jonnekin lähdetään. Nostan lapset ja koirat autoon, rattaat ja sen sellaset. Tiedän, että mitein asiaa liikaa, mutta kommentoikaa, ootteko te miettineet asiaa.

Nyt pitää lopetella. Voikaa hyvin kaikki hiiroset.

Pumpuli 7+1 ja poijjaat

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti nyt pääsin sinne msn yhteisöön..... täällä olikin jotaa mun miehen juttuja tossa omassa profiilissa .....ihan jotain outoja no yritin nyt vaihtaa ne jos siellä on jotain epämäärästä niin yritän uudelleen.

Vierailija
22/54 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin piiiitkän tekstin ja sitten kone heitti mut takaisin pinoon ja hyvästit mun hengentuotteille :(

Lyhyesti...

Nimiasia on taidettu jo käsitellä. Mulle nimi on aikasta sama kunhan täällä voin teidän kanssa vaihtaa kuulumisia :) yhteisöihin en ole ajatellut liittyä kun täälläkin kivasti riittää porukkaa ja juttuja. Katsellaan sitten myöhemmin.

Mariam (toivottavasti meni oikein) NP-ultra tehdään Helsingissä ymmärtääkseni viikoilla 12-14. Esikoista kun odottelin niin taidettiin käydä rv12+.

Hanneli: Töihin palasin syyskuussa ja poika meni päiväkotiin. Työskentelen hoitoalalla ja kolmivuorotyötä teen. Väsymys on valtaisaa mutta johtuuko se raskaudesta vai töistä??? =)

Minttumaria: Tulevan vauvan koko jännittää myös minua. Esikoinen oli yliaikainen ja hän syntyi suunnitellulla sektiolla rv41+5. Kokoa hänellä oli 57cm ja painoa reilu 5kg. Hänen kokonsa oli leikkaamisen syy. Vieläkin harmittaa ettei neuvolasta laitettu koko arvioon vaikka pyysimme. Meillä kun on suvussa näitä isoja vauvoja. Minä ja veljemme olemme kaikki olleet valtavia (voi äiti raukkaa...)

Nyt täytyy lähteä lääkärin pakeille tän taudin kanssa mutta varmasti palailen myöhemmin (ette te minusta näin helposti pääse ;) )

pubu rv4+5 (joko teillä kaikilla on " tekonimi" tulokkaalle?)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas vaan lyhyesti. Pubu, np-ultraa on Hesassa aikaistettu. Se tehdään nykyään viikoilla 11-13. Mulla on neuvola rv10:lla, mutta terkkari lähettää jo aiemmin lähetteen, ettei ultra vaan myöhästy noilta viikoilta. Täytyin kuopuksen 1-v.neuvolakäynnillä jo niitä tarvittavia tietoja.

Mun pojat on olleet aika samankokoisia syntyessään. Esikko oli 51/3745 ja kuopu 50/3060. Samaa linjaa saisi olla tämä kolmonenkin.

Ihanaa viikonloppua kaikille! Mulla on tiedossa pikkujoulut kavereiden kesken ;-) Ja jospa sais nukkua vuorokauden putkeen...

Vierailija
24/54 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin tuon koko kyselyn, enkä sit laittanut oman pojan syntymä kokoa..3200g/49cm..Ihan hyvän kokinen mulle ja helppo synnyttää.. :)Toivon, ettei tämäkään nyt kovin isoksi kasvaisi..Tosin onhan tällä vauvalla nyt puolet eri geenejä, kuin esikoisella.. :)

Joulusta sen verran, että poika lähtee isänsä kanssa sukuloimaan aattona, mutta onneksi saan murun kotiin jo joulupäivänä..

Mitään erikoisia jouluvalmisteluja ei taideta tehdä..Mä olen joulun yksin kotona, kun ukko on töissä ja poitsu muualla..Voi olla, että joululahjat tulee ostettua vasta joulun jälkeen..Riippuen siitä maksaako vakuutusyhtiö mulle päivärahoja jo ennen joulua vai vasta joulun jälkeen..Ihan kiva vaan, että siellä seisoo 2kk palkat..Alkaa tuntumaan tällaisen tavallisen duunarin pussissa..Ja asuntolaina+ muutkin lainat ja laskut täytyisi silti hoitaa..

Tosi kurjaa se on lasten kannalta, jos jonkun vakuutusyhtiön takia lapsilta jää joululahjat saamatta..Omalle pojalle olen lahjat jo ostanut, mutta sukulaisten muksut on vielä ilman..Mun poika näkee joulupukin varmaan siellä sukulaisillaan ja tulee tuonne anoppilaankin pukki, missä käydään aattona vain syömässä..

Vähän sekavaa tekstiä..Toivottasti kuitenkin ymmärrettävää :)

pikku_ruu & möttönen rv6+4 tai 7+1

möttönen siis meidän työnimi ainakin toistaiseksi.. :)

Vierailija
25/54 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaisi mennä?

Kyselee Jamssa rv5+6

Vierailija
26/54 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanu 2 hakemusta, millä nimellä pyrit, et jos oot toinen niistä :)

Jossei hakemus oo tullu perille, niin voin tietty lähettää sun spostiin henk.koht kutsunkin.

Vierailija
27/54 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamala flunssa.

Kiitos pumpuli kun korjasit tuon ultraus jutun. Niin se maailma muutuu parissa vuodessa :)

Jamssa: Uskallankohan mä nyt mitään sanoa tuohon alkuraskauden ultraan... No korjatkaa jos olen ihan väärässä. Itse en ole käynyt mutta mitä olen ymmärtänyt niin siellä kannattaa käydä rv7-8.

Mikäköhän pesservisseri minäkin taas olen ;)

Nyt nyyhkyleffaa katsomaan kun silmät jo muutenkin vuotavat ja nenäliinoja kuluu...

Vierailija
28/54 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin tytölle neuvola-ajan 4-v neuvolaan. En sitten voinut vastustaa kiusausta vaan pyysin myös itselleni samalla ekan neuvola-ajan. Meni tammikuun toiselle viikolle (eli silloin olis kai rv 10+...luulen). Samaan aikaan olen käynyt aiemmissakin raskauksissa ekaa kertaa. Sain myös numeron, jotta voin tilata ultra-ajan jo heti. On kuulemma kiirettä siellä, joten käski soittaa sinne heti tänään, jotta saan ajan. Edellisessä raskaudessa kävin rv 14+ vasta ekassa ultrassa.

Sellaista. Mutta nyt glögille.

ps. niin siitä alkuraskauden ultrasta vielä. pelottaa jotenkin, että on kohdunulkopuolinen tms. Siksi olisi kiva käydä ultraamassa. Mutta se on niin kallista. Täytyy katsoa, että miltä tässä tuntuu jatkossa.

Jamssa rv 5+6

Vierailija
29/54 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jamssa: Piti ihan kysäistä että koskiko tuo ruuhka juttu vain Jorvia vai myös Kättäriä ja Naikkaria? (olin katsovinani listasta että olet menossa Jorviin sitten tulevaisuudessa)

utelias-pubu

Vierailija
30/54 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei!

Ihan uutena keskustelijana osallistun elohiiri/lintunen aiheisiin keskusteluihin. Itselläni on sellainen tilanne, että tosiaan pitäis vissiin apteekista se testi hakea jo...mietin vain kun joulu on niin lähellä että tekisikö testin vasta aattona/joulupäivänä ;)

Menkat oli viimeksi joskus marraskuun alussa ja ajttelin että jos ei tällä viikolla mitään kuulu niin sitten on kai se testi jo haettava.

Esikoista odottaessani vuonna 2002 minulla ei ollut mitään alkuraskauden oireita, mutta nyt on ollut pahoinvointiaparina päivänä.

Elikkäs jos minä nyt sitten olen raskaana niin minulle käy kumpi nimi tahansa -jotenkin ehkä tuo elohiiri kuitenkin eniten miellyttää ja juuri se tunne, mikä ainakin oli esikoistani odottaessa kun liikkeet tuntui eka kerran niin juuri tuo elohiiri ja se " tykytys" kuvaa hyvin sitä. Ystäväni kuvaili muuten juuri elohiirellä sen tunteen kun kyselin, että miltä tuntuu jne. =)

Ja joku kyseli tuosta tilanteesta et millainen on elämäntilanne. Olen työttömänä vielä tällä hetkellä, mutta aloitan opiskelut tammikuussa...vaihdan nykyistä alaa radikaalisti, ja juuri tuon opiskelujen aloittamisen vuoksi raskausuutinen hiukan mietityttää, mutta onneksi maailmassa on paljon muitakin raskaaksi tulleita opiskelijoita ja että kaikki järjestyy jne. =)

Mukavaa odotusaikaa kaikille!

rv 6+jotain...kai...? (vauvalaskurin mukaan laskettu aika olisi jotain 16. elokuuta)

Vierailija
31/54 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pubulle: rv4+5 (joko teillä kaikilla on " tekonimi" tulokkaalle?)

[/quote]

----> No onhan täällä " aikaisempiakin" kirjoittelijoita, kun ajattelin että viitsinkö/uskallanko/kehtaanko vielä kirjoitella, kun ei ole varmaan tietoa raskaudesta kun en sitä testiäole vielä tehnyt.

Mutta hmmm...työnimi...eipä ole vielä...esikoisella oli aikoinaan monta työnimeä ja syntyessään oli sitten " Hemmo" , sitten kun koitti ristiäiset niin kaikki odotti Hemmo nimeä/että eihän vauvaa osaa muuksi enää ajatellakaan ;)

Mutta pitänee heti keksiä, kunhan tieto hiukan varmistuu testin myötä.

rv 6+ jotain...kai?

Vierailija
32/54 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

... tulen plussani myötä uutena tälle puolelle. Hetken aikaa ehdin kuumeilla Elolintusissa, ja nyt sitten jatkaa vaikka näissä Elohiirissä; nimi on ihan hyvä.

Kun kierto on ollut vähän kysymysmerkkiä, laskettu aikakin on sitä myös, mutta 20. elokuuta paikkeille se voisi mennä. Taidan siis kulkea Pubun kanssa samaa tahtia.. Nyt vain toivon, että syyskuisen km:n jälkeen olisi parempi onni matkassa, samoin kuin toivon onnea odotukseen muillekin! Nyt kun tänne jo uskaltauduin, taidan samalla laittaa itseni myös elokuisten listalle, joten enempiä turisematta hyvää viikonloppua vain kaikille!

Vierailija
33/54 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas pitkä pino jo. Luin kaikki lävitse mutta en kyllä muista puoliakaan. Nimestä elohiiret kuulostaa kivemmalta mutta ei sen niin väliä.

Maanantaina tein plussa testin. Tää on meille ihan yllärivauva. Ehkäsy petti. Alku viikko meni sekavissa tunnelmissa mutta nyt sitten kaikki hyvin ja odotan jo kovasti vaavin ekoja liikkeitä, ultraa ym.

Meillä on ennestää 5 lasta Pojat 10/97ja 8/00 sekä tytöt 9/99, 4/02 ja 1/05. Suunnitelmissa oli vielä yksi lapsi mutta ei ihan näin pian.

Pahoinvointia ei oo vielä ollut edellisissäkin raskauskissa alkanut lähempänä 7-8 viikkoa. Paleltaa ja Väsyttää. Väsymys on ihan hirveä varsinkin kun kuopus heräilee vielä yöllä.

Kantamisesta joku kyseli mä olen kannellut isompia lapsia loppuun saakka. En oo osannut pelätä. Nyt tarvii kanssa jonkun verran kuopusta kanniskella mutta on onneksi kevyt ja oppi juuri kuukausi sitten kävelemään mutta ulkona ei vielä kauheesti suostu kävelemään.

Mä oon ollut kotona vuodesta -97 kun esikoinen syntyi ja oon niin pitkään kun kodinhoidon tuki sitten aikanaan loppuu. Ammatin opiskeli itselleni mutta päivääkään en oo tehnyt töitä.

Puuhis ja kirppu 5+6

Vierailija
34/54 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille (pääsinpäs sanomaan noin, itse kun tulin tänne pari päivää sitten ;) )

Ja Kumkwatti täällä sitten tavattiin =) se 20.08. kuulostaa oikein hyvältä eiks joo.

Ja nyt lahjoja paketoimaan..

Vierailija
35/54 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussasin tuossa hetki sitten muutaman haamun jälkeen ja ajattelin saman tien hakeutua tänne " kohtalotovereiden" joukkoon. Meille tulossa toinen lapsi, esikoispoika syntynyt 9/04. Vielä imettelen poikaa, saa nähdä, tuleeko kohta toppi, jos maidon maku kovasti muuttuu. Raskausviikkoja laskurin mukaan nyt 5+0 ja taitaa pitää aika lailla paikkansa. Oireita olen ihmetellyt itsekseni (ja vähän pelottaakin, onko kaikki kunnossa, kun oireet niin erilaisia kuin esikoisesta tai sitten aika on kullannut muistot). Kovaa kipua on alavatsalla ollut jo neljättä päivää, oikein repivää kipua. Sellaista en ensimmäisestä raskaudesta muista. Muuten samalla kaavalla tuntuu etenevän; alkuillasta kuvotusta ja väsyttää kiitettävästi.

Kantamiseen piti kommentoida, että esikoista on ihan pakkokin kanniskella, kävely vielä ulkona aika hataraa. Tosin aika sirpsakka poika on, alle 10 kg. Oli syntyessäänkin pieni, 2370 g ja SGA diagnoosin sai, syntyi 38+6 viikoilla. Nopeasti kyllä kasvoi maidolla pienenä. Saa nähdä, kuinka tulokas masussa kasvaa.

Työnimeä ei vielä ole, varmasti aikanaan muotoutuu :)

Vierailija
36/54 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän siinä kävi, että kaikessa tuoksinassa unohdin soittaa sairaalasta ultra-aikaa. Pitää soittaa maanantaina sitten. Jorviin olen juu menossa, ja siellä on kuulemma sen verran kiireistä, että kannattaa jo nyt tilata. Mutta lahjakkaasti unohdin.

Joku jutteli, taisi olla puuhis, että on vahinkovauva tulossa. Niin meilläkin. Elämä on joskus outoa.

Sain verikoetuloksia tänään. Syön kilpirauhashormonia (kun kilpirauh. on poistettu), ja kävin sitä määrää tarkistuttamassa viime viikolla. Lääkäri nyt kertoi, että arvot ovat koholla. Eli annosta pitää vähentää. Ja joudun heti maanantaina uudelleen kokeisiin, jolloin otetaan tarkemmat arvot. Ja sen jälkeen alan heti syömään pienempää annosta. Aiemmista keskenmenoista ainakin yksi johtui juuri liian korkeista kilpirauhasarvoista. Tänään iltapäivällä alkoivat mahakivut jälleen. Pelko taas hiipii mieleen. Miten tämän raskauden saisi onnistumaan?

Niin, heippa kaikille uusille munkin puolesta.

Jamssa rv 5+6

Vierailija
37/54 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska lukea, kun on ollut ihmisiä yhtaikaa linjoilla. Nyt on tuskin kukaan enää, munkin pitäis olla jo nukkumassa...Mutta saanhan taas aamulla valittaa väsymystä ;-)

===== Tervetuloa kaikki uudet mukaan!! =====

Nyt unohdin, anteeksi vaan, nikin, mutta sinä joka vielä imetät, voisiko tuo repivä kipu olla jonkinsortin supistelua? Itse muistan sen tunteen alavatsalla, kun esikoista imetin ja kuopus oli tulossa. Nopeasti plussatestin jälkeen kyllä kävikin niin, että esikoinen ei enää halunutkaan rintaa. Itse ajattelin, että luonto jotenkin hoiti meidän kohdalla sen hienosti, että esikoine luopui rintamaidosta, ettei kohtu vaan supistelisi. Imetyshän supistaa kohtua.

Ja tämän kolmannen vauvan kohdalla olen myös ajatellut, että näin vaan oli tarkoitettu. Meille tämä vauva oli " ylläri" , ei vahinko mutta suunnittelematon. Kolmas oli jo ajatuksissa, mutta meillä on vielä aika pienet pojat (9/03 ja 11/04). Nyt tulee kolmas kolmen vuoden sisään. Mulla oli hormonikierukka, joka kuitenkin piti poistaa lokakuussa sen mentyä väärään asentoon ja aiheuttaen kipua. Ostin ehkäisyrenkaan jo valmiiksi, mutta eipä sitten tullut enää niitä menkkoja, jolloin olisin sen voinut laittaa. Eli otti ja tärppäs htei kierukan poiston jälkeen. Alku oli sekavaa muutaman päivän, mutta sitten kirkastui ;-)

Vahvasti on poikaolo mulla. Tai meillä. Miehen sukuun ei ole 35 vuoteen syntynyt tyttöjä, joten johan se olisi maailman ihme, jos se tyttö nyt meille tulisi. Itse sanon aina, että miehen suvun miehet ei tuota kuin y-siittiöitä.

Harrastan nimiä, joten tälle vauvalle on nimi aika valmiina jo, ihan kuten edellisillekin odotusaikana (olen vielä tällä lasten tasolla, että " kun mä saan isona pojan niin sen nimeksi tulee X" ). Lisäksi lapsemme ovat saaneet vanhoja suvun nimiä ja sitä linjaa jatketaan. Esikoisella ja kuopuksella oli " tekonimet" , mutta saivat syntymäpäivänään heti tulevan nimensä käyttöön. Kastettu pojat on 6-7 viikkoisina, mutta kun nimi oli valmiina niin ei olla pantattu sitä. Tälle kolmannelle on " tekonimenä" jo melko varmasti lopulliseksikin nimeksi tuleva nimi eikä mikään hassuttelunimi. Ja naurakaa vaan, mutta tällainen mä olen ;-) Aina nimiä miettimässä ja anlysoimassa.

Ja nyt nukkumaan.

Väsynyt Pumpuli 7+2

Vierailija
38/54 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkäseen tänne pinoon itseni tyrkkään sitten pitää alkaa tehdä kouluhommia :)... (tärkeys järjestys on aina oltava)

" Vahinko" vauva on täälläkin tulossa. yksi kerta ilman kumia, vieläpä niin ettei hedelmällisiä päiviä pitänyt olla, mutta mutta :). Ollaanki puhuttu miehen kaa et joko mie tulen tosi helposti raskaaksi tai sitten miehen siittiöt on jotain super hyper luokkaa.

EILINEN oli aivan kamala päivä. yrjötti ja väsytti ihan kokoajan. En jaksanu tytönkään kanssa mitään touhuta. Nukkumaankin kun laitoin sen niin heivasin vaan sänkyynsä ja köllähdin itse omaani ja eiku unta palloon. Normaalisti meillä ei tyttö näin nukahda, täytyy silitellä ja silitellä, ilmeisesti tajus että mamma on nyt niin väsyny et paras olla kilttinä :).

Mulla oli teille paljon asiaa, mut jotenkin se kaikki nyt sitten vaan unohtu.. palailen sitten myöhemmin pinoa terrorisoimaan.

hanneli ja masukki nro2

ai niin, työnimestä... ei ole, en tiedä tuleekokaan, esikoista vaan sanottiin kaveriks ja sitten kun synty niin puhuttiin tytöstä. Oikea nimi on kyllä jo tämänkin kohdalla ennakkoon päätetty...

Vierailija
39/54 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun viikonloppu ja sai nukkua pidempää. Arkena vaikka kotona olen tarvii herätä ennen seittemää laittamaan aamupalaa koululaiselle ja eskarilaiselle ja viedä eskarilainen päiväkodille. Onneks alkaa joululoma niin saa nukkua aamuisin pidempään sillä tää väsymys on aivan tolkutonta.

Mä en halua puhua " vahingosta" vaan mielummin " ylläristä" tai voihan noi nimitykset jättä kokonaan poiskin. Meillä oli tarkoitus aloittaa kuudennen yritys keväällä. Tai sitten kun olisin saanut miehen suostuteltua uuteen vauvaan. Unohdinkin sitten ottaa yhden pillerin. Senkin huomasin vasta kun koko liuska oli syöty. Aikasemminkin olen unohtanut ottaa pillerin mutta raskaaksi en ole tullut.

Nyt päätettiin miehen kanssa että tää on meijän viimenen vauva niin mulle tehdään sitten sterilisaatio kun vaavi on syntynyt. Haikeudella odotan kaikkea mitä tuleman pitää. Jokainen asia on viimeinen kerta. Viimeisen kerran on pahoinvointia tai sitä ei vielä ole(tytöistä oli, pojista ei), vaavin liikkeet tunnen viimeistä kertaa ym. Täytyy nauttia jokaisesta kolotuksesta.

Yritin liittyä elolintuihin2006 mutta en tainnut onnistua. Kuka listaa ylläpitää niin vois vähän neuvoa. Kuulun kyllä yhteen yahoon listaan mutta kaveri liitti mut sinne mun puolesta. Meillä ei silloin ollut omaa konetta.

Neuvolaan yritin perjantaina soittaa mutta terkkari oli koululla tekemässä koululaisille tarkastuksia. Täytyy maanantaina soittaa uudelleen.

Nyt täytyy ruveta siivoilemaan. Kuopus kaatoi kukka purkin ja nyt on multaa joka paikassa.

Puuhis ja Kirppu 6+0

Vierailija
40/54 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli esikoisen kokoa. Meillä on ilmeisesti aika iso poika: 2 vuotis neuvolassa 98 cm ja 14 kiloa. Syntyessä oli 50 cm ja 3300 g.

Äitin syli on tosi tärkee ja onneksi siihen vielä mahtuu ;)

Sikka rv 7 tai 8