Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen uusi täällä...

14.12.2005 |

Heippa kaikille!

Olen 23-vuotias ja olemme mieheni kanssa yrittäneet lasta jo reilun 4 vuoden ajan.

Takana on viisi IUI-hoitoa ja viime keväänä piti mennä IVF-hoitoon. Tätä kuitenkin siirrettiin TYKSin kesälomien ja oman rahatilanteen vuoksi.

Nyt on varattu uusi aika tammikuun loppuun, että aloitetaan " täysillä" uusi hoitorumba.

Odotukset on toisaalta korkealla, mutta kuten varmaan monen muunkin mielessä on, miksi nyt kun ei aikaisemminkaan ole onnistunut.

Etenkin kun täällä lukee kirjoituksia että ei se IVF hoitokaan ole tehonnut...

Mitään varsinaista syytä ei ole löytynyt, putket on auki ja siittiöitäkin löytyy; tosin ei mitenkään super-laatua ole.

Lääkäri sanoi että pitäisi kyllä onnistua normaalistikkin.

Tosin mulla on aina ollut pitkä kierto, n.40 päivää, että tämä tietenkin saattaa olla osa syy.

Koen ainakin että syy on minussa.

Itselläni vaan on jotenkin aivan älyttömän kurja olo. Välillä menee pitkiäkin aikoja että ei edes muista koko asiaa, ja sitten taas pienkin muistutus saa kyyneleet silmiin.

Tuttavat saavat lapsia (yksi sai jo, kolme saa alkuvuodesta). Työkaverit juttelet koko ajan lapsistaan ja siitä kuinka nopeasti/vahingossa on tärpännyt.

Tuntuu vaan että on aivan yksin tämän asian kanssa...

Se siis minusta...

Haluaisin vielä muutamia käytännön asia-vinkkejä.

Olemme siis hoidossa TYKSissä. Onko muita siellä olevia???

Sitten tuosta rahasta... Mitä IVF-hoito tulee maksamaan. Olemme varanneet n.800eur. Riittääköhän tämä? Siis kun siitähän saa sen KELA-korvauksen. Miten olette tämän käytännössä hoitaneet?

Ja kuinka rankka hoito IVF on? Siis oikeasti...?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Tervetuloa" joukkoon. Omaa taustaa hieman. Ollaan miehen kans yritetty yli neljä vuotta lasta. Syy selittämätön lapsettomuus. Miehellä lapsi edellisestä suhteesta. Laparoskopia tehty, simpat tutkittu ja keväällä tehtiin kaksi tuloksetonta inssiä OYSissä. Ensimmäinen IVF takana, siitäkin negaa tossa itsenäisyyspäivän jälkeen. Vielä on 2+2 huuru-ukkoa pakkasessa, katellaan helmikuussa siirtoa.

Kysyit hinnasta, kyllä se mun mielestä 800 ainakin lääkkeisiin riittää, koska omavastuuosuus oli hieman yli 600¿ jonka jälkeen lääkkeet on ilmaisia. Voit kysyä omasta apteekista mikä on heidän käytäntö tuon korvauksen kanssa, hakeeko ne sitä sun puolesta vai joudutko maksamaan ensin ja hakemaan sen jälkeen kelasta kuitteja vastaan. Ja jos olet julkisella puolella hoidossa lääkärikäynnit on sen 22¿ kerta. Ainakin OYSissä näin oli, punktio päivänä lasku tuli myös miehen käynnistä joten meillä lääkärikäynnit maksoivat 132¿.

Kysyit myös hoitojen rankkuudesta. Omalta kohdalta voin sanoa ettei itse hoito ollut niin rankka. Vaikein aika oli piina-aika ja tuloksen varmistuminen negaksi. Sitä latasi niin paljon odotuksia hoitoon joten pettymys oli suuri kun toivottua tulosta ei tullut. Nyt katse on jo kuitenkin suunnattu helmikuulle jolloin olisi mahdollisesti PAS.

Voimia ja onnea tulevalle taipaleellesi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi