Miten yksinhuoltaja viettää joulua, kun lapset ovat etävanhemmalla? Miltä " lapseton" joulu tuntuu?
Kommentit (14)
Tänä jouluna lapset on mulla, mutta ens vuonna isällään. Kaipa sen kestää... =/ Mutta en mä voi evätä lapsilta ja isältä yhteistä joulua vaan itseni vuoksi, se olis jo pirun itsekästä ja julmaa.
LAPSELLASI on oikeus molempiin vanhempiin ja näin ollen myös viettää joulua sen etävanhemman kanssa! Miksi haluat omaa itsekkyyttäsi kieltää lapselta isän luona vietetyn joulun?
sillä poika isällään joka toinen vko:n loppu ja muuten eivät näe. Ja toiseksi isä asuu yksin, eikä siellä ole kontakteja muihin lapsiin tms. Mielestäni joulu on lasten juhla ja silloin nautitaan kodista, läheisimmistä ym. Mielestäni tässä tilanteessa olisi jopa surullista viedä jouluksi isälleen.. Taidan olla ihan outo? T:2
Vierailija:
sillä poika isällään joka toinen vko:n loppu ja muuten eivät näe. Ja toiseksi isä asuu yksin, eikä siellä ole kontakteja muihin lapsiin tms. Mielestäni joulu on lasten juhla ja silloin nautitaan kodista, läheisimmistä ym. Mielestäni tässä tilanteessa olisi jopa surullista viedä jouluksi isälleen.. Taidan olla ihan outo? T:2
Kauheeta kun kaikki on heti noin valmiita murisemaan tietämättä sen enempää asioista...
Ensinnäkin poika haluaa olla " ykköskodissa" ihan omin sanoin ja toiseksi olen ollut yh ihan raskaudesta asti ja ensimmäisen vuoden aikana näkivät toisiaan joka toinen perjantai kerralla kaksi tuntia. Ja en ole ikinä kieltänyt ylimääräisiä tapaamisia, isä ei ole näitä halunnut. Joskus olen jopa pyytänyt, että näkisi vähän useammin, niin ensimmäinen asia joka isälle tulee mieleen on, että maksaa sitten elatusta vähemmän... Että näin.
että meidän joulu tarkoittaa sitä aattoa kun on pukki, lahjat ja muut. Sitten viettää " loppujoulun" kyllä isällään. Ja sitkeästi aion jatkossakin pitää pojan aattona kotona,nyt varsinkin kun ensi jouluna on pikkusisarkin.. Ei mun tekis ainakaan mieli repiä toista lasta isälleen kun kuopus jää kotiin :( T:2
Mulla sama tilanne. Tosin meillä sopimuksessa lukee, että toisen luona on joulun ja siitä huolimatta on aattona toisen luona 9-15 eli käytännössä lapsi saa aattona aina lahjat molemmilta vanhemmiltaan. En silti tiedä, että miltä ensi joulu tuntuu... nyt jo kauhistuttaa.
Kertokaapa te, joilla lapset menee pois kotoa, et mitä te olette tuolloin keksineet. Mä en ainakaan halua missään nimessä nyhjöttää kotona ja miettiä, että lapsi ei ole mun luona. Yhtä vähän kiinnostaa olla omien tai miehen vanhempien luona, kun meillä muka aikaa on...
Joka toinen vuosi kaikki juhlapyhät minulla, joka toinen vuosi kaikki juhlapyhät isällään.
Ensimmäinen joulu oli hirveä.. Nyt nautin näistä. Yksinäisinä jouluina käyn kirkossa, makaan sohvalla, syön suklaata ja luen. Nautin lapsen lahjoista ja joulusta sitten kun hän tulee kotiin arkena.
Kun lapsi on minulla olemme yleensä olleet sukulaissa (Mummolassa)
Tosi hyvä ratkaisu meille. Ajatelkaa lapsen parasta, yleensä joulu isän luona on kiva..
niin mullakin menee isälleen jouluksi.Alkuun oli vaikeaa ja on nytkin koska joulu muutenkin herkkää aikaa.mutta tilanne tämä ja tähän on vain sopeuduttava.ajateltava vain että ensi joulu on meidän sitten.
joten lapsi on aina kotona joulut, mutta isänsä tulee kyllä käymään. Jos lapsi olisi isällään, viettäisin joulun todennäköisesti ihan samaan tyyliin kuin minkä tahansa muun vapaapäivän. Joulun aikaan tulee aika kivasti elokuviakin..
sanoin isälle, joka oli ottamassa jouluksi poikaa 3 v, että ei sovi! Mielestäni lapsen paikka jouluna on lähivanhemman luona.