Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kultainen 60-luku

14.12.2005 |

Hei vaan,

olikin edellinen pino tippunut kauas alas. Melkeinpä tässä uuden viikonloppupinon voisikin avata =), ollaan taas työviikossa voitonpuolella ainakin täällä. Ja rv 7+6 joten huomenna päästään taas uusiin lukuihin!

Tännepä ei mitään ihmeellistä, eilen illalla yökkäytti kunnolla ja nukkumaan mennessä oli huono olo, samoin aamulla. Oksentanut en ole, vain yökkäysrefleksejä. Nälkä kyllä tulee mutta ruokahalua ei ole yhtään. Ja vatsasta on taas vihlonut, kaipa se kohtu siellä kasvaa?

Mitäs muille 60-lukulaisille kuuluu?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana auringonpaiste! kyllä nyt olis hieno päivä syntyä (ja olis ollut eilenkin kun oli laskettu aika, vaan eipä tullut tulokas;)

Huomenna olisi taas neuvola jos ei nyt sitten tänään lähde tulemaan. Pikkusen on nippaillut alavatsaa ja alaselkää aika ajoin mutta taitaa olla vaan enemmänkin mun toiveajattelua.

Sonjaemmako kyseli siinä jo tipahtaneessa pinossa siitä että mahtaako uudet hoidot tulla taas inssillä ensin. Enpäs muuten tiedä mutta olettaisin että jos kerta ne ei ole tehonneet aiemmin niin miksi ' tuhlata' aikaa niihin jos ette niin tahdo. Monihan sanoo että toinen lapsi voi tulla luomustikin mutta siihen ei kai kannata tuudittautua ihan vuosikausiksi kun näillä kymmenluvuilla pyöritään. Meillä ainakin tullaan seuraavassa (jos sitten lisää lapsia päädytään yrittämään) käyttämään tietty ensin ne huuruveikot ja katsotaan sitten eteenpäin, mutta en kyllä mielelläni lähtis enää insseihin.

Pitäsiköhän tässä aloittaa kylpyhuoneen kaakeleiden saumojen välien jynssäys kynsiharjalla vai millä saisi tämän vauvan tulemaan?? Vielä olis toivoa päästä jouluksi kotiin jos tämän viikon aikana syntyisi :)

Mukavaa keskiviikkoa kaikille kultaisille!

terkuin,

Ninni, rv 40+1

Vierailija
2/28 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt taida pahemmin ehtiä kirjottaa, mut laitan jotain pientä että saadaan pino nostetuksi täältä kolmossivulta...

Kolme päivää oon ollut koulutuksessa, ja kotona sitten aikamoinen härdelli iltaisin, eli koneella en oo käynyt sunnuntain jälkeen. Yritin löytää edellistä pinoa ja lukaista mitä teille kuuluu, mut en löytänyt! Toivottavasti kaikilla on ollut hyviä uutisia ja hyviä päiviä tässä viikon alkajaisiksi.

Nyt täytyy mennä, palaan huomenna kun on paremmin aikaa...

Jymy rv 20+ jotain vai onkse jo 21??? ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pitänyt niin kiirettä, etten ole edes ehtinyt käydä täällä viestejä lukemassa. Joulun arvosanat piti tänään räpsäistä koneelle, ja olen tähän asti hiki hatussa korjannut viimeisiä koepinoja ja miettinyt pääni puhki muutamia kiikunkaakun-olevia arvosanatapauksia. Lisäksi äitimuorini vatsalaukku leikattiin maanantaina, ja olen iltaisin käynyt häntä sairaalassa moikkaamassa.

Kiire helpottanee nyt ainakin duunin osalta, sillä lähdin tänään kuukauden kestäneen yskäni takia uudelleen lääkäriin (kukas täällä kirjoittelikaan saaneensa yskätaudin jo nettitartuntana...?), ja mulla oli toisessa keuhkossa vielä tulehdusta jäljellä, joten kuuri nakattiin kouraan ja loppuviikko saikkua. Tuli suorastaan kreivin aikaan, niin totaalisen naatti olen tämän loppukirin jälkeen. Ens viikolle jää sitten vielä kaks työpäivää, mutta mitäs niistä, maanantai kun on kumminkin vaan holipompelia ja tiistaina on kirkko ja todistustenjako ja sitten homma onkin pulkassa.

Tama potkii välillä jo suht voimallisesti, mutta muksut ei oo vielä kertaakaan onnistuneet kokeilemaan kädellä oikeaan aikaan, miltä se tuntuu. Eiköhän ne tossa joululoman aikana viimeistään onnistu tunnustelemaan pikkuveljen jumppatuntia!

Kauheesti tsemiä kaikille, myös loppusuoran Ninnille! Tänään kävi koululla yks meidän " vakituisista" sijaisista pikkuisen nökönyytin kanssa. Tytär oli niin pieni että ristiäisiäkään ollut vielä pidetty.. voi kun oli IHANA!!!! (lääh, lääh, lääh... kuola valuu...) Sain pitää neiti Nötteröä vähän aikaa sylkyssä ja olin kuin Hangon keksi. Voi JUKRA!

t. Bonita 21+4

Vierailija
4/28 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ninnillä onkin jännät paikat! Jaksamista näihin viimeisiin päiviin ja alituisiin kyselyihin... Onneksi ei ole hurjaa hellettä kuten meillä varmaan heinäkuussa :o)

Tänään oli sitten eka neuvola. Mun piti ottaa sinne nuorimmat lapset (poika 1v ja tyttö pian 6v) mukaan. Vähän jännäsin, mitä tuo 6v tuumaa kun ei tutkittukaan pikkuveljeä vaan minua... Eipä ole vielä ainakaan kommentoinut mitään... Aikaa meni kamalan kauan (lähinnä paperien täyttämiseen ja tietokone ei suostunut yhteistyöhön), mutta ihmeen hyvin lapset jaksoivat leikkiä odotushuoneessa, välillä kyllä kävivät munkin luona.

Kaikki arvot oli ok, kuten nyt voi olettaakin vielä tässä vaiheessa. Terkkari yritti kuunnella sydänääniäkin, muttei sieltä mitään kuulunut

:-( Mutta onhan näitä viikkojakin aika vähän... Enpä muistakaan, onko koskaan edes yritetty näin aikaisin kuunnella. Aika ihmeellistä oli, että tuo terkkari vain totesi, että lähete istukkatutkimuksiin ja lapsivesipunktioon tulee sitten automaattisesti! Jos olisin odottanut ekaani, olisin varmaan vaan sanonut, että jaahas... Nyt sitten kyllä totesin, etten moisiin tutkimuksiin halua, jos np-ultra on ok! Kamalaa pakkotutkimista!! Edellinen terkkari, joka nyt jäi eläkkeelle, kyseli, että mitäs olet ajatellut näistä tutkimuksista eikä tuputtanut niitä automaattisina.

Nyt sitten odotellaan, milloin tulee aika np-ultraan, jotta saa varmistuksen, että kaikki on taas ok. Toivottavasti tulis jo tän vuoden puolelle!

Tinka rv 9+4

Vierailija
5/28 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki!

Mites jakselette tänään? Mun tarvii varmaan hakea maitohappobakteereita apoteekista, toi rautakuuri + antibiootti taitaa olla liian järeä yhdistelmä mun masulle. Oih ja voih.

Aamupäivällä paketoin ne lahjat, jotka tähän mennessä on hankittu. Vielä tarvii tonne kaupungille ponnistautua ennen joulua, huhhuh. Pesin olkkarin ikkunat täältä sisäpuolelta ja nyt mulla oottaa tuolla pullataikina. Oon määkin varsinainen sairaslomalainen. Mutta lekuri ei kieltänyt *kevyitä* kotihommia, kielsi vaan ankaran joulusiivouksen nyt tältä viikolta. Pullan leipomista ei voi kauheen raskaana pitää, eihän? Enkä mä PYSTY olemaan ihan aloillani!

Meillä onkin kyllä joka huone jokseenkin räjähtäneen näköinen tällä hetkelleä. Ehkä ne siitä vielä jouluksi klaaraantuu... Ei kyllä oikein jouluiselta tunnu, kun ulkona sataa taas vettä kuin aisaa. Harmaata on ja synkeää.

t. Bonita 21+5

Vierailija
6/28 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin - mulla se nettitartuntana saatu yskä senkun pahenee - - - on mennyt yöt yskiessä... Ja sitten on kohta kolmatta viikkoa niin kipee kurkku että ei voi puhua eikä niellä, ainakaan aamulla. Nuhaa ei oo tullut, eli en tajua mitä se kurkkukipu siellä oikein jumittaa, vaihtais isäntää jo...

Kolmas neuvola oli tänään, kaikki OK. Painoa tullut yhteensä 6kg raskaustta edeltävästä tilasta. Onhan se kohtalaisen reippasti, mutta pelkäsin että on enemmän, sen verran paksuhkolta näytän. Ja kyllä mulle on jo nyt käyty sanomaan ettän ' onpas jo aika mukavan kokoinen maha vaikka oot vasta puolivälissä...' ynnä muuta kannustavaa. No kai se mukavan kokoinen on ihan nätisti sanottu??

Vavveli liikkuu tosi vilkkasti, mutta en saa itsekään mahan päältä tunnetuksi vielä mitään. Saati sitten isi tai isoveikat... Eli ihan ' mun omia' on nää tuntemukset vielä toistaiseksi.

Joulun suhteen on kaikki ihan levällään. Mut en jaksa stressata. Kunhan saadaan kuusi sisään - vaikka joku rimpula tuolta pihalta - ja lapsille parit paketit. Siitä se sitten sujuu, vaikka olis kuinka koirankarvat imuroimatta ja ikkunat nenänjäljissä...

Olipas Tinkalla ihmeellinen terkkari tuon tutkimus-asenteensa kanssa. Onneksi en oo joutunut törmäämään samanlaiseen. Mulla on ollut sama neuvola tokassa, kolmannessa ja tässä raskaudessa, ja kun ekalla kerralla sanoin että en oo kiinnostunut moisista, niin hän ei oo enää sen jälkeen edes kysynyt haluaisinko nyt mennä.

Niisku: soitin sille liiton lakimiehelle ja kysyin onko tosiaan niin, että hoitovapaa ei keskeydy (työnantajan kannalta), vaikka uusi äitiysloma alkaa. Valitettavasti näin on näreet. Eli lomapäivät ja eläkkeet ei kerry jne. ennen kuin elokuun alusta, ja jään ilman 3kk palkkaa. Onpa outo lainsäädäntö tältä kohtaa! Kuulemma jos on päällekkäisiä virkavapauden syitä, niin ensin anottu on voimassa sen jakson loppuun, ja vasta sitten voi alkaa uusi syy. - - - Täsät viisastuneena neuvon nyt kaikkia, että älkää ilmoitelko mitään minnekään ennen kuin on pakko, ja älkää ajatelko mitään oman mahdollisen sijaisenne tulevaisuudensuunnitelmia tai mielenrauhaa, vaan toimikaa vaan itsekkäästi ja sopikaa asiat vasta sitten kun on itsellenne paras hetki. Mä siis hölmö menin hakemaan lisää hoitovapaata reilusti ennen määräaikaa ja juuri ennen kuin huomasin olevani taas raskaana. Vain sen vuoksi että sijaisen ei tarvitsisi olla epätietoinen miten pitkään hänen pestinsä kestää.

No, hyvinhän mulla on asiat, ja ei vauvan saaminen nyt ihan samassa sarjassa paini jonkin eläke-edun tai lomapäivien määrän kanssa. Laskelmointi on muutenkin jotenkin vastenmielistä, asiassa kuin asiassa. Siinä mielessä: unohtakaa koko edeltävä juttu.

Nyt kun on neuvolan punnitus takana, niin pitää varmaan hiippailla suklaakätkölle... ja äkkiä hampaita huuhtomaan etten jää kiinni.... ;)

Hyvää torstainjatkoa kaikille - sateesta huolimatta.

t. Jymy 20+6

Vierailija
7/28 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hoitovapaa ei keskeydykään, vaikka uusi äitiysloma alkaa?!!! Ei voi olla totta :o( Just ilmoitin (kun oli pakko), että olen hoitovapaalla syyskuun alkuun ja sitä ennen pidän lomat eli työnantajan kannalta hoitovapaa päättyy heinäkuun lopulla kun äitiysloma alkaa kesäkuun alussa... ARGH! Eipä tullut mieleen edes tarkistaa mokomaa asiaa!

Ja tietysti sen takia päätin tuon hoitovapaan lopun noin (vaikka tiesin olevani raskaana) JOS tulis keskenmeno, niin tuolloin olis pakko mennä töihin... Olinpa hölmö :o( Vai noudattaakohan kaikki työnantajat tuota lakia kirjaimellisesti... Meillä on kyllä niin iso firma, että siellä kyllä varmaan tiedetään kaikki tuollainen :o(

Parannussäteitä kaikille flunssaisille!!!

Tinka rv 9+5

Vierailija
8/28 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun kohdalla kysymyksessä on valtion virkaehtosopimus. Eli jos oot yksityisellä tai kunnalla niin asia voi olla aivan toisin!!!!

Vierailija
9/28 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä saadaan vielä valkea joulu? On kyllä nyt liukasta, itselläkin auto ei meinannut totella jarruja aamulla töihin ajellessa. Sujona vain auto liukui eteenpäin vaikka ei ollut edes kova vauhti. Onneksi nastat puri just ennen risteystä eikä perä alkanut heittelehtimään kun on luiston esto ja painavahko farmari niin se vaan menee junana eteenpäin. Oli kyllä hyvä muistutus liukkaudesta.

Tinka, en olisi ollenkaan varma että tiedetään asiat vaikka olisi iso firma kysessä. Kyllä niitä tolloja ja tietämättömiä isoihinkin firmoihin mahtuu, parasta aina itse ottaa vähän asioista selvää eikä luottaa varsinkaan työnantajan henkilöstöosastoon, nehän aina katsoo firman ei työntekijän näkökulmasta asiat.

Täällä mennään rv 8+1 eikä sitten sen kummempaa. Melkein jatkuvasti hieman huono olo, ei oikein tunnu mikään ruoka maistuvan. Eilen illalla mies wokkasi kanaa ja vihanneksia ja kookoscurry kastikkeessa se kookoksen tuoksu ei oikein houkutellut. Pakolla söin sitten vähän ja suklaakakkua päälle ;)

Ei tässä enää oikein auta muu kuin alkaa tuo joululahjasavotta vihdoin ja viimein.... *huokaus*

Vierailija
10/28 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole töissä valtiolla enkä kunnalla, vaan yksityisellä, joten ehkä on vielä toivoa tuon hoitovapaan kanssa... Kaikenlisäksi olen aika miesvaltaisessa firmassa ja siellä ei ehkä ihan hurjasti ole tällaisia hoitovapaalta äitiyslomalle jääjiä... No, sen näkee sitten kesällä.

Eipä tarvitse kauas tulla pääkaupunkiseudulta kun löytyy lunta :o) Meillä täällä (40km Hesasta) on melkein hiihtokeli, kiitos sen kamalan lumimyräkän, joka vei meiltä sähköt. Välillä on kyllä ollut vaarassa sulaa pois, mutta sitten on taas pakastanut. Mies kyllä toivoisi kaikki lumet pois kun joutuu tekemään lumitöitä ja kaivelemaan tavaraa lumen alta uuden talon rakennustyömaalla. Helmikuussa pitäisi jo päästä uuteen kotiin :o) Nyt ollaan jo rampattu ahkeraan katsomassa, mitä siellä tapahtuu ja miltä meidän sisustusvalinnat näyttää todellisuudessa. Ihan hienosti on kaikki (ainakin vielä) sopineet.

Tänään oli ihan kamala yökötyspäivä. En millään meinannut päästä kotoa liikenteeseen, mutta lopulta päästiin sitten ostamaan esikoiselle ratsastussaappaat joululahjaksi ja ruokakauppaan. Tosin ruokakaupassa ostoskärryt jäivät ihmeen tyhjiksi kun ei tehnyt mieli yhtään mitään... Miten tämä yökötys meneekin aina kerta kerralta pahemmaksi!? Luulisi, että olis päinvastoin ja kroppa olis jo vähitellen (kahdeksannella raskauskerralla) tottunut tähän olotilaan!

Toivottavasti viikonloppu menee paremmissa merkeissä. Silloin ollaan Hesan suurissa koiranäyttelyissä oman koiran ja sen pentujen (3kpl) kanssa.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Tinka rv 9+6

Vierailija
11/28 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sonjaemma vinkistä tästä meidän 60-lukulaisten omasta ryhmästä. Tuo elokuun laskettu aika ja " jouluna kertominen tai ei" toi mut mukaan. Enhän ole edellisten raskauksien kanssa ollut nettiajassa...eli tämä ryhmätukimuoto odotuksessa on uutta. Silloin kymmenen vuotta sitten tosin monet ystävät olivat yhtä aikaa samoissa tunnelmissa, että juttuja jaettiin silloin niin.

Kirppu40, olemme aika samanlaisissa " lähtökohdissa" , kerroin että kaksi lasta ennestään, mullakin kaksi poikaa:-) Nyt 9 ja 12, mutta sitten elokuussa 10 ja 12. Eli mun L.A. on 2.8.

Mulla ei ole varsinaista pahaa oloa ollut, ei edellisissäkään raskauksissa. Aivan hirmuinen nälkä on kaksi-kolme tuntia aamupuuron jälkeen, reilusti ennen lounastaukoa. On vaan pakko mennä kanttiiniin ostamaan ruisleipä. Jos teen sitä päivittäin niin työkaverini kyllä ihmettelevät uutta tapaani... Iltapäivisin olen aina ennenkin tehnyt itselleni hedelmälautasen, niin että se ei kummastuta. ja tuntuu nyt niin hyvältä välipalalta mulle:-)

Väsymys on aika kovaa. Kun tulen kotiin töistä on melkein pakko kellahtaa sohvalle. Mikä todellakaan ei kuulu yleensä tapoihini.

Yleisvointi on siis hyvä. Aivan ihmeellinen, epätodellinen olo tästä elämän ihmeestä. Ja maanantaina eka neuvola.

mareeba rv 8

Vierailija
12/28 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Kirppu40 (tosin en oo löytänyt kirpun viestiä??)! Onnittelut ja mukavaa että saadaan lisää porukkaa tälle listalle. :D

Alaselkä alkoi vihoitella tuossa viikko sitten. Välillä oli parempi olo, mut pari päivää oon ollut tosi kankee. Eilen kävin sitten naprapaatilla käsittelyssä, ja nyt tuntuu että eukko taas venyy ja taipuu! :-D Mulla on kaikki nivelet ja nikamat yliliikkuvia, ja tää (järjestyksessä jo kuudes...) raskaudentila pahentaa vaan tilannetta pehmittämällä kaikkia liitoksia entisestään. Yllättävän hyvin oon kuitenkin selkäni kanssa pärjännyt tähän asti. Vauvanhoito, nostelu, yöimetykset + vierihoito jne. on käyneet kyllä kropalle enemmän.

Voi Tinka miten kivalta kuulostaa että on lunta! Täällä - 20 km Helsingistä - on nyt aamutuimaan noin 10 astetta pakkasta mutta lunta vaan muutama millimetri.... Hyvä kuitenkin että pakastaa niin on jotain toivoa oikean talven tulemisesta ja jää pahimmat kurat ulos...

Huhuu, kaikki ' vanhatkin' kuusikymppiset! Mitä kuuluu Vaahtis, Belinda, Niisku, Äitimiia ynnä muut? Ja Ninnin puolesta täällä jännitetään...

Hyvää ja rentouttavaa viikonloppua toivottaa

Jymy rv 21+1

Vierailija
13/28 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Mareeba! Ihanaa, että meitä 60-lukulaisia löytyy aina vain lisää ja lisää!

Tama piti yöllä sellaista aerobic-tuntia pariinkin otteeseen, että heräsin, eikä tullut ihan heti uni uudelleen silmään. Nyt aamulla olis kyllä nukuttanut sitäkin enemmän, mutta onneksi saikin lojua sängyssä pitkään, kun on viikonloppu!

Tarttis varmaan edistää noita jouluhommia tänään jotenkin. Isäntä lähtikin just kaupungille hoitamaan viimeisiä lahjaostoksiaan. Minullakin on vielä pari lahjaa hankkimatta. Pukki sentään saatiin hankittua eilen, meni senkin homman kanssa viime tinkaan niin kuin meikäläisellä joka vuosi.

Eilen tein joulutorttuja mutta pakkasessa oottaa vielä yks taikinalevypaketti, niin että ehkä teen ne loput tänään. Kokeilen nyt laittaa osaan niistä vadelmamarmeladia, kun toi meidän pikkujätkä ei tykkää siitä perinteisestä luumutäytteestä yhtään.

Oiskohan se Niisku nyt vihdoin päässyt sinne synnärille asti, kun ei siitä oo pariin päivään kuulunut mitään?

miettii Bonita 22+0

Vierailija
14/28 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin jonkun aikaa kultaisiin tuolla kuumeilupuolella, sit lopetin kun ei alkanut tärppiä kuulua, ja loput arvaattekin. :) Nyt oon raskaana JOKO viikolla 5+4 tai 9+4 ja haluaisinkin kysyä kumpaa veikkaatte. :) Ja koska kannattaisi mennä ultraan varmistumaan asiasta? Joko viikolla 6 näkyy jotain vai onko ihan liian aikaista. Olisi kiva että edes mahdollinen syke jo näkyisi.

Mulla oli se edellinen kierto testien mukaan ovuloimaton ja sen päätteeksi tuli noin kahden tipan kuukautiset. Eipä tullut tehtyä raskaustestiä, kun aattelin että olematon vuoto liittyy ovuloimattomuuteen. Kuitenkin, jos raskaus alkoi vasta " seuraavasta kierrosta" , pahoinvointi, palelu ynnä muut oireet olisivat alkaneet rv 3. Onkohan sellainen edes mahdollista?

ihmettelee hankalin, vm 1967 jolla poika vm 2003

Vierailija
15/28 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeks yrittelin kirjoittaa joko maanantaina tai tiistaina (tää raskausdementia..) ja sain aikaseks pitkän stoorin kaikesta ja kaikelle, kun meiltä meni taas sähköt poikki ja viesti hävisi bittiavaruuteen sen sileän tien. Koko päivän silloin myrskysi ja sähköt pätki vähän väliä ja illalla ne oli ollut jo monta tuntia yhteen menoon päällä, niin uskaltauduin koneelle, mutta mun tuurilla ne pätkäs taas;(

Ei jaksa ettii vanhoja juttuja mitä ois kommentoinu ja kelle, mutta jotain muistan, ehkä.

Joku kyseli onko samasta ivf:stä saatu enemmänkin lapsia ja joskus luin että jotkut oli saanut neljäkin lasta saman hoidon alkioilla, kunnes lapsimäärä oli riittänyt, joten kyllä teillekin kerkee lisää tulemaan, olihan sinulla pakkasessayli kymmenen alkiota.

Ja pahoittelut sinulle, kenellä ei jäänyt yhtään pakkaseen.

Meilläkin palelemaan päätyi 15 huurunenää, joten jos vain voisi, niin lahjoittaisin niistä sinulle muutaman, kun ikäni puolesta ei keretä mitenkään kaikkia käyttämään, kyllähän niistä suurperheen saa, sanoi lääkärikin ja ajattelin vaan että joo muttei ikä anna myöten.

Lähdin tostaina suurimman osan teistä seuraksi tänne etelään ja huh huh kehän eteläpuolella ei ollut lunta yhtään, meillä sentään on lunta kivasti.

No näyttihän siellä espoossa tänään sentin verran olevan;)

Eilen aamulla tein tytöllä lumityöt, kun illan ja yön aikana oli tullut n. 5 cm lunta ja kyllä se kostautui. Pienikin kävely kaupassa tai muuten aiheutti päivällä ja illalla supisteluja. Joten kait se on uskottava ettei voi enää tehdä mitään, vaikeeta kun on tottunut aina tekemään jotain.

Mutta ei pidä valittaa, se on pientä, nekään joilla on syytä valittaa ei sitä tee. Kuten kaverini, jonka takia pääasiassa lähdin tännepäin (menen siis vasta sunnuntaina päivällä kotiin).

No, kaverillani todettiin noin 3 vuotta sitten luusyöpä, johon hän sai sädehoidot ja solumyrkyt, joilla ne saatiin mahdollisimman pieneksi. Kaikki olikin suht hyvin maanantaihin asti, jolloin häneltä kuvattiin pää, kun hänellä oli ollut tajutonta päänsärkyä ja pahoinvointia jonkun aikaa. Kuvauksissa löytyi kaksi aivokasvainta, joita ei voi leikata, toinen niistä hyvin iso, joten hän joutui samantien syöpäklinikalle, eikä vieläkään tiedä pääseekö ikinä sieltä pois, muuten kuin ruumisarkussa. Edes jouluaattona kotonakäymistä ei lääkäri uskaltanut vielä luvata.

Ja jottei tässä vielä kaikki niin hänellä on 5 ja 15 vuotiaat lapset ja mies kuoli sydänkohtaukseen viime vuonna jouluaattoaamuyöllä.

Ja jos kerran hänkään ei kertaakaan valita mistään, niin minäkin koitan olla onnellinen olostani oli se mikä tahansa.

Iloisempiin aiheisiin; on Ninni tainnut todellakin jynssäillä kaakeileitten saumoja (varmaan hammasharjalla) ja päässyt synnärille. Hyvä niin pääsee jouluksi kotiin.

Taidan sitten olla seuraava...

Tervetuloa uusille.

niisku 30+4 (kait)

Vierailija
16/28 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kuulkaas täällä missään synnärillä olla, kotosalla edelleen! Uhkailuistani huolimatta en aloittanut sitä kaakeleiden saumojen jynssäystä joten pakko kai se on ihan oikeesti aloittaa. Tänään on kyllä niin ihana ilma että nyt sännätään ukon ja koirien kanssa lenkille ja jos tuollaisen 5km lenkkeilisi niin josko saisi jotain tuntemusta aikaan.

Oon kyllä jo vakavasti harkinnut että soittaisin huomenna vyöhyketerapeutille ja kysyisin ehtisikö ottaa vastaan alkuviikosta.

Olo on fyysisesti ihan ok mutta henkisesti tämä odotus alkaa käydä hermoille. Neuvolan tätsy laittoi torstaina lähetteen sairaalaan ja vastaus tulikin jo perjantaina, eivät sitten ota mua sinne ennenkuin 27.12. (tasan 42rv) tarkistukseen, eli kai ne senkin jälkeen vielä katselee ja odottelee.

Taisi olla mun toiveet jouluksi kotiin pääsemisestä turhia.

Vaan kun lukasin mitä Niiskun kaverille kuuluu niin onhan nämä meikäläisen valitukset turhanaikaisia ja varsin positiivisiakin ajatellen kuitenkin sitä mihin niillä tähdätään, eli vauvan syntymiseen. Joten koetan suhteuttaa asioita minäkin ja toivotella teille kaikille, niin uusille kuin ' vanhoillekin' oikein ihanaa sunnuntaita :-) Toivottavasti teillä on yhtä kauniit aurinkoiset pakkasmaisemat kuin meillä täällä Pirkanmaalla!

Terkuin,

Ninni, rv 40+5

Vierailija
17/28 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa sulla hyvä nikki, sopis mulle myös erinomaisesti. :D

Voi olla että viikolla 6 näkyy syke, mut joku lääkäri on joskus mulle sanonut että odota että on 7 täyttä viikkoa niin sitten ainakin näkyy. ja oon itse käynyt nyt 4 kertaa ihastelemassa sykettä viikolla 7+ ... ja yhdellä kerralla ei ollut sykettä eikä edes alkiota vaan pelkkä sikiöpussi, :´(

Olisko ollut samainen lääkäri vai joku muu, joka sanoi kerran kauan sitten että jos on syke havaittu kerrankin, niin keskenmenon riski vähenee radikaalisti ja että reilusti yli 90 prosenttia sellaisista raskauksista päättyy synnytykseen! Oon itse niinä alkuviikkojen piinaavan epävarmoina tunteina takertunut tuohon tietoon, oli sitten totta tai ei.

Niiskulle osanotot sähkökatkoksista. Meilläkin tänä aamuna (su) on katkennut sähköt jo kolme kertaa. Siitä seurauksena tämä adsl-purkki teki lakon, ja jouduin ottamaan kaikki piuhat irti pariksi tunniksi että sain yhteyden taas toimimaan. Onneksi olivat ihan lyhyitä katkoksia vain, niin ei ehtinyt talo jäähtyä eikä mitään muitakaan ongelmia seurata.

Isot pojat + ukkoni ovat uimassa ja Glimsin talomuseon piparipajassa... Sillä välin oon täällä pessyt pyykkiä ja kammannut koiraa, jolla on _vuosisadan_ karvanlähtö. Eli goodbye vaan kaikki joulusiivoukset yms.; ei niistä tässä ' karvapeitteessä' oo mitään hyötyä. Eilen kun ukko laittoi itselleen iltapalaa ja aukaisi korkkaamattoman maalaishyytelöpaketin (byöörk!), niin eikös sieltä löytynyt tukko koirankarvoja. Sanoi että valittaa kauppiaalle miten niillä on niin huono hygienia... ;-) Joskus meillä on löytynyt karvoja jopa juuri rikotun kananmunan keltuaisesta....

Ulkona on taas kuin postikortissa, vaikka lunta on aika vähän. ihana auringonpaiste - ja kaunis kuutamokin on ollut! Hyvää sunnuntaita kaikille kultaisille

t. jymy rv 21+2

Vierailija
18/28 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanon, että odota vaan maltilla pyhien yli...mun sisko on syntynyt jouluaattona ja inhosi sitä aina, kun eihän aattona voinut vieraita kutsua :( Arki on siksi paljon mukavampi... sitä paitsi jouluruuista tulee vauvalle ilmavaivoja, niin odottele vaan pyhien yli niin voit herkutella rauhassa!

Pääsky ja keskeneräinen joulusiivous...

Vierailija
19/28 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäiseksi hirmuisesti tervetuloa kaikille uusille ja onpas kiva saada sinutkin hankalin tänne joukkoomme...

Nyt on viime aikoina ollut sen verran haipakkaa, että en oo joko jaksanut tai ehtinyt kirjoittaa. Kaks vapaataa viikkoa töistä oli ja meni ja siitä tosiaan suurin osa ajasta meni sairastaessa. Mulla on flunssaa edelleen, mutta 1,5vk meni pahimman taudin kourissa. No kun mulla helpotti niin tuli poitsu kipeeksi. Onneks hänen tautinsa meni ohi muutamassa päivässä. Kolme päivää olen ehtinyt jo olla töissäkin ja nyt olis taas kolme vapaata.

Raskausrintamalla kaikki on ihan hyvin. Nyt parina päivänä olen ollut tosi poikki ja vaikka mitään ihmeellisiä vaivoja ei ole ollutkaan niin kun oikein paljon on liikkeellä niin kylläpäs väsyttää. Ihan mahaan on sattunut eli oliskohan ne nyt niitä paljon puhuttuja harjoitussuppareita. Pahoinvointikin on taas hellittänyt ja sitä on vaan ihan ajoittain.

Esikon lakkiaisjuhlatkin pidettiin viikko sitten ja hienosti meni juhlat. Päivänsankari käyttäytyi mallikkaasti niinkuin kaikki muutkin lapset tietty. On niissäkin vaan aika järjesteleminen joten onneks ovat nyt ohi. Maaliskuussa on sitten tytön rippijuhlat ja kesällä taas ristiäiset.

Vielä on joululaittamiset vaiheessa ja pari seuraavaa päivää menee varmaan niin vauhdilla, että muuta ei sitten ehdikkään. Lahjoistakin osa on vielä kaupan hyllyllä, mutta onneks ei enää montaa tarvitse miettiä.

Nyt tuli urakalla omaa napaa, mutta palailen taas asiaan ja kommentoin kun keksin mitä kommentoin. Nyt en jaksanut paneutua niin tarkkaan edellisiin viesteihin. Ihanaa tulevaa viikonalkua kaikille kultaisille 60-lukulaisille.

Terkuin Vaahtis, poitsu 1v2kk ja masupoitsu 21+4

Vierailija
20/28 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lämpimät onnittelut plussasta hankalin! Minä kävin ultrassa rv 7+4 ja silloin kyllä syke näkyi. Vaikka malttamatonhan sitä on niin ehkä kuitenkin kannattaa odottaa tuonne 7+ , paitsi tietysti jos on ongelma ettei oikein tiedä millä viikolla on. Ja taitaa se 90% tilasto pitää paikkansa (eli jos syke nähty niin raskaus päätyy synnytykseen). Mulle lääkäri sanoi silloin ultrassa että vielä on 10% km-mahdollisuus.

Ja ei ole siis ninni vielä päässyt tositoimiin, ehkä sitten vain pitää malttaa joulun yli...

Täällä mennään (kai) rv 8+4 ja olotilassa ei muutoksia. Paha olo vaivaa lähinnä iltaisin, eilen taas yökkäytteli mutta en oksentanut. Ja ruoka ei meinaa oikein maistua vaikka nälkä vaivaa. Mulla on sama juttu että nälkä iskee jo pari tuntia aamiaisesta mutta olen tähän asti sinnitellyt lounaaseen asti.

Ihanaa, kun on vajaa viikko, jos vain mahdollista niin pidän vapaata sekä torstain että perjantain kun on jemmassa vapaita. Perjantaiaamuna joka tapauksessa auton nokka kohti pohjoista vanhempien luokse joulun viettoon.

Jymykös se niitä koirankarvoja löysi. Tuttu juttu...ja vieraat jotka käy meillä saavat myös oman osansa mukaan ja löytävät sitten niitä kotoansakin...ja kananmunan lisäksi klassinen esimerkki on myös avaamaton margariinirasia =)