Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko kotiäiti vai työssäkäyvä äiti?Kotiäidit muka tekevät kaksinker

Vierailija
14.12.2005 |

taisen työmäärän..paskapuhetta!Eiköhän työssäkäyvällä äidillä ole sitten kolminkertainen työmäärä, käydä töissä ja sen lisäksi hoitaa ne kaikki kotihommat vielä päälle mihin kotiäidillä on päivät aikaa..

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme natinaa asiasta kuin asiasta. Myös muilla kuin alla mainituilla.

Vierailija:

Samaa narinaa se on työssäkäyvillä.

Kuin myös näillä kotiäideillä.

Vierailija
22/36 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

samanverran kuin kotiäidillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa tästäkin nousta melko poru täällä palstalla. Mutta eiköhän se ole tosi asia että jokaiselle perheelliselle löytyy tarpeekis sitä hommaa oli sitten työssä tai ei. Kotiäidin hommakin on työtä tietyssä mielessä tosin paskasti palkattu.

Vierailija
24/36 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä on vaan semmoinen juttu, että niitä sotkuja voi siivota siinä sivussa. Pyykinpesu ja muut sujuu siinä sivussa ym ym.

Kun olet töissä ja tulet kotiin klo 17:30 mahdollisesti lähdet siitä perheen kesken ruokakauppaan. Niin ei jää paljon aikaa siivoukseen ja pyykinpesuun enään sille illalle.

Kyllä meillä ainakin pyykkiä ja pölyä kertyy ihan saman verran vaikka emme olekkaan enään kotona. Ja korostan olen itse sitä mieltä, että kotona olo oli raskaampaa kun töissä olo.

Niin ennen kun joku hyökkää kimppuun, että pienet lapset noin pitkään hoidossa niin voin kertoa vien lapset hoitoon 8:30 ja mies hakee ne 16:00.

Vierailija
25/36 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosin ymmärrä miten se liittyy tähän. Eikös se sinunkin tekstisi mukaan mene niin, että

-paljon kotitöitä>paljon aikaa

-vähemmän kotitöitä>vähemmän aikaa.

Vierailija:

siinä on vaan semmoinen juttu, että niitä sotkuja voi siivota siinä sivussa. Pyykinpesu ja muut sujuu siinä sivussa ym ym.

Kun olet töissä ja tulet kotiin klo 17:30 mahdollisesti lähdet siitä perheen kesken ruokakauppaan. Niin ei jää paljon aikaa siivoukseen ja pyykinpesuun enään sille illalle.

Kyllä meillä ainakin pyykkiä ja pölyä kertyy ihan saman verran vaikka emme olekkaan enään kotona. Ja korostan olen itse sitä mieltä, että kotona olo oli raskaampaa kun töissä olo.

Niin ennen kun joku hyökkää kimppuun, että pienet lapset noin pitkään hoidossa niin voin kertoa vien lapset hoitoon 8:30 ja mies hakee ne 16:00.

Vierailija
26/36 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai olenko niin typerä, etten tajua, että elämäni on hirveää?

Minusta elämä oli ihan leppoisaa kotiäitinä ja niin myös töissä käydessä.

Ja elämässämme on tapahtunut monia ikäviäkin asioita, mutta siis yleisesti ottaen arki sujuu ja on aina sujunut ihan mukavasti.

Vierailija
27/36 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta aika on suurin kriteeri kun verrataan työ/kotona olo.

Kotona ollessa heräsin 7:00 ja minulla oli aikaa tehdä kotihommia siinä sivussa aina ilta yhdeksään asti.

Nyt aamupala kiireellä suuhun lapset tarhaan 8:30 juosten/bussillä töihin. Mies tulee kotiin 16:00 laittaa ruokaa leikkii lasten kanssa minä kotona 17:30 ruokailu. Pääsemme lähtemään kauppaan klo 18:30 noin pyöreesti. Kun takasin kerkeämme on kello jo melkein kahdeksan lapsille iltapala ja nukkumaan. Ei tule mieleenkään alkaa siinä enään pyykkäämään ja siivoamaan. Ja vielä en ala siivoamaan enään siihen aikaan koska asumme kerrostalossa.

Tämä nyt oli pahin esimerkki meidän päivästä, mutta tämmöinen se on ainakin kerran viikossa.

Edelleen korostan sitä, että pidin kotona oloa raskaampana. Työ on henkisesti lepoa ja se tekee sen kevyemmäksi. Mutta käytettävissä oleva aika on todellakin erittäin suuri tekijä näitä kahta verratessa kun ne tunnit ei vuorokaudessa lisäänny vaikka onkin töissä.

Vierailija
28/36 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tekee ken ehtii tai jaksaa tai jätetään sitten tekemättä.

Vierailija
29/36 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun keskustelu käsittelee sitä, että työssäkäyvät tekevät juuri saman verran kotitöitä kuin kotona olevatkin, niin viestisi on aika nolo niille työssäkäyville, jotka tällaista väittävät.

Vierailija:

Ei tule mieleenkään alkaa siinä enään pyykkäämään ja siivoamaan. Ja vielä en ala siivoamaan enään siihen aikaan koska asumme kerrostalossa.

Vierailija
30/36 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kamalaa, jos elämä olisi noin raskasta.

Vierailija
31/36 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys oli toisessa ketjussa.

Vierailija
32/36 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei pahemmin kiireitä ole, vaikka on pieni vauva sekä viisivuotias esikoinen.

Kyllä mulla ainakin on tässä päivän aikana aikaa tehdä kaikki kotona vaadittavat työt, illalla ei tarvitse kuin syljeskellä kattoon, ja seurustella tietysti lasten kanssa, mikä on vaan mukavaa...

Töissä käydessäni elo oli melkoista rumbaa, vaikka lapsia oli silloin vain yksi. Esimerkki päivästäni kun kävin töissä:

05.45 HERÄTYS

06.15 juosten töihin

(mies vei tytön hoitoon klo: 07.00, kauhea huuto ja mekastus)

10.00 kahvitauko

12.30 kahvitauko

14.45 työaika päättyy.

-juosten hakemaan lasta hoidosta

15.30 kotona välipala, tiskejä koneeseen, keittiön siivousta...

16.30 isi tulee kotiin, lähdetään kauppaan, isi juo kupin kahvia

18.00 tullaan kotiin, teen ruokaa

18.45 syödään

kotitöitä

20.00 lapselle iltapala ja pesut- nukkumaan.

20.30 linnoittaudun teeveen eteen ja rentoudun, syön iltapalaa, käyn suihkussa jne.

22.30 maate.

Aika usein päivät oli just tälläsiä...

Vierailija
33/36 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä kotiäidinkin päivä voi olla melko kiireistä. Katsokaas kun jollain kotiäideillä niitä lapsia on enemmän kuin yksi ja ne ei aina ole mitään päiväuni-ikäisiä enää.

Katsokaas kotiäitikin voi joutua heräämään ennen seitsemää ja viemään lapsia kouluun/eskariin/kerhoon. Iltaisinkin on ihan muuta hommaa kuin syljeskellä kattoon kun on läksyjen tarkastusta, harrastuksia jne.

Täällä on kumma käsitys, että kaikilla kotiäideillä on vain yksi parivuotias lapsi.

Vierailija
34/36 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kyllä kotiäidinkin päivä voi olla melko kiireistä. Katsokaas kun jollain kotiäideillä niitä lapsia on enemmän kuin yksi ja ne ei aina ole mitään päiväuni-ikäisiä enää.

Katsokaas kotiäitikin voi joutua heräämään ennen seitsemää ja viemään lapsia kouluun/eskariin/kerhoon. Iltaisinkin on ihan muuta hommaa kuin syljeskellä kattoon kun on läksyjen tarkastusta, harrastuksia jne.

Täällä on kumma käsitys, että kaikilla kotiäideillä on vain yksi parivuotias lapsi.

Sanos muuta,olen samaa mieltä! Kuskaamista riittää täälläkin...

T.Kolmen äiti

Vierailija
35/36 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eniten minua haittaa nyt tämä AINAINEN VÄSYMYS. Herään aikaisin, jotta ehdin ajoissa töihin. Kun tulen kotiin, haluan olla lapseni kanssa niin kauan, kun hän menee nukkumaan (eli n. 20-20.30). Sen jälkeen teen kotitöitä ja teen valmistelut seuraavan päivän töihin (olen opettaja). Usein menee puolille öin, ennen kuin pääsen nukkumaan. Onneksi minulla on edes mies, joka osallistuu paljon kodin ja lasten hoitoon. Muuten en jaksaisi.

Kotona ollessa sai kellahtaa lapsen kanssa päiväunille, jos oli tarvis. Sitä kaipaan eniten.

Vierailija
36/36 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se näyttää olevan, kotiäiti ei kehtaa millään myöntää pääsevänsä helpommalla ja ettei elä jatkuvassa kiireessä. Sinänsä harmi, että luulisin nuo asiat olevan juuri niitä mitä kotiäitiydessä arvostetaan..

Kotiäiti kyllä mielestäni henkisesti tiukemmalla kuin työssä käyvä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän