Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

70-luvulla moni meni hoitoon 2kk:n iässä. Nyt järkytytään kun 1-vuotiaita viedään hoitoon...

Vierailija
14.12.2005 |

eikä 70-luvun lapsista (allekirjoittanut mukaan lukien) näytä yhtään sen hassumpia tulleen kuin muistakaan...

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikouluun saakka :)

Vierailija
2/32 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä minulla mitään ongelmia ole

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jotka haluavat puolustella kotona olemistaan.

Vierailija
4/32 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

eikä minulla mitään ongelmia ole

Vierailija
5/32 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ainakin, enkä käynyt kuin eskarin. :/

Vierailija
6/32 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset pitäisi laittaa hoitoon jo 1 kuukauden iässä, että niistä kasvaisi kunnon kansalaisia.

Vierailija
7/32 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Niin munkin veli sanoo. Sillä on skitsofrenia.

Jos veljesi skitsofrenia johtuu päivähoidosta, miksei kaikilla ole?

Vierailija
8/32 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on niin että kotona äidin helmassa kasvaneesta lapsesta tulee lellikki joka ei tule toimeen muiden lasten kanssa. Yleensä kotiäidit ovat vielä sellaisia tanttoja joille oma mielipide on aina se oikea ja koskaan ei myönnetä että ollaan itse väärässä.

Vierailija
9/32 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti oli vaan se, ettei se mitään välttämättä kerro jos (ongelmainen) ihminen sanoo ettei hänellä mitään ongelmaa ole. Se oli sitäpaitsi vähän niinkuin vitsi mutta olis vissiin pitänyt laittaa hymiöt. No tässä tulee: ;) ;) ;)

Vierailija
10/32 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja silloin ei todellakaan ollut mitenkään parempaa päivähoitosysteemiä eli pieniä ryhmiä jne. Kun katson sen aikaisia ryhmäkuvia oli niissa varmaan 30 lasta ja vain muutama hoitaja. Päiväkodit oli silloin pelkkiä säilytyspaikkoja. Ja hyvin on elämässä mennyt vaikka jo 6 kk vanhana hoitoon menin ja hyvä suhde äitiin on säilynyt. Päinvastoin minulla on joitakin hyviä muistoja päiväkotiajoilta.

Jos kotihoitoa tuettaisiin Suomessa kouluun menoon asti, oli av mammat täällä vonkumassa, että lasta ei saa erottaa äidistään ennen kuin lapsi menee kouluun.

Lastenpsykiatri Raisa Cacciatore sanoi osuvasti Helsingin Sanomissa pari vuotta sitten kirjoittamassaan artikkelissa, että koskaan aikaisemmin ei yhteiskunnassamme ole eristetty äitiä lasten kanssa kotiin yhtä tehokkaasti kuin nykyisin tehdään. Lisäksi hän sanoi jotakin sellaista, että nykysuomen lapsia ei uhkaa päivähoito ja maidon tuleminen pullosta vaan toimivien perheiden ja parisuhteiden puute. Hän sanoi suoraan artikkelissa, että on aivan sama lapselle tuleeko maito pullosta vai rinnasta. Imeväisikäisten huono ravitsemus ei ole Suomessa ongelma.

Vierailija
11/32 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä se on niin että kotona äidin helmassa kasvaneesta lapsesta tulee lellikki joka ei tule toimeen muiden lasten kanssa. Yleensä kotiäidit ovat vielä sellaisia tanttoja joille oma mielipide on aina se oikea ja koskaan ei myönnetä että ollaan itse väärässä.

Minä voisin itse kirjoittaa tämän kommentin siten, että " monet kotiäidit uskovat oman tapansa hoitaa lapsia olevan sen ainoan oikean, eivätkä voi uskoa muiden tapojen olevan hyviä ja toimivia."

Vierailija
12/32 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sinä osasit kiteyttää viestissäsi sen mitä olen aina ajatellut tästä asiasta.

Raisa Cacciatore (vai mikä lie) puhuu asiaa!!!!!!!!!!!

Vierailija
13/32 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
14/32 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette te kyllä aika simppeleitä! Maailma kehittyy, suomessa maksetaan HYVIN jokaiselle kotiin jäävälle vanhemmalle alle 3-vuotiaan hoidosta, musta vaan on silkkaa itsekkyyttä olla hoitamatta omaa lastaan varsinkin kun sitä taloudellisesti tuetaan. 70-luvulla EI tuettu!

Vierailija
15/32 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö siis voi arvostella jos on itsekin tehnyt joskus niin? mistäs muuten tiedät mistä ero johtui?

Vierailija
16/32 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten hän ainakin tietää mistä puhuu! Kimppaan 16. Kotona virikkeettömässä äidin helmoissa lellityt penskat taitavat olla niitä pahimpia kauhukakaroita. Pitäisi olla joko useita sisaruksia tai sitten muu lapsiryhmä jotta oppisivat sosiaalisuutta ja sitä että kaikki ei ole just vain hänelle ja häntä varten vaan myös muut pitää osata huomioida.

Vierailija
17/32 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin kasvattajan ja ohjaajan viitsimisen tulosta, ovatko lapset sosiaalisessa kanssakäymisessä päivänsä aikana. Juurihan tuore tutkimus osoitti, että päiväkoti lapsisita tulee hyvin itsekkäitä kun joutuvat aina odottamaan vuoroaan jne. päiväkodissa.

Kauhukakaraksi varttuminen tarvitsee muutakin kuin kotona olevan vanhemman.

Vierailija
18/32 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai muita sosiaalisia taitoja. Ne ehtii myöhemminkin.

1-2- vuotiaan paikka ei ole isossa pk-ryhmässä, ellei ole ihan pakko.

Vierailija
19/32 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

et voi sanoa lapsellesi ettei saa valehdella.

Vierailija
20/32 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimuksia tehdään koko ajan, puolesta ja vastaan, mutta kuka voi väittää etteikö nämä asiat olisi siitä kiinni: minkälainen päivä sillä lapsella on ja mitä siihen päivään kuuluu?

Harmittaa, että tosi usea vanhempi luottaa omiin kykyihinsä kovin vähän toimia lapsensa hoitajana, ohjaajana ja tukijana ensimmäisten vuosien aikana. Aika suuri luottamus teillä on päiväkodin henkilökuntaan jota ette edes tunne henkilökohtaisesti..

Itse nähnyt päiväktoi arkea sekä henkilökuntana, että asiakkaana (äitinä). Enkä kyllä voi sanoa, että olisin vienyt muusta syystä hoitoon lasta kun silkasta pakosta. Toiminnan mielekkyydestä olin ristiriitaisin tuntein koko hoidon keston ajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme