¤¤¤ Maalismussukat Keskellä Viikkoa ¤¤¤
Kommentit (35)
Meillä tosiaan eilen nousi tytöllä kuume ihan 39 asti ja käytiin lääkärissäkin, vauvarokkoa kuulemma..
Joo minä se olin kun sitä äipärahaa kelasta kyselin ja snoivat verotuksen vahvistuvan vasta 19.12. Kyllä täälläkin tota maanantaita odotelaan että alkaisi päätöstä tulemaan.
Jossara taisi kyselle sähköpostiringin viesteistä... Vähään aikaan ei ole mullekaan tullut (muuta kun sinun masukuva), mutta itse laitoin hetki sitten parin viikon masukuvat tulemaa. Tämän viikon kuva tulee tänä iltana tai huomenna.
Omassa olossa ei muutoksia. Jatkan tuon kuumeisen kanssa...
-Santtu, Kuume-tyttö 14kk ja Valttu 29+1
Aikaa vierähti kivat 4 tuntia ja parkkisakko päälle : /// Pulituntia etin paikkaa siellä aamulla ja sitten oli pakko mennä etten myöhästyisi ja jätin autin erikoisluvan tarvitsevalle paikalle..Edes äippäpolilta en saanut lupalappua. Prkl!!!
Noh mutta asiaan..Vauvalla kaikki ookoo. Tän hetkinen paino 1,1 kg ja kaikki vastasi viikkoja eli 26+5. Sokerit kuitenkin itellä niin lähellä suositusarvoja että päättivät että mun pitää jatkaa diabeetesruokavaliolla ja sokerien mittailuilla ainakin seuraavat 2 viikkoa jolloin toimitan tiedot sokerituloksista taysiin..Saattaa olla että tarvitsen insuliinihoidon jotta arvot pysyisivät sopivina. Nythän vasta lähiviikkoina insuliinin kehitys vilkastuu joten siksi vielä seurantaa..
Uusi käynti 18.1 mutta jos joulun jälkeen arvot ovat hälyttäviä niin saan jo aikasemmin kutsun. Joten katsellaan. Tarkoitus ei kuitenkaan ole nähdä nälkää joten siksi ehkä sitä insuliinia tarvitaan jos vatsa ei omalla ruokavaliolla pysy kylläisenä. Että sellaista siis..Jos insulini hoito aloitetaan joudun apaut kerran viikossa käymään tarkistuksella vauvan painon takia ja synnytys todnäk käynnistetään viim laskettuna päivänä. Ei ainakaan päästetä yli, mutta siis seuraillaan tilannetta vielä ainakin kuukausi ja sitten tietää jatkosuunnitelman..
Muuten kuuluu ok ja kaikki siis ainakin vielä hyvin ; ) Palailen taas asiaan.
maalismussukoissa tosiaan olin ekat rv 14.....sitten tuli keskenmeno!!! Oli pakko tulla kertomaan että nyt pääsin taas odotajiin Vain Elolintusiin. Tunne on ihana. hyvää jatkoa teille!!!!
Tosi paljon onnea ja tarrasukkia vauvelille että nyt pysyy mukana !!!!
Pikaisesti kirjoittelen ennenkuin lahdetaan miehen kanssa grillijuhliin ( niin hullulta kuin se siella kuulostaakin.. ).
Minttumarialle paljon onnea plussasta! Kiva etta nain nopeasti tarppasi uuden kerran!!!
Ja kiitos Caddielle faxaus-tiedoista :)
Voi ei, nyt pitaakin jo menna. Eli moi vaan,
Browniette 28+0
[color=violet]Voimia [b]Urkille[/b]! *halaa*
Lämpöiset onnittelut [b]minttumarialle[/b]! Pikkuiselle masuasukille tarrasukkia mukaan, että jaksaa nyt pysyä matkassa mukana loppuun asti. ONNEA!
Ollaan neidin kanssa lähdössä joulukonserttiin tuossa reilun tunnin päästä. Otettiin yhdessä oikein päiväunetkin, että jaksetaan konsertissa istua. Joulukortit pitäis käydä viemässä vielä postiin ennen konserttiin menoa (ei yhtään viime tippaan taas jäänyt tänäkään vuonna).
Omassa ( . ) ollut eilen ja tänään hieman hiljaisempi päivä. Vasempaan jalkaan on inhottavasti tullut iskias, sattuu ja särkee välillä oikein tosissaan. Yölläkin meinasin lähtee ihan särkylääkettä hakemaan, mutten sitten jaksanut könytä sängystä ylös.
Enää 4 työpäivää jäljellä!!!!! *hehkuttaa*
-Monkey ja mosse rv. 26+1-
Iltaa kaikille!
Työpäivä olisi takana ja olo on kyllä todella väsynyt ja kiukkuinen. En edes oikein tiedä, mikä pinnaani kiristää, mutta kiristää kuitenkin. Ehkä vaan se yleinen kiirus ja hässäkkä töissä.. Ei meinaa enää millään jaksaa. Mieskin on vielä töissä, enkä voi sillekään nurista, joten nurisen sitten teille. :)
URKKI oikein paljon voimia ja jaksamisia teille surun keskellä! Tuntuu kyllä vähän kurjalta valitella omia murheita, kun toisilla on oikeitakin murheita.. Koita jaksaa tämän raskaan ajan läpi!
Omassa (.) ei ihmeempiä. Napa on viittä vaille valmis pullahtamaan. :) Vauveli potkii hurjasti ja koko ajan. Tuntuu, ettei se ole enää ollenkaan paikoillaan ja hiljaa. Vessassa olen käynyt töissä ainakin 20 kertaa. Rakko vaan yksinkertaisesti täyttyy ihan älyttömän nopeasti. Jalat ovat turvonneet, mutta josko se helpottaisi, kun saa nostaa ne oikein korkealle ja istua sohvan pohjalla loppuillan. :)
Jahas, ukkokulta saapui. :) Mä menenkin sille nurisemaan.. Heh.. Mukavaa iltaa kaikille!
Lily & Nappo 29+1
[color=green]väsyttää.. jotenkin sitä kuitenkin tulee valvottua tosi myöhään telkun ääressä vaikka olisi parempi painua sänkyyn. huomenna tulee illalla vieraita ja pitäisi jossain välissä vähän siivota (onni että nyt on iltaisin niin pimeää ja mielellään tähän aikaan valaisee hämärästi ja kynttilöillä, jolloin pöly ei näy. toista olisi kevätvalossa;)
mulla on vielä lähettämättä koko äippärahahakemus. niin paljon ollut hommaa että taidan jättää vuoden alkuun ja keskittyä siihen sitten. ainakin saan teiltä hyviä vinkkejä kun saatte päätöksiä toivottavasti sitä ennen:)
urkille paljon haleja. mun isä kuoli vajaa pari vuotta sitten ' nuorena' ja sitä tietää mitä läheisen poismeno on. harmittaa myös ettei nähnyt lapsenlapsiaan, mun veljellehän syntyi eka nyt syksyllä.
vauva muksii myös tässä masussa koko ajan. välillä lykkää pepulla tai päällä niin että vatsa on ihan toispuoleinen, taitaa olla olo jo ahtaampi. lääkäri sanoi eilen sessiossa että vauvan pitäisi noin kuuden viikon päästä kääntyä alaspäin. se taitaa olla aika yksilöllistä koska jokuhan on jo tässä vaiheessa alassuin..
Caddie ja Pirpana, rv 27+2[/color]
[color=pink]ps. minttumarialle paljon onnea![/color]
Jumpalta justiinsa kotiuduin, enää yksi tunti tällä viikolla ja sitten on kausi tältä vuodelta ohi. Toivottavasti jaksan/kykenen vielä tammikuussa jatkamaan tuntien ohjausta, tykkään nykyisistä ryhmistäni ihan valtavasti.
Leipätöissä taasen jotenkin motivaatio hukassa, onneksi viikon päästä alkaa joululoma. Mennään koko perheen voimin mun kotiini itä-savoon joulun viettoon.
Masussa ei erityistä. Neuvolassa käväsin tänään, sf-mitta 24, keskikäyrällä. Painoa tullut reilussa neljässä viikossa reilun kilon verran(ihme sinällään tällä ruokahalulla). Hemppa noussut ollen nyt 144. Rhesus vasta-aineiden määritystä varten otettiin putki verta (olen nääs O-). Pissa puhdas ja muksun syke 138.
Masukki tuntuu olevan rauhallista sorttia, lähinnä liikkuu iltaisin kun rauhoitun esim kattomaan telkkaa. En tiedä vaikuttaako liikkeisiin se istukan kunto, tuskin vielä tässä vaiheessa. Yritin muuten tänään saada aikaa äitiypolille sitä seuraava kontrollia varten (määrättiin siis tehtäväksi viikolla 26-28 istukan rappeuman/sikiön pienen painon seuraamiseksi). Lähetettä ei kuulemma ollut tullut, ihme homma kun neuvolasta nimenomaan sanottiin että lähete oli lähtenyt jo viiikko sitten. Pitää visiin soitella sinne huomenna ja kysellä missä se lähete oikein luuraa (kuulemma ilman sitä/lääkärin arviota ei voida aikaa antaa). Jäyheeltä tuntui koko asenne siellä polilla, no toivottavasti asia selviää huomenna.
Nyt miehen kanssa kattomaan telkkaa ja mutustelemaan pitsaa, hyvää loppuviikkoa kaikille tasapuolisesti toivottelee
Maisa ja masukki rv 25+5
[color=goldenrod] Jouluun on enää reilu viikko! Missä vaiheessa on jouluvalmistelut? Meillä ei mitään kummempia jouluvalmisteluja tehdä, jouluaatto vietetään molempien vanhemmilla vieraillen, ja joulupäivänä ja tapanina varmaan sitten syömään vanhempien luo taas, jompana kumpana päivänä minun vanhemmille ja toisena taas miehen vanhemmille. Meidän molempien vanhemmat asuvat melko lähellä toisiaan, joten on helppo reissata edestakaisin. Muutenkin koko mun perhe asustelee ihan tässä pk-seudulla, paitsi veli, joka asuu Tampereella.
Mun jouluvalmistelut on lähinnä korttien lähettäminen, joululahjojen osto ja vähän koristellaan kotia. Ja tietysti yritän äitiä autella, mutta ei silläkään yleensä mitään joulustressiä ole... Kortit on lähetetty jo ajat sitten ja suurin osa lahjoista on ostettu. Ja vielä on aikaa kaupoissa kierrellä.
N82: Toivottavasti pääsette reilusti ensi vuoden puolelle, ennen kuin vauva syntyy. Hyvä että olet ottanut rauhallisesti ja tilannettasi seuraillaan. Jaksamista sinulle!
NapNap+Mörökölli rv28+0 [/color]
Ihan ensiksi N82:lle jaksamisia! Toivottavasti vauva ei hatikoi liikaa tahan maailmaan tulollaan!
Taalla ei voinnissa muutoksia. Punnitsin itseni tosin tana aamuna (eika varmasti olisi pitanyt) ja vaaka naytti 9kg enemman kuin raskauden alussa.... Masennus sentaan. Liikun edelleen aktiivisesti, ja en kylla omasta mielestani massaile alyttomasti, mutta kiloja tulee. Ja joulu on vasta edessa. Mitenkas muilla tuo PAINONNOUSU???
Joulua ei hirveasti olla valmisteltu, kun ollaan sinne Suomeen tulossa. Vuokrattiin mokki lapista, ja suunnataan sinne perheeni kanssa. Aiti on ihan onnessaan kun ei ole varmaan 35-vuoteen ollut kotoa poissa joulua, ja nyt ei tarvitsekaan stressata ja kokata!! Tulee meidankin perheelle vahan erilainen joulu :) Laskettelemaan en kylla uskalla, mies varmaan siella maessa viihtyy sitten minunkin puolestani, mutta murtsikkaa meinaan kylla kokeilla!
Enaa vajaa viikko olisi odottelua jaljella...
Browniette 27+6
[color=goldenrod] Mulla oli viikko sitten neuvolassa painoa tullut yhteensä 8,5kg. Mun mielestä se ei ole ihan hirveesti, vaikka osa on ehkä ruualla tullut... Voisinkin huomenna aamulla punnita itseni kotona, laitan sitten tuoretta tietoa. [/color]
Miulla on painoa tullut jo 10 kg !!!!!
Vähän se kyllä masentaa, mutta lohduttaa hieman, kun just työkavereille valittelin tota painonnousua, ni ihmettelivät että mihin se 10 kg on mennyt - Mahaan on tainnu kaikki kertyä, kun en kuulemma nätä muuten pullistuneen. Eli se on hyvä se.... en kyllä jaksa ottaa paineita ja tiedän, että terveellisemminkin voisi syödä, mutta otan paineita asiasta sitten vauvan synnyttyä !!!!! en kyllä hirveesti oo mässäilly, mutta toisinaan tulee kyllä syötyä aika lailla, eikä välttämättä niin kovin kevyesti....
Jouluvalmisteluja ei tehdä kauheesti, kun mennään anopin luokse maalle jouluksi. Vähän ostelin joulukoristeita kotiin ja tein kaikki 40 joulukorttia itse, ne on lähetetty ja ihan vaan pari lahjaa on enää ostamatta, eli hyvällä mallilla on.
Selkä kipuilee aikalailla töissä istuessa, muuten kaikki kunnossa. Vauveli liikkuu tosi paljon ja jotenkin sen huomaa että taitaa olla kasvanut aika lailla =o]
Mukavaa loppuviikkoa kaikille :o)
Fiona + vaapukka 27+3
Huomenta kaikille!
Kiirus alkuviikko on minulla ollut, kun en ole ehtinyt pinoutumaan. :) Tänään on vapaapäivä, mutta tekemistä riittää tänäänkin. Täytyy lähteä tenttiin tuossa iltapäivällä ja jään kaupungille hetkeksi shoppailemaan vauva-juttuja.
JOULUVALMISTELUISTA. Minä olen jo leiponut, mutta voi olla, että vielä viikonloppuna ja ensi viikolla leivon joulua varten. Joulukuusi koristellaan vasta muutama päivä ennen joulua. Joulusiivotkin jäävät ensi viikkoon. Kinkku paistetaan aatonaattona. Mitäs muita valmisteluita sitä vielä on? :) No, mutta pääsääntöisesti valmistelut jäävät ensi viikkoon. Ai niin, lahjat on ostettuna jo.
PAINONNOUSU. Minulla on paino noussut vajaat 6 kiloa eli aion kyllä jouluna mussuttaa herkkuja ihan hyvällä omalla tunnolla. :) Toki täytyy katsoa, ettei ihan mahdottomaksi mene, koska " vaihde" voi jäädä päälle..
Omassa (.) ei muutoksia. Vauva on pysytellyt pää alaspäin ja porailee päällään ikävästi tuonne alas. Liitoskipujen kanssa kiusaavat minua vuorotellen. Ikävä tunne. Virtsarakko on kovilla.. Masu on jo niin iso, että alkaa tuolla rinnan alla ahdistaa. Potkut tuntuvat tosi korkealla. Käsillä jumputetaan kylkiluita tai virtsarakkoa. Kävely on jo tosi vaikeaa, eikä tosiaankaan tee mieli kumarrella tai kyykkiä yhtään ylimääräistä. Töissäkin täytyy usein ottaa lääkkeitä sieltä ylimmästä laatikosta ja sekin tuntuu ikävältä. Minulla on tammikuun loppuun asti työvuoroja ja jos tässä nyt ei ihmeitä tapahdu, niin kyllä minä sinne asti teen töitä vaikka hampaat irvessä.
Jahas, taas täytyy mennä vessaan.. Kävin puoli tuntia sitten. :) Mukavaa päivää kaikille!
Lily & Nappo 29+0 (hirmuisen paljon jo!!)
[b]Urkille[/b] voimia ja osanottoni.
Miulla kamala päänsärky jo toista päivää putkeen. On ilmeisesti niskat jumissa.
Äitiysrahasta ei vielä havaintoa, haen puolen vuoden tulojen perusteella. Mutta luultavasti ei ole paljon pas****an, koska tulotkin on olleet niin pienet =) Sellaista tää on, elämä.
Mieskin meni takaisin koulunpenkille, " saan" taas olla päivät yksinäni (koiran kanssa), toisaalta ihan mukava, saa ihan erilailla kaikkea aikaseks kun on yksinään.
Eilen sain tilaamani villavaippahousut (RV) ja ilokseni ne oli samaa kokoluokkaa kuin jo neulomani hahtuvat, eli uskallan ehkä sittenkin neuloa vielä muutamat hahtuvat valmiiksi=) Ratkean kyllä kohta, jos äitiyspakkaus ei pian tule...
jossara + matkalainen rv26+2
Ootteko sähköpostirinkiläiset laitelleet millon viimeeksi postia, kun ei miulle ainakaan ole mitään tullut???