~TAMMENTERHOT keskiviikkona~
Kommentit (33)
Kuuntelin samalla Johanna Kurkelan " Hetki Hiljaa" -kappaletta kun luin Elefin uutiset. Arvatkaas vaan tuliko kyynel silmäkulmaan. Niin ne pienokaiset joskus päättää yllättää, onneksi kaikki kuitenkin hyvin.
Harmi kun ei päivällä tahdo ehtiä koneelle. Lukemassa käyn iltaisin mutta harvemmin jaksaa sitten enää kirjoitella. Tänään käytin poikaa 1v5kk lääkärissä, korvatulehdus... :( No, jouluksi pitäisi olla sitten kunnossa mikäli antibiootit puree. Perjantaina neuvola. Jospa sitten muistaisi tulla kuulumisia kertomaan.
Mutta nyt, kauniita unia!
Daisy rv 33+6
Ja vielä pari huomautusta, kun en osa jättä tammikuisten ketjua vielä lukematta.
Niille jolla pahoinvointia. Se loppui minulla nyt muutama päivä sitten. Se muuten onkin ihana! Kesäkuun alusta lähtien jatkuvaa pahoinvointia, lopussa kyllä vaan aamuisin, mutta kyllä muutaman kerran viikossa oksensin vieläkin. Ja nyt on ihan normaalia!
Ja vaikka ennen aikoja ja teholla, mutta se on niin ihana, se meidän pikkumies, olen todella onnellinen!
:-)
mihinkäs sun nyt täältä kadota pitäisikään - yhtä kaikki olet tammimamma 2006 vaikka pienokaisesi päättikin tulla joulua jo ihmettelemään. Pysy vain listoilla - voit vaikka heitellä vinkkivitosilla meitä perässä tulevia erinäisissä käytännön asioissa joita vauva-arjessa eteen tulee :).
SolAngel,
joka ei malta mennä nukkumaan
Ei millään malta mennä nukkumaan. Nyt on niiiin hyvä olla.
Ei kipuja tällähetkellä. vauvakin on hereillä pikkuruisia potkuja satelee.
Olin tytön tarhan joulujuhlissa. Se oli kaunis enkeli. Vauva innostui mahassa kun lapset soittivat lyömäsoittimia, aina tuli potku yhtäaikaa soiton kanssa.
Vanhin poikani syntyi rv 35 ja painoi 2200 ja vietti aikaa keskolassa.
Mutta nyt on 9 vuotias ja kaikki on ihan ok.
Kohta tulee täyteen rv 35. Täytyy vaan yrittää ottaa iisisti, tosin jos se tulee nyt niin se tulee.
Minnie-71
Huomenta!
Jos oon monta päivää putkeen valittanut milloin mistäkin, tänään on heti aamusta toinen ääni kellossa :). Kun vetäähän se nyt pakosti nassun virneeseen, kun työt on tehty ja mies tulee kotiin. Ja viime yönä nukuin peräti reilut 7h putkeen. Edes vessassa ei tarvinnut nousta käymään!
Joulukortit pitäisi askarrella tänään ja huomenna viedä sitten postiin. Hullu juttu, mut mä en keksi yhtäkkiä kuin ihan muutaman, joille kortti pitää lähettää. Ja joka vuosi niitä on kumminkin melkoinen pinkka ollut lähetettävänä... No, kieltämättä ajattelin vähän karsia listaa nyt, esim. niin, etten lähetä korttia enää sisarusteni perheille ympäri Suomea, kun heille kerran on pienet paketit menossa kumminkin. Ehkä mies virkistää mun muistia tässä illan mittaan.
Tänään olis taas neuvola. Näitä on nyt tosi tiheään sen verenpaineseurannan takia, muttei se mua haittaa. Ihan hauska siellä on käydä, saa kumminkin aina puhuttua mieltä askarruttavista asioista asiantuntijan kanssa. Kun aina sitä kaikenlaisia kysymyksiä tulee - vaikka ei silti, kaikki on ihan hyvin.
Jeps. Nyt puurolle ja sit sähköpostilla oppilaiden numerot koululle. Ihana fiilis!
Mukavaa päivää kaikille, ja hyviä voinetja!
:) SolAngel ja Rontti 33+6
Eli ihan kuin inttipojat sanoo! Enää KOLME työpäivää ja sitten, ahh- ihana äippäloma.
Vaikka mistäpä sen ihanuuden tietää... Mutta että pääset huilaamaan, sitä jo odotan enemmän kuin innolla!
Suppareita alkaa olla jo työpäivän lomassakin, eikä pelkästään jälkeen. Että ihan on lepo tarpeen.
Sitten tammikuusta lähtein lepo on mennyttä ainakin joksikin aikaa! Että nyt kai kannattaa ottaa tästä ajasta kaikki irti.
Muuten olo mahtava ja energinen.
Mukavaa päivää kaikille!
Tikru ja Matikka 33+1
Kirjaudun minäkin pitkästä aikaa. Lukemassa olen käynyt pinoamme
kyllä päivittäin, mutta ei vain ole jaksanut mitään kijoittaa.
Maanantaina oli neuvola ja myös lääkäri. Paino ei ole juuri noussut viimeaikoina, toi ruoka kun ei oikein maistu ja kohtun painaa vatsalaukkua,niin ei sinne juuri ruokaa mahdukkaan. Eipä haittaa.
Fs mitta oli kivat 35cm, joten ei ihme että välillä on tukala olo. Tänään mennään koko arvioon, saas nähdä mitä sanovat, kunhan eivät vaan lipsauta sukupuolta.
Olen alkanut taas harrastamaan sauvakävelyä, josko se helpottaisi hartia, selkä ja lapaluukipuja, eikä siitä ainakaan tunnu haittaa olevan,
ehkä on havaittavissa jopa pientä hyötyä.
Perjantaina pitäis mennä pikkujouluihin, vaan mitähän sitä pistäis päällensä? Kiva nähdä työporukoiita, kun on niin pitkään jo ollut töistä pois, saikulla viikoista 22 lähtien.
No nyt täytyy alkaa valmistautumaan ultraan lähtöön. Hyvää päivänjatkoa kaikille!:)
Rv. tasan 36
Onneksi olkoon SolAngel! Todellakin voittamaton fiilis varmaan, kun työt on lopulta pulkassa. Kepeää mieltä!
Mulla tuo sisäinen alivuokralainen ilmoittelee itsestään just, kun on itse saamassa illalla unesta kiinni. Se taitaa luulla pääsevänsä sieltä ulos ihan pelkästään puskemalla. Eihän siinä sitten unta saa ja sen tuntee aamulla. Saapa nähdä kuinka kauan jaksan pitää yllä reipasta rintamahenkeä! Voi tehdä tiukkaa, jos täysaikaiseksi menee.
Koululainen jätti (ehkä) tahallaan tamagotchinsa päälle. Se sanoi aamupalalla, että haluaisi tappaa tuo tämänhetkisen lemmikkinsä, kun tahtoisi vaihteeksi poikamunan. Minä kauhistuin. Hirveä vekotin, jos tuokin mahdollista. Räpätin tytölle aikani. Nyt se typerä vehje vinkuu tuolla jossain varmaan kokopäivän. Ehkä likka ajatteli varman päälle: " Jos tamagothci jää (vahingossa) päiväksi päälle ilman hoitoa, niin se kuolee itsestään."
Ajatus tuossa lelussa on jotenkin ok. Opettaahan se parhaimmillaan vastuuta. Ja sellainen on kuulemma kaikilla (ainakin sen vinkupuheen mukaan, jota tänä syksynä on kuultu). En kyllä tiennyt, että siinä on tuollaisiakin ulottuvuuksia. Pitänee puhua miehen kanssa, senverta karseilta nuo jutut kuulostaa.
Pieni lusikka ehkäisysoppaan. Minä varmaan valitsen väliaikaisesti sellaisen ehkäisyrenkaan ja pyrin sitten aikanani putkien tukkimiseen. Enkä usko, että yli30ltä nejlän lapsen äidiltä sitä evätään. Hirveästi en välitä kondomeista ja vielä vähemmän hormonipitoisista. Tuota rengasta en ole vielä kokeillut, mutta mieluummin ottaisin sen kuin h-kierukan (siitä en tykännyt).
enyo 37+1 (vastuuntuntoinen äiti täällä kuuntelee tamagotchin uikutusta ja miettii pitäisikö siihen vastata, voi tätä elämää)
silmät makkaralla, mut mieli iloisena. taas tuli valvottua neljän jälkeen lähes aamuun. tosi ärsyttävää kun väsyttää kamalasti mut uni vaan ei tule takaisin. kävin vessassa, niistämässä (flunssa iskemässä, kamala yskä), syömässä. kuuden aikaan tuli esikoinen viereen, en ollut vielä nukahtanut. poika pyöri pitkään vieressä ja kun juuri olin nukahtanut hän vielä pyöri ja sai minut hereille. kun ennen seitsämää vähän torkahdin tulikin jo kuopus pirteänä vaatimaan äitiä aamupalalle. et se unista! nyt onneksi esikoinen nukkuu vielä ja kuopus leikkii nukella innokkaasti. meil tahtoo olla öisin ahdasta kun kaikki tunkee samaan sänkyyn. kaks kakaraa meidän välissä ja tämä maha vielä niin tiukkaa tekee ja kuuma tulee. mitenhän tilanne kohta kun vauvakin siihen vielä pitäisi sopia.
sol angel: minäkin sain annettua arvioinnit eilen, vein ne koululle ja nyt pitäs olla työjutut putkessa niin et olen vain puhelimen päässä ja käyn joulujuhlissa. kyl tuo työ seuraa lomallakin vaik jo neljä viikkoa ollut kotona, on viikottain pitänyt pistäytyä koululla. hankalinta on järjestää auto, kun mieskin sitä tarttee ja lapsille hoitaja tai ottaa mukaan.
ajattelin minäkin tänään kortit laittaa ja siivota makuuhuoneen kunnolla, niin et aatonaattona riittää normaali siivous. joulukoristeitakin voisi vähitellen alkaa ripottelemaan.
eilen supisteli taas tiuhaan tahtiin ja ne oli ihan napakoita, jopa kipeitä. ja painetta tuntui alapäässä, josko jo avaavat kohdun suuta. ja limaa erittyi kunnolla. toivoisin et menis kuitenkin ens vuoden puolelle, mut tulee kyllä sellanen olo et pitää laitella kaikenvaralta kaikki kuntoon, ettei miehelle jää liikaa hommaa jos lähtö laitokselle tuleekin jo ennen joulua. haluan kuitenkin et kun tulen vauvan kans kotiin kaikki on valmiina ja paikat tip top.
mukavaa päivää kaikille!
vennymari 35+4
Tänään on ensimmäinen äitiysloma päivä. Mulla on selkä vaivoja, ei tuntunut kovin kivalta viedä tyttöä tarhaan. No nyt saa sitten onneksi alkaa lepäilee. Toivottavasti vauva jaksaa olla mahassa vielä tammikuuhun. Viikonloppuna täytyy hakea vauvan sänky.
Mulla on perjantaina verenpaineen tarkistus neuvolassa, ja tiistaina ois sitten se lääkäri.
Nyt mä lähden vähäksi aikaa lepäilee, kun illalla on tytön tarhassa joulujuhlat että jaksaa istua siellä.
Minnie-71, rv 34+5
Kiva oli nukkua..heräsin eka kerran yöllä kun mies kävi pissalla,keneltähän on oppinut ;) Jännä homma,toissayönä olin varma et lähtö synnärille tulee ja tänään /yöllä ei yhtään supistusta.Aattelin tästä kohtapuolin ajella apteekkiin ja hakea sellasen hevoskuurin et ompi hiiva ihmeissään,hitto mua kiusannut taas toistaviikkoa.Vielä pitäis pari pakettia laittaa niin kaikki olis valmiina.Jotenkin sellanen olo että jouluaattona syödään sairaalan kinkkua.Huomenna olis neuvola.Saa nähdä miten on painon kans(Kotipuntarin mukaan ei ei ole tullut juuri ollenkaan).Viime aikoina ei oo ruoka enään maistunut samaan tahtiin..ja tuntuu et turvotuskin on hieman laskenut..Mulla on kotona verenpaine mittari joten paineet pitäis olla ok..mut ainahan se kotona näyttää vähemmän.Jahas,jos lähtis käymään mummon luona ja apteekissa
Rauhaisaa päivänjatkoa kaikille!
lettis73 36+5
Heipatirallaa!
Olin maanantaina taas siellä äpolilla ultrassa vauvan koon seurannassa. Vauva kasvaa onneksi edelleen tasaisesti omalla -2 käyrällään ja paino oli nyt 1900 g. Pieni kirppuArmas meille siis on tulossa. Kaikki vakuuttelevat meille, että tyttöhän vaavi tietenkin on, kun on noin pikkuinen, ja esikko oli iso ja poika. Minä en ite osaa ajatella tytöksi sen enempää kuin pojaksikaan. Kuukauden päästähän tuon suunnilleen tietää...
Saa nähdä, kestääkö meidän masukki masussa tammikuulle. Lääkäri sanoi, et voi syntyä ihan milloin vaan. Kohdunsuu pehmeä ja laskeutunut, sormelle auki, kanavaa hyvin vähän jäljellä. Rupes oikeen jänskättää, et päästäänkö ens vuoden puolelle?! Ja kun niitä kipeitä supisuksia on jatkuvasti, lisääntyvässä määrin.
Ehkäisystä oli eilen puhetta. Mulla oli esikon jälkeen minipillerit käytössä. Mulla ne toimi loistavasti. Aloitin niiden syömisen pojan ollessa vajaa 3kk. Söin pillereitä viime maaliskuuhun, jolloin poju oli 10kk. Mitään sivuoireita ei ollut. Lopetin pillerit, koska mulla ei tullut ollenkaan menkkoja. Toisaalta imetin myös koko ajan ja paljon, joten voi olla et imetys piti menkat pois. Pillereiden jälkeen oli tarkoitus mennä muutama kuukausi kortsuilla, mutta se homma ei kertakaikkiaan meillä toimi! Alkuun suunnilleen joka toinen kerta jäi käyttämättä ja lopulta ei edes suotu ajatustakaan koko kumeille Niinpä tulin raskaaksi heti ekasta mahdollisesta kierrosta (ei kerenny tulla niitä menkkoja ollenkaan).
Nyt minä aion jälkitarkastuksen jälkeen laitattaa ehkäisykapselit. Niissä on sama keltarauhashormooni, kuin minipillereissä eli olettaen sopii mulle. On sitten viiden vuoden varma (jos nyt mikään on varma!) ehkäisy eikä tarvii muistaa päivittäin.
Vointi on oikke hyvä! Lukuunottamatta supistuksia, turvotuksia, ajoittaista unettomuutta... jne. Mut kun näähän kuuluu tähän loppuun, niin ei paree valittaa :)) Positiivisella mielellä vaan eteenpäin, ei ole montaa viikkoa enää.
Toukoaarre ja armas 35+4
Olipas pitkä ketju! En ehdi enää kirjoitella juurikaan itse, mutta halusin onnitella minäkin elefiä perheineen :) Ja Minnie-71:lle lohdutukseksi(?): täällä on toinen, jolla pahoinvointi alkaa palailla... Ehtihän se ollakin jo pari kuukautta poissa ;P Lähinnä etoo, ei niinkään okseta. Pahinta on aamuisin ja iltaisinkin, jos ei muista syödä. Jotenkin siihen ehti vissiin tottua niin hyvin alussa (jatkui puoliväliin asti), etten meinannut aluksi edes huomata koko öklötyksen paluuta.
Mutta nyt esikoisen kanssa muskariin :)
MC Koppa rv 36+1