Mitä tämä on?
Tuskin hiivaakaan...
Joka kerta kun ajan alapääni posliiniksi,alkaa hulluna kutiseen (niinku olis hiiva) häpyhuulien sisältä ja ulkoa,joudun hankaamaan aina verille ja sitten kirvelee,pelkkä suihkukin kirvelee joskus...
Sitä kestää noin viikon ennen kuin kutina loppuu,oon laittanut aina canesten sitä voidetta että helpottas!
Olen 2lapsen äiti ja 19vuotias,eikait mulla hiiva voi olla joka kuukausi tai kahen viikon välein?Häh...
Tietäsikö joku mikä tämä oireilu/kutina homma on?
Kuulostaako kenestäkään tutulta??
Vastailkaa pliis.
Kommentit (14)
sama vika täälläkin..pistä sinne pebathen rasvaa,haisee pahalle mut auttaa myös tosi hyvin!myydään apteekissa ja sopii myös vaippaihottumaan yms..
Onko oikeesti muka joku muukin kuin minä?=) Siis sulla alkaa kutiseen ja ärtyy pimpsa ku ajat posliiniksi? Hoi voi...Luulin olleeni ainoa!!no tuleeks sit taas seuraavalla ajelukerralla kutinaa jne?
Ja sit käytän sellaista vaahto systeemiä ajelun yhteydessä..
todellakaan oo ainoo kellä on toi sama ongelma...
välillä tekis mieli raapia alapää verille!
se on vaan sitä kun on niin herkkä iho laatu..kannattaa kokeilla sitä rasvaa,mulla ainakin auttaa...
tulipa monta kertaa tuo mun ok ok:) Mut mä käyn huomenna hakemasta apteekista sen pebathen rasvan ku sitä ei meillä ollutkaan enää. millä sä sit ajelet yleensä?
ajelen sillä naisten höylällä+vaahdolla..
toivottavasti rasva auttaa suakin!
..eli ihosi on herkkä ja ajelu ärsyttää. Onko ajovälineen terät tylsät? Ajelun jälkeen voi pyyhkiä kasvovedellä. Alkoholipitoinen desinfoi, mutta voi olla sekin liian tuhtia, joten jotain alkoholitonta. Ajelun jälkeen lämmin vesihuuhtelua ja kylmä lopuksi..supistaa huokosia. Ja jotain vauvan ärtyneelle pepulle tarkoitettua voidetta. Mieto kortisoonipohjainen, aurinkoihottumaan tms. tarkoitettu on mulla ainakin auttanut. Jollei näillä keinoin tepsi, niin kyllä musta ainakin harvemmin ajeltu on nätimpi kuin näpyläinen ja ärtynyt posliini..
-nainen ilman kutinaa-
Miksi ei voisi kokeilla myös saunan (tai kylvyn jos on amme) jälkeen. Itse teen operaation kaksi kertaa viikossa aina saunan jälkeen ja ei mulla kyllä kutise, eikä iho ärry (johtunee varmaan siitäkin että on tullut ajeltua jo useamman vuoden ajan).
Mutta kokeile ihmeessä.
kokeilkaa kerran jotain hellävaraisempaa. Esim vauvasaippuaa tms
tai suihkun jälkeen, liukuu paremmin. vaahto voi ärsyttää. nyt ihan sähkösellä(partakone), ei raavi niin paljon, eikä tuu haavoja yhtä herkästi. ensin pitkät pois ja sit vielä viimeistely(terä pois, en tiedä, miksi sitä toimintoa nimitetään), ei jää sänkeä. jotkut kertonu käyttävänsä bodyshopin karvanpoistovahaa tai sellasta, mitä muistakin kaupoista saa (en muista nimee, alkaa s:llä)...
ladyshavegeeliä ja ajelun jälkeen vauvan öljyä niin ei pitäis karvojen kasvun kutittaa ( mulla ainakin karvojen kasvusta johtuvaa nimittäin, eikä kerran viikossa ajelu riitä, kun muutamassa päivässä jo kunnon sänki / alkava puska...). Se sauna tai kuuma suihku ennen sheivausta pehmentää tosiaan karvoja ja auttaa asiaan. Joskus suihkuttanut desinfiointiainetta ajelun perään ja rasvannut / öljynnyt sen jälkeen niin jeesaa muutamaks päiväks.
vaikka pientä karvatupen tulehdusta esimerkiksi, tai kuivuutta. Kannattaa kokeilla ensin ihan pelkällä perusvoiteella, esim. aqualan L, sitä voi kokeilla ja laittaa ihan limakalvoillekin, tai toinen voi olla ceridal intime voide, molempia saa apteekista... ilmakylpyjä kannattaa antaa, eli nukut yöt vaikka ilman alushousuja!!
Aina kaikki kutina limakalvoilla ei ole hiivaa, toki se voi johtua siitäkin, tuo kyllä kuulostaa siltä että alapää ärtyy tuosta karvanleikkuusta!
Itselläkin on joskus tuota ongelmaa...!
löytyy sitäkin apteekista, vaikka sitä vauvan natusan sinkkivoidetta!!
Mitä mä viitin lääkäriinkään mennä sanomaan?!
En oo semmonen et läväytän vaan römpsän esiin ja tattadaa...
Eikö muka kukaan osaa auttaa...Neuvoa!!?
Enkä haluais ajelua lopettaa,posliini on kaikkeist kivin,eihän sellasta rehottavaa tupsu kasaa kukaan tykkää katella...:(