APUA! unohdin postittaa äitiysrahahakemuksen...
mulla on laskettu aika 19.1. ja olin ihan täysin autuaasti unohtanut ne hakemuspaperit tuonne keittiön kaappiin... oiskohan kahdella vilkkaalla lapsella jotaki tekemistä asian kanssa... nyt löysin valmiiksi täytetyt paperit kaapista ja luin ne vielä kertaalleen läpi. ja nyt vasta eka kerran silmiin osui sieltä tekstit että olisi pitänyt laittaa ne hakemukset viim. 2 ennen laskettua aikaa! onko muille käynyt samalla tavalla? mitä ne on kelalla sanonu? voiko ne olla siellä niin julmia etteivät anna äitiysrahaa ja äitiysavustusta lainkaan, jos hakemus tulee myöhässä? mitenkähän saan yöllä nukuttua kun mietin tuota... voi että sitä on harvapäinen joskus!
Kommentit (3)
voihan se olla että hakemukset pitää postittaa ajoissa jos niillä on siellä jotain ruuhkia eikä sen takia kukaan jäisi ilman äitiysrahaa jos ne hakemukset jättäisi myöhemmin. saathan sinä kuitenkin kk aikaisemmin jo sitä äititysrahaa koska jäät lomalle. eli siihen jää periaatteessa kk aikaa käsitellä hakemus.
kaippa ne käsittelee kuitenkin sen mahdollisimman nopeasti ja saat päätöksen ennen vauvan syntymää.
kannattaa varmaan itse viedä kelan tädille ja kertoa unohduksesta ja pyytää armahdusta =).
toinen juttu mitä mä oon miettiny on se,että sanotaan että lääkärissä on käytävä ennen 4 raskauskuukauden päättymistä että saa tuet. mulla on yksi tuttu joka meni neuvolaan ekaa kertaa 5-6 kuulla. (oli kieltänyt raskauden itseltään) sai ihan samalla lailla tuet ja avustukset kuin muutkin. Että kyllä kela varmaan joustaa. erehdyksiä sattuu. kai noi ajat on äidin parhaaksi että ehtisi varmasti saada päätökset ja tuet ajoissa. Ja toi lääkäri ennen 4 kuun loppua on varmaan äidin ja vauvan terveyden vuoksi vain laitettu.
sekavaa tekstiä näin yövuorossa. =)
soitin kelalle tänään ja nekin sanoivat siellä, että otetaan tämä asia ihan rauhallisesti... pyysivät laittamaan hakemuksen mukaan lisäselvityksen, että miksi paperit tulee myöhässä. onneksi se on pieni toimisto, jossa ei ole yleensä ruuhkia vaan yleensä asioimaankin pääsee suoraan jonottamatta. ja saa iloista asiakaspalvelua.