nelkyt ja risat
Hei! Mihin ovat kadonneet ns. iltatähtien onnelliset vanhemmat? Vai eikö vain ole tullut puheeksi keskusteluissa... No tässä ilmoittautuisi yksi sellainen.Iltatähtemme odotus on kylläkin ihan alussa, mutta onnellisia olemme ja innoissamme, koko perhe. Perheeseemme kuuluu 13v. ja 8v. tytöt ja mä ja mieheni. Mies on ollut sama jo 15 vuotta ja suhde vain paranee... Jakaisin melelläni tunnelmia ja tietysti näitä vaivoja joita tuntuu riittävän ainakin tässä vaiheessa odotusta. Nyt on menossa 11.viikko. Vastauksia odotellessa! P.S. En kylläkään pidä itse tuosta iltatähti sanasta. Siitä tulee vanha olo. En tunne itseäni yhtään yli 35-vuotiaaksi.
Kommentit (5)
Ikää 42 ja rv 29. Samat vaivat kuin piitulilla, mulla on lisänä raskausdiabetes, toistaiseksi ilman insuliinia. Neuvolan raskausdiabeteshössötys johtuu kyllä jostain koulutuspäivistä tai uusista ohjeista!
Mutta siis kaikki hyvin, liikun ja menen harkitusti ja liian vähän, on tässä arjen pyörityksessäkin tarpeeksi. Olen osa-aikatöissä, työtön ja sillä sainkin äippärahat hilattua korkeammalle kuin hoitovapaalta. Tosin vauva ei ollut tilauksessa enää, vaan puoli vuotta aiemmin. Mut sitten kun en enää aikonut, niin herra neitinen ilmoitti tulostaan.
Ultrat olen käynyt, mutten seuloja ja punktioita. Toistaiseksi lapsi terve ja liikkuu kovasti.
Maalla asun ja epätoivoisesti yritän " sisustella" ja kalustaa, kun taas menee pari vuotta sumussa. Ai niin, tänään piti olla se ikkunanpesupäivä. Menenpäs :-)
Mulla on ollut kaikki norm. alkuajan vaivat eli yököttää, väsyttää ja närästää. Tosi tarkkana täytyy olle mitä syö ja minkä verran ja 2 tunnin välein . Sitten ei pääse paha olo yllättämään. No nyt täytyy mennä. Kirjoittelen enemmän ehkä huomenna. Hauskaa viikonloppua!
Olipa pitkästä aikaa todella hauska lauantai-ilta ystävien seurassa. Minäkin jaksoin valvoa puoli viiteen. Nyt taidan kyllä kohta mennä pienille päivätorkuillle, vaikka ihme kyllä ei väsytä vieläkään. Äsken kävin tyttäriemme kanssa kävelyllä ja kiskalla ostamassa suklaata " matkaevääksi" . Kyllä on kiva kun aurinko paistaa ja ilma lämpenee. Jostain syystä nautin siitä tänä vuonna aikaisempaa enemmän. Ehkä se johtuu siitä että koko elämä tuntuu niin ihanalta ja jännittävältä, kun voi kääntää ihan uuden sivun elämässään ja kokea sen mitä ei ajatellut enää tapahtuvankaan. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Kyllä se jännittää ja pelottaakin. 19.päivä mulla on eka ultra, jossa katsotaan se niskaturvotus ja koska tuota ikää jo on, otetaan myös verikoe. Toivottavasti mieheni pääsee töiltään sinne mukaan. Oletteko te muut käyneet ko. jutuissa? No nyt menen silittämään verhoja ,jotta saan myös kotiimme tuota ihanaa keväänvaloa vaihtamalla vaaleammat verhot.Heipssan!
Kävin istukkatutkimuksessa ja sen mukaan kaikki ok. Jos tuo tutkimus ei syystä tai toisesta olisi onnistunut olisin ikäni vuoksi päässyt lapsivesitutkimukseen. Sukupuolen olisin saanut tietää mutta en halunnut, koska sillä ei ole meille merkitystä.
Olen jo rv:lla 32...laskettu aika siis toukokuussa ja ilmeisesti ehdin täyttää
täyttää 42 v ennen synnytystä.
Perheeseen kuuluu iskän lisäksi tytär pian 8-v ja poika 4-v. Joten voiko tätä iltatähdeksi kutsua kun olen kaikki lapset vanhana saanut...
Vointi on ollut koko raskausajan kohtalaisen hyvä, sairaslomaa en oo tarvinnut. Toki vaivoja on, suonenvetoja, alhainen hb, kömpelö liikkua,aamuöistä heräilyä, supistelua. Mutta tunnen oloni ainakin vielä ihan
työkykyiseksi sekä töissä että kotona.
Onnea sulle raskaudestasi ja kaikille muillekin yli 40 v odottajille!
Toivoisin minä myös meidän vanhojen äitien ajatuksia tälle palstalle.