Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joiden ensisynnytys käynnistetty (lasketun ajan jälkeen)

Vierailija
13.12.2005 |

sen vuoksi ettei vauva ole itsestään alkanut syntymään; miten on käynyt seuraavien synnytysten?

Mulla la ensiviikolla, toivon todella että lapsi tulisi ennen joulua tai vaikka ihan kohta. Eka käynnistettiin 10 päivää lasketun ajan jälkeen, en haluaisi kokea samaa. Mutta onko se todennäköisimmin edessä? Kummankaan raskauden aikana ei ole ollut minkäänlaisia, edes harjoitussupistuksia. Jonkun kätilön muistan sanoneen että usein niillä kellä on jouduttu aiemmin käynnistämään joudutaan yleensä uudelleenkin.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

käynnistetty 42+0 ja 40+5. En usko että toinenkaan olisi käynnistynyt, ei yhtään oikeaa supistusta tullut. Sellaisia pieniä ja kevyitä kyllä jälkimmäisessä.

Käynnistykset täysin identtiset, paitsi että ekaa sai pusertaa 12 h pitempään :) Jälkimmäinen nopea ja hyvä kokemus, vaikka lähtikin alun odottelun jälkeen nopeasti liikkeelle.

Vierailija
2/21 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen ja toinen meni kaksi viikkoa yli lan ja kolmas käynnistettiin isokokoisuuden vuoksi kaksi päivää yli lan. Kolmannella supisteli koko raskausajan ja lääkäri sanoi viikolla 36 että lapsi on laskeutunut ja kiinnittynyt, voi syntyä milloin vain, kohdunsuu oli auki lähes 3cm,silti yli. Olisin halunnut ihan kokemuksena saada itselleni sen kun kotoa lähdetään synnyttämään, lasketaan supistuksia ja mietitään joko on aika rientää. Kuitenkaa en pidä käynnistettyjä synnytyksiä vaikeana, kaikki olivat helppoja ja nopeita synnytyksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mulla kyllä synnytys oli sitten lopulta tosi nopea, kolme tuntia koko homma, ja maitoakin tuli runsaasti.

Vierailija
4/21 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista odottaessa aloin alkuraskaudesta (3kk täynnä) kulkea vyöhyketerapiassa. Kun oli la käsillä, alettiin käsitellä kohdunheijasteita. Poika syntyi muutama päivä ennen la:ta. Olen aika vakuuttunut siitä että tuolla v-terapialla saatiin synnytys käyntiin, eikä mennyt yli ajan. Ilman sitä ois varmasti joutunut käynnistämään...

Sori, toi ei varmaan sua nyt kauheena auttanu. Mutta tsemppiä! :)

Vierailija
5/21 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen raskauden aikana olin seurannassa sikiön esikoista paljon hitaamman kasvun vuoksi ja synnytys sitten lopulta käynnistettiin 13 päivää lasketun ajan jälkeen, kun kasvua ei enää viimeisen viikon aikana ollut ollenkaan.

Eli tuskin tulee mahdollinen seuraava synnytyskään itsekseen käynnistymään *huokaa*

Vierailija
6/21 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota vyöhyketerapiaa olen ajatellut myös että voisi kokeilla; onkohan se ihan turvallista?

Sille joka kysyi; ei tullut maitoa hyvin. Lisäksi kohtu ei supistunut normaalisti vielä synnytyksen jälkeenkään, vaan vietin seuraavankin aamun oksitosiinitipassa kun lapsi jo ulkona, että vikaa varmaan on. Ap

Vierailija
7/21 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito nousi molemmilla kerroilla hitaasti, vasta viidentenä päivänä, mutta sitten sitä olikin vaikka muille jakaa, kuopusta jopa täysimetin 6 kk :).

Vierailija
8/21 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on sellainen terapeutti joka on t a i t a v a ja tietää mitä tekee, niin kyllä se on turvallista. Mutta voi olla että jos et ole aiemmin käynyt (nyt raskauden aikana) v-terapiassa, se ei välttämättä tehoa nyt. Voithan toki kokeilla, hyvää se tekee :)

Esikoisen kohdalla kävin kerran la:n jälkeen vyöhyketerapiassa eikä se auttanut. Silloin jo päätin että seuraavassa raskaudessa alan käydä heti alusta asti! Terapeutti itse silloin sanoi että sillä tavoin se " toimii" paremmin. Ja niinhän se toimi, suosittelen! :)

-9-

Vierailija:

Tuota vyöhyketerapiaa olen ajatellut myös että voisi kokeilla; onkohan se ihan turvallista?

Ap

Vierailija
9/21 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minäkin kokeilin vyöhyketerapiaa käynnistykseen, ei auttanut. Kävi vain aivan hirmuisen kipeää, hiki tippui ja piti todella pinnistellä että kesti koko hoidon ajan.

Ja siellä todellakin pitää käydä useammin kuin kerran.

Joka ikinen kerta ku kävin hierottamassa, nautin todellakin siitä. Silloin hiukka sattui jos jokin kohta oli " tukossa" , ja silloinkin terapeutti sen huomasi ja teki hellemmin.

-9-

Vierailija
10/21 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen spontaanisti 39+6, kolmas samoin rv 40, neljäs spontaanisti 39+5 ja vitonen myös lähti itsekseen 41+0 (käynnistys olisi ollut edessä 2 päivän päästä)

Vierailija
11/21 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi 10 päivää yli la:n lapsen oltavt olivat jo niin huonot että tuli kiire käynnistää (istukka kalkkeutunut, liian vähän vettä jne.)

Vierailija
12/21 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedä, että synnytystä edistää sperma. Ihan oikeasti sillä on vaikutusta, kokeilkaa vaikka! Paljon vaan seksiä...

Vierailija
13/21 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tiedä, että synnytystä edistää sperma. Ihan oikeasti sillä on vaikutusta, kokeilkaa vaikka! Paljon vaan seksiä...

mutta IHAN oikeasti, ei mitään apua. Syntyvät kun syntyvät.

Vierailija
14/21 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta maidon nousemisesta vaan... Mulla on yksi lapsi, jota jouduttiin käynnistelemään 2 kertaa (ensin tabletilla ja sitten tipalla), mutta ei näyttänyt käynnistys vaikuttavan maidon tuloon, vaan sitä tuli jo synnärillä niin julmetusti, että jouduin yhtenään pumppaamaan liikoja ulos. Imetinkin sitten ihan menestyksellä vuoden verran, vaikka alunperin kuvittelin ikäni (silloin 35 v.) tuovan jotain hankaluuksia siihen.

Vierailija
15/21 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

käynnistettiin tipalla, kesto 8h.Toinen synnytys alkoi rv 39+4 vesien menolla.Sponttaanit supparit heti kovina ja kesto 2h.

Vierailija
16/21 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin tipalla jolloin suppareita tuli 9 tuntia minutin välein mutta ei vaikutusta jonka jälkeen puhkaistiin kalvot eikä vieläkään mitään vaikutusta, jolloin otettiin tabletit. Niitä sain 3 kertaa eikä mitään vaikutusta.

Seuraavana aamuna meni sectioon....oli ultraavalla lääkärillä tullut pieni mitta virhe eikä vauva mahtunut ulos sekä leikkauspöydällä totesivat että napanuora oli niin lyhyt ettei vauva pystynyt laskeutumaan lähtöasemiin tarpeeksi.

Vierailija
17/21 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

harjoitettiin varmaan joka päivä kuukauden ajan siivousta, saunaa ja etenkin seksiä, muttei se vauva vaan itsekseen lähtenyt tulemaan. Eli ei se sperma vaan kaikilla toimi!

Vierailija
18/21 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään harjoitussupistusta, ei mitään tuntemuksia ennen käynnistystä.

Itse olin kuvitellut, että toinen lapsi syntyy ennen kuin tarvitsee käynnistää jos kovasti kaikkea teen, mutta eipä mistään ollut apua. Eli molemmat lapset ovat syntyneet vasta käynnistyksen jälkeen, toinen viikolla 42+0 ja toinen 42+1.

Molemmat muutamassa tunnissa ekan supistuksen alkamisesta. Ja imetys sujui molempien kohdalla hyvin, toisen kohdalla maidon nousu kesti tosin muutaman päivän.

Odottavan aika on pitkä, tiedän sen. Ja vaikka kuinka yrittää asennoitua toisen kohdalla myöhäiseen syntymiseen, kyllä se silti ottaa hermoille.

Tsemppiä.

Vierailija
19/21 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikissa synnytyksissä. Oma ensimmäinen synnytykseni eteni ihme kyllä normaalisti omilla lepsuilla supistuksillani, vaikka ponnistusvaiheessa oli vähän vaikeuksia, kun supistuksista ei ollut apua. Toisessa synnytyksessä rv41+3 avautuminen pysähtyi, minulle laitettiin tippa supistusten tehostamiseksi ja loppu menikin sitten rytinällä.

Kummallakaan kerralla en ole tuntenut minkäänlaisia supistuksia ennen synnytyksen alkua, ja molemmilla kerroilla kohdunsuuni on avautunut muutamaan senttiin ennen supistusten alkua.

Vierailija
20/21 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka sectio että siihen ei voi verrata mut sit kaikki 3 seur käynnistettyjä, pari niistä jopa päiviä. Ei vaan käynnisty itsestään, harmillista. Ei ole mullakaan kertaakaan harjoitussupparia ollut. Olen jostain lukenut et voi olla joku hormonaalinen juttu ja siihen liittyis vielä se että maitoa ei paljon tule. Tuliko sulla? mulla ei, imetys alle kk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi