Tunnetko ketaan ylikohteliasta? Ma olin ensin yhden tyypin suhteen vahan hamillani, kun se oli joka asiassa niiiin kohtelias.
Esim kun kerran heitin sen kaupungilta kotiin, se kiitti tietenkin kyydistä, mutta sitten vielä seuraavallakin kerralla kun nähtiin, se vielä ensimmäiseksi kiitti kyydistä. Mun mielestä pikkujuttu. Muutenkin se käyttää " Olipa ystävällistä...." " Kiitos vielä kun soitit asiasta..." " Kiitos vielä siitä ja tästä, oli todella suuri apu..." -ilmauksia aivan epäsuomalaisen paljon.
No nyt kun olen tottunut tähän puhetapaan, tämä ihminen vaikuttaakin tosi lämpimältä ja empaattiselta ihmiseltä, ja tulee aina hyvä mieli olla samassa paikassa kun hänkin. On juhlissakin aina se joka osaa johdatella mukavat keskustelunaiheet ja huomioida kaikki keskustelijat vaikkapa kysymällä hiljaisemmalta jotain.
Ehkä tällaisia " outoja" pitäisi olla enemmänkin. !
Kommentit (3)
Vaikken mielestäni niin överiksi laita. Joskus saanut jopa kommenttia, että sinä se jaksat sitten aina hymyillä vaikka pää olisi kainalossa ja sitten irvistys päälle. Kiitos ap sanoistasi. Opetan edelleen lastani ja tätä vielä vaippaikäistä kohtelemaan ihmisiä hyvin ja aina sanomaan jotain kaunista, koska elämä on kaunis jos vain tahtoo sen niin nähdä.
Kaikki pitävät kaikille ovia auki. Kun pidän alakerran vanhalle tädille ovea auki, niin sieltä kuuluu " kiitos, madame, kiitos oikein paljon, olette erittäin ystävällinen" . Sitten eroamme alakerrassa, niin hän sanoo " näkemiin ja hyvää päivänjatkoa" .
Olen töissä brittifirmassa. Ja ah sitä kielen pikku kommervenkkejä...
Koko ajan kiittämässä tai pyytämässä anteeksi, vaikkei olisi tarvettakaan :)