* * * TTT = Tammikuun TäpinäTytöt * * * viikon 50 kasautuma
[color=maroon]TAMMIKUUN TÄPINÄTYTÖT eli tammikuussa 2005 vauvanteon aloittaneet:
[color=blue]*Camelot, 22v. kuumeilee toista Keski-Suomessa, poika 2/04
*Dirah, 30v. kuumeilee ensimmäistä yhteistä
*EmmaEmilia-79, 25v. kuumeilee esikoista Oulussa
*Etuseteli, 20v. kuumeilee esikoista Tampereella
[color=lightblue]*Evelin@ odottaa...
*FuulaTsuula, 30v. odottaa kolmosta
[color=blue]*Heduli, 29v. kuumeilee esikoista Pirkanmaalla
[color=lightblue] *Hepe77, 27v. odottaa kolmatta Lohjalla, tyttö 6v. ja poika 4v.
*IdaA, odottaa toista, tyttö 2v
*Jenskuliini_77, 27v. odottaa toista Keski-Pohjanmaalla, tyttö 9/03
*Jinni, 26v. odottaa esikoista
[color=blue]*Katariina77, 28v, mies 31v, kuumeilee esikoista Satakunnassa
[color=lightblue]*Katju84, 21v. odottaa esikoista Oulussa
[color=blue]*Lisel, kuumeilee esikoista
*Maaru,23v. kuumeilee pikkukakkosta Ylivieskassa
*Mamiko, 23v. kuumeilee pikkukakkosta Etelä-Karjalassa, esikoinen 7/04
[color=lightblue]*Mamma21, 21v. odottaa pikku kakkosta Jyväskylässä, poika 7/04
[color=blue]*Mamppa79, kuumeilee esikoista Espoossa
[color=lightblue]*Marenda, vm-83, odottaa toista Multialla, Tyttö 10/04
[color=blue]*Marzifun, 22v. kuumeilee esikoista Joensuussa
[color=lightblue]*MeeriMaaria, 30v. odottaa esikoista Helsingissä
*Miiku75, 29v. odottaa kolmatta, pojat 8v. ja 9v
*Mollaelina, 22v. odottaa esikoista
[color=blue]*Monika81, 23v, mies 23v, kuumeilee ensimmäistä Torniossa
[color=lightblue]*N.1979, 25v. odottaa kolmatta Satakunnassa
*Nande, 20v. odottaa toista Lohjalla
[color=blue]*Napero-75, 29v. kuumeilee esikoista
[color=lightblue]*Niiga, 20v. odottaa esikoista
*Ninni-78, odottaa esikoista Espoossa
*Peron, 22v. odottaa esikoista
[color=blue]*Pikmin, kuumeilee esikoista
[color=lightblue]*Pompelo, 26v. odottaa esikoista Pirkanmalla
[color=blue]*Quiero3, 24v, mies 25v, kuumeilee esikoista PK-seudulla
[color=lightblue]*Riemuvoitto, 34v. odottaa kuudetta Lohjalla
[color=blue]*Rouva80, 24v. kuumeilee esikoista Oulussa
*Riia82 kuumeilee esikoista Päijät-Hämeessä
*Rölli, 36v. kuumeilee seitsemättä Lopella
[color=lightblue]*Sade83, odottaa esikoista Tampereella
*Soile05, 28v. odottaa esikoista Lohjalla
[color=blue]*Sonja79, kuumeilee pikkukakkosta Pirkanmaalla, esikoinen 6/04
*Söder, 33v, mies 38v, pojat 12/02 ja 11/04, kuumeilee kolmatta Espoossa
[color=lightblue]*Tansku-75, odottaa neljättä Helsingissä, pojat 9/93 & 8/94 ja tyttö 10/04
[color=blue]*Tiituli81, 24v, mies 23v, kuumeilee esikoista Kokkolasta päin
*Tikru74, 30v. kuumeilee esikoista Lohjalla
[color=lightblue]*Viivi_, 24v. odottaa toista Helsingissä
[color=blue]*Zatu kuumeilee toista Oulun läänissä, esikoinen vm. -02
[color=lightblue]*Zeta78, 26v. odottaa esikoista Etelä-Karjalassa
*-himpula-, 26v. odottaa toista Helsingissä, esikoinen 3/04
[color=blue]*äippä2002 kuumeilee
[color=maroon]
[b]PLUSSANNEET TÄPINÄTYTÖT [/b]
[size=2]♥ Sade83 plussasi 20.1.2005 LA 3.10.2005
♥ Mamma21 plussasi 31.1.2005, LA 1.10.2005
♥ Miumau79 plussasi 21.2.2005, LA 28.10.2005
♥ Jinni plussasi 21.2.2005, LA 31.10.2005
♥ -Himpula- plussasi 22.2.2005, LA 1.11.2005
♥ Jenskuliini_77 plussasi 22.2.2005, LA 18.10.2005
♥ IdaA plussasi 23.2.2005, LA 22.10.2005
♥ Mollaelina plussasi 26.2.2005, LA 2.11.2005
♥ Viivi_ plussasi 7.3.2005, LA 16.11.2005
♥ Miiku75 plussasi 26.3.2005, LA 2.12.2005
♥ Riemuvoitto plussasi ?.3.2005 LA ?
♥ Pompelo plussasi 16.4.2005 LA 23.12.2005
♥ Tansku-75 plussasi 18.4.2005 LA 23.12.2005
♥ Hepe77 plussasi 7.5.2005? LA 9.1.2006
♥ Evelin@ plussasi 29.4.2005 LA 2.1.2006
♥ Zeta78 plussasi 30.4.2005 LA 17.12.2005
♥ Niiga plussasi 05.2005 LA ?
♥ MeeriMaaria plussasi 20.5.2005 LA ?
♥ Nande plussasi 27.5.2005 LA 21.1.2006
♥ Kirppu80 plussasi 31.5.2005 LA 5.2.2006
♥ N.1979 plussasi 8.7.2005 LA 3/2006
♥ Katju84 plussasi 16.7.2005 LA 23.3.2006
♥ Peron plussasi 3.8.2005 LA 13.4.2006
♥ FuulaTsuula plussasi 17.8.2005 LA ?
♥ Soile05 plussasi 6.9.2005 LA ?
♥ Ninni-78 plussasi 22.10.2005 LA ?
♥ Marenda plussasi 28.10.2005 LA 7/06
[/color]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kommentit (27)
Voi jee mikä viikonloppu ja alkuviikko meillä on ollut... Ensin perjantain neuvolakäynnillä mun verenpaine oli koholla. Sain uuden ajan jo heti maanantaille. Viikonloppuna sitten yritin levätä oikein urakalla että paineet laskisi. No, lauantain ja sunnuntain välisenä yönä herättiin miehen kanssa kamalaan meteliin. Naapurissa oli vesivahinko ja putkitukos jota yritettiin korjata. Ja sellaisesta isosta " loka-autosta" tuli ihan " pieni" meteli... Mies sai jotenkin nukuttua, samoin pojat. Tyttökin nukkui kuin tukki vaikka hänen huoneensa on ihan rapun vieressä ja just siinä huoneessa meteli oli kovin. Mutta mä valvoin melkein koko yön.
Olin sunnuntaina ihan tööt ja sormet olivat entistä enemmän turvonneet. Ja kuinka ollakaan, sunnuntai-iltana supistukset alkoivat. Tietenkin just kun olin valvonut edellisen yön :/ Puoleltaöin soitin sairaalaan ja sieltä pyydettiin tulemaan. Soitettiin mummo lastenhoitajaksi ja lähdettiin miehen kanssa sairaalaan. Ukko nukahti samantien synnytyshuoneeseen (kunnon tukihenkilö... ;)) ja mä istuin keinutuolissa käyrillä. Ja samantien supistukset loppuivat! Lähdettiin melkein heti kotiin, kello taisi olla kolmen paikkeilla kun oltiin taas kotona.
Ja tarina jatkuu... Maanantaiaamulla menin neuvolaan mittauttamaan paineet. Ne oli entistä korkeammat ja kaiken lisäksi pissassa oli valkuaista. Sain lähetteen Kättärille päivystykseen raskausmyrkytysepäilyn takia. On tosi harvinaista että myrkytys iskee vasta neljännen raskauden aikana kun kolme ekaa on mennyt ok -mutta kaikki on aina mahdollista. Kättärillä sitten mitattiin paineet uudestaan (olivat vähän alhaisemmat kuin neuvolassa), samoin valkuainen (määrä oli koholla). Samalla tehtiin ultralla vauvan painoarvio (3,3kg) ja tarkistettiin lapsiveden määrä -joka muuten on sekin hieman liian niukka. Pääsin onneksi kotiin pissapurkkien kanssa, sain määräyksen kerätä vuorokauden aikana kaiken pisun ja viedä sen tänään Kättärille. Lääkäri varoitteli että täytyy varautua tänään jäämään sairaalaan ja mahdolliseen synnytyksen käynnistykseen jos myrkytysoireita on vielä.
Tänään tosiaan käytiin taas Kättärillä. Paineet oli laskeneet ja pissamäärä ok, valkuaismäärä oli myös laskenut normaaliksi. Huh, ei siis myrkytystä!!!! Tilannetta kuitenkin seurataan. Menen jo ylihuomenna taas neuvolaan ja ensi tiistaina Kättärille kontrolliin.
Nyt olen niin väsynyt et voisin varmaan nukkua pari vuorokautta putkeen. Täytyy illalla mennä nukkumaan samalla kun tyttökin. Ja huomenna nukun kyllä päikkärit =)
Että sellaista täällä, ei kukaan varmaan edes jaksanut lukea koko stooria ;)
Mukavaa viikon jatkoa kaikille ja +++++säteitä!!!
Edelleen yhtenä kappaleena oleva Tansku & vaavi rv 38+4
Pyytäisin, että minut poistettaisiin listasta, koska en täällä aktiivisesti käy. Olemme siirtymässä lapsettomuustutkimuksiin ja -hoitoihin, joten jatkossa aion osallistua tuonne lapsettomien foorumille.
Toivottelen hyvää jatkoa kaikille täpinätytöille. :)
pikmin, olen varma, että pelkkä hoitojen aloittaminen saa teidän vauvahaaveet taas askeleen lähemmäs toteutumista. Tsemppiä!
Toivottavasti meidän tapaus antaa vähän uskoa, nimittäin plussasin tänään Apteekin omalla testillä! Kaksi selkeää viivaa siihen paukahti, eikä koskaan aikaisemmin ole tullut minkään näköistä haamuakaan! Eli meillä onnistui Väestöliitossa tehty eka inssi. Clomit oli apuna ja lääkärin antamista huonoista onnistumisennustuksista huolimatta (10%, kun yleensä inssissä 20%) meille tuli maailman ihanin joululahja!
Toivotan teille Täpinätyttösille oikein hyvää jatkoa ja ennen kaikkea plussaonnea!!!!!!
-Q- ja -q- rv 4+1 ;)
Miten ihmeessä Zatu jaksatte noin monta kinkkua syödä? Ette kyllästy?? Vai ostatteko minkä kokosia?
Meillä oli yks kaunis joulu ukkeli innostunu, ja osti 11,5 kg:n kinkun! Sitä sitten syötiin seuraavaan juhannukseen saakka hernekeitoissa sun muissa! Sen jälkeen se on ihan tyytyny 5-6 kg:n kinkkuihin.. Tänä vuonna nyt sit on kriteerinä, että täytyy mahtuu leivinuuninluukusta sisään!! Täytyy varmaan ottaa mittanauha kauppaan mukaan! :D
No on teillä Tansku ollu koettelemuksia!! Tuolta Jouluisten pinostakin niitä kattelin. Noh, toivotaan että valkuaiset kestää aisoissa!! Täällä ei muuta kun leviämistä odotellessa, se la. olis ens launtaina! Oon kyllä aivan varma että menee ainakin viikolla yli (jouluaatolle) tai kahdella (uudenvuodenaatto)!! Kyllä siellä hospitaalissa joku pyhä ollaan!
Viime viikolla jouduin jo käymäänki äippäpolilla, kun neuvolan vehkeillä kuulosti, että pikkutyypillä oli 10 rytmihäiriööö minuutissa. Sain sit lähetteen äippäpolille, ja siellä ottivat paperikäyrää, missä kaikki oli ok. Lisäksi ultrasivatkin, ja katsoivat sydämen rakenteen. Sekin oli ok, eikä vettä vatsalaukussa eikä sydänpusseissa (mikä olis ollu merkki vajaatoiminnasta). Samalla sit antoivat painoarvionkin, ja se siis viime torstaina oli 3165 g.
Mutta sellasta täällä.. Täytynee lähtee aamupalan etsintään, kun ei oikein uni tule enää silmään (itseasiassa olen jo tunnin ollut hereillä, sitä ennen 4 tuntia nukuttuani, mutta siinäkin ajassa 3 krt veskissä käyneenä.. :)). Noh, ehkä minä kuukauden sisään saan yhden yön nukuttua (isukki on luvannut lapsen syntymän jälkeen sen kanssa yhden yön maitopullojen kera valvoa)..
Tulihan siinä taas omaa napaa kerrakseen... Mutta jaksamisia ja Joulun odotusta kaikille!!!!
toivottelee Zeta 39+4
.. kun ei oikein tuo viestin lähetys tunnu onnistuvan!!
Eli siis..
quiero3:lle onnittelut plussasta!!!!!
Ja Pikminille, hyvää jatkoa! Peukut on pystyssä, että teilläkin onnistaa!
t: sama sähläri, joka muutamat edelliset viestitkin lähetti...
Hyvää jatkoa Pikminille ja tsemppiä ja jaksamista hoitoihin!
Hurjan paljon ONNEA Quierolle plussasta! Turvallista odotusaikaa, nähdään o-puolella =)
Zeta: saas nähdä kumpi poksahtaa ensin =) Mä olen kyllä asennoitunut synnyttämään vasta tammikuussa. Ensinnäkin kaikki lapseni ovat syntyneet aina vaan myöhempään lasketusta ajasta, tyttö syntyi viime vuonna vasta rv 42+1... Ja toisekseen Ennustaja-Elli ennusti mun synnyttävän 2.1.06 pojan. Sukupuolesta en tiedä mutta tuo päivä olis oikein hyvä päivä synnyttää, ehdittäis viettää joulu ja uusi vuosi ennen nyyttiä =)
Mukavaa keskiviikkoa Täpsyille!
Tansku & vaavi rv 38+5
[color=blue]Tansku [color=fucshia]toivottavasti kaikki menee jatkossa hyvin. Voihan se olla erikoinen kokemus olla pyhien aikaan laitoksella, mutta minä ainakin nyt aattelen, ett antasin melkein mitä vaan, jos sen saisin kokea, kuhan vauvan syliini saisin. Voiko rivien välistä lukea vauvakaipuun kasvaneen. . .miten niin.
[color=blue]Pikmin [color=violet]onnea tulevaan ja +++tuulia :)
[color=blue]Quiero [color=green]paljon onnea ja roppakaupalla tarrasukkia *halaa vihreänä*.
[color=blue]Zeta [color=fucshia]hyvin kuule uppoo kinkut :) Eikä mitään tonnikeijuja olla kumpikaan, jos sitä aattelit ;) Huomasin tuossa yks päivä, että mulla on lähteny 3kg veks!! Eli nyt puntari näyttää 57 :D Ihana oli pujahtaa yhtiin pöksyihin vkloppuna, kun huomasi ettei ne ahistaneet menoa.
Toinen kinkku on yleensä jotain 10kg:n luokkaa ja toinen puolet pienempi. Ukko on varsinkin joulun aikaan ja jälkeen sellanen " yösyöppö" , että se kai suurimman osan kinkuista tuhoo. Nykyään kinkut vaan tahtoo olla sellasia, että kutistuvat ihan hirveesti uunissa käytyään. Vaikka kuinka ovat ässehtineet huoneen lämmössä tarvittavan tai yliaikaa. Tulipa nälkä. . .
[color=violet]Piti lähtee illaksi töihin, mut en jaksanu. Päässä heitti tänään ja olo oli omituinen. Arvaukseni osui oikeaan ku kävin lekurissa --> poskiontelontulehdus. Toivottavasti penisiliinit vaikuttaa pian, ku huomenna ja perjantaina riittää yllin kyllin töitä.
TK:ssa oli pieni vauva ja se sai olon tuntuun tosi tyhjältä ja vauvakaipuun suurelta. Vaikkakin se vauva itki raastavasti niin kaipaus jäi. .Itkukin tuli tänään pitkästä aikaa, kun olo oli n i i n tyhjä ja tunne ettei koskaan saa omaa vauvaa syliinsä. Joten enpä oikeen usko, että pystyn jäävyttämään yrittämisen. Kumiukkelit varmasti lentää huitsin nevadaan heti ku mahollista, mutta kuka parsii mut kokoon, jos taas käy huonosti. . niin ei saa aatella tällasia, mut minkäs teet.
Ohhoh...Kumpikohan poksahtaa ensin...Pistetäänkö vedonlyönnit pystyyn ;)
Jos niin onnellisesti kävis että sais kamppailla samaisten asioitten kanssa niin en kyllä alkais odottamaan sitä synnytystä ollenkaan..
Hittolainen kun poitsun kanssa kävi niin että lääkärit ja terkat ja mummot ja kumminkaimat jo sanoi että kohta syntyy ei mene kauaa...Näin sanottiin joulun alla, no meidän pikku jäbähän oli toista mieltä ja päätti oikein kunnolla odotuttaa itseään ja syntyi rv 42+1 =D
Voi kun alkoikin Zatun puheista tekemään mieli kinkkua =P
Voi kun mullakin tää kuume vaan kasvaa, eikä asiaa helpota ainakaan hyvän kaverini loppu metrit ja alku vuonna syntyvä pieni kummilapseni <3 Taidankin pullottaa sitä ihanaa vauvan tuoksua ja alkaa kaupittelemaan..Vois olla taattu myyntivaltti ;o)
Onnittelut myös Quiero(??) plussasta(Nimimerkki tais ulkomuistista mennä ihan metsään ;o)Mahtava tunne vai mitä...Nauti hienosta joululahjastasi!
Jaahas, pitäisköhän sitä keksiä jotakin syötävää...Joten jääkaapille mars =)
Joko on ostettu kaikki
Ootteko huomannut että on jo uusi tammikuussa aloittavien pino pystyssä??
Nyt se iskostui oikein kunnolla, että todellakin tässä ollaan VUOSI kuumeiltu ilman minkäänlaisia saavutuksia =(
Mutta nythän meillä kaikilla on se tilanne joilla ei vielä tuloksia ole että voi mennä tutkimuksiin jos halua ja jaksamista on vaan...
Tää oli vaan tämmöinen pieni välikommentti ;o)
...jatkakaa...
[color=purple]Mä kans yks päivä huomasin tuon pinkan, että ketkä alottaa tammikuussa yrittämisen. En silti heti tajunnu mitä se meinaa. Mun mielestä tosi äkkiä menny vuojen päivät, vaikka vaikeita aikoja onki ollu. Viime uuden vuoden tinakin näytti vauvalta. . .just joo, no kyllä se näytti, mut mitä lie sitten tarkottanu.
Miten muuten onko sulla vielä ollu niitä kipuja mille ei selitystä löytyny?
Nyt on pakko kaivautua peiton alle. Laittakaa tyynyt hyvin ;)
.. että te mitään ' kinkkuja' olisitte, vaikka parit kinkut ostattekin! :D Lähinnä vaan sitä pohdin, että eikö ne ala tursuta korvista ulos.. Itellä ainakin tulee sellanen tunne vaikka kinkku olis vasta puolvälissä. Mut voihan sitä oikeesti jaksaa joku syödä paljonkin!
No joo, sitä tyynyä etsimään!!!! Joten öitä kaikille!!! =)
Tosiaan alkaa olla vuosi täynnä tätä turhaa yrittämistä, joten meillä on aika Väestöliittoon ens tiistaina. Otetaan nyt sitten kunnolla selvää, että miksei oo edes yrittäny tärpätä tänä koko aikana. Jännittää ihan hirveesti, että saadaanko tuolla nyt selville jotain tosi huonoja asioita ja oon koittanu henkisesti varautua myös niihin kaikista huonoimpiin uutisiin eli että joku on peruuttamattomasti vialla eikä omasta vauvasta tarvi enää edes haaveilla :( Toisaalta, parempi saada kuulla totuus jossain vaiheessa että voi suunnitella tulevaisuutta realistiselta pohjalta. Oon kuitenki koittanu lohduttautua, että tän vuoden aikana sellasia " kunnolla yritettyjä" kuukausia on työmatkojen ym. takia ollu " vaan" noin 6-7 kertaa, että jospa tässä ei vielä kannattais heittää kirvestä kaivoon. Mutta nythän sekin asia toivottavasti selviää ja vielä toivottavammin ei tulis mitään kovin synkkiä tuloksia!
Tulen sitten kertomaan kun jotakin selviää ja siihen asti oikein mukavaa joulun odotusta kaikille Täpinä Tytöille!!
Zatu; kipuja on edelleenkin ja lääkärit ei ole niitä ottanut kuuleviin korviinsa. Kaksi kertaa olen asian takia lääkärillä käynyt, mutta yhtä tyhjän kanssa. Viimeksikin kun mentiin niitä tuloksia ja jatkosuunnitelmia tekemään lääkärille niin pääasia oli että saatais jokin selvyys minun kipuihin. Lääkäri ohitti ne vaan ja keskittyi täysin miehen ongelmiin =o/
Itse olen kovasti tuon endon kannalla, mutta saas nyt nähdä että kunhelmikuussa erikoislääkärin pakeille päästään niin saadaanko mitään selvyyttä kipuihini..
EmmaEmilia: Meillä alkaa nyt helmikuussa hoidot. Miehen simpat jo tutkittu ja niissä ilemni vikaa. Minun verikokeissa ei ollut mitään erikoista, mutta olinkin aika ihmeissäni kun miehessä se " vika" olikin...Me kun ollaan tämä vuosi aktiivisesti yritetty koko ajan ja mitään tulosta ei ole tullut...
Mutta onneksi nuo hoidot on kehittynyt paljon ja hyviä tuloksia saatu. Luottavaisin mielin siis eteenpäin...Voimia se vaatii, mutta taitaa se olla sen arvoistakin, kunhan sen oman nyytin itselleen sais =)
Mukavaa joulun odotusta teillekin ja käyhän meitä täällä aina välillä moikaamassa. Meinaa meidän täpinöiden pino olla aika vähälukuinen ;o)
Tikutin äsken kaksi viivaa ovistestistä ja mies on tietysti tänään pikkujouluissa!! no onneksi eilen puuhailtiin ja huomenna töiden jälkeen uusi yritys.
Äsken tuli postissa tieto etten päässyt kouluun. Zatu taisi joskus kyselläkin että mitä opiskelen. Mulla on siis sairaanhoitajan opinnot kesken ja nyt hain siirtoa helsinkiin, mutta siellä ei ollut tilaa yhdelle poloiselle eli nyt jää opinnot lopullisesti. Täytyy sitten joskus myöhemmin hakea uudestaan ja aloittaa kaikki alusta. Opintoviikkoja oli kasassa 97 eli aika paljon. Kyllä harmittaa! Onneksi mulla on perushoitajan tutkinto että töitä voi jatkaa. Tällä hetkellä teenkin vain keikkaa että pystyn hoitamaan lapset kotona. Täytyy miettiä hakeutuisiko sitä ihan jollekin muule alalle, mutta kun mikään muu ei oikein kiinnosta.
Ensi viikon olen kotona ja teen rauhassa kaikki jouluvalmistelut. Tänään jo leivottiin vähän pipareita ja torttuja mutta ne tulee kuitenkin syötyä jo viikonlopun aikana.
Hyvää viikonloppua kaikille!
[color=blue]Zeta [color=violet]kuhan heitin tuon kinkku jutun ;) en tosissaan aatellu sun näkevän mut possuna. .
[color=blue]EmmaEmilia [color=green]kiva " nähdä" taas :) Toivotaan, että tärppää tuosta noin vaan ja mitään vikaa ei löydy. Ite eilen tuumasin ukolle ettei meille varmaan koskaan enää tuu vauvaa. Eli täällä aika siipi maassa kuljetaan vaikkakin tuo yksi todistuskipale on ettei kaikki voi olla vialla.
[color=blue]Camelot [color=violet]onpa omituisia lekureita!! Käy ihmeessä vielä lekurilla ja vaadi toimintaa! Niin mie ainaki tekisin.
[color=blue]Söder [color=green]hoitsu valkoinen :) Onpa ikävää, kun eivät voi yhtä opiskelijaa joukkoonsa soluttaa.
[color=purple]Mä oon käyny tänään ihan älyttömillä ylikierroksilla. Aamusta tein ensin piirakan, ukon rullatessa matot vein patjoineen päivineen meiän sängyn päälliset pihalle. Kauttaaltaan pyyhin makkarista pölyt. Ukko teki paistinpotut ja syötiin.
Olkkarista piti vaan pyyhkiä seinät, mut joku amppari puras ja pyyhin sit käytännössä kaikki seinät!!!
Tein piparitaikinan ja heitin sen pihalle. Imuroin ja laitoin akan unille. Sitten pyyhin uunin ja hellan. Tein piparit ja paiston piparkakkumökin osat. Lämmitettiin nyt illasta uunia, että saa hirvenlihan yöksi muhimaan.
Tuntuu kerranki, että sain jotain aikaseksi. Huomenna oon varmaan tosi nuutunu ja en saa yhtään mitään tehtyä. Lahjoja pitäs alkaa paketoimaan, voi olla että tässä yön kähmeissä hommailen niitä.
Että tällanen päivä, mites muilla?
Ei tullu tänään mein kinkku ulos ei (laskettuna aikana siis). No ei muuten niin väliks, mut jouluna en haluis sairaalassa olla!! Tulkoon sitten vaikka sen jälkeen!!
Zatu, vitti et oot taas ollu tarmokas!! Saisko osan intoa tännekin??! =0 Mekin käytiin tänään kinkku hommaamassa. Ihan on pakastemallia ja 8 kilonen. Se on nyt kellarissa sulamassa, ja meinattiin ens viikolla paistaa (ennen aattoa, kun aattona ei kotosalla olla (minä joko siellä sairaalassa tai sit jos ei siellä nin sit miun vanhemmilla)).
Pitäs vissiin nukkumaan tästä lähtee. Loput lahjat äsken itekin paketoin, ja sain mapitettua vuoden 2005 laskut ja muut paperit (yleensä onnistun sen saamaan aikaseks vasta seuraavan vuoden huhtikuussa..). Jotain oon onneks tänään siis saanu minäkin aikaseks!!! JIPPIAIJEE!!
Mutta, viikonlopunjatkoja Täpsyille!!!
t: Zeta ja pikkukinkku 40+1
..nin käytiin se kinkku hommaamassa eilen!! en oo nyt puolen yön jälkeen sitä mistään ryöstäny.. =)
[color=fucshia]Just tuossa paketoin lahjoja ja aattelin että enpä paketoikkaan vielä kaikkia, kun sain idiksiä laittaa vielä jotain lisää niihin. Huomenna kipasta kaupassa.
Hiljasta, ku akka nukkuu ja ukko on rimpsalla. Sai jonku yhtäkkisen inspiksen lähtee viihteelle. Samapa tuo, ku mulla on " peniskuuri" niin mie pysyn tänä vkloppuna kiltisti kotona ;)
Ei oikeen ajatus kule, kun uni painaa simmuja. Käyä jääkaapilla vielä ja tarkastaa mitä hirvelle kuuluu uuniin, sit vois kaivautua peiton alle.
Niin muuten, ukko tuossa onneks muisti kertoo, että saavat töistä lahjaksi kinkut. Se nyt ois ollu, jos pakkasessa ois ollu kolme!! Laatikot pitää viel ostaa ja huomenna leipoo limput, sit saa joulun pukki tulla :D
zzzzzzzzZZzzzzz Hyviä öitä.
Nyt on vuosi takana totista yritystä. Toinen inseminaatio meni mönkään. Meissä ei ole löydetty MITÄÄN vikaa, mutta homma ei vain tuota tulosta. Alkaa mieli olla aika epätoivoinen. Miksi tärppäisi tulevaisuudessakaan, kun ei ole tärpännyt vielä. Jos löytyisi jokin selittävä syy, niin voisi toivoa uudelleen, mutta ei...
[color=fucshia]Täällä ainaki yritetään olla. . .jouluvalmistelut vaan tuntuu olevan jotenki vaiheessa edelleen. Vaikka varmaan yksin saan syödä limput, niin aion ne tehä, kuhan saan aikaseksi. .yks pikkukinkku on jo ostettu, mut toinen pitää vielä! Meillä tuhotaan ukon kanssa kahteen pekkaan hyvin äkkiä kinkku, joten nyt on tullu tavaksi ostaa kaks.
[color=purple]Menkat sit alko. Johan niitä oottelinki. Vuodan normaalia enempi ja kipujaki on ollu mikä on tosi outoo mulle. Yleensä menkat vaan tulee ja menee sen kummemmin huomauttelematta itestään. Kai se kohtu nyt puhdistautuu kunnolla, kun viel viimeks ultrassa näkyi pieni piste.
Ens viikolla onki sit verikoe. Miettiny, ett jos itestä yhtään siltä tuntuu niin ukolle vois olla " lisälahja" , kun kumiukot heittäs harakoille aattona ;) Mua niin ahistaa touhuta niitten kanssa ja nytki on tahtonu lipsua, vaikka ei sais. .
[color=fucshia]Mutta nyt pitää valmistella ruoka loppuun ja jos sitä tänään sais aikaseksi leivottua jotain. .