Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia hormonikierukan laitosta!

Vierailija
13.12.2005 |

Sattuuko se? Synnytyksestä aikaa kohta 2 vuotta joten laitto hirvittää..Onko muuten hyvä vaihtoehto??

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodot on poissa ja helpompaa ehkäsyä en keksi. Hintakaan ei ole paha.

Vierailija
2/11 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukan laitto ei satu siinä kun minkään muunkaan kierukan laitto. Itse haluaisin käydä nyppäämässä tän veke ja kuparisen takas!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukautiset kestää kaksi viikkoa, tiputtelee siltikin välillä, seksi ei maistu, ruoka kylläkin, päänsärkyä, mieliala vähän maassa ja finnit kukkii.

Vaikka kuparin kanssa kuukautiset onkin runsaat, ne ainakin loppuu viidessä päivässä. Siksi.

Vierailija
4/11 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

t:5

Vierailija
5/11 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ymmärtäny et hormonikierukka varmempi,eikös se näin ole?

Vierailija
6/11 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

t:5

ps. myönnetään kyllä, että olen muutenkin aika hormonipakkaus. Siksi kait noi miehetkin perään kuolaa, jos kerran hormonitason näkee naamasta.=D

Vierailija
7/11 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy oli runsaat kuukautiset. Maksoi korvauksen jälkeen n.80-90 e.

Itse laitto ei sattunut, tuntui ehkä vähän epämiellyttävältä.

Vierailija
8/11 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut oireet mainitaan sivulauseessa. Mahtanevatko saada provikat?

Vierailija
9/11 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiset oli usein ja ne kesti ja kesti, tiputtelua oli vaikka kuinka paljon. Muutenkin olin niin kuin persiiseen ammuttu karhu, aina pahalla päällä ja alakuloinen.

Mutta ei kai tuo selviä kuin kokeilemalla, että sopiiko se vai ei...

Vierailija
10/11 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kuparikierukka reilu 3kk ja vuotoa koko sen ajan. Eikä mitään " pikkuvuotoa" . Hormonikierukka vähentää kuukautisten määrää. Ainaki täällä lääkäri sano, että kela ei korvaa enään vaikka ois runsaat kuukautisetki. Ennemmin on korvannut osan.

Vierailija
11/11 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle laitettiin hormonikierukka tarkalleen kuukausi sitten runsaiden kuukautisten vuoksi ja terveyskeskuksessa lääkäri sanoi että jos syy on " sairauden hoidolliset syyt" niin siitä ei tarvi maksaa enää nykyään mitään. Näin ollen siis sain ilmaiseksi hormonikierukan.

Jos reseptin saa yksityiseltä gyneltä sairauden hoidollisista syistä niin silloin saa kelalta korvauksen. Terveyskeskuksessa taas saa joko ilmaiseksi sairauden hoidollisista syistä tai maksaa sen 170¿. Näin se menee, on kuulemma laki muuttunu jokin aika sitten.